FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Szeroki tor LHS oraz koleje tradycyjne. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 1686
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:08, 30 Lip 2016 Powrót do góry

Jarek, przeciez ten watek dalej moze sobie istniec,
jak napisalem - jest CIEKAWY, ale dobrze wiesz,
ze nie o to mi chodzilo Razz i rady przeciez - posluchales Wink

Niech kazdy przejawia aktywnosc - byloby super
- ale niech to robi w odpowiednim miejscu. I tyle.
Po co to rozdmuchiwac, i zaraz ktos czegos nie zrozumie
i pojda konie po betonie...?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kali199
User



Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 154
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kedzierzyn-kozle

PostWysłany: Pon 19:22, 01 Sie 2016 Powrót do góry

Zgadam sie z JarkiemS, od czasu kiedy zobaczyłem ten temat ,sam zacząłem sie tym interesować o czym kilka razy pisałem z Jarkiem(nie tyle fotografia co samymi lokomotywami), chyba kazdego od dziecka kreciły ciufcie ja nawet pojechałem do Jaworzyny Ślaskiej do muzeum Very Happy i kiedy ide z psem na spacer właśnie na odcinku kozle zachod-pokrzywnica to wypatruje czy nic nie nadjeżdża. nawet w nocy z łózka wychodzę tak zeby moja luba nic nie słyszała (dziwne najwięcej składów jedzie w nocy ?)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
archivsoft7
User



Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 100
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:44, 01 Sie 2016 Powrót do góry

Ja pochodzę z miejscowości niedaleko której przebiega LHS, ale przez tyle lat mieszkania w pobliżu nie zwracałem na niego większej uwagi, ot pociąg towarowy hałasujący kilka razy dziennie. Dopiero po przeczytaniu relacji Jarka zainteresowałem się na tyle historią i samą wyjątkowością tej linii kolejowej, że jak tylko kiedyś wybiorę się w rodzinne strony to postaram się porobić jakieś zdjęcia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez archivsoft7 dnia Pon 19:45, 01 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
Moderator



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2103
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 94 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Pon 21:28, 01 Sie 2016 Powrót do góry

Nie wiem, o czym ze sobą rozmawiali Jarek z Rafem, ale wiem, że przez chwilę był jeszcze jeden, oddzielny temat, o kolei z kopalni piasku... Też ciekawy Smile Po godzinie czy dwóch już go nie było, za to w tym temacie była widoczna wyżej "zaszyfrowana" Wink wymiana zdań pomiędzy Jarkiem i Rafem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 1686
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:27, 02 Sie 2016 Powrót do góry

kali199 napisał:
Zgadam sie z JarkiemS, (...)


Dla jasnosci - ja tez sie zgadzam z JarkiemS.,
a kto sie nie zgadza dostanie klapsa Razz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4414
Przeczytał: 105 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Wto 6:29, 02 Sie 2016 Powrót do góry

Dla jasności, ja też się ze sobą zgadzam... Very Happy

Chwilowo był wydzielony temat o kopalni piasku Kotlarnia z tego wątku (3 strony wstecz) do nowego, bo chciałem nieco uporządkować temat.
Ale za namową Raf'a wróciłem do stanu poprzedniego i kilka zdjęć z drugiego wyjazdu do Kotlarni, poniżej...

Tym razem wybrałem się z lepszym sprzętem fotograficznym. Na początek znane już pole piaskowe pod Lubieszowem:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

A tu mała ciekawostka dotycząca mocowania szyn do podkładów - przy użyciu klinów:
[link widoczny dla zalogowanych]


Tak naprawdę powód ponownego wyjazdu do Kotlarni był inny.
Google zaktualizowało zdjęcia satelitarne tego obszaru na tegoroczne i okazało się, że druga taka koparka pracuje nieopodal Ortowic. Ze zdjęć satelitarnych wynikało, że do tej koparki można bardzo łatwo się dostać. Rzeczywiście, do koparki można podejść bez większych problemów, a ponieważ była sobota, to kopalnia nie pracowała i wkoło nie było żywej duszy. Ale nie ryzykowałem wejścia na samą koparkę w obawie przed monitoringiem. Widok jednak jest imponujący:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

I jeszcze zdjęcia późniejszą porą, w innym świetle:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Francik mnie zabije, że nie wpadłem na kawę... Ale byłem "przelotem" i dość napięty plan na ten dzień...

Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Wto 6:29, 02 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
digital222
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 916
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 9:19, 02 Sie 2016 Powrót do góry

Świetna foty! Koparka robi niesamowite wrażenie, chociaż są pewnie większe, ale chyba nie w Polsce? Wygląda jak jakiś Killer z Terminatora Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
don_Cristobal
User



Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 459
Przeczytał: 57 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin (Setidava)

PostWysłany: Wto 20:18, 09 Sie 2016 Powrót do góry

Nie w Polsce? Hmmm.. to zapraszam w moje strony Laughing
Sorry za offtop... Embarassed
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4414
Przeczytał: 105 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 19:30, 07 Lis 2016 Powrót do góry

Cześć.
Zapraszam dziś do obejrzenia relacji z dwudniowego jesiennego wypadu na Szeroki tor w okolice Sędziszowa, który odbył się w poprzedni weekend.
Pogoda w większości czasu dopisała, choć cały czas wiał silny wiatr.
Ale to też miało swoje plusy, bo była bardzo dobra przejrzystość powietrza.
Pierwszym punktem wycieczki był Olkusz - chwilę po tym, jak się tam zjawiłem, w pierwszych promieniach porannego słońca, pojawiło się brutto po torze normalnym, prowadzone Bykiem ET22 w stronę Bukowna:
[link widoczny dla zalogowanych]


Po kilkunastu minutach coś się zaczęło tłuc od strony Bukowna. Chwilę później zza zakrętu wyjechała para Batmanów ze składem mieszanym w kierunku Sędziszowa:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Pomyślałem, że może będzie miał krzyżowanie na mijance w Zarzeczu, więc postanowiłem go pogonić. I się nie myliłem... Niestety, nim się wyzbierałem, z mijanki ruszał już skład z rudą w kierunku huty, prowadzony dwoma Gagarinami. Nie było się specjalnie gdzie ustawić, więc tylko byle jaka fotka w Chrząstowicach:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Końcówkę składu z Olkusza udało mi się jeszcze złapać w Kępiu na tle Białej Góry:
[link widoczny dla zalogowanych]


Reszta ekipy była już w tym czasie w stałym miejscu w Kępiu, czyli na przejeździe u wylotu z ukopu pod Białą Górą. Tym razem ustawiłem się w innym miejscu niż dotychczas - pod lasem powyżej przejazdu. Jest stamtąd fantastyczny widok na Wyżynę Miechowską, co przy dobrej przejrzystości powietrza szczególnie zachęcało do podziwiania i fotografowania. Kolejny pociąg w tym miejscu miał się pojawić za około godzinę, więc był czas na podziwianie uroków jesieni:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


W oddali mijanka Kępie:
[link widoczny dla zalogowanych]


Tarcza wjazdowa mijanki Kępie:
[link widoczny dla zalogowanych]


Trochę szersza panorama:
[link widoczny dla zalogowanych]

Boeing 737 Norwegian Air dolatujący do Krakowa z Oslo:
[link widoczny dla zalogowanych]


Wreszcie po godzinie z ukopu wyjeżdża ruda prowadzona Gagarinem i Batmanem:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Chwilę później przeleciała przez mijankę Kępie:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Następnie przenieśliśmy się na drugą stronę ukopu pod Białą Górą, czyli do Przysieki:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


A ponieważ za 2 dni był Helloween, więc jeden z kolegów przygotował specjalną dynię na tą okazję:
[link widoczny dla zalogowanych]


Chwilowo nie zanosiło się na kolejny pociąg, więc przenieśliśmy się do ukopu przed mijanką Kępie, żeby odpocząć na chwilę od wiejącego non-stop wiatru w jakimś osłoniętym miejscu:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Taka niespodzianka w ukopie - wymieniono niedawno szyny w tym miejscu na bezstykowe, ale nie zostały one jeszcze zespawane. Ponieważ nie da się ich skręcić, bo nie mają otworów, tymczasowo zabezpieczono łączenia klamrami, umożliwiającymi prowadzenie ruchu do czasu zespawania. Klamry były na sporym odcinku:
[link widoczny dla zalogowanych]


Będąc w ukopie, docierały do nas pojedyncze komunikaty na radiu kolejowym gdzieś z okolic Sędziszowa, w stylu "trzeba dzwonić na straż pożarną" albo "muszą uważać bo napięcie z trakcji nie jest odłączone". Początkowo myśleliśmy, że zapaliła się gdzieś lokomotywa, ale chwilę później dostaliśmy "cynk" od osób związanych z PKP, że pod Sędziszowem na torze normalnym uległa rozszczelnieniu cysterna z fosforem i jest prowadzona akcja ratunkowa. Wstrzymany został ruch kolejowy na odcinku Sędziszów-Kozłow na torze normalnym oraz na szerokim, bo przebiega on w tym miejscu obok toru normalnego.
Nie pozostało nam nic innego, jak pojechać na miejsce, żeby zobaczyć, co się dzieje.
3 kilometry od Sędziszowa, w miejscowości Piła, tuż przed przejazdem kolejowym, stał pociąg składający się z lokomotywy CTLu i 20-tu rosyjskich wagonów-cystern oraz dwóch wagonów ochronnych (węglarek):
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


W jednej z cystern doszło do rozszczelnienia zaworu. Straż pożarna (było już 6 jednostek) przystępowała do ewakuacji okolicznych mieszkańców w promieniu 300 metrów:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Pierwszą ciekawostką był fakt, że to wagony, jakie normalnie jeżdżą na szerokim torze - rosyjskie ze sprzęgami automatycznymi. Tylko pierwszy i ostatni wagon (węglarki ochronne), miały na początku i końcu sprzęgi polskie - śrubowe. To jest skład, którego nie da się rozłączyć - polską lokomotywę można podpiąć tylko na początek albo na koniec składu. Oczywiście, żeby mogły jechać po polskich torach, miały wymienione wózki na rozstaw zwykły. Z tyłu składu czekała w gotowości druga lokomotywa, która miała zholować skład z powrotem do Sędziszowa, oczywiście po zakończeniu akcji:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


W międzyczasie zaczęło padać, więc pojawił się fajny efekt - można się zastanawiać, czy to tęcza czy może wyciekający fosfor:
[link widoczny dla zalogowanych]


W pewnym momencie zrobiło się mniej przyjemnie, bo jeden z kolegów jest chemikiem i na podstawie tablic ostrzegawczych sprawdził, że pociąg przewozi fosfor żółty, który ma samozapłon w zetknięciu z... powietrzem Sad
Straż pożarna zaczęła odgradzać miejsce, my również postanowiliśmy się ewakuować... Ekipa ratunkowa oczekiwała na firmę, która zajmuje się załadunkiem takiego ładunku oraz na jakąś specjalistyczną jednostkę, która była w drodze. Pojawiło się też Radio Kielce, a o akcji trąbiono już na RMF-ie. Później z Wiadomości dowiedzieliśmy się, że uszczelniono zawór, dolano wody i skład wycofano do Sędziszowa. Ruch kolejowy był wstrzymany przez około 4 godziny.
My w tym czasie przenieśliśmy się znów do Kępia, bo na mijance stał zatrzymany skład. Po odblokowaniu szlaku, skład ruszył z mijanki tuż przed zachodem słońca:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


I jeszcze raz "dyńka":
[link widoczny dla zalogowanych]


Wcześniej udało się złapać jeszcze jedną tęczę na Kępiu:
[link widoczny dla zalogowanych]


A jak zaszedł nam "parametr" do zdjęć (słońce), my udaliśmy się do pensjonatu na mniej oficjalną część spotkania Razz

C.D.N.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4414
Przeczytał: 105 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 21:23, 07 Lis 2016 Powrót do góry

Dzień drugi jesiennego wyjazdu nadal jest wietrzny...
Po szybkim śniadaniu jedziemy, już w mniejszym gronie, na wschód - celem są dwa miejsca - pagórek w Skroniowie z widokiem na Dolinę Nidy oraz nowa wiata widokowa w Stawianach z panoramą na szeroki tor.
Po drodze, dojeżdżając do mijanki w Łączynie, słyszymy na radiu, że do mijanki zbliża się również skład węglarek. Na szybko ustawiamy się pod lasem przed mijanką, a zaraz zza zakrętu wyjeżdża para "smerfowych" Gagarinów z węglarkami na haku:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


A ponieważ na mijance jest krzyżowanie, więc ustawiamy się nieco dalej lasu, żeby złapać drugi skład. Niestety, zdjęcia pod słońce, ale w tych okolicach nie dało się go inaczej sfotografować.
Tym razem to ruda prowadzona Gagarinem i Batmanem w stronę Sędziszowa:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Charakterystyczny stukot kół na łączeniach szyn coraz rzadziej będzie słyszany - szyny systematycznie wymieniane są na bezstykowe (spawane):
[link widoczny dla zalogowanych]


I po chwili niknie w oddali na szlaku do Sędziszowa:
[link widoczny dla zalogowanych]


Jeszcze widoczek na Jędzrzejów i dalej w drogę:
[link widoczny dla zalogowanych]


Pierwszy niedzielny cel, to pagórek w Skroniowie, skąd rozpościera się fantastyczny widok na Dolinę Nidy. Nadal wieje, więc cały czas jest doskonała przejrzystość powietrza. W oddali widać mosty na Nidzie i staorzeczu Nidy, którymi składy LHSu pokonują rzekę:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Pagórek jest wyjątkowo malowniczy:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Niestety kolejny pociąg po szerokim pojedzie nie wcześniej, niż za 2 godziny, więc przestawiamy się do drugiego punktu - Stawian.
Po drodze łapiemy praktycznie ostatnie przebłyski słońca tego dnia:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


W Stawianach niedawno wybudowany został punkt obserwacyjny - ambona widokowa:
[link widoczny dla zalogowanych]


Z ambony mamy doskonały widokiem na szeroki tor i "kultową" kładkę oraz na okoliczne pola:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Niestety wiatr jest tak silny i zimny, że nie da się zbyt długo wytrzymać na ambonie. Niebo przykryło się już gęstą warstwą chmur, więc zrobiło się naprawdę nieprzyjemnie. A, że była pora obiadowa, postanowiliśmy zrobić grilla w Umianowicach, na stacji kolejki wąskotorowej, która o tej porze roku już nie jeździ, ale na stacji są wiaty, które choć trochę są w stanie ochronić nas przed wiatrem.
Tuż po "zjedzeniu grilla" słyszymy łoskot na Szerokim Torze - to wspomniany pociąg, na który czekamy. I stała się rzecz niesamowita - jakby na zamówienie, przez gęstą warstwę chmur, przebija się na chwilę słońce, które oświetla nam jadący Doliną Nidy pociąg:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


I to w zasadzie ostatni punkt wspólnej wycieczki - rozjeżdżamy się już w swoje strony. Ja mam w drodze powrotnej do domu "towarzystwo" Szerokiego Toru przez około 100km, więc zaglądam sobie jeszcze do miejscowości Potok, gdzie szeroki tor przebiega tuż obok normalnotorowej stacji kolejowej. Szeroki jest na pierwszym planie:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Po drodze łapię jeszcze jeden skład na Kępiu pod Białą Górą, ale ponieważ w nocy była zmiana czasu, więc o godzinie 16:30 powoli konczy się światło do zdjęć:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


I na koniec rzut okiem na pola Wyżyny Miechowskiej, w surowych, jesiennych barwach, w miejscowości Gajówka:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


I to tyle z dwudniowego, weekendowego wyjazdu na Szeroki Tor.
Następny wyjazd, pewnie w zimie.
Pozdrowienia


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
gorset84
User



Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 395
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kudowa Zdrój

PostWysłany: Śro 1:40, 08 Mar 2017 Powrót do góry

Minęło trochę czasu od ostatniej relacji Jarka więc miłośnikom kolei zaproponuję trzy moje filmy nagrane niedawno w Kudowie Zdroju i okolicach (tematyka oczywiście "pociągowa") Razz

https://www.youtube.com/watch?v=Eg1lK_e_oRs&t

https://www.youtube.com/watch?v=cZ2DGRqj5h4&t

https://www.youtube.com/watch?v=-rwylC3Yz3g


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4414
Przeczytał: 105 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Wto 3:39, 09 Maj 2017 Powrót do góry

Cześć.
Zapraszam na relację z majowego wyjazdu na Szeroki Tor - podczas długiego weekendu. Z racji zajęć prywatnych i służbowych do dyspozycji miałem tylko 2 maja, a w tym dniu niestety pogoda nie dopisała. Wprawdzie padało tylko przelotnie, a czasem wyjrzało słońce, to jednak większość zdjęć robiona była przy pochmurnym niebie. Stąd niestety ich jakość...

Ale na początek krótka wizyta w Kopalni Piasku Szczakowa (obecnie Sibelco Poland). Pole piaskowe KP Szczakowa kończy się zaledwie 300 metrów w linii prostej od Szerokiego Toru, w zasadzie samej końcówki LHSu, tuż przed stacją końcową w Sławkowie.
Niestety, na tym polu piaskowym nie ma ogromnych koparek czerpakowych, a dodatkowo tego dnia kopalnia nie pracowała. Stąd tylko takie panoramy:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Robiąc te zdjęcia usłyszałem, a za chwilę zobaczyłem w oddali wśród drzew skład z węglarkami na szerokim torze, który ruszył ze Sławkowa w stronę Sędziszowa. Ponieważ tego dnia miałem się spotkać z Tomkiem "Ciemnym" (z portalu LHS.pl), który był jakieś 50km dalej na wschód, dałem mu zaraz cynk, że jedzie w jego kierunku skład. Tomek z kolei poinformował mnie, że w moją stronę też wyruszył skład z rudą z Sędziszowa.
Postanowiłem zaczaić się na niego w Wolbromiu, na kładce nad torami na stacji kolejowej. Miejsce ciekawe, bo skład na szerokim torze wyjeżdża tam z lasu po łuku. Po chwili od przybycia, wyjechała ruda prowadzona dwoma Batmanami:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Szybko się okazało, że ruda będzie się krzyżować na mijane w Zarzeczu (oddalonej o kilka kilometrów od Wolbromia) ze składem węglarek, który widziałem w Bukownie. Przeniosłem się więc na drugą stronę lasu - na początek widocznego łuku. Jest tam przejazd kolejowy na drodze do Miechowa, który został nie dawno zmodernizowany - pozostał nieużywany już posterunek dróżnika - jego funkcję przejęła automatyka:
[link widoczny dla zalogowanych]

I widoczek na łuk z drugiej strony i okoliczne wzgórza:
[link widoczny dla zalogowanych]

Zwrot węglarek, również prowadzony dwoma Batmanami, wyłonił się wkrótce zza zakrętu...
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

...i pojechał w stronę mijanki Kępie:
[link widoczny dla zalogowanych]


I w tym momencie plany się trochę popsuły... Okazało się, że gdy skład z węglarkami po dojechaniu do Kępia został zatrzymany, bo nastąpiło zamknięcie szlaku na 5 godzin - prowadzone były jakieś prace torowe między Sędziszowem a Kępiem.
Postanowiłem ulokować się zatem na przejeździe kolejowym w Kamionce - na torze normalnym, na szlaku kolejowym z Krakowa do Kozłowa, gdzie jest rozwidlenie na Kielce i w kierunku na Szczekociny, czyli Centralną Magistralę Kolejową. W skrócie, wszystkie pociągi pasażerskie, które jadą z północy do Krakowa, jadą przez Kozłów i przez wspomniany przejazd.
Przejazd jest ciekawy, na drodze gruntowej, prowadzącej do kilku posesji, ale w pełni zautomatyzowany, z rogatkami i monitoringiem (nie dawno zmodernizowany):
[link widoczny dla zalogowanych]

Spod przejazdu jest bardzo fajny widok na Kozłów (z dawnym elewatorem zbożowym), na szeroki tor oraz okoliczne pola:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Ta linia kolejowa to prawdziwa gratka dla miłośników kolei - co kilka-kilkanaście minut przelatuje skład pasażerski. Stałem tam jakieś 3 godziny i straciłem rachubę, ile było poszczególnych pociągów...
A wśród nich oczywiście Pendolino (było ich chyba 5):
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Sporo Flirtów wyprodukowanych przez Stadlera (chyba 8 składów):
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie zabrakło Impulsów z Newagu:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Oraz Actusów z Pesy:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Oczywiście tradycyjne pośpiechy prowadzone Epokami (EP09):
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Oraz starszymi EP07:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Ale tak naprawdę czekałem na skład na LHS-ie - na zwrot węglarek zatrzymany na Kępiu. Ruszyli o 13:00 po otwarciu szlaku i po 5 minutach byli w Przysiece:
[link widoczny dla zalogowanych]

Przy okazji miało miejsce spotkanie pośpiecha z szerokotorowym:
[link widoczny dla zalogowanych]

Tu skład po szerokim przejeżdża przez wiadukt nad linią normalontorową Kozłów-Kraków:
[link widoczny dla zalogowanych]

Na tle dawnego elewatora zbożowego w Kozłowie:
[link widoczny dla zalogowanych]

I łuku w Kamionce:
[link widoczny dla zalogowanych]

Szybko się okazało, że gdy ten skład stał na Kępiu w oczekiwaniu na otwarcie szlaku, druga węglarka dojechała na Kępie od Sławkowa. Mieliśmy zatem kumulację. Przenieśliśmy się (już z Tomkiem) na wiadukt w Kozłowie, żeby złapać drugą węglarkę z Kępia do Sędziszowa.
Długo jednak nie mogliśmy się doczekać, zaczęliśmy więc podejrzewać, że to Sędziszów puścił skład w przeciwną stronę, żeby krzyżował się na Kępiu. No i się nie myliliśmy - po pewnym czasie od strony Sędziszowa przyjechał skład beczek na haku dwóch Gagarinów w klasycznym malowaniu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Po drugiej stronie wiaduktu, wjeżdża na łuk obiegający Kozłów:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Ponieważ mam już dużo zdjęć z tego miejsca, drugą węglarkę z Kępia, która ruszyła po krzyżowaniu z beczkami, postanowiłem złapać w innym miejscu. Tomek został na wiadukcie w Kozłowie, ja pojechałem do Sędziszowa na wiadukt. Wkrótce potem pojawiła się wspomniana węglarka, znów prowadzona parą Batmanów. Niestety mocno się rozpadało:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Ledwo się wyzbierałem z Sędziszowa, a tu cynk od Tomka, że od Kępia leci następny skład. Czyli beczki miały na Kępiu podwójne krzyżowanie. Nie miałem zbytnio wyboru, gdzie się na niego zaczaić, więc zaczekałem na ten skład w Gniewęcinie, na niedawno wybudowanej drodze. Niestety niebo dość mocno się zaciągnęło, a światła było jak na lekarstwo.
Po chwili zza zakrętu wyłoniła się kolejna para Batmanów z mieszanym składem na haku:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Zrobiło się już dość późne popołudnie, więc należało zakończyć dzień tradycyjnym grillem na Kępiu pod Białą Górą.
W międzyczasie przyjechał kolejny skład z Sędziszowa w kierunku Sławkowa. Tym razem była to ruda prowadzona Gagarinem w nomym malowaniu oraz Batmanem:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


I to by było na tyle. Mimo kiepskiej pogody, dzień był bardzo udany. 6 pociągów na szerokim torze w ciągu dnia, to całkiem niezły wynik. Z relacji Tomka, który cały długi weekend był na LHSie wynikało, że przez poprzednie dni trafiał na 1-2 pociągi w ciągu całego dnia.
A już za około 1,5 miesiąca tradycyjny wyjazd kolejowy na kilka dni do Zamościa, Hrubieszowa i na Roztocze.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 108
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Wto 21:05, 09 Maj 2017 Powrót do góry

Widzę że następna udana wycieczka, nie wiem czemu, ale lubię oglądać Twoje relacje.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gorset84
User



Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 395
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kudowa Zdrój

PostWysłany: Czw 6:13, 15 Cze 2017 Powrót do góry

Szeroki tor w pięknych ujęciach i z nieco innej perspektywy - Polecam!
https://www.youtube.com/watch?v=J9KSKnigL3o


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4414
Przeczytał: 105 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 11:23, 15 Cze 2017 Powrót do góry

Znam chłopaków z KolejFilmy, bywali na naszych zlotach na Szerokim.
Mają dobry i drogi sprzęt, ujęcia są ładne, ale lekko kontrowersyjne - wiele z ujęć nie jest ich pomysłem, a kopią innych.
A tak przy okazji - od niedzieli jestem w Zamościu przez tydzień, więc pewno coś nowego pojawi się w temacie Smile
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin