FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Traktory, Historia, Ludzie, Maszyny - Hachette Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
xiedzu
Moderator



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć

PostWysłany: Pią 22:08, 20 Lut 2015 Powrót do góry

Też szukałem informacji o tych boczkach po ukazaniu się na forum zdjęć z regularnej serii...
Mam ten z testowej i zastanawiałem się nad wymianą...
Wychodzi mi z poszukiwań, że ta z regularnej serii jest prawidłowa dla większości traktorów, a ta z pionowymi żebrami z testówki też jest prawidłowa, ale przedstawia model z boczkami z równolegle produkowanym traktorem T74, który był wersją rozwojową DT54...
Inna rzecz, niepotwierdzona, że różnice w blachach mogą wynikać z miejsca produkcji - trzy fabryki go produkowały:
Сталинградский тракторны завод - Stalingradzka Fabryka Traktorów
Харьковский тракторны завод - Charkowska Fabryka Traktorów
Алтайский тракторны завод - Ałtajska Fabryka Traktorów
A w sumie powstało ich prawie milion...
Co do Polski - niestety brak danych czy obie wersje były sprowadzane...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cochise
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1277
Przeczytał: 69 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Sob 10:38, 21 Lut 2015 Powrót do góry

W dzieciństwie często bawiłem sie koło takiego traktorka, jako, że mieszkalem koło bazy PGKiM i przyznam szczerze, że kwadratowych otworów z boku w ogóle nie kojarzę, to oczywiście żaden dowód i pamięć jest zawodna jednak obstawiałbym ten z pionowymi otworami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:17, 21 Lut 2015 Powrót do góry

DT 54 z serii regularnej jako traktor rolniczy w Prl.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Sob 16:36, 21 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Cycek1983
User



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 362
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork

PostWysłany: Sob 16:33, 21 Lut 2015 Powrót do góry

Powiedział bym,że z serii regularnej a nie testowej.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Cochise
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1277
Przeczytał: 69 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Nie 3:43, 22 Lut 2015 Powrót do góry

Być może, jednak jak pamięcią sięgne przyajmniej z tych co pamiętam w wiekszości i tak bebechy już były na wierzchu to kwadratowe otwory są dla mnie nowum.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Joxer
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:30, 26 Lut 2015 Powrót do góry

#2 DT-54 (testowe vs regularne)
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 822
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:14, 27 Lut 2015 Powrót do góry

Czyli oni też nie wiedzą, czy taki jak testowy, to w ogóle występował.
Uważnie przejrzałem wszystkie zdjęcia jakie na gogle (szczególnie gogle.ru ) pojawiają się dla hasła DT-54. I zdałem sobie sprawę, że wszystkie znalezione przeze mnie zdjęcia DT-54 przypominające wersję testową (czyli pionowe otwory) robią wrażenie, że boczne osłony silnika zostały dorobione. Na każdym zdjęciu wyglądały na nieco inne. Nie znalazłem dwóch takich samych.
Dla wyjaśnienia - piękne kolorowe zdjęcie od razu wyskakujące na gogle takiego żółtego DT-54 ignoruję. To wersja z rekonstrukcji. Ja ufam tylko zdjęciom historycznym, a tam właśnie jak napisałem - nie ma dwóch takich samych. Powtarzalne są tylko zdjęcia w wersji z kwadratowymi otworami.
Ale najgorzej jest ze zdjęciami z Polski - tu prawie wszystkie DT-54 w ogóle tych osłon nie mają ...
Takiego zdjęcia, jakie powyżej jeden z Kolegów umieścił, w ogóle przez gogle nie znalazłem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez promens dnia Pią 12:18, 27 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:43, 28 Lut 2015 Powrót do góry

Są różne żródła szukania zdjęć.Przy zdjęciu masz dane do
tego foto.Jest to foto w jednym z PGR w Prl


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Sob 20:40, 28 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 822
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:57, 02 Mar 2015 Powrót do góry

No właśnie. To zdjęcie też wziąłem pod uwagę i ono też dowodzi tej samej tezy. Ten ciągnik też ma otwory kwadratowe. Takich z pionowymi podłużnymi dalej nie widać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 12:09, 02 Mar 2015 Powrót do góry

Trzeba też mieć na uwadze, że traktor był produkowany w trzech różnych fabrykach, a każda mogła wprowadzać pewne swoje technologiczne uproszczenia.
Na rosyjskim forum idzie też dyskusja, czy koło napinające powinno być pojedyńcze czy podwójne - to zależało od okresu produkcji / modernizacji.
A w ogóle to klną tych co dokonali odrestaurowania tego żółtego muzealnego - jako niechlujna zbieranine podzespołów z różnych okresów produkcji a nawet modernizacji i wersji rozwojowych.
To co tak naprawdę psuje wygląd zawnętrzny modelu - to zbyt płaski dach. Niektórzy próbują sami dorabiać poprawny.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Pon 12:13, 02 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
xiedzu
Moderator



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć

PostWysłany: Pon 12:53, 02 Mar 2015 Powrót do góry

Edekyogi napisał:
Trzeba też mieć na uwadze, że traktor był produkowany w trzech różnych fabrykach, a każda mogła wprowadzać pewne swoje technologiczne uproszczenia.


Wcześniej o tym właśnie pisałem.
Wrzucając w google "трактор Т-74" ,czyli rozwojową wersję DT-54, zobaczymy, że większość posiadała właśnie pionowe wloty... A z rozwojówkami często jest tak, że ich elementy wprowadzane są już w końcowych partiach poprzedników...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 822
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:09, 03 Mar 2015 Powrót do góry

Mam nadzieję, że Koledzy, że się nie obrazicie, ale to jest trochę wymyślanie historii. Bo jeśli takie z pionowymi otworami były z późnego okresu produkcji, to dlaczego nie ma ich na zdjęciach ?
Przecież im później tym łatwiej o zdjęcia. Jeśli z różnych fabryk, to znowu - dlaczego zachowały się zdjęcia tylko jednej fabryki ?
Na pewno nie tak dokładnie jak Wy, ale też próbowałem czytać informacje ze stron rosyjskich. Oni tam nawet nie zajęli się tym tematem. Przynajmniej ja zauważyłem tylko 1 wpis na rosyjskim forum modelarskim, który wskazywał na wątpliwość, czy taki traktor, jak z serii testowej w ogóle istniał. Nikt na tym rosyjskim forum tego wątku nie pociągnął.
Myślę, że mają kłopot ze zdobyciem jakichkolwiek informacji. Po prostu nic w tym zakresie nie wiedzą.
Ściągnąłem z Internetu gazetkę - ani słowa na temat różnic zewnętrznych w zależności od rocznika i fabryki. Zdjęcia egzemplarza z pionowymi otworami osłon silnika też nie ma.

O tyle jest to zrozumiałe, że jak na razie, to my też tak dokładnie nie wiemy, jakie jeździły w Polsce. Wychodzi, że mamy udokumentowany egzemplarz z kwadratowymi otworami i to wszystko co wiemy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez promens dnia Wto 0:12, 03 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:08, 03 Mar 2015 Powrót do góry

A które rosyjskie forum odwiedziłeś?

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Wto 9:14, 03 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:01, 03 Mar 2015 Powrót do góry

Najlepsza dostępność zdjęć z okresu Prl w internecie jest z okresu 1945-1949
jeśli chodzi o sprawy motoryzacyjne.Okres póżniejszy do 1989r to praktycznie posucha
Nie wiem czy nadal są utajnione czy ich nie ma.

Druga sprawa czy ktoś ma jakieś foto lub info. o MTZ 50 z tym przodem
maski z okresu Prl jaki wyszedł w rosyjskiej serii jako nr 1.Ja mam foto tego traktora w Prl ale z prostokątną maską.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cycek1983
User



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 362
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork

PostWysłany: Wto 23:47, 03 Mar 2015 Powrót do góry

Odbiegając trochę od wlotów czy innych rzeczy znalazłem coś takiego,fajny zestaw do traktora MTZ

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin