FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ciężarówki w Prl 1945-1989r Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3472
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 77 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Pią 15:01, 17 Lut 2023 Powrót do góry

Dorzucę jeszcze zdjęcie Chewrolet 3100 który był karetką w WKTS Lublin.
Od dawna poluję na ten model, ale jak się pojawia od czasu do czasu na
Ebay`u, to ma zaporowe ceny Crying or Very sad A byłby ciekawy ambulans do zbioru.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:44, 19 Lut 2023 Powrót do góry

andy ns zamieściłes ciekawe zdjęcie tego Chewroleta 3100. Wychodzi na to że jeszcze dużo możemy się dowiedzieć o nieznanych pojazdach z pierwszych lat
po II WŚ w Prl.Kupowano różne pojazdy nawet w śladowych ilościach o których przypadkiem się teraz dowiadujemy,Kupowano też częśc pojazdów z MTP.

Mercedes L 1500S

ImageMercedes L 1500S Rzeszów Prl

ImageMercedes L 1500S model

ImageMercedes L 1500S foto porównawcze

Mercedes-Benz L 1500 to niemiecka, uniwersalna lekka ciężarówka z okresu II wojny światowej. Pierwsze egzemplarze tego pojazdu pojawiły się w 1941 roku, a produkcja seryjna trwałą w latach 1941-1944. W jej toku powstało ok. 9000 egzemplarzy tego samochodu wszystkich wersji Pojazd był napędzany pojedynczym silnikiem Daimler-Benz M 159 o mocy 60 KM.

Mercedes-Benz L 1500 został opracowany i był produkowany w dwóch wariantach: A oraz S. Pierwszy z nich (L 1500 A) cechował się niezabudowaną tylną częścią wozu i najczęściej służył w niemieckich siłach zbrojnych pod oznaczeniem Kfz.70 do przewozu żołnierzy – był w stanie przewieźć do 7 osób. W tej wersji był wykorzystywany na wielu frontach II wojny światowej, m.in.: na froncie wschodnim w latach 1942-1945, w Afryce Północnej czy we Włoszech w latach 1943-1945. Druga wersja (L 1500 S) posiadała zabudowaną tylną częścią pojazdu i była wykorzystywana jako klasyczna ciężarówka albo jako pojazd do zadań specjalistycznych – na przykład jako wóz strażacki.

Tutaj jako ciekawostka znalazłem w artykule w linku poniżej.

ImageNSU Kettenkrad Prl 1946r
Image


ImageNSU Kettenkrad Prl 1948r
Image

ImageNSU Kettenkrad

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Pon 13:38, 20 Lut 2023, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:58, 22 Lut 2023 Powrót do góry

Standard-12cwt-Delivery-Van-Vanguard 1952r
Standard-12cwt-Delivery-Van-Vanguard-1953r
Standard Pick- up--Vanguard 1953r



Do Prl były sprowadzane samochody angielskie Standart jako Vany,Pick -up i kombi
z kierownicą po lewej stronie
Miałem gdzieś zdjecie Standarta Pick-up w Prl ale nie mogę go znalezc
Jak ktos ma takie foto to niech udostępni.






Image Standard-12cwt w Prl
Image Standard-12cwt-Delivery-Van-Vanguard
[link widoczny dla zalogowanych]

Image 1953 Standard 12cwt Delivery Van


[link widoczny dla zalogowanych] w Prl

Image

ImageStandart kombi w Prl

ImageStandart kombi

Image
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Czw 15:11, 23 Lut 2023, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:17, 24 Lut 2023 Powrót do góry

Standard Pick-up 1955r w Prl
Standard Van 1958r w Prl

Image Standard Pick-up 1955r w Prl

Image Standard Van 1958r w Prl

[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:47, 27 Lut 2023 Powrót do góry

Mercedes Benz Typ G-4


Mercedes-Benz W31 Typ G4 to niemiecki samochód osobowy z okresu międzywojennego oraz II wojny światowej. Pierwsze egzemplarze tego samochodu pojawiły się w 1934 roku a produkcja seryjna trwała w latach 1934-1939. W sumie powstało jedynie ok. 60 samochodów tego typu. Napęd zapewniał - w pierwszej serii produkcyjnej - pojedynczy silnik 8-cylindrowy o mocy 100 KM.

Mercedes-Benz W31 Typ G4 był niemiecką luksusową limuzyną, który stanowił rozwinięcie modelu G1. Samochód zapewniał – jak na ówczesne czasy – bardzo wysoki komfort podróżowania pozwalał również przewieźć do 7-9 osób. W 1937 i 1938 roku zastosowano jako jednostki napędowe nowe silniki o mocy 110 oraz 115 KM, ale nie wpłynęło to na zmianę oznaczenia samochodu. Mercedes-Benz W31 Typ G4 był wykorzystywany przede wszystkim przez wysokich rangą oficjeli z SS oraz nazistowskich dygnitarzy, w tym prze Adolfa Hitlera. Niewielkie ich ilości trafiły również do niemieckich sił zbrojnych, jako oficjalne limuzyny najwyższych oficerów Wehrmachtu. Przyjmuje się, że do dnia dzisiejszego zachowały się jedynie 3 samochody tego typu.

ImageMercedes Benz Typ G-4 w Prl 1951r

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1582
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:40, 27 Lut 2023 Powrót do góry

Czyli te auto pochodziłoby z Warszawy, czy się mylę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:22, 28 Lut 2023 Powrót do góry

Tak ten Mercedes był używany w warszawskim WPG.Jest wzmianka o tym np. w gazecie Classicauto.

Star W-14

Star W-14 – samochód wywrotka, który był produkowany w Fabryce Samochodów Ciężarowych "Star". Konstrukcyjnie oparty na modelu Star 20.

Pojazd ma długość 4950mm, szerokość 2270mm oraz wysokość 2500mm. Masa samochodu wynosi 3800kG. Dopuszczalna ładowność skrzyni ładunkowej o wymiarach 2600/1900/443 mm, czyli o pojemności 2,2 m³, wynosi 3500 kg. Samochód może rozwijać maksymalną prędkość 72 km/h, pokonywać wzniesienia o kącie 28 stopni i spady o kącie 45 stopni. Do napędu samochodu jest stosowany silnik spalinowy tłokowy o zapłonie iskrowym S42 czterosuwowy, sześciocylindrowy, rzędowy, górnozaworowy OHV o pojemności skokowej 4200 cm³ i stopniu sprężania 6,2. Silnik osiąga maksymalną moc 85 KM przy prędkości obrotowej 2800 obr./min. Pojemność układu paliwowego wynosi 150 l,

https://www.youtube.com/watch?v=MmM123Qw2Cc

Image Star W-14
ImageStar W-14
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Wto 9:22, 28 Lut 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1582
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:17, 28 Lut 2023 Powrót do góry

... a w którym numerze Classicauto? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:27, 28 Lut 2023 Powrót do góry

Nr 18 Styczeń 2008r Classicauto.

Edytowałem wcześniejszy swój post w sprawie Stara W-14 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1582
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:40, 28 Lut 2023 Powrót do góry

Dzięki, szykują się zatem wykopki Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2418
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:39, 28 Lut 2023 Powrót do góry

Golfpolo napisał:


Star W-14 – samochód wywrotka, który był produkowany w Fabryce Samochodów Ciężarowych "Star". (.....)
Image Star W-14

Fajne zdjęcie z epoki👍
Ale małe sprostowanie, Star W14 nie był produkowany w FSC. Tam powstawało tylko podwozie.
Star W14 został zaprojektowany w CBTPMot w Łodzi a produkowany był w ZNTK w Oławie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:23, 01 Mar 2023 Powrót do góry

Star 20
(Star 20-GM8) (Star 20-GA16).Star C60 Star 20 Hp3,Star 20 N-103 Star N 424 Stonka


Aby zwiększyć zdolności przewozowe samochodu ciężarowego Star 20 o ładowności 3500 kg, już w 1949 r. podjęto prace nad odmianą tego pojazdu w postaci ciągnika siodłowego sprzężonego z naczepą o ładowności 5500 kg. Prace zostały zakończone wdrożeniem do produkcji seryjnej ciągnika siodłowego oznaczonego Star C60 i naczepy D60/N61.

Podstawową wersją była ciężarówka skrzyniowa. W 1949 roku przystąpiono do prac nad pierwszą odmianą samochodu Star 20, którą był ciągnik siodłowy Star C60. Model ten w 1950 roku miał swoją premierę na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Do produkcji seryjnej ta wersja nadwoziowa skierowana została w 1952 roku. Model C60 powstał na skróconym podwoziu odmiany skrzyniowej, w stosunku do której zmniejszono o 50 cm rozstaw osi. Star C60 przewidziany był do pracy z jednoosiową naczepą typu D60 produkowaną przez ówczesną Sanocką Fabrykę Wagonów "Sanowag", z drewnianą skrzynią, o długości 6000 cm i ładowności 5500 kg

Na podwoziu modelu Star 20 i jego pochodnych montowano różne wersje zabudów jak np. nadwozia furgonowe przystosowane do przewozu 25 osób typu N-424, znane potocznie pod nazwą „stonka”, produkowane od 1954 roku przez ówczesne Zakłady Budowy Nadwozi Samochodowych w Jelczu

Kolejnym rodzajem zabudowy był montowany od 1953 roku żuraw samochodowy HP-3, wykorzystywany w branży budowlanej, produkowany w Bielskich Zakładach Urządzeń Technicznych w Bielsku-Białej w oparciu o dokumentację niemieckiej firmy Bleichert. Żuraw miał napęd elektryczny i udźwig do 3 ton

https://www.youtube.com/watch?v=Vm3f-WRVcGs

https://www.youtube.com/watch?v=-DAY16wXaAw

https://www.youtube.com/watch?v=-CclWSWDr8g


Image
Image
Image
Image
Image
ImageStar 20 HP 3


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:32, 03 Mar 2023 Powrót do góry

Star 21 (Star W-21, Star C-21)

Okres produkcji
1957–1960
W wyniku prac Biura Konstrukcyjnego Przemysłu Motoryzacyjnego w Warszawie w 1956 roku skonstruowano prototyp średniego samochodu ciężarowego Star 25 o ładowności 4000 kg. Jednak brak możliwości technicznych oraz finansowych oraz przedłużające się prace nad jednostką napędową o lepszych parametrach, jak i konieczność szybkiego zastąpienia Stara 20, doprowadziły do rozpoczęcia w lipcu 1957 roku produkcji seryjnej samochodu Star 21, w którym zastosowano jedynie pewną cześć zmodernizowanych elementów z prototypu opracowanego w 1956 roku.


Jeśli więc chodzi o sylwetkę zewnętrzną samochodu to Star 21 niewiele się tylko różni od samochodu Star 20. Wyraża się ta tylko przeniesionym na lewo zbiornikiem paliwa, akumulatorem przeniesionym na prawą stronę. Wydech spalin wprowadzony jest na stronę lewą przed tylnym błotnikiem. Porównując ogólnie przejściowy typ samochodu Star 21 ze Starem 20, stwierdzić należy dużą różnicę na korzyść tego ostatniego.

Wraz ze standardową odmianą modelu Star 21 rozpoczęto produkcję ciągnika siodłowego Star C21, przystosowanego do pracy w zestawie z jednoosiową naczepą typu D60 produkowaną przez ówczesną Sanocką Fabrykę Wagonów "Sanowag", a później przez Zakłady Budowy Nadwozi Samochodowych w Kożuchowie. Kolejną wersją wprowadzoną do produkcji był tylno zsypowy samochód wyładowczy Star W21. Produkcja tego modelu odbywała się przy udziale ZNTK w Oławie, który był producentem skrzyni wyładowczej oraz hydraulicznego mechanizmu zsypowego.

Image
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

ImageStar C-21


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:24, 06 Mar 2023 Powrót do góry

Star 66

W styczniu 1956 roku zatwierdzono dokumentację techniczną terenowego samochodu ciężarowego Star 66 do produkcji seryjnej. W połowie 1958 roku pierwsze Stary 66 opuściły bramy Fabryki Samochodów Ciężarowych (FSC) w Starachowicach.
Przez cały okres produkcji samochody przeznaczone były prawie wyłącznie dla wojska. Wyjątki były nieliczne. Wozy powstawały w dwóch podstawowych wersjach skrzyni ładunkowej - z podłogą wysoką, umieszczoną nad kołami, oraz podłogą obniżoną, nieco węższą, w której błotniki wewnętrzne wystawały ponad powierzchnię ładunkową.




Image 1958r

https://www.youtube.com/watch?v=fGMsHgHiQ4s

https://www.youtube.com/watch?v=gJIQ3EqZyoA


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:31, 09 Mar 2023 Powrót do góry

Fiat 1100 Pick-up

Ten z Zamościa Fiat 1100 ma drzwi otwierane pod wiatr,

Samochód powstał jako rozwinięcie modelu Fiat 508. Jego pierwsza seria, wprowadzona w 1939, nosiła oznaczenie Fiat 508C, lecz popularnie określana była jako 1100 od pojemności silnika 1100 cm³. Przedwojenna stylizacja samochodu została częściowo zmieniona w modelu 1100B i produkowanej nadal po II wojnie światowej wersji 1100E. Oprócz odmiany osobowej, liczne były odmiany dostawcze samochodu, w której roli dobrze się sprawdzał, popularne były także w roli taksówki. Pierwsza seria produkowana była do 1952.



ImageFiat 1100 Zamość
Image
Image

Image Fiat 1100C


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Czw 19:19, 09 Mar 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin