FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ciężarówki w Prl 1945-1989r Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:44, 01 Cze 2023 Powrót do góry

Ford V-8 powojenny
Fordson Thames (7V) straż
Peugeot DMA

ImageFord V-8 powojenny Cieszyn Pastwiska Prl

[link widoczny dla zalogowanych]

ImagePeugeot DMA i Fordson Thames 7V Wadowice Prl
ImagePeugeot DMA Wadowice Prl


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Czw 20:44, 01 Cze 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
kolowy
User



Dołączył: 27 Kwi 2023
Posty: 161
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kato

PostWysłany: Czw 23:40, 01 Cze 2023 Powrót do góry

Golfpolo napisał:
Star 66

W styczniu 1956 roku zatwierdzono dokumentację techniczną terenowego samochodu ciężarowego Star 66 do produkcji seryjnej. W połowie 1958 roku pierwsze Stary 66 opuściły bramy Fabryki Samochodów Ciężarowych (FSC) w Starachowicach.
Przez cały okres produkcji samochody przeznaczone były prawie wyłącznie dla wojska. Wyjątki były nieliczne. Wozy powstawały w dwóch podstawowych wersjach skrzyni ładunkowej - z podłogą wysoką, umieszczoną nad kołami, oraz podłogą obniżoną, nieco węższą, w której błotniki wewnętrzne wystawały ponad powierzchnię ładunkową.




Image 1958r

https://www.youtube.com/watch?v=fGMsHgHiQ4s

https://www.youtube.com/watch?v=gJIQ3EqZyoA


Gdzie zgubił kierunkowskazy ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:05, 04 Cze 2023 Powrót do góry

Steyr -250
Zidentyfikowałem ostatnio na tym słabym zdjęciu ten samochód z Kalisza poniżej.

ImageSteyr -250 w Osp w Prl
[link widoczny dla zalogowanych]
ImageSteyr -250
ImageSteyr -250
ImageSteyr -250
W latach 1938-1940 wyprodukowano 1200 samochodów Steyr 250 dla armii niemieckiej.

ImageSteyr -150

Od 1938 roku oferowany był samochód dostawczy Steyr 150 , oparty na modelu Steyr 55 . W porównaniu z samochodem osobowym samochód dostawczymi miał szerszy rozstaw kół i większy rozstaw osi. Ładowność wynosiła 750 kg. Do 1939 roku sprzedano 205 egzemplarzy. Steyr 250 , który różnił się od Steyra 150 przełożeniem pośrednim do jazdy terenowej, był produkowany od 1938 do 1940 roku. Wyprodukowano tylko kilka samochodów dostawczych tego typu. Główna część została wykonana jako Kübelwagen dla Wehrmachtu .


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:11, 06 Cze 2023 Powrót do góry

Kończę już temat ze swojej strony, jeszcze mam może ze trzy posty i chce wyjasnic kontrowesyjny post ze strony trzeciej na temat tegp zdjęcia ponizej. kto chce szczeółów niech wejdzie na trzecią stronę

Znalazłem foto lepszej jakości z opisem i okazuje się że to zdjęcie nie jest z Polski tylko Jugowsławi. Zmyliły mnie tablice rejestracyjne które w Prl podobne były używane.Zdjęcie miałem bez opisu.Embarassed

[quote="Golfpolo"]Odnośnie mojego wczesniejszego postu o Skodzie 706 naszły mnie wątpliwości czy to nie jest
Fiat 634N. Bardzo podobne są te samochody przy tej słabej fotografii

Image

Zdjęcie i artykuł który znalazłem

Image
klik powiększa zdjęcie w tym linku
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krzysztof
User



Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 13:31, 06 Cze 2023 Powrót do góry

[quote="kolowy"][quote="Golfpolo"]Star 66

W styczniu 1956 roku zatwierdzono dokumentację techniczną terenowego samochodu ciężarowego Star 66 .
Ja pierwszy raz zobaczyłem ten pojazd będąc w rodzinnym mieście mamy.Był to chyba 1960 r.Ponieważ pojazd ten poza oznaczeniami wojskowymi nie posiadał innych oznaczeń pomyślałem ,że jest to jescze jeden radziecki pojazd,których dużo było w WP. Praktycznie cisza była na temat produkcji Stara 66,dopiero PKF W 1962 r. pokazała poligon w Wąchocku, gdzie sprawdzano nowe pojazdy.Wtedy to zrozumiałem ,że jst to nasza rodzima konstrukcja i gdzie ją produkują.Po tym fakcie już cyklicznie zaczęły pojawiać się informacje prasowe o tym pojaździe terenowym.W święto wojska/1963 r/ czasopismo "Płomyk' opublikowało okolicznościowy artykuł oraz pokazano zdjęcie tego Stara z umieszczonym na nim mostem. W 1971 r. podwyższając swoje kwalifikacje jeździłem i zdawałem egzamin na kat"C" w LOK na takim właśnie Starze .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kolowy
User



Dołączył: 27 Kwi 2023
Posty: 161
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kato

PostWysłany: Wto 20:06, 06 Cze 2023 Powrót do góry

W jaki sposób sygnalizowano zamiar skrętu w pierwszych wypuszczanych egzemplarzach Stara 66 ? W sieci są zdjęcia na których nie widać ani kierunkowskazów ramieniowych, ani świetlnych


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2418
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:58, 06 Cze 2023 Powrót do góry

Mógłbyś wkleić takie zdjęcia (wyraźne) na forum?
Zastanowimy się wspólnie nad tymi kierunkowskazami 😉


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kolowy
User



Dołączył: 27 Kwi 2023
Posty: 161
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kato

PostWysłany: Śro 18:32, 07 Cze 2023 Powrót do góry

Nie widzę sposobu.
Jedno jest na tej stronie, 1 czerwca.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kolowy dnia Śro 18:34, 07 Cze 2023, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2418
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:31, 07 Cze 2023 Powrót do góry

Z tego jednego zdjęcia nic nie wynika bo otwarte drzwi kierowcy zasłaniają dużą część kabiny i nie wiadomo czy nie ma tam kierunkowskazu.
Jeśli chcesz podyskutować nt rzekomego (lub rzeczywistego) braku kierunkowskazów to wklej zdjęcia takich Starów lub chociaż linki do nich.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kolowy
User



Dołączył: 27 Kwi 2023
Posty: 161
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kato

PostWysłany: Śro 23:18, 07 Cze 2023 Powrót do góry

https://youtu.be/W0VcChPwcLo 3:35

[link widoczny dla zalogowanych]

EDIT: Nie pisz posta pod postem, tylko edytuj poprzedni. Mod.

Ups Embarassed

Tyle udało mi się wyciągnąć. Kierunkowskazów nie widać też na zdjęciach prototypów 4x4 i 6x6, ale tu może kierowano się innymi zasadami. Ten z otwartymi drzwiami to jakiś bardzo wczesny, jeszcze bez przetłoczeń na przedniej ścianie, jak w prototypie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kolowy dnia Czw 1:02, 08 Cze 2023, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2458
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Czw 7:23, 08 Cze 2023 Powrót do góry

Dla ułatwienia, kolega chyba nawiązuje do poniższego zdjęcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wycięte z filmu z YouTube


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krzysztof
User



Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 10:00, 08 Cze 2023 Powrót do góry

Istotnie zarówno prototypy jak i modele testowe Starów 66 nie posiadały kierunkowskazów przednich.Model z poligonu z Wąchocka /1959 r/ nie mosiada żadnych kierunkowskazów.W pojazdach testowanych przez wojsko pojawiają się małe okrąle lampki obok reflektorów/zapewne wykonane na warsztatach/.W listopadzie 1965 r. w "Małym modelarzu " ukazał się Star 66,którego pierwowzór nie posiadał "migaczy".Zdjęcia z wyprawy afrykańskiej czy na pustynię Gobi/połowa lat 60/ pokazują pojazd z małymi podłużnymi kierunkowskazami umieszczonymi w połowie kabiny na jej krawędzi oraz na tyle nadkola. PKF z tych lat opisująca perypetie związane z produkcją dzwigów na podwoziu Stara 66 pokazuje ten sam typ migaczy.Wystawa motoryzacyjna,która odbyła się w Szczecinie w paździkerniku 1969 r. przedstawia już Stara 660 z dużymi kierunkowskazami umieszczonymi obok reflektoróworaz na nadkolu/widać to wyrażnie na pojazdach ONZ w Egipcie /połowa lat 70-tych/ jak też na pojeżdzie "papieskim" z 1979 r.Z takimi kierunkowskazami Star 660 produkowany był już do czasu zastąpienia go przez model 266.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kolowy
User



Dołączył: 27 Kwi 2023
Posty: 161
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kato

PostWysłany: Pią 0:28, 09 Cze 2023 Powrót do góry

Dziękuję za wyjaśnienie.
Małe lampki przy reflektorach były. Jeśli faktycznie kierunkowskazy były uzupełniane w warsztatach jednostek, to musiały zachodzić ''obiektywne trudności'', gdyż widziałem zdjęcie datowane na 1963 rok gdzie ''migaczy'' nie widać. Tu jednak zagadka, bo na zdjęciu jest cysterna, więc raczej nie wóz testowy. Dziwna sprawa z tym brakiem w początkowym okresie, chyba nie spotykana w innych typach aut.
Na zdjęciach z defilady w 1964 roku widać kierunkowskazy z przodu, na wysokości dolnego przetłoczenia w drzwiach, nie widać ich z tyłu nadkola, a w1966 są też już z boku. Kierunkowskaz z tyłu nadkola Stara 66 gdzieś mi ''mignęły'', ale mam pobrane zdjęcie tak umieszczonego w egzemplarzu z dużym z przodu i blaszanym dachem. To już jednak nie ten czas, nie tych lat tyczy ten wątek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:23, 11 Cze 2023 Powrót do góry

Parę nowych zdjęć samochodów


ImageFord pożarniczy
ImageDodge poczta Gdynia

ImageLeyland podwozie Gdynia
ImageLeyland podwozie Gdynia
[link widoczny dla zalogowanych]
ImageŁódż lata 50-te Austin K-2
ImageGuy searchlight lorry Pułtusk


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:30, 15 Cze 2023 Powrót do góry

Polskie Dodge WC sanitarka


Po II WŚ we Wrocławiu karosowano polskie wersje sanitarne Dodge. cała zabudowa, poza maską silnika i błotnikami przednimi, była produkcji rodzimej.


ImagePolskie Dodge WC sanitarka
Image Tabliczka znamionowa z tego Dodge
[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcia poniżej też może być karetka Dodge karosowana we Wrocławiu Zabudowa trochę inna, foto nie podpisane
Image
Image

Dodge WC 54 to specjalnie skonstruowana dla potrzeb służb medycznych wersja sanitarna. Jej zamknięte nadwozie było dłuższe od podstawowego (tj. WC 51) o 71 cm. W tylnej części znajdowały się otwierane i dzielone na pół wrota oraz rozkładany stopień ułatwiający dostęp do wnętrza sanitarki. W środku mieściły się nosze. Wewnętrzne ściany malowano na biało, co miało na celu utrzymanie przedziału sanitarnego w czystości. Dach z charakterystycznym grzybem w środkowej części zbudowano z dwóch warstw pomiędzy nie wpadało powietrze zasysane przez ów grzyb tym samym schładzając wewnętrzną powłokę. Z lewej strony, pomiędzy drzwiami kabiny i tylnym nadkolem przewidziano wnękę na koło zapasowe. W tym samym miejscu, ale po stronie prawej, wbudowano uchwyty na sprzęt saperski.
Mechanicznie wersja sanitarna nie odbiegała od podstawowego modelu WC 51.
ImageDodge WC 54 sanitarka w Prl foto porównawcze
ImageDodge WC 54 sanitarka w Prl foto porównawcze

W linku poniżej też jest jedno zdanie potwierdzające karosowanie we Wrocławiu
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin