FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
imagines7
User



Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 608
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA

PostWysłany: Śro 15:58, 27 Lut 2013 Powrót do góry

w moim empiku przy Kauflandzie w Warszawie też były tylko trzy ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
damianreal11
User



Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miechów

PostWysłany: Śro 17:43, 27 Lut 2013 Powrót do góry

W empiku w C.H. Krokus były dwa, z tego jeden z uszkodzonym lakierem na dachu i zalanym klejem zderzakiem, a mój prezentuję się tak:

Image

Image

Image

Image

Jak dla mnie przód prezentuje się naprawdę dobrze, co do reszty podzielam zdanie kolegów, szczególnie drażnią mnie szyby, w porównaniu do Nysy wyglądają słabo.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Arek
User



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 495
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 18:09, 27 Lut 2013 Powrót do góry

Trafił Ci się egzemplarz z prawidłowo zamontowanym wywietrznikiem na dachu. Na ok. 30 obejżanych przeze mnie egzemplarzy, jakieś 20 sztuk miało go założonego odwrotnie (czyli dziurą do przodu)!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cycek1983
User



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 362
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork

PostWysłany: Śro 18:14, 27 Lut 2013 Powrót do góry

Wygląda jak by wzorowali się na takim egzemplarzu,albo bardzo podobnym

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Frondax
User



Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 623
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RKR

PostWysłany: Śro 18:27, 27 Lut 2013 Powrót do góry

Mi nie podoba się czcionka i toporna belka pod koguty. Tył, szczególnie dół słupków wygląda jakby to była ręczna konwersja. Ogólnie ze zdjęć to szału nie ma, może na żywo okaże się przyjemniejsza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
lako
User



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 192
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:02, 27 Lut 2013 Powrót do góry

Muszę model zobaczyć na żywo na zdjęciach mi się nie podoba.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mistrz1-43
User



Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 20:48, 27 Lut 2013 Powrót do góry

Witam,
nie mam w tym momencie poprzedniego modelu kombiaka 125p pod ręka ale wydaje mi sie,że poprawili kąt pochylenia tylnej szyby.W PF 125p kombi poprzednim byla zbyt pionowa i co za tym idzie boczne tylne okienka miały fatalny profil. Tu, w karetce wydaje mi sie, że jest duzo lepiej pod tym wzgledem.Przynajmniej optycznie,na pierwszy rzut oka. Co sądzicie o tym? Czy to tylko moje wrażenie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
simon2107
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warmia i Mazury

PostWysłany: Śro 20:50, 27 Lut 2013 Powrót do góry

Muszę Cię zmartwić-na żywo niewiele zyskuje. Zupełnie odwrotnie niż Tarpan.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RAFLAB
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1369
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork

PostWysłany: Śro 21:29, 27 Lut 2013 Powrót do góry

No to tak na szybko małe porównanie mojej "dłubaninki" na bazie brązowego kombi i "oryginału" z DeA Laughing (sorki za jakość zdjęć, ale robione na szybko telefonem) :

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

A tu w komplecie Laughing Laughing Laughing
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mistrz1-43
User



Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 23:20, 27 Lut 2013 Powrót do góry

Nie na temat. Od komentowania kolekcji jest inny dział. Mod.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mto
User



Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 423
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:31, 27 Lut 2013 Powrót do góry

Fiacik piękny! To chyba najbardziej szczegółowy numer specjalny jak dotąd. Zaskoczyło mnie przeźroczyste światło pod tylnym zderzakiem. Naprawdę modelik jest kwintesencją typowej karetki z PRL Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mto dnia Czw 14:13, 28 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Falcon
User



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 0:05, 28 Lut 2013 Powrót do góry

ale który? Ten Raflaba zdecydowanie wygląda jak karetka Wink

próbowałem dziś w Częstochowie wybrać jakiś dobrze wykonany egzemplarz, ale w kazdym był jakiś feler (pomijam oczywiste, wytknięte wcześniej niedoskonałości modelu)! Chyba zadanie przerosło linię produkcyjną albo inaczej: mamy taki model za jaki zapłaciło Chińczykom DeA (w sensie jakości) Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
artemis
User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 255
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 0:15, 28 Lut 2013 Powrót do góry

Witam
Też kupiłem, ale kiedy pani w Empiku w Skoroszach wyniosła dwa egzemplarze z zaplecza i zacząłem to oglądać, bynajmniej nie poleciałem od razu do kasy, ale zastanawiałem się czy w ogóle wziąć.
1.Pierwsze wrażenie nienajlepsze. I w końcu cena. Niby wszystko OK, żadnych wad montażowych, ale naszła mnie taka refleksja, że rynek modelików zaczyna przypominać rynek aut 1:1. Co bardziej warto kupić? Nówkę zafoliowaną z KAP za 35 zł, czy używkę na Allegro po praktycznie żadnym przebiegu (za 69 zł kupiłem wczoraj w trzecim podejściu Mustanga Minichampsa w oryginalnym nienaruszonym opakowaniu), a może coś z wyprzedaży starszego rocznika. (Za Hondy też Minichamps w gablotkach i ładnych biało czerwonych kartonikach płaciłem: Civic 35 zł, CRX 42zł, za Accorda z Ebbro z prawdziwym chromem nawet na napisach 49zł)
2. Rzeczywiście nie ma już "garba" na masce i są przetłoczenia na dachu, ale model funkcyjny zawsze lepiej wygląda od standardowego (bez żadnych dodatków). Dokładnie tak było w przypadku nie najlepiej wykonanej Warszawy kombi. (Popielaty cywilny wygląda dużo gorzej od karetki, a przecież to tensam modelik) W przypadku 125p kombi tak nie jest.
3. W poprzednich karetkach szyby były zmatowione. Tu są jakieś naklejki z białej folii, czy coś takiego. Koguty! PRL pamiętam dobrze ale takich kogutów jak w 125p już nie . (to chyba jakaś wersja oszczędnościowa).
4. Kolejna refleksja. Kto to k.... konsultuje merytorycznie ? Koła fatalne, co to ma być? W FSO pracowałem z przerwami 15 lat i o ile dobrze pamiętam były dwa rodzaje kół: Do opon szerokości 165 - koła z otworami owalnymi i do 175 z okrągłymi. Te ostatnie stosowano w Polonezach i 125p kombi (auta cięższe od sedana 125p). W modeliku można było zastosować koła od styczniowego MR'89 i byłoby super. Światła tylne . Co model to inne (w karetce to już 3 ich wersja), a przecież 125p kombi i pickup miały dokładnie te same światła tylne.

Reasumująć od jakiegoś czasu zaczynam się zastanawiać czy co drugi model trzeba poprawiać. Czy rzeczywiście nie da się zrobić czegoś, co można byłoby postawić spokojnie na półkę i zwyczajnie się cieszyć, a nie kombinować (nie pierwszy zresztą raz), co z tym zrobić. Dłubanie mnie nie przeraża. Ploneza Trucka skracałem o 2 mm, do Nysy N59 i Żuka pickupa dorabiałem koła, W Syrenie Bosto przesuwałem oś tylną, W Wartburgu Coupe, obniżałem przednią część dachu, podcinałem słupki i wycinałem przednie trójkątne szybki z boku, o innych drobnych poprawkach nie wspomnę. Ale, co za dużo, to niezdrowo, nie tak dawno nad Polonezem MR'89 spędziłem całą sobotę, aby ładnie wyglądał. Czy aby mięć ładną karetkę muszę teraz polować miesiącami na okazyjny modelik Poloneza, albo innego Fiata, aby wymienić w niej koła i wydać na nią kolejne 25 zł.

pozdrawiam

P.S. Cały czas zastanawiam się jak pociąć i poszerzyć o 4 mm tył Simsona Duo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Czw 0:47, 28 Lut 2013, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
mto
User



Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 423
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:16, 28 Lut 2013 Powrót do góry

Miałem na myśli tą z DeA Kwadratowy Tak tak, mi na przekór co poniektórym model bardzo się podoba i bez problemu wybrałem egzemplarz dla siebie - 4 dostępne i 4 bez wad.
Czy zauważyliście, że sanitarka ma zmieniony pas przedni w stosunku do MR 83? Inny grill i mniejsze światła - czy to poprawne?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mto dnia Czw 14:15, 28 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
tracker
User



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 1800
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra Kalwaria

PostWysłany: Czw 1:44, 28 Lut 2013 Powrót do góry

Ale ma zderzaki. Jak w amerykańskiej wersji. Wyglądają jak lotki sterowe Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin