FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 592
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 20:43, 09 Paź 2013 Powrót do góry

Wielkie dzięki za fotkę!!!
No i jeżeli to ma być ten konkretny "41" to numer rejestracyjny musi być zmieniony na WX-5874 a zderzak tylny - bez kłów.
Fajnie, że światła tylne są kompletne z chromowana ramką.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Śro 20:52, 09 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
gorset84
User



Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 612
Przeczytał: 106 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kudowa Zdrój

PostWysłany: Czw 14:36, 10 Paź 2013 Powrót do góry

Ale tak na marginesie to fajny model wzięli do zrobienia zdjęcia. Very Happy Światła z niewielkimi ubytkami... Laughing A swoją drogą ciekawią mnie właśnie te kły na zderzaku tylnym bo z przodu ich nie było(na zdjęciu na stronie kultowych)....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 592
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 14:45, 10 Paź 2013 Powrót do góry

Zdjęcie oryginalnego "41" są trzy strony wcześniej w poście trackera z dn. 03.10.2013.. Kłów tylnych brak.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Czw 14:47, 10 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Piotr1-60
User



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA

PostWysłany: Czw 16:30, 10 Paź 2013 Powrót do góry

Z tego co pamiętam, chyba jest tez tak na zdjęciach archiwalnych, to wersje rajdowe PF 125p miały jeszcze zamontowany na tylnym zderzaku halogen (dodatkowe światło cofania).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotr1-60 dnia Czw 16:32, 10 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 592
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 19:01, 10 Paź 2013 Powrót do góry

Koledzy!
Temat wałkujemy już ponad tydzień. Szczegóły wyposażenia rajdówki "41" już były omówione. I to z fotografiami!!! Cofnijcie się o parę stron do postów od 03.10.2013


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
artemis
User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 255
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:33, 13 Paź 2013 Powrót do góry

Edekyogi napisał:
Koledzy!
Temat wałkujemy już ponad tydzień. .........

Rzeczywiście dyskusja trwa dośc długo, aczkolwiek nie wszystkie aspekty zostały w niej wyczerpane. (ja np. mam obawę czy w rajdówce nie znajdą się nieszczęsne koła z karetki) Ale jeśli dyskusja potrwa dłużej dociągniemy ją do momentu kiedy modelik ukaże się w kioskach i wtedy wiele wątpliwości się wyjaśni, a to już za kilka dni.

Ja chcę podziękować kolegom, którzy brali udizał w dyskusji na temeat modelika mercedesa (na stronach 353 i 354).
Zabrałem się za przeróbkę i pociąłem przód :

Image
Błotniki pakietem 3 tarczek dremel, maskę piłką włośnicową do metalu (nabytą jeszcze w Centralnej Składnicy Harcerskiej w latach 70-tych, która wisiała na strychu u rodziców prawie 40 lat)

Image

W trakcie prac 1 brzeszczocik pękł , ala mam jeszcze 4.
Na razie koszty: 0 zł
(Wiertarkę Minicraft kupiłem w 86 roku,a cały pakiek ściernic 24x0,6 mm Dremel jakieś 20 lat temu).
Teraz dopasowyję mozolnie maskę do podszybia
Drobne uszkodzenia lakieru powstały gdy wietrarka podskoczyła.
W ogóle przy pracach na modelach w skali 1:43 jestem zdecydowanym zwolennikiem "prac ręcznych" Elektronarzędzia stosuję gdy nie ma już innego wyjścia
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Nie 11:34, 13 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2560
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 11:59, 13 Paź 2013 Powrót do góry

Gratuluję zapału, zwłaszcza, że efekt będzie dla laika zupełnie niewidoczny prawdopodobnie Wink
Swoją drogą dopasowanie podszybia to jedno, a drugie, co zrobisz z nadkolami? są przecięte w połowie, tak? więc będziesz musiał na nowo wyprofilować łuki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2054
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 174 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa

PostWysłany: Nie 14:08, 13 Paź 2013 Powrót do góry

Ale to chyba do dzialu warsztat lub prace wlasne Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Voycik
User



Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 169
Przeczytał: 70 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Małopolska Zachodnia

PostWysłany: Nie 18:04, 13 Paź 2013 Powrót do góry

Panowie, jest pewna kwestia. Otóż częściej bywam czytelnikiem, niż faktycznym,udzielającym się użytkownikiem. Nie wiem, czy to miejsce będzie właściwe, ale chciałbym ze swojej strony nawiązać jeszcze do modelu PF 125 w wersji rajdowej, który ma ukazać się w wydaniu specjalnym "KAP". Otóż zapewne okaże się, że model będzie miał zwykłe, niedopracowane felgi znane z innych modeli PF. Jednak znalazłem felgi, które niemal całkowicie pasują do modelu rajdowego. Ale ich sprowadzenie nie będzie chyba rzeczą tanią...
Warto się przyjrzeć.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 592
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:32, 13 Paź 2013 Powrót do góry

Fajnie, że felga "fiatowska" - bez dekla ale z otworami podłużnymi.
A ten konkretny "41" jak i inne rajdowe z tego okresu miał felgi z małymi okrągłymi otworkami po obwodzie (szersze 5") co widać na fotce a nie z podłużnymi (węższe 4,5").


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
artemis
User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 255
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 19:02, 13 Paź 2013 Powrót do góry

Edekyogi napisał:
Fajnie, że felga "fiatowska" - bez dekla ale z otworami podłużnymi.
A ten konkretny "41" jak i inne rajdowe z tego okresu miał felgi z małymi okrągłymi otworkami po obwodzie ...........


Też mi się tak wydaje, że co jak co, ale rajdowy fiat miał raczej felgi pod opony 175, a nie 165 (z podłużnymi otworami).
Mi wychodzi, że odpowiednie będą te z modelika poloneza trucka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Nie 19:04, 13 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Voycik
User



Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 169
Przeczytał: 70 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Małopolska Zachodnia

PostWysłany: Nie 19:46, 13 Paź 2013 Powrót do góry

Ja wymiarów nie przeliczałem. Jak sami wiecie, bo wielokrotnie zauważyliście, modele KAP" posiadają wiele innych wad, których istnienie wyklucza postrzeganie modelu jako dokładny i w pełni wartościowy. W istocie modele nie maja nic wspólnego z rzeczywistymi pojazdami. A mimo to większość z Nas je kupuje, bo wie, że o innego Poloneza albo typowego Polskiego Fiata będzie raczej trudno, albo tez choćby Mercedesa Benz - raczej mało kto kupi model drogiej firmy i wyda na niego powyżej 150 złotych... Podobnie jest teraz w przypadku kół (felg).
Mnie osobiście pierwszorzędnie rzuciły się w oczy felgi. Na malowanie zwróciłem uwagę w dużo mniejszym stopniu.
Koła od Poloneza Trucka faktycznie powinny być odpowiednie. Sam kiedyś się zastanawiałem, dlaczego w przypadku innego z modeli nie zastosowano tych kompletów kół...

Natomiast na bieżąco znalazłem jeszcze inny typ:
[link widoczny dla zalogowanych]

Oraz takie felgi, które z założenia mogą pasować do sportowych modeli Poloneza z lat 80. Były to w końcu włoskie felgi.


Oraz jeszcze inne. Wydaje mi się, że ten typ felg również był stosowany w modelach Polonezach i Fiatów startujących w rajdach... Ale pewien nie jestem.
[link widoczny dla zalogowanych]

A skoro już jesteśmy przy temacie kół, to chciałbym, aby ktoś z użytkowników powiedział, doradził w jaki sposób bez uszkodzeń, ale jednocześnie sprawnie i skutecznie ściągnąć koła z osi w modelach KPA... i nie tylko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Voycik dnia Nie 19:59, 13 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Falcon
User



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 20:52, 13 Paź 2013 Powrót do góry

Co do ściągania jest wątek w dziale warsztat, choć nie ma tutaj idelanych pomysłów...
Co do felg: a nie pasowałyby jakieś np z rajdowych Seatów lub oczywiście Fiatów z serii gazetkowych? Piotrek właśnie robi akcję u jednego ze sprzedawców i można by było rozejrzeć się po jego ofercie Wink A jeśli trafią się odpowiednie zawsze można spróbować je skopiować lub dodatkowo uzupełnić o brakujące detale i dopiero wtedy skopiować.


Artemisie - nie uważasz, że po takiej przeróbce warto by było uzupełnić także inne braki tego Mercedesa np. wycieraczki wymienić na PE, przemalować chromy lub cały model?


mod=> przepraszam - to niechcący Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Falcon dnia Nie 21:17, 13 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 821
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:10, 13 Paź 2013 Powrót do góry

Voycik napisał:
Ja wymiarów nie przeliczałem. Jak sami wiecie, bo wielokrotnie zauważyliście, modele KAP" posiadają wiele innych wad, których istnienie wyklucza postrzeganie modelu jako dokładny i w pełni wartościowy.


Ten fragment wypowiedzi mnie poruszył.

Nie będę się spierał, czy tak jak twierdzi Voycik, modele KAP mają niewiele wspólnego z oryginałami, czy też (moje zdanie) są w większości dość dobrymi modelami. To sprawa ocenna.

Za to co do wymiarów - ja wymiary wszystkich modeli przeliczam. Sprawdzam. Zachowuję tylko modele, których skala 3 podstawowych wymiarów tj. długość, szerokość i rozstawu osi mieści się w zakresie 42,5 do 43,5. Jeśli model tych warunków nie spełnia - pozbywam się e go. Wszystkie modele KAP - przynajmniej te, które kupiłem - ten warunek spełniają.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Falcon
User



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 21:19, 13 Paź 2013 Powrót do góry

tu raczej nie chodziło o skalę tylko zabawkowość szczegółów, które nie rzadko w bardzo widoczny sposób psują odbiór modelu np. "skundlenie" kilku z wersji Fiata 125p lub garb na jego masce.
Są tacy, których to bardzo razi i tyle!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin