FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Nowości na rynku modeli w skali 1/43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
KLAssurbanipal
User



Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:43, 26 Paź 2015 Powrót do góry

Obawiam się, że Ford Fairlane 500 Skyliner został wycofany z oferty Neo. Nie ma go na stronie, nawet w zapowiedziach.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2605
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Wto 16:46, 27 Paź 2015 Powrót do góry

To był Fairlane 500 Club Hardtop Wink
I faktycznie, nie ma go od dawna ... Smutno ...
Ale ... ! Jest Ramber Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KLAssurbanipal
User



Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:27, 28 Paź 2015 Powrót do góry

Rewelacja. Nie mogę się sobie nadziwić jak przeoczyłem taką nowość? Właśnie to do szczęścia było nam potrzebne. Smile Cieszę się z każdej zapowiedzi Nasha, Ramblera, Hudsona, Studebakera i Packarda. Powiększa się ilość modeli lat 50s spoza Wielkiej Trójki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2605
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Czw 20:55, 29 Paź 2015 Powrót do góry

Nash ? Mówisz o tym Nash Healey Coupe ? Ja poczekam na coś bardziej mi znanego, np. jakiegoś " bathtub 'a " Smile

Z tego co wiem, to SunStar, albo Vitesse ( zabij mnie, nie pamiętam ... ), miało dostać prawa do produkcji wszelakiej maści Packardów. Nawet miałem katalog z zapowiedziami. Postaram się go znaleźć.

Neo nie aktualizuje, swojej strony, pod względem nowości - chyba, że źle sprawdzam :roll: Jeśli widzę, coś nowego od nich, to dzięki MCW.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
z!x
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 746
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 23:50, 29 Paź 2015 Powrót do góry

Z nowości jest zapowiedziany na pewno Rambler Ambassador Wagon: [link widoczny dla zalogowanych] ,
oraz Buick Roadmaster Hardtop Coupe: [link widoczny dla zalogowanych]
Dziwne jest natomiast zniknięcie Fairlane'a, gdyż gotowy model pokazali na tegorocznych targach w Norymberdze...
Na stronie nie ma też wcześniej zapowiadanego Nomada.
Przypuszczam, że wydadzą je w późniejszym czasie - wersja cabrio Fairlane'a ciągle "wisi" w zapowiedziach:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KLAssurbanipal
User



Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:09, 30 Paź 2015 Powrót do góry

MaSCott napisał:
Nash ? Mówisz o tym Nash Healey Coupe ? Ja poczekam na coś bardziej mi znanego, np. jakiegoś " bathtub 'a " Smile

Z tego co wiem, to SunStar, albo Vitesse ( zabij mnie, nie pamiętam ... ), miało dostać prawa do produkcji wszelakiej maści Packardów. Nawet miałem katalog z zapowiedziami. Postaram się go znaleźć.

Neo nie aktualizuje, swojej strony, pod względem nowości - chyba, że źle sprawdzam :roll: Jeśli widzę, coś nowego od nich, to dzięki MCW.


Jeśli zapowiedzieli Healey Coupe, to z czasem może pojawią się inne Nash'e. Fakt, trochę odbiega on od typowej koncepcji lat 50s jaką zbieramy. Smile

Jednak Neo aktualizuje małymi kroczkami stronę. Rambler pojawił się już u nic ze zdjęciem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Image


Ponadto (możliwe nawet, ze dziś, bo 2 dni temu sprawdzałem i nie było ich) wydali 2 wersje Plymouth Fury 1977. Podejrzewam, ze pozostałe 2 w zapowiedziach to jeszcze inne roczniki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Image

Image



z!x napisał:
Z nowości jest zapowiedziany na pewno Rambler Ambassador Wagon: [link widoczny dla zalogowanych] ,
oraz Buick Roadmaster Hardtop Coupe: [link widoczny dla zalogowanych]
Dziwne jest natomiast zniknięcie Fairlane'a, gdyż gotowy model pokazali na tegorocznych targach w Norymberdze...
Na stronie nie ma też wcześniej zapowiadanego Nomada.
Przypuszczam, że wydadzą je w późniejszym czasie - wersja cabrio Fairlane'a ciągle "wisi" w zapowiedziach:
[link widoczny dla zalogowanych]


Widocznie ciągle zmieniają koncepcje - jedne zapowiedzi odchodzą, inne dochodzą. Zawsze gdy mam wybór między hardtop i convertible wybieram to pierwsze dlatego liczę, ze Fairlane powróci.
Jeśli chodzi o Ambassadora Station Wagon to liczę, ze będzie to jedna z wcześniejszych wersji, któryś z 1958-60 niż od 1961 wzwyż. Raczej będzie to ten sam co przy pokazanym Customie.

[link widoczny dla zalogowanych]




Mam nadzieję, że powiększy się zasób modeli z lat 50s spoza Wielkiej Trójki. Chętnie zobaczyłbym w skali 1:43,

Studebaker President (coś nowego w odróżnieniu od wszystkich Hawk):

Image

[link widoczny dla zalogowanych]



Czy Packarda z 1958, z dość ciekawymi płetwami/skrzydłami:

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
z!x
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 746
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 20:08, 30 Paź 2015 Powrót do góry

KLAssurbanipal napisał:
Ponadto (możliwe nawet, ze dziś, bo 2 dni temu sprawdzałem i nie było ich) wydali 2 wersje Plymouth Fury 1977. Podejrzewam, ze pozostałe 2 w zapowiedziach to jeszcze inne roczniki.

Dokładnie Wink :
Image
źródło: foxtoys.cz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez z!x dnia Pią 20:27, 30 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2605
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Pią 20:46, 30 Paź 2015 Powrót do góry

Te Packardy to rocznik 1958, czyli co co nigdy nie powinno powstac Wink Kiepsko przerobiony Studebaker z charakterystycznym frontem " Fishmouth ". Z reszta ten 4 Door Sedan to ostatni wyprodukowany Packard ( 13 lipca 1958 ) a odmiana Wagon to cenny rarytas ( powstalo 258 sztuk ).
Matrix w swoich zapowiedziach mial Packardy z 1958.

Niech zrobia tego Plymoutha'60. To co zrobili z Fury '58 to porazka nie warta zakupu. Niebieskie Fury ... Nie wiem gdzie to widzieli Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KLAssurbanipal
User



Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 2:37, 01 Lis 2015 Powrót do góry

z!x napisał:
KLAssurbanipal napisał:
Ponadto (możliwe nawet, ze dziś, bo 2 dni temu sprawdzałem i nie było ich) wydali 2 wersje Plymouth Fury 1977. Podejrzewam, ze pozostałe 2 w zapowiedziach to jeszcze inne roczniki.

Dokładnie Wink :
Image
źródło: foxtoys.cz


Świetna zapowiedź, zarówno rocznik jak i kolor. Smile


MaSCott napisał:
Te Packardy to rocznik 1958, czyli co co nigdy nie powinno powstac Wink Kiepsko przerobiony Studebaker z charakterystycznym frontem " Fishmouth ". Z reszta ten 4 Door Sedan to ostatni wyprodukowany Packard ( 13 lipca 1958 ) a odmiana Wagon to cenny rarytas ( powstalo 258 sztuk ).
Matrix w swoich zapowiedziach mial Packardy z 1958.

Niech zrobia tego Plymoutha'60. To co zrobili z Fury '58 to porazka nie warta zakupu. Niebieskie Fury ... Nie wiem gdzie to widzieli Smile


Drogi przyjacielu MaSCott'e, mi akurat bardzo się podoba linia stylistyczna Packard'ów i Studebaker'ów z 1958 roku. Dziwię się niskiej popularności tych modeli w ówczesnych czasach. Dziś stanowią one rarytas kolekcjonerski dla zbieraczy 1:1. Smile "Rybią gęba" dodaje wg mnie uroku Packardowi.
Nie ma co się martwić o Fury '58. Na pewno powstaną inne kolory. Neo nigdy nie odpuszcza na jednym. Smile Niebieski może być nieco kontrowersyjny ze względu na nasze przyzwyczajenia ze względu na kino, ale akurat jest to katalogowy kolor.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KLAssurbanipal dnia Nie 2:37, 01 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2605
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Nie 9:27, 01 Lis 2015 Powrót do góry

To jest Belvedere Wink Fury wystepowal tylko i wylacznie w kolorze Buckskin Beige z anodowaną na zloto galanteria boczna. Christine to tez wytwor wyobrazni Kinga tak samo jak blekitny od Neo ktorego ze wzgledu na ten blad kolorystyczny nigdy nie kupie.
Neo najprawdopodobniej zrobilo tez blad w schemacie kolorystycznym w Pontiacu '56. Star Chief Convertible na 98 % nigdy nie wystepowal w klorze Bolero Red / Sun Beige. Predzej powinien byc w schemacie Bolero Red / Nimbus Grey Wink
A Packard ? Dlugo oopowiadac Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Nie 11:55, 01 Lis 2015, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
KLAssurbanipal
User



Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:05, 03 Lis 2015 Powrót do góry

Możesz podać jakiś adres skąd czerpiesz wiedzę na temat kolorów przy modelach? Nigdzie nie mogłem znaleźć wszelkich możliwych kombinacji kolorystycznych dla danego typu modelu, a w katalogach z lat 50s są zazwyczaj pokazane po jednym kolorze na dane różne wersje auta np. hardtop 2-door, hardtop 4-door, convertible, sedan 2-door itp. Jednak z zupełną rozpiską wszystkich kolorów się nie spotkałem, poza niektórymi modelami.

Co do Fury wychodzi na to, ze to mój błąd. Sądziłem, że kolory mogą być zbliżone do Belvedere, który stanowił zbliżoną klasę. W katalogu Fury ma tylko kolor, który opisałeś, jednak... przez to, że pojedyncze zdjęcia/rysunki danego modelu nie odzwierciedlają każdego z kolorów pomyślałem, że nie jest to jedyny kolor tego auta. Chociaż z tekstu rzeczywiście wynika, że ma uniwersalny kolor. Do tego doliczyć należy błąd powielany w popkulturze za sprawą Kinga, a nawet samych kolekcjonerów 1:1, gdzie na zdjęciach widziałem różne kolory takie jak czarny, czerwony, błękitny. W wikipedii także zamieścili zdjęcie Fury na ten rok w niebieskiem kolorze. Dlatego ze względu na licznie powielane błedy po cześci staram się usprawiedliwić mój błąd.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jednak rok później w katalogu '59, był już niebieski kolor dla Fury.
[link widoczny dla zalogowanych]



Neo tak w ogóle to zrobiło już dużo błędów przy Amerykanach. Nie wnikają za bardzo w modele. Czasem mam wrażenie, ze robią modele na przypadkowo znalezionych zdjęciach w Google. Odpuśćmy kolory, bo przy tym nie sposób się połapać w każdym możliwym odcieniu, a błędów kolorystycznych na pewno mają znacznie więcej.

Jednak najbardziej mnie bolą błędy w detalach... Naliczyłem ich już sporo. Podam dwa, ale jak przegląda się w całości stronę Neo to wychodzi ich więcej.

1. Dodge Custom Royal '59. To co zaprezentowali jest miksem Custom Royala z Royalem/Coronetem.
Dodge Custom Royal, który to model u siebie taką nazwą tytułują nie posiada emblematu na masce:
[link widoczny dla zalogowanych]
Custom Royal naprawdę:
[link widoczny dla zalogowanych]

Otóż wszystkie wersje Custom Royal - Sedan, Lancer i Lancer Convertible posiadały emblemat na masce. Inna seria modeli - Royal (bez przedrostka Custom) nie posiadała emblematu, jednak Royal nie występował w wersji convertible, zatem taki model:
[link widoczny dla zalogowanych]
nie jest Custom Royalem i żadnym innym Dodge'm (chyba że stracił emblemat w wyniku kradzieży Razz).
Dlatego nie mam zamiaru kupować wersji bez dachu.

Jedynie wersja Hardtop może zostać uznana za Coroneta Lancer lub Royala:
[link widoczny dla zalogowanych]
gdyby nie dagmary/turbiny ozdobne umieszczone na grillu pod lampami, które Coronet i Royal mają inne od Custom Royal
[link widoczny dla zalogowanych]
Jednak wtedy trzeba usunąć przedrostek 'Custom' na podstawce. Smile
Lepsza już w takim razie wersja hardtop z jednym błędem, niż convertible z dwoma... Tak czy siak to jest mix Royala/Coroneta z Custom Royalem zawierajac cechy ich obu.

Jednak nie wiem, czy kolory tego Dodge'a prezentowane przez Neo się zgadzają, ponieważ tak jak w przypadku Plymouth Fury część kolorów modeli nie widnieje w oficjalnych katalogach, a nie wiem jakie poza prospektem występowały.

2. Riviera rocznik... no właśnie jaki?

Buick Riviera, którego wygląd wskazuje na generację 1979-85 ma kardynalny błąd w postaci grilla:
[link widoczny dla zalogowanych]
którego nie było w żadnym z katalogów, dla przykładu 1982, który jak zresztą wszystkie inne nie ma takich poziomych żeber:
[link widoczny dla zalogowanych]

Dlatego na Neo trzeba pod względem błędów zwracać bardzo uwagę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 17:33, 03 Lis 2015 Powrót do góry

A czy serio to jest takie ważne, który kolor i jaki znaczek w którym miejscu?
Tak sie wiele razy nad tym zastanowiłem i dochodzę do wniosku ze to ma znaczenie tylko w momencie zakupu a potem jak w całej swojej masie stoją obok siebie lub w skrajnymch przypadkach w kartonie to nikt tego nawet nie zauważy. A w przypadku tych pięknych kolorowych modeli moze to byc okoliczność łagodząca tym bardziej ze po okresie poduchy mamy klęske urodzaju. Ameryka nam obrodziła i zalewa niczym imperialistyczna stonka spuszczona przez zgniłych kapitalistów...
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2605
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Wto 18:12, 03 Lis 2015 Powrót do góry

Dla mnie, ważne Hyhy
Zbieram te modele wybiórczo, od raz na jakiś czas, wywalając na nie minimum ok.160 zł na promocji, po oczywiście ceny katalogowe.

Jasne, nie każdy detal, można odwzorować, niemniej, błąd w kolorze ( nie mówię tu o odcieniu, różnym o jeden ton Smile ) są dla mnie czymś, co przekreśla model.

Ciesze się, że modeli jest coraz więcej. Na błąd np. w Pontiaciu, o którym wspomniałem przymknę oko. Model jest śliczny i w dodatku w moich ulubionych kolorach.

KLA - hmy, powiem najprościej Wink Wujek google, z wpisywaniem różnych fraz, w tym mojej ulubionej np. Pontiac Catalina color scheme, czy Poniac 1956 colors. Szperam na " Grafice ", ale i też po linkach.
W latach 50 -tych, dealerzy mieli np. książki dealerskie, z tabelami kolorów i dostępnych schematów, coś jak krzyżówki.
W paletach kolorów, miałeś też wypisane konfiguracje np. AB, gdzie każda literka ( A, B lub AA, BB... ), była przypisana do koloru.
AA - single tone painting, AB - two tone painting, gdzie pierwsza litera to, upper body, a druga - lower body - zależy to od producenta, często jest * z objaśnieniem. Edsele miały możliwość malowania tri-tone w modelu Citation, ale znane są sztuki Corsaira w malowaniu tri-tone.
Występowały też tzw. Spring Colors, dostępne przeważnie na wiosnę.
Chevrolet na rok 1959 miał osobne kolory do modelu Corvette, oraz linii Chevrolet Truck - i tu Vitesse prawdopodobnie dało błąd, malując model Impali '59 na kolor Roman Red, zarezerwowany dla ... Corvette Wink
Pełno bogatych stron, z wszelakimi informacjami i danymi liczbowymi.
Fury w założeniu, miał być modelem pokazowym, obrazującym wizję auta bogatego o pięknym designie. Takie założenie było obecne od 1956 do 1958. W 1959 modele zostały przestylizowane, a Fury stał się najwyższym modelem w linii.
Niewykluczone, że zrezygnowano też z tego założenia, na skutek recesji z grudnia 1957 ( tzw.Recesja Eisenhowera ). Sprzedaż Plymoutha spadła z rekordowych ( ponad ) 700 000 do ledwie 300 000 w 1958 ( Fury sprzedał się w liczbie ciut ponad 5 000 sztuk ).

p.s
Dodge Royal, od Custom Royal, różnił się jeszcze tym, że Custom Royal układ wydechowy z dłuższymi tłumikami, wychodzącymi spod zderzaka - to info na 98% ;p


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Wto 18:27, 03 Lis 2015, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 21:35, 03 Lis 2015 Powrót do góry

[quote="KLAssurbanipal"]
MaSCott napisał:

Jednak Neo aktualizuje małymi kroczkami stronę. Rambler pojawił się już u nic ze zdjęciem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Image


Ponadto (możliwe nawet, ze dziś, bo 2 dni temu sprawdzałem i nie było ich) wydali 2 wersje Plymouth Fury 1977. Podejrzewam, ze pozostałe 2 w zapowiedziach to jeszcze inne roczniki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Image

Image
[/img]

No to ja dzisiaj odebrałem swojego złotego cielca. Na policyjnego sie nie załapałem. Ten złoty niestety nie jest za specjalny. Ma złote środek i niezbyt dokładne przyklejone listwy.
Natomiast Rambler mimo swoich bladych kolorków robi duże wrażenie, zwłaszcza po zdjęciu witrynki. Zdecydowanie polecam!
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2605
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Śro 18:46, 04 Lis 2015 Powrót do góry

A BoS, wypuścił podstawowy model Chevroleta na '57 - " One-Fifty " India Ivory / Colonial Cream. Super, uwielbiam modele zwykłych, podstawowych modeli. No i w temacie Cheviego '57 do tej pory lipa.
Wypieprzył bym tylko felgi :roll:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin