FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Lata 1900-1909 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 763
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Śro 21:03, 29 Wrz 2021 Powrót do góry

Lohner-Porsche Mixte 1901 r. Model firmy Fahrtraum z 2009 roku. Ten miał napis na pudełku Porsche Museum.
A więc weszliśmy w XX-ty wiek. Dotychczas były samochody niemieckie i francuskie, dzisiaj austriacki. Jest to hybryda, jedna z pierwszych, silniki elektryczne napędzały koła przednie, a spalinowy napędzał prądnicę.
Zaprojektowany przez Ferdinanda Porsche, ojca założyciela firmy Porsche.
Image
Image
Image
Image
Image

Mercedes Simplex 40 PS 1902 r. Model firmy Ixo z serii Museum z 2011 roku. Pierwszy raz w moich zbiorach pojawiła się nazwa mercedes.
Daimler za namową swojego przedstawiciela handlowego Emila Jellinka zmienił nazwę samochodu na mercedes. Mercedes Jellinek była córką Emila. Zwróćcie uwagę że przednie i tylne koła nie są jednakowe.
Image
Image
Image
Image

Panhard & Levassor Type B1 Rear-Entrance Tonneau 1902 r. Model firmy Minichamps z serii Mullin Automotive Collection z 2014 roku.
Następna marka francuska dzisiaj już nieistniejąca. Pierwsze samochody robili już w 1890 roku, a po II wojnie światowej została tylko nazwa Panhard, w 1967 roku marka wykupiona przez Citroena.
Image
Image
Image
Image

Mercedes Simplex 60 PS Reiselimousine 1904 r. Model firmy Premium & Collectibles.
To jest model samochodu który stoi w muzeum mercedesa, a należał do Emila Jellinka. Tym razem zrobiłem też zdjęcie spodu, ponieważ pokazuje jaki napęd miał ten samochód.
Z silnika wychodzi wał który wchodzi do skrzyni biegów, a stamtąd za pomocą łańcuchów napędza tylne koła (bliźniaki).
Image
Image
Image
Image
Image

Laurin & Klement A Voiturette 1905 r. Model firmy Abrex z 2005 roku. Pierwsza skoda, wyprodukowano 44 sztuki modelu A.
Czeska firma która miała swe początki w czasach gdy Czechy należały pod Austro-Węgry.
Dopiero w 1925 roku przemianowana na skodę.
Image
Image
Image
Image

Panhard & Levassor 50HP Type Q Double Phaeton 1905 r. Model firmy AutoCult z 2017 roku.
Ten samochód to prawdziwy kolos, miał 4 cylindrowy silnik o pojemności ponad 10 litrów i 50 KM mocy. Wyprodukowano osiemdziesiąt sztuk w paru wersjach nadwoziowych.
Image
Image
Image
Image

Adler 18/35 Presidentenwagen 1906 r. Model firmy AutoCult w limicie 333 sztuki z 2018 roku.
Samochód zrobiony przez niemiecką firmę dla dworu cesarskiego. Miał podwójną karoserię, letnią i zimową. Łatwo się ją wymieniało ponieważ główne mechanizmy zostawały na podwoziu.
Image
Image
Image
Image

Rolls-Royce Silver Ghost 1907 r. Model firmy Neo z 2016 roku.
Najsłynniejszy z rollsów, czyli srebrny duch, wtedy nosił nazwę RR 40/50 HP, aktualną dostał później ze względu na kolor i cichą pracę silnika. Ten samochód jest zachowany do dziś, był pomalowany aluminiową farbą.
Karosoway przez firmę Barker.
Image
Image
Image
Image

Brasier Voiture de Course 1908 r. Model firmy Dongguan z 2012 roku dla Philatelie Lichtenstein w limicie 1250 sztuk.
Samochód sportowy francuskiej marki istniejącej w latach 1905 - 1930.
Image
Image
Image
Image

Ford T Touring 1908 r. Model z gazetówki z Amercomu z 2009 roku.
Teraz amerykański samochód, pierwszy ford w mojej kolekcji. W czarnym kolorze, podobno Henry Ford powiedział, że możecie mieć forda w każdym kolorze pod warunkiem, że jest to czarny.
Prawda jest taka, że to była najtańsza farba, wychodziły też fordy w innych kolorach, ale w niewielkich ilościach. W porównaniu z maluchem w tej samej skali widać że nie był to duży samochód, mierzył trochę ponad 3,5 metra.
Za to miał duży prześwit, żeby swobodnie pokonywać amerykańskie bezdroża.
Image
Image
Image
Image

Renault Type AX 1908 r. Model firmy Universal Hobbies z 2012 roku.
Image
Image
Image
Image

Audi Typ A 1909 r. Model firmy Minichamps w limicie 1008 sztuk z 2010 roku.
Pierwsze audi produkowane w latach 1909 - 1912, wyprodukowano 140 sztuk.
Dodatkowe zdjęcie pokazujące, że niektóre firmy modelarskie potrafią zrobić również dokładne podwozie.
Image
Image
Image
Image
Image

Russo-Bałt S 24/30 1909 r. Model firmy Radon z osiemdziesiątych lat.
Rosja, tam jeszcze nie byliśmy, auto produkowane w Rydze, zanim Łotwa odzyskała niepodległość. Była to marka luksusowych samochodów produkowanych w latach 1908 - 1923.
Najpierw w Rydze, potem w Sankt Petersburgu, a na koniec w Moskwie.
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 763
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Śro 20:32, 16 Lut 2022 Powrót do góry

Austro-Daimler 28/32 Maja 1908 r. Model firmy Fahrtraum.
Austriacka marka istniejąca w latach 1899 - 1934, potem została połączona ze Steyerem.
Maja była drugą córką Jellinka, siostrą Mercedes. Jellinek był również przedstawicielem Austro-Daimlera, zamówił u nich 150 samochodów z imieniem Maja, ale nie mógł ich sprzedać z powodu problemów technicznych.
Image
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin