FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Lata 1920-1929 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 763
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Pią 19:35, 01 Paź 2021 Powrót do góry

Hinstin 1920 r. Model firmy Dongguan z 2012 roku w limicie 1250 sztuk.
Francuska marka produkująca małe samochodziki w latach 1920 - 1928. Zrobiła około 700 sztuk.
Image
Image
Image
Image

Chitty Chitty Bang Bang I 1921 r. Model zrobiony przez Pana Sławoja Gwiazdowskiego w siedemdziesiątych latach.
Samochód wykonany do wyścigów przez Luisa Zborowskiego i Clive'a Gallopa. Podwozie wzięte z Mercedesa a silnik Maybacha, 6 cylindrów i pojemność 23 litry.
Osiągał prędkość około 190 km/h. W sumie ci panowie zrobili trzy różne pojazdy, czwartego nie skończyli ponieważ P. Zborowski zginął w 1924 roku.
Image
Image
Image
Image

Citroen 10 HP Type B 2 Torpedo 1921 r. Model wydawnictwa Amercom - Legendarne samochody z 2010 roku.
Image
Image
Image
Image

Mercedes 28/95 PS 1922 r. Model firmy Neo z 2015 roku.
Jest to model samochodu Daimlera, który powstał jeszcze przed połączeniem się dwóch firm. Karoseria zrobiona w Sindelfingen.
Image
Image
Image
Image

Hispano-Suiza H6A Victoria Town Car 1923 r. Model firmy GLM z 2018 roku w limicie 199 sztuk.
Ten hiszpański samochód zbudowano w jednym egzemplarzu dla króla greckiego Jerzego II-go. Ale go nie odebrał i w 1933 roku trafił do Hollywood gdzie zagrał w filmie "My Lips Betray". Nadwozie zrobił Leon Rubay.
Image
Image
Image
Image

Opel 4/12 PS Laubfrosch 1924 r. Model firmy Ixo z Opel collection z 2012 roku.
Taki mały opelek, a że był malowany głownie w zielonym kolorze, to go nazwali zielona żabka - laubfrosch. Produkowany w latach 1924 - 1926.
Image
Image
Image
Image

Persu Experimentallimousine 1924 r. Model firmy AutoCult z 2016 roku w limicie 333 sztuki.
Inżynier rumuński Aurel Persu wykonał ten samochód w jednym egzemplarzu. Chciał zrobić pojazd aerodynamiczny, na wzór spadającej kropli wody. Według niektórych źródeł osiągnął współczynnik powietrza Cx-0,22.
Sam używał tego samochodu, przejechał około 120 000 km. W 1961 roku oddał do muzeum w Bukareszcie.
PS. Proszę dokładnie się przyjrzeć i nie mylić przodu z tyłem, co wiele osób robi.
Image
Image
Image
Image

Renault 40 CV Type MC 1924 r. Model firmy Norev.
Image
Image
Image
Image

Hanomag 2/10 PS "Kommissbrot" 1925 r. Model firmy Schuco w limicie 1000 sztuk.
Niemiecka marka produkująca samochody w latach 1924 - 1941 i 1948- 1951. Hanomaga 2/10 PS produkowano w latach 1925 -1928 i zrobiono 15 775 sztuk w różnych wersjach nadwozia.
Image
Image
Image
Image

Rolls-Royce Phantom I Torpedo Barker HRH Maharaja of Bikaner 1925 r. Model firmy Matrix z 2015 roku w limicie 408 sztuk.
Ten samochód o numerze 9LC był zamówiony przez maharadżę hinduskiego do polowań na tygrysy.
Image
Image
Image
Image

Rolls-Royce Phantom I Torpedo Tourer Barker HRH Maharaja of Kota 1925 r. Model firmy Matrix w limicie 408 sztuk.
Ten Rolls-Royce też służył do polowań. Był wyposażony w stojaki w których znajdowała się broń różnego kalibru. Z tyłu miał działo Lantaka na słonie i ciągnął karabin maszynowy Bira na tygrysy.
Gdy miał dach zamknięty, zamiast szyb miał druciane siatki dla ochrony.
Z boku miał skrzynki z lodem, w którym chłodził się szampan, a z tyłu miał skrzynię z monetami w ramach odszkodowań dla rodzin pomocników łowieckich, zabitych podczas polowań.
Image
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 763
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Sob 18:53, 02 Paź 2021 Powrót do góry

Bentley Speed Six 1926 r. Model wydawnictwa Amercom Z serii "Legendarne samochody".
Angielska marka istniejąca od 1920 roku.
W latach 1926 - 1930 zrobiono 182 sztuki Speed Six w różnych karoseriach. Ten ma firmy Vanden Plas.
Image
Image
Image
Image

Laurin & Klement Skoda 110 Kombi 1926 r. Model firmy Abrex z 2006 roku.
Wyprodukowany w latach 1926 - 1929 w ilości 2550 sztuk. Można w nim było zmieniać tył w zależności od potrzeb. Od 1925 roku pojawiła się już nazwa skoda i do 1929 roku samochody nosiły obie nazwy.
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Rolls-Royce Phantom I Experimental Vehicle 1926 r. Model firmy Matrix w limicie 408 sztuk z 2015 roku.
Samochód o numerze 10EX, karosowany przez firmę Barker.
Image
Image
Image
Image

Bugatti Type 41 Royale Esders 1927 r. Model firmy Ixo z 2005 roku.
Ettore Bugatti założyciel marki samochodów sportowych, postanowił zrobić luksusowe samochody. Powiedział, że Rolls-Royce'a może mieć każdy kto ma pieniądze, a bugatti będą mieli tylko nieliczni.
Zrobił kilkanaście podwozi o rozstawie osi 430 cm i silnikach ośmiocylindrowych o pojemności 12,7 litra. Ostatecznie użyto 6 podwozi, za to karoserii było 11.
To jest pierwsze nadwozie na drugim podwoziu nr 41 111, zrobione dla Armanda Esders.
Samochód nie miał świateł ponieważ właściciel powiedział, że nie będzie jeździł po ciemku.
Image
Image
Image
Image

CWS T1 1927 r. Model zrobiony przez Pana Sławoja Gwiazdowskiego w siedemdziesiątych latach.
Chyba najwyższy czas zacząć polskie samochody. CWS (Centralne Warsztaty Samochodowe) produkowały samochody osobowe w latach 1925 - 1930. Ogólnie wyprodukowano około 800 samochodów.
CWS T1 był seryjnie produkowany w latach 1928 -1930. Przedstawiony przeze mnie jest prototypem z 1927 roku.
Image
Image
Image
Image

Opel 10/40 PS Modell 80 1927 r. Model firmy Ixo z serii Opel Collection z 2013 roku.
Image
Image
Image
Image

Rolls-Royce 20 HP Open Drive Brougham 1927 r. Model firmy Matrix w limicie 408 sztuk z 2017 roku.
Samochód o numerze GAJ 15, karosowany przez firmę Brewster.
Image
Image
Image
Image

Rolls-Royce Silver Ghost Doktor Coupe 1927 r. Model firmy Neo z 2012 roku w limicie 500 sztuk.
Wykonawcą nadwozia była firma Dansk Karosseri Fabrik.

Informacja dodana przez kolegę razamanaz.
Historia tego samochodu jest pokręcona jak obecnie wielu Silver Ghostów. Auto ma podwozie o numerze 49RE i powstało w 1920 roku z karoserią typu double Landaulette zbudowana przez firmę Cockshoot.
W 1915 roku natomiast zbudowano samochód o podwoziu 5CB z karoserią typu Landaulette z firmy Windowers. Został on dostarczony panu Michaelsenowi z Kopenhagi.
Na tym samochodzie firma Dansk zbudowała w 1927 roku nowe nadwozie typu doctors coupe. Potem nadwozie to (nie wiadomo dokładnie kiedy) zostało przeniesione na podwozie 49RE, na którym jest do dziś.
Firma Neo produkuje ten model w czterech kolorach: beżowym, zielonym, granatowym i bordowym. Pierwsze zdjęcia pokazuję ten samochód w kolorze jasnym (pewnie beżowym) ale jest to jeszcze na podwoziu 5CB.
Auto ma tam szprychowe koła. Potem na zdjęciach jest już w kolorze ciemnym. Może zielony, może granatowym. Obecnie samochód jest bordowy.
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 763
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Sob 21:59, 02 Paź 2021 Powrót do góry

Bugatti Type 41 Royale Berline de Voyage 1928 r. Model firmy Rio z 2014 roku.
To jest trzecia karoseria na pierwszym podwoziu nr 41 110, poprzednie nie znalazły kupca jak zresztą i ta.
Image
Image
Image
Image
Image

Lorraine-Dietrich Type B3-6 Sport Roadster 1928 r. Model firmy Minichamps z serii Mullin Automotive Museum w limicie 1948 sztuk z 2014 roku.
Francuska marka produkująca samochody w latach 1905 - 1935.
Image
Image
Image
Image

NAMI-1 1928 r. Model z rosyjskiej serii deAgostini, Avto Legendy z 2012 roku.
NAMI to był rosyjski instytut badawczo rozwojowy. Naucznyj awtomotornyj institut - Naukowy Isntytut Samochodowo-silnikowy.
Image
Image
Image
Image

Opel RAK 2 1928 r. Model firmy Ixo z serii Opel Collection z 2012 roku.
W latach dwudziestych ubiegłego wieku opel eksperymentował z silnikami odrzutowymi. Ten samochód miał 24 rakiety z prochem strzelniczym, odpalane grupami przez naciśnięcie gazu.
Podczas prób rozpędził się do setki w 6 sekund i osiągnął prędkość 238 km/h. Dopiero w następnych próbach proch zastąpiono paliwem ciekłym.
Image
Image
Image
Image

Pierce-Arrow Model 133 1928 r. Model firmy Dongguan z serii Philatelie Liechtenstein w limicie 5000 sztuk z 2014 roku.
Amerykańska marka Pierce-Arrow produkowała samochody w latach 1900 - 1938.
Image
Image
Image
Image

Renault Vivasix Type PG2 1928 r. Model Firmy Norev.
Image
Image
Image
Image

Rolls-Royce Phantom I Shooting Brake 1928 r. Model firmy GLM w limicie 299 sztuk z 2016 roku.
Drewniana karoseria została założona w 1940 r.
Image
Image
Image
Image

Bugatti Type 41 Royale Berline de Voyage 1929 r. Model firmy Rio z 2014 roku.
Ten Royale został wykonany na szóstym podwoziu nr 41 150.
Image
Image
Image
Image
Image

Bugatti Type 41 Royale Coach Weymann 1929 r. Model firmy Ixo z 2007 roku.
To była czwarta karoseria na pierwszym podwoziu nr 41 110.
Ten samochód się już sprzedał, ale miał wypadek, karoseria rozbita, podwozie z silnikiem zostało całe i było jeszcze raz wykorzystane.
Image
Image
Image
Image

Cord L-29 1929 r. Model firmy Solido.
Amerykańska marka produkująca samochody z przednim napędem w latach 1929 - 1937.
Model L-29 był produkowany w paru odmianach nadwozia w latach 1929 - 1932. Powstało 4 429 sztuk.
Image
Image
Image
Image

Duesenberg Model J Torpedo Convertible Coupe 1929 r. Model firmy Minichamps serii limitowanej Blackhawk Museum Collection w limicie 999 sztuk z 2016 roku.
Następna marka amerykańska produkująca samochody w latach 1920 - 1937, w tym czasie wyprodukowano około tysiąca samochodów, z tego prawie połowa luksusowych.
W 1966 roku znowu wskrzeszono tę markę. Do modelu przedstawionego karoserię robiła firma Murphy.
Image
Image
Image
Image

Mercedes-Benz 630K Coupe-Chauffeur Castagna 1929 r. Model firmy Matrix w limicie 408 sztuk z 2015 roku.
Ten samochód jest ​w jednym egzemplarzu, ma karoserię zrobioną przez firmę Castagna. MB 630K w ogóle było zrobionych 267 sztuk w latach 1926 - 1932.
Image
Image
Image
Image

Mercedes-Benz Nurburg 460 Pullman-Limousine 1929 r. Model firmy Ixo z serii MB Offizielle Modell-Sammlung z 2014 roku.
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 542
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 23:47, 02 Paź 2021 Powrót do góry

Niesamowita kolekcja. Piękne pojazdy, każdy z nich to ciekawy kąsek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 763
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Pon 21:48, 13 Gru 2021 Powrót do góry

Espenlaub Stromlinienfarzeug 1928 r. Model firmy Autocult w limicie 333 sztuki z 2021 roku.
Gottlob Espenlaub był niemieckim pilotem i konstruktorem samolotów.
W latach 1928 - 1953 konstruował również pojedyncze sztuki samochodów.
Ten samochód był oparty na podzespołach Wanderera.
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kazik353
User



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 627
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Wto 10:59, 14 Gru 2021 Powrót do góry

Ciekawy model. Wygląda kosmicznie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MARCO
User



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3873
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 9:45, 15 Gru 2021 Powrót do góry

Piękna kolekcja. Miło się ogląda takie cuda albo inaczej powiem. Prawdziwe auta.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
z!x
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 720
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 1:33, 17 Gru 2021 Powrót do góry

Dla mnie wygląda bardziej jak wizja lokomotywy przyszłości z początku XX wieku, niż samochód. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1642
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 166 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:23, 17 Gru 2021 Powrót do góry

Stromlinienfarzeug w tym przypadku nie oznacza nazwy modelu tylko rodzaj nadwozia. Po polsku określilibyśmy je jako nadwozie opływowe lub aerodynamiczne. Takie karoserie samochodów ale też innych pojazdów, np. lokomotyw zaczęły się pojawiać w latach 1920/30. Inspirowane były aerodynamiką lotniczą co w przypadku p. Gottloba Espenlauba, uznanego konstruktora lotniczego również nie powinno dziwić 😉.
Piękny, nietuzinkowy model. Gratuluję👍


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 763
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Nie 19:01, 19 Gru 2021 Powrót do góry

Dzięki za komentarze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 763
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Czw 20:39, 17 Lut 2022 Powrót do góry

Rolls-Royce Silver Ghost Tilbury by Willoughby Landaulette 1926 r. Model firmy Kess w limicie 250 sztuk.
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
razamanaz
User



Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 471
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:07, 17 Lut 2022 Powrót do góry

Amerykański Rolls. Zdecydowanie nie tak "szacowny" jak brytyjski.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 763
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Pią 21:16, 18 Lut 2022 Powrót do góry

Mnie się podoba, no i Kess robi świetne modele.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin