FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Samochody PRL Hachette - skala 1:24 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
patel866
User



Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-Koźle

PostWysłany: Pią 18:28, 05 Lut 2021 Powrót do góry

idoneo1 napisał:
...Chyba, żeby zeszła potraktowana jakimś delikatnym specyfikiem. Albo papier ścierny 1000 i pasty polerskie, jak przy oznaczeniu Aro.


Wydaje mi się, ze usunięcie czarnej farby to nie pomoże, bo skoro to jest listwa, to raczej element wypukły będzie Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez patel866 dnia Pią 18:29, 05 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
idoneo1
User



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 883
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil

PostWysłany: Pią 20:03, 05 Lut 2021 Powrót do góry

Ano może tak być. To wtedy klops...
Jedyny ratunek na poprawę wyglądu to zmiana kół.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1954
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 152 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:10, 05 Lut 2021 Powrót do góry

Listwa może być zrobiona jako plastikowy dodatek wciskany na bolce (wątpliwe, że tak zrobią) albo jako odlew cynkowy z formy razem z całą karoserią. Wtedy to chyba tylko zostaje ściąganie całego lakieru, zeszlifowanie i zlicowanie listwy z drzwiami na gładko, a potem lakierowanie ponowne całej karoserii. W metalu ciężko się pracuje, ale da się. Można sobie wtedy nawet kolor zmienić na fajniejszy. Dla mnie zbyt poważne zadanie jak na moje umiejętności, ale pewnie ktoś spróbuje i może nawet dobrze mu to wyjdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
patel866
User



Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-Koźle

PostWysłany: Pią 20:41, 05 Lut 2021 Powrót do góry

W126 myślę, że to "gra nie warta świeczki".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1954
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 152 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:05, 05 Lut 2021 Powrót do góry

Gdybym miał umiejętności i chęci, to może bym się szarpnął na taką zabawę, ale masz rację, że koszt i efekt końcowy może nie być wart takiej poważnej i czasochłonnej roboty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Sob 11:29, 06 Lut 2021 Powrót do góry

SlawekH napisał:
W zachowanym przeze mnie na pamiątkę w domowym archiwum prospekcie Favoritki z 1991 roku, listwy boczne nie występują i nie są nawet oferowane jako wyposażenie dodatkowe.
Zapowiadany model odzwierciedla więc niestety typowy agro-tuning z epoki... Trochę szkoda.


Favorit był fabrycznie wyposażony w listwy boczne w wersji sportline Wink ( Halogeny w atrapie jako rzadko spotykana opcja,w serii ich nie było )

Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
toner7
User



Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 294
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 12:09, 06 Lut 2021 Powrót do góry

Szkoda, że nie "poszli za ciosem" i konsekwentnie nie założyli opcjonalnych alu-felg...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
idoneo1
User



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 883
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil

PostWysłany: Sob 13:17, 06 Lut 2021 Powrót do góry

Dobrze, że nie poszli za ciosem, to chociaż (mam nadzieję) nie będzie spoilera.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SlawekH
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1742
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 14:31, 06 Lut 2021 Powrót do góry

QLIG napisał:

Favorit był fabrycznie wyposażony w listwy boczne w wersji sportline


Pytanie, czy ta wersja była oficjalnie oferowana na polskim rynku? Serie limitowane Felicii, które były oferowane pamiętam dość dobrze, natomiast nie kojarzę w ogóle tej sytuacji w przypadku Favorita. Ale mogę się mylić ...

Nie zmienia to sytuacji niestety, że zapowiadany model wersją sportline nie jest. A szkoda, bo w zasadzie, to nawet nie obraziłbym się, gdyby właśnie taką wersję przedstawiał Cool.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1954
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 152 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:45, 06 Lut 2021 Powrót do góry

Szczerze mówiąc to wolałbym albo wersję gołą, czyli bez listew, bez kołpaków i bez dodatków albo realną wersję sportline, czyli z alufelgami, listwami, spojlerem, naklejkami na bokach i najlepiej jeszcze z halogenami. Podstawa dla mnie to model realny, który występował w rzeczywistości. A jak robią nam trochę z jednej wersji, a trochę z drugiej, to powstaje potem pokraka, której nie można zakwalifikować ani do jakiegoś roku produkcji, ani do linii modelowej. To samo było z Fiatem 126p. Coś z jednego rocznika, coś z innego, a na podstawce jeszcze kompletnie niepasujący podpis.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 814
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Sob 15:28, 06 Lut 2021 Powrót do góry

Maluch był cały z jednego rocznika. Tylko rok na podstawce się nie zgadzał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marakas
User



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 430
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:49, 06 Lut 2021 Powrót do góry

Mając na względzie że seria nazywa się Samochody PRL to jeżeli już umieszczają w niej model Favoritki to powinien on prezentować samochód co najwyżej z pierwszego okresu produkcyjnego. ( choć sprzedaż w Polsce ruszyła dopiero i tak po przemianach )
Patrząc na atrapę chłodnicy tak niby jest. niestety auto dodatkowo wzbogacono o akcesoria niefabryczne - koła, czy elementy z późniejszego okresu -listwy
Czyli przypadkowy samochód z ulicy po przejściach upiększających.
Wersja sport line - to poliftowa limitówka z końcowego okresu produkcyjnego już pod banderą VW. zapewne 94-95rok. VW swego czasu lubował się w uatrakcyjnianiu swoich podstarzałych modeli serwując różne limitówki.- Na Polskim rynku ta ich strategia zawitała dopiero w okresie schyłkowej felicii.
Tak więc nawet jeśli takie listwy były w sport-linie , to ich obecność w naszym modelu nie jest uzasadniona tak jak by nie były uzasadnione kołpaki z Caro w Borewiczu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marakas dnia Sob 15:58, 06 Lut 2021, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
idoneo1
User



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 883
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil

PostWysłany: Sob 16:25, 06 Lut 2021 Powrót do góry

A z zapowiedzi Syrenki wynika, że znowu trzeba będzie malować tapicerkę i obudowę prędkościomierza.

Po samochodach serii widać, że modeliki odzwierciedlają rzeczywiste, istniejące modele, a nie takie, jakie opuszczały fabryki. Pomijając Favoritkę, zauważył ktoś, że w Wartburgu 353 na tylnej półce są kolumienki głośnikowe? Na pewno takiego wyposażenia nie miały fabryczne samochody. Aż strach pomyśleć na co jeszcze trafią spece z Hachette.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jacekk
User



Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 44
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:22, 10 Lut 2021 Powrót do góry

Użalacie się nad Favoritką i jej wykonaniem, a przemilczacie błędy oferowanej Syreny.
Piaskowe (nie żółte) auta pojawiły się na początku 1979 roku. Żółte dopiero w 1981 (chyba) wraz z pomarańczowymi i bordowymi (te były na końcu). A skoro tak, to usta (wlot powietrza do silnika) powinien być czarny. Zrezygnowano z chromowanego elementu. Z tego samego powodu kołpaki zmieniono na plastikowe kapturki osłaniające piastę (ot, takie odwrócone doniczki). Ramki kierunkowskazów także wykonane zostały z czarnego tworzywa. Wszystko to było podyktowane oszczędnościami. Zmieniono także tapicerkę i tylko w modelach z literą L oferowano tapicerkę w całości z dermy. W modelach z biegami przy kierownicy siedzisko i oparcie wykonane było z materiału tak sztucznego, że derma przy tym była niezwykle miła w czasie upałów i wielogodzinnej jazdy na takim fotelu. Chyba jedynym kolorem wówczas oferowanym tapicerki był ciemno czerwony dla dermy i ostry czerwony dla tego paskudztwa.
No i na koniec nie błąd a uwaga: Samochody do 1983 roku sprzedawano bez lusterek zewnętrznych. To trzeba było sobie dokupić i stosunkowo rzadko były to lusterka chromowane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1954
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 152 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:33, 10 Lut 2021 Powrót do góry

Oferowana nam 105 to najwyraźniej lekko przerobiona tanim kosztem 104, którą już mieliśmy przyjemność dostać i która wzbudziła w tamtym czasie słuszne pochwały. Nad 105-tką nikt się już tak nie rozwodzi, bo nie wywołała już tych samych emocji. Wykorzystano wiele elementów ze 104, jak chociażby najprawdopodobniej identyczny chromowany grill, zamiast wspomnianego przez Ciebie czarnego plastikowego. Inne elementy też się powtarzają. Nawet nie zadali sobie trudu, żeby dla urozmaicenia dać koła bez chromowanych dekielków. Ten model to po prostu nic nowego. Błędy w wydawnictwie wciąż te same. Modele, to jakieś ulepy albo nieudolnie restaurowane pojazdy zabytkowe, na których się wzorowano i efekt jest jaki jest. Mam przeczucie, że tak jak 104 zniknęła szybko z kiosków, to 105 jednak może być dużo łatwiej dostępna. Wielu kolekcjonerów zastanowi się 2 razy, zanim wyłoży stówkę na model kiepsko spójny historycznie i bardzo podobny do już nam oferowanego.

Ta kolekcja zalicza straszną sinusoidę. Od modeli bardzo udanych po bardzo nieudane. Chyba nie będzie dużego ruchu w tym temacie, dopóki nie pojawi się jakiś model naprawdę wyczekiwany i udany jednocześnie, jak na przykład Żuk, Nysa, Tarpan, Warszawa 223, któryś z włoskich Fiatów robionych w FSO, Skoda 105, rajdowa Skoda 130 itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin