FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Bartek. - Moje muzeum Scanii w skali 1/50. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1960
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 155 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:44, 21 Gru 2022 Powrót do góry

Lubię takie kolekcje, które mają jakiś temat przewodni. Przegląd ciężarówek Scanii w modelach to naprawdę miły dla oka obrazek i przy okazji fajna lekcja historii. Życzę uzbierania całej gamy modelowej od początku do końca produkcji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2346
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 13:54, 21 Gru 2022 Powrót do góry

Super sprawa. Gratuluję modelu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 822
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Pią 23:15, 02 Cze 2023 Powrót do góry

Cześć! Dziękuję kolegom za miłe słowa co do ostatniego posta. Czas na kolejny SPAM. Very Happy
Wspominałem ostatnio, że prezentowane miały być dwa modele, ale ten drugi nie dojechał.

No i nareszcie dojechał. Pół roku później... Ale warto było czekać w 100%. Smile

W tym poście kontynuujemy wątek Svempy - nadwornego tunera Scanii, oficjalnie już do niej należącego, który w ciągu swojej barwnej kariery z tymi autami robił przeróżne, szalone rzeczy. Nie inaczej jest z bohaterką dzisiejszego posta. Na ten model czekałem bardzo długo, nie jest już dostępny na rynku wtórnym, aktualnie jedyna droga to... muzeum Scanii w Södertälje. Ale dzięki specjalnym kontaktom - jest!
Model jest wspaniały i równie irracjonalny co odpowiednik w 1:1 i dlatego bardzo chciałem umieścić go w swoim ''prywatnym muzeum''. Very Happy

A jest to zbudowana w 2014 roku - wyścigowa Scania Chimera. Twisted Evil

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Do budowy tego potwora, którego nazwę zaczerpnięto od ziejącego ogniem stworzenia z mitologii greckiej, użyto najniższej kabiny serii P poprzedniej generacji i odpowiednio ją zabudowano. Mamy zatem niski przedni zderzak z reflektorami zaczerpniętymi z autobusu miejskiego - Scania Citywide, elementy z włókna węglowego, efektowne ospojlerowanie między osiami czy ''dyskretny'' tylny spojler.
Ale najważniejsza rzecz pojazdu umieszczona jest w jego centrum.
16,4-litrowe V8 (odpowiednio wyglądające Very Happy) z sześcioma turbosprężarkami... SZEŚCIOMA! Połączone z 6-cio biegową skrzynią automatyczną Allison.
Całość generuje 1460KM (możliwość podniesienia mocy do 2190KM, dzięki zastosowaniu układu hybrydowego) i 5000Nm momentu obrotowego.
Z polerowanej stali nierdzewnej wykonano przepiękny, wijący się przez pół auta układ wydechowy, który dopełniają turbosprężarki i kończący się czterema końcówkami. Przyspieszenie od 0-100km/h wynosi 4,6s a masa auta to nie całe 5 ton. Konstrukcja oparta jest na ramie rurowej i niezależnym zawieszeniu Öhlins.

To chyba tak z grubsza i myślę, że model idealnie obrazuje dokładnie to, co dzieje się w prawdziwej maszynie. Smile
Każdy detal jest na swoim miejscu i niesamowicie cieszę się, że model w końcu do mnie trafił. Idealnie dopełnia mini-kolekcję ''by Svempa'', która jest oficjalnie ważną częścią firmy.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Sharks & Chimera & Frosfire.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

No i żeby tradycję podtrzymać - czas na zdjęcie z gabloty i listę moich zbiorów. Smile

Modele z silnikiem pod kabiną :

1. 1963 Scania-Vabis LBS 76 Super 6x2.
2. 1969 Scania LBS 140 Super V8 6x2.
3. 1974 Scania LBS 111 6x2.
4. 1981 Scania R112M 4x2.
5. 1981 Scania R142M V8 4x2.
6. 1988 Scania R143M 470 V8 Topline 4x2.
7. 1990 Scania R143M 500 V8 Streamline 4x2.
8. 1995 Scania R144L 530 V8 Topline 6x2/4.
9. 2000 Scania P124C 360 ''Red Cross'' 6x4.
10. 2004 Scania R580 V8 Topline 4x2.
11. 2010 Scania R620 V8 Topline 4x2.
12. 2013 Scania R450 ''Scania 125 Years'' 4x2.
13. 2013 Scania R730 V8 Streamline 4x2.
14. 2016 Scania S730 V8 Highline 4x2.
15. 2017 Scania R580 XT V8 6x4.
16. 2020 Scania 770S V8 Highline 4x2.

Modele z silnikiem przed kabiną :

17. 1964 Scania-Vabis L56 4x2.
18. 1974 Scania L111 4x2.
19. 1981 Scania T142H V8 4x2.
20. 1990 Scania T143H 500 V8 6x4.
21. 1995 Scania T124L 400 4x2.
22. 2004 Scania T580 V8 4x2.

Modele by Svempa :

23. 1998 Scania R144L 530 V8 Sharks.
24. 2014 Scania Chimera.
25. 2021 Scania 770S V8 Frostfire.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ceru
User



Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 248
Przeczytał: 106 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 19:00, 03 Cze 2023 Powrót do góry

Bartku pełen podziwu ta Scania wymiata, nawet mój syn potwierdził.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3134
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Sob 23:12, 03 Cze 2023 Powrót do góry

Kapitalny model. Jestem pod wrażeniem wykonania. Ok! No a całość kolekcji Scanii powala na kolana. Pełen szacun.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 12:01, 04 Cze 2023 Powrót do góry

Za Scanię Ok!, za wytrwałość Ok! i za cierpliwość Ok! Very Happy
Świetny zbiorek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 13:50, 04 Cze 2023 Powrót do góry

Jeden z lepszych zbiorów tematycznych na tym forum, jak nie najlepszy. Rewelacyjnie się go ogląda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 822
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Nie 15:35, 17 Gru 2023 Powrót do góry

Panowie, po raz kolejny dziękuję za dobre słowa. Od ostatniego posta minęło (ekhem) a jakże by inaczej - ponad pół roku.
Sporo czasu, pewnie doszło sporo modeli a kolekcja będzie domknięta - ta, na pewno. Very Happy

Doszedł jeden model, który nie był planowany ponieważ wyszedł dopiero co jako nowość. Szukam jeszcze kilku, które są ledwo dostępne albo w ogóle, także kompletowanie kolekcji potrwa drugie 7 lat. Very Happy

Przejdźmy do rzeczy.
Prezentowany dzisiaj model przedstawia limitowaną edycję nowej generacji (dostępnej od 2016) stworzonej przez Svempę - po raz kolejny przez nadwornego tunera Scanii.
Model ten różni się od pozostałych trzech, które posiadam tym, że jest edycją dostępną w sprzedaży dla klientów i do ''normalnej'' pracy. Wcześniejsze to ''wybryki'' Svempy powstałe zazwyczaj w jednym egzemplarzu jako pokaz możliwości. Smile

Po prezentacji tuningowanej Scanii Frostfire (przedstawiałem ją kilka postów wcześniej) Scania zapowiedziała dwie edycje specjalne skierowane do klientów : Frost i Fire.
I właśnie ten pierwszy dzisiaj zaprezentuję.
Limitowana wersja posiada specjalny, błękitny lakier, oklejenie inspirowane lodem/mrozem, wstawki piano black, grafitowe felgi czy całkowicie inaczej skonfigurowane wnętrze w kolorach brązu, szarości i błękitnej nici.
W rzeczywistości tę edycję przewidziano w ilości 50 sztuk a na słupku drzwi widnieje informacja, z którym numerem samochodu mamy do czynienia.
Edycji Fire do tej pory nie zaprezentowano i nie wiadomo jak się będzie prezentować.

Jeżeli chodzi o sam model to idealnie odzwierciedlające oryginał Tekno. Jest naprawdę dobrze złożony, choć to nie jest takie oczywiste. Na minus na pewno jednolite, czarne wnętrze. Każdy model wypuszczony przez Tekno na słupku posiada numer 01/50.

Model ten zestawiłem z pozostałymi dziełami Svempy, jednakże nie do końca mi do nich pasuje bo niby sygnowane jego logiem, ale powstało w większej ilości niż jedna sztuka oraz służy do normalnej pracy.a nie jako pokazówka. Do regularnych modeli też do końca nie pasuje, bo mimo wszystko jest limitowany do jedynie 50 sztuk... Ciężka sprawa. Very Happy Podobna sytuacja miała miejsce w związku z premierami edycji Dark Diamond czy Black Amber, które też były stworzone przez Svempę i Scanię oraz sprzedawane dla klientów.
Tych modeli też szukam. Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na koniec tradycyjnie zdjęcie mojego ''muzeum'' i dotychczasowa lista :

Modele z silnikiem pod kabiną :

1. 1963 Scania-Vabis LBS 76 Super 6x2.
2. 1969 Scania LBS 140 Super V8 6x2.
3. 1974 Scania LBS 111 6x2.
4. 1981 Scania R112M 4x2.
5. 1981 Scania R142M V8 4x2.
6. 1988 Scania R143M 470 V8 Topline 4x2.
7. 1990 Scania R143M 500 V8 Streamline 4x2.
8. 1995 Scania R144L 530 V8 Topline 6x2/4.
9. 2000 Scania P124C 360 ''Red Cross'' 6x4.
10. 2004 Scania R580 V8 Topline 4x2.
11. 2010 Scania R620 V8 Topline 4x2.
12. 2013 Scania R450 ''Scania 125 Years'' 4x2.
13. 2013 Scania R730 V8 Streamline 4x2.
14. 2016 Scania S730 V8 Highline 4x2.
15. 2017 Scania R580 XT V8 6x4.
16. 2020 Scania 770S V8 Highline 4x2.

Modele z silnikiem przed kabiną :

17. 1964 Scania-Vabis L56 4x2.
18. 1974 Scania L111 4x2.
19. 1981 Scania T142H V8 4x2.
20. 1990 Scania T143H 500 V8 6x4.
21. 1995 Scania T124L 400 4x2.
22. 2004 Scania T580 V8 4x2.

Modele by Svempa :

23. 1998 Scania R144L 530 V8 Sharks.
24. 2014 Scania Chimera.
25. 2021 Scania 770S V8 Frostfire.
26. 2022 Scania 770S V8 Frost Edition 01/50.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3134
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 23:35, 17 Gru 2023 Powrót do góry

Piękny model. Szczegóły na lakierze kapitalnie wyglądają. Szkoda, że wnętrza nie zrobili kolorowego. Sad
Ale i tak uważam, że to świetny zakup.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Śro 22:59, 20 Gru 2023 Powrót do góry

Ok! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2346
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 9:21, 21 Gru 2023 Powrót do góry

Powtórzę mój wcześniejszy wpis: "Bardzo lubię mniej lub bardziej "domknięte" kolekcje. Przy czym definicja domknięcia kolekcji zależy tylko i wyłącznie od jej właściciela. Czasem da się jeszcze domknąć przez wypełnienie luk albo nie. I to też zależy od właściciela.
I ta trwająca często przez lata "pogoń za króliczkiem". Te 2 czynniki, to wg mnie kwintesencja kolekcjonowania.

Masz wspaniały zestaw. Pod każdym względem."

Powodzenia w dalszej "pogoni za króliczkiem".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3134
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Czw 11:56, 21 Gru 2023 Powrót do góry

Cała prawda Marku. Dodałbym tylko od siebie, że domknięcie kolekcji zależy także od producentów, którzy nie zawsze wydadzą wszystkie potrzebne modele do pełnego zamknięcia... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MARCO
User



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3943
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 20:29, 22 Gru 2023 Powrót do góry

Piękności. Gratulacje za kolekcje. Lubię zagladać do twoich zbiorów bo jest odmienny od pozostałych kolekcji. Wytrwałości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:09, 22 Gru 2023 Powrót do góry

Również przychylam się do opinii kolegów. Fajnie ogląda się tematyczne kolekcje, tym bardziej jak są tak dobrze wyeksponowane. Lubię ciężarówki i powiem szczerze, że nasze forum jest skarbnicą wiedzy i użytkowników, którzy mają bardzo duże pojęcie o ciężkim sprzęcie. Tym fajniej patrzy się na takie zbiory.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 822
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Sob 11:51, 06 Sty 2024 Powrót do góry

Pozytywne komentarze od Was to miód na oczy. To chyba dlatego kolejny post jest już dziś, czyli nie cały miesiąc od ostatniego.

Kolejne dwa nie planowane modele zasiliły moje skromne ''muzeum'' ale jakże je dopełniają.

Pierwsza z prezentowanych pozycji to w moim odczuciu istna petarda.
W 2002 Scania przedstawiła prototyp przedłużonej kabiny wychodząc naprzeciw kierowcom, zmuszonym do spędzenia w trasie dwóch tygodni i przejechania 12000km w wysokim komforcie.
Prototyp, który nazwano eXc stał się ostatecznie fabrycznym modelem Longline zaprezentowanym w 2003 roku. Stworzony na ówczesnej serii 4 posiadał kabinę przedłużoną o 130cm a długość całego auta odpowiada Scanii serii T 4x2.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wnętrze stanowiło istny ''salon'' z dużym lóżkiem (90x200), stołem, lodówką, zlewem z bieżącą wodą, kuchenką mikrofalową. nie wspominając o telewizorze czy dostępie do internetu.

Model Longline zaprezentowano na targach RAI w 2003 w charakterystycznym srebrno-bordowym malowaniu. Jak na topowy model przystało, zazwyczaj był łączony z najmocniejszym wówczas dostępnym 16 litrowym silnikiem V8 o mocy 580KM oraz zautomatyzowaną skrzynią biegów Opticruise.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Produkowano go do 2008 roku już jako seria R i nie przewidziano następcy z oczywistej przyczyny. Był po prostu zbyt długi nawet jak na szwedzkie prawo i standardy. Dziś oryginalny Longline to prawdziwy biały kruk, a ceny tych wersji już nie będą spadać.

Miniatura modelu Longline, którą dziś prezentuję to właśnie wersja przedstawiona na targach RAI w 2003 roku. Jest to stary wypust Tekno mający na karku już ponad 20 lat (przez co już zdecydowanie trąci myszką) wypuszczony w 550 egzemplarzach specjalnie z okazji targów. Posiadam do niego certyfikat i oryginalne opakowanie.
Myślę, że idealnie dopełni zbiorek serii 4. Smile

Druga z prezentowanych pozycji to tradycyjna seria R pierwszej generacji. Nie jest to nic wyszukanego, ani unikatowego zresztą mam już taki model.
Różnica polega na tym, że posiadam pierwszy wypust w charakterystycznym miedzianym kolorze z najmocniejszym na tamten moment silnikiem o mocy 580KM.
Model, którego dotyczy post to 620 konna odmiana zaprezentowana w 2006 roku jako najmocniejsza wówczas ciężarówka. Pokazane wtedy poprawione wersje występowały w demonstracyjnym niebieskim kolorze.

Jeżeli chodzi o miniaturę jest to klasyczne znów Tekno, bez udziwnień ale jak na swoje czasy prezentuje się naprawdę dobrze. Model zakupiłem oczywiście z drugiej ręki i niestety brakuje mu jednego stopnia wejściowego
do kabiny, jednak sklep Tekno prężnie działa i nadal można dostać wszystkie części zamienne nawet do klasycznych modeli.

'03 R164L 580 V8 Longline.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Zestaw fabrycznej serii 4 :

[link widoczny dla zalogowanych]

'06 R620 Topline.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

'04 R580 & '06 R620.

[link widoczny dla zalogowanych]

I standardowo na koniec posta - aktualna lista + zdjęcie ''muzeum''. Very Happy
Na górze skończyło się miejsce choć teoretycznie góra już niczego nie potrzebuje. Pasowałoby uzupełnić jeszcze ''dół'', ''torpedo'' i modele Svempy.

Modele z silnikiem pod kabiną :

1. 1963 Scania-Vabis LBS 76 Super 6x2.
2. 1969 Scania LBS 140 Super V8 6x2.
3. 1974 Scania LBS 111 6x2.
4. 1981 Scania R112M 4x2.
5. 1981 Scania R142M V8 4x2.
6. 1988 Scania R143M 470 V8 Topline 4x2.
7. 1990 Scania R143M 500 V8 Streamline 4x2.
8. 1995 Scania R144L 530 V8 Topline 6x2/4.
9. 2000 Scania P124C 360 ''Red Cross'' 6x4.
10. 2003 Scania R164L 580 V8 Longline 6x2.
11. 2004 Scania R580 V8 Topline 4x2.
12. 2006 Scania R620 V8 Topline 4x2.
13. 2010 Scania R620 V8 Topline 4x2.
14. 2013 Scania R450 ''Scania 125 Years'' 4x2.
15. 2013 Scania R730 V8 Streamline 4x2.
16. 2016 Scania S730 V8 Highline 4x2.
17. 2017 Scania R580 XT V8 6x4.
18. 2020 Scania 770S V8 Highline 4x2.

Modele z silnikiem przed kabiną :

19. 1964 Scania-Vabis L56 4x2.
20. 1974 Scania L111 4x2.
21. 1981 Scania T142H V8 4x2.
22. 1990 Scania T143H 500 V8 6x4.
23. 1995 Scania T124L 400 4x2.
24. 2004 Scania T580 V8 4x2.

Modele by Svempa :

25. 1998 Scania R144L 530 V8 Sharks.
26. 2014 Scania Chimera.
27. 2021 Scania 770S V8 Frostfire.
28. 2022 Scania 770S V8 Frost Edition 01/50.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin