FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Bartek. - Scania w skali 1/50. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 531
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 82 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Pon 20:54, 07 Lut 2022 Powrót do góry

Witajcie po kilku miesięcznej przerwie. Smile
Przez ten czas nie wyszło wiele interesujących mnie modeli a tym bardziej takich, które faktycznie bym chciał.

Dziś zaprezentuję dwa, z których jeden jest kluczowy, ponieważ w końcu wypełnia lukę w rocznikach 1995 i 2013... Długo szukałem tej wersji, w tym kolorze na naszych portalach aukcyjnych, zagranicznych... i nic.
Nareszcie trafiła się na portalu aukcyjnym, jednak w kolebce marki Tekno, w... Holandii. Very Happy

Mowa o pierwszej serii R w pomarańczowej perle, której premiera miała miejsce już 18 lat temu. W 2004 zastąpiła sprawdzoną serię 4, wprowadzając wiele udogodnień tj. całkowicie nowe wnętrze, poprawione silniki, jednak z zewnątrz był to po prostu większy lifting, których seria R przeszła jeszcze dwa. (2009 i 2013). W 2006 wprowadzono silnik V8 o mocy 620KM, który pozwolił wyprzedzić Volvo FH16 z mocą 610KM, jednak do wyścigu o tytuł najmocniejszej ciężarówki świata jeszcze wrócę...
Model firmy Tekno, mający na karku już 18 lat zachował się w idealnym stanie, choć nie ma do niego pudełka. Przedstawia nieco słabszą, 580-konną wersję, jednak do premiery R620 był to najmocniejszy wariant.

Drugim modelem jest jeden z ostatnich wypustów Scanii i jedna z nielicznych aktualnie produkowanych ciężarówek z silnikiem V8. Jednak zanim przejdę do modelu o którym mowa, wrócę do wyścigu o tytuł najmocniejszej ciężarówki świata.
Po roku 2006 i omawianej wyżej serii R z mocą 620KM, Volvo w 2008 roku wprowadziło FH16 o niewyobrażalnej wtedy mocy 650KM a rok później dobiło do bariery potężnych 700KM. Scania wtedy nie czekała długo i po pierwszym liftingu serii R w 2010 roku pokazała model o mocy 730KM, stając się najmocniejszą ciężarówką świata... No ale Volvo znów po dwóch latach zaprezentowało wariant FH16 o mocy 750KM i 3550Nm. Scania straciła tytuł na dłuuugie 10 lat. Aż do teraz...

Pod koniec roku 2020 zaprezentowano Scanię 770S o wiadomej mocy i 3700Nm momentu obrotowego.
Model to ostatni wypust firmy Tekno w pięknym, charakterystycznym kolorze Ruby Red, jednak mam wrażenie, że na modelu trochę przyoszczędzono, ponieważ dotychczasowa S730 wprowadzona przez Tekno w 2016 roku posiadała m.in. ''chromowane'' listewki, czy emblematy, podczas gdy obecny model ma je już malowane. Szkoda.

'04 R580 4x2.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

'20 770S 4x2.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

R580 & 770S.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

I na koniec... standardowo cała rodzina, która spoczywa na honorowym miejscu w gablocie. Very Happy

Modele z silnikiem pod kabiną :

1. 1963 Scania-Vabis LBS 76 Super 6x2.
2. 1969 Scania LBS 140 Super V8 6x2.
3. 1974 Scania LBS 111 6x2.
4. 1981 Scania R112M 4x2.
5. 1981 Scania R142M V8 4x2.
6. 1990 Scania R143M 500 V8 Streamline 4x2.
7. 1995 Scania R144L 530 V8 Topline 6x2/4.
8. 2004 Scania R580 V8 Topline 4x2.
9. 2013 Scania R450 ''Scania 125 Years'' 4x2.
10. 2013 Scania R730 V8 Streamline 4x2.
11. 2017 Scania R580 XT V8 6x4.
12. 2016 Scania S730 V8 Highline 4x2.
13. 2020 Scania 770S V8 Highline 4x2.

Modele z silnikiem przed kabiną :

14. 1964 Scania-Vabis L56 4x2.
15. 1974 Scania L111 4x2.
16. 1981 Scania T142H V8 4x2.
17. 1990 Scania T143H 500 V8 6x4.
18. 1995 Scania T124L 400 4x2.
19. 2004 Scania T580 V8 4x2.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam!
PS. Mam nadzieję, że zdjęcia w rozmiarze 1024 nie będą rozciągały forum. Jeżeli tak będzie, zmienię na 800. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 1847
Przeczytał: 132 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 21:17, 07 Lut 2022 Powrót do góry

Obie Scanie piękne. Nowa przyciąga bardziej mój wzrok. Bardzo dobre zakupy.
No a kolekcja Scani - obłędna. Super


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2004
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:29, 07 Lut 2022 Powrót do góry

Bardzo lubię mniej lub bardziej "domknięte" kolekcje. Przy czy definicja domknięcia kolekcji zależy tylko i wyłącznie od jej właściciela. Czasem da się jeszcze domknąć przez wypełnienie łuk albo nie. I to też zależy od właściciela.
I ta trwająca często przez lata "pogoń za króliczkiem". Te 2 czynniki, to wg mnie kwintesencja kekcjonowania.

Masz wspaniały zestaw. Pod każdym względem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 531
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 82 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Pon 21:40, 07 Lut 2022 Powrót do góry

emer, wszystko w punkt.
Jeżeli chciałbym domknąć tę kolekcję, wystarczą minimum dwa modele. Ale, że chciałbym doposażyć poszczególne generacje w dodatkowe wersje, to chyba nigdy jej nie domknę...

Dzięki koledzy za dobre słowa. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 531
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 82 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Śro 20:15, 06 Kwi 2022 Powrót do góry

Cześć!
Właściwie to nie taka duża przerwa dzieli nas od ostatniego postu.

Pierwszy z modeli, który doszedł właściwie nie był planowany. Smile
Jest to piękna 143M Topline, jednak nie jest to Streamline. Smile Idealnie wypełnia lukę pomiędzy serią 2 a 3 Streamline, czyli seria 3 przed liftingiem.
Piękny czarny lakier, chromowany, akcesoryjny zderzak, gumowe chlapacze przednie, pełne ospojlerowanie oraz oryginalne kalkomanie czynią z modelu elegancki i smakowity kąsek. Very Happy

Drugi z modeli to nowożytna seria R po pierwszym liftingu w 2010 roku i demonstracyjnym ''szampańskim złocie''.
Model to nie jest Tekno... Jednak Tekno nigdy nie robiło tego rocznika. Za to wspaniale wypełnia lukę między R z 2004 a 2013. Model szału nie robi, jednak ważne, że jest bo nie ma alternatywy.

'88 R143M 470 Topline.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

'10 R620 V8 Topline.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Mini zdjęcia rodzinne. Very Happy

Ewolucja z serii 2 do 3. (1981-1996)
[link widoczny dla zalogowanych]

Ewolucja z serii 4 do R. (1995-2013)
[link widoczny dla zalogowanych]

I na koniec słabe zdjęcie całej rodziny. Rodzina jest prawie kompletna. PRAWIE. Smile

Modele z silnikiem pod kabiną :

1. 1963 Scania-Vabis LBS 76 Super 6x2.
2. 1969 Scania LBS 140 Super V8 6x2.
3. 1974 Scania LBS 111 6x2.
4. 1981 Scania R112M 4x2.
5. 1981 Scania R142M V8 4x2.
6. 1988 Scania R143M 470 V8 Topline 4x2.
7. 1990 Scania R143M 500 V8 Streamline 4x2.
8. 1995 Scania R144L 530 V8 Topline 6x2/4.
9. 2004 Scania R580 V8 Topline 4x2.
10. 2010 Scania R620 V8 Topline 4x2.
11. 2013 Scania R450 ''Scania 125 Years'' 4x2.
12. 2013 Scania R730 V8 Streamline 4x2.
13. 2017 Scania R580 XT V8 6x4.
14. 2016 Scania S730 V8 Highline 4x2.
15. 2020 Scania 770S V8 Highline 4x2.

Modele z silnikiem przed kabiną :

16. 1964 Scania-Vabis L56 4x2.
17. 1974 Scania L111 4x2.
18. 1981 Scania T142H V8 4x2.
19. 1990 Scania T143H 500 V8 6x4.
20. 1995 Scania T124L 400 4x2.
21. 2004 Scania T580 V8 4x2.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2004
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 8:48, 07 Kwi 2022 Powrót do góry

Bartek. napisał:
Ewolucja z serii 4 do R. (1995-2013)

Coraz wyższe. Niedługo trzeba będzie spuszczać powietrze z opon przed wiaduktami Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin