FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 JarekS - Autobusy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
pavellz
User



Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 319
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:08, 24 Paź 2015 Powrót do góry

W Piasecznie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
psotec
User



Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 489
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew

PostWysłany: Sob 10:25, 24 Paź 2015 Powrót do góry

W Gdyni:

Image

źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4402
Przeczytał: 123 tematy

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 16:59, 24 Paź 2015 Powrót do góry

W Tychach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
xiedzu
Moderator



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 1956
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć

PostWysłany: Sob 19:44, 24 Paź 2015 Powrót do góry

W sumie w Polsce jeździło 315 trolejbusów ZIU-9 a dokładniej ZIU-682 - ZIU 9 to pierwotne oznaczenie - te sprowadzane do Polski były już po zmianie oznaczeń wewnątrz fabryki i miały w papierach ZIU 682. Początkowo 9-tka i 682-ka się nie różniły ale wiadomo, że wprowadzano różne modyfikacje i końcowe serie mają tych różnic więcej - większość dotyczyła jednak osprzętu, silników, sterowania - karoseria była bez zmian...
Ziutki jeździły w Warszawie (40szt), Gdyni (103szt), Lublinie (146szt), Słupsku (10szt) i Tychach (24szt). Ostatni został wycofany z taboru w Lublinie w 2001r.
Ciekawostką jest to, że ZIUtek był produkowany w prawie niezmienionej formie do 2013 roku


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez xiedzu dnia Sob 22:45, 24 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
SlawekH
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1524
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 56 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 20:48, 24 Paź 2015 Powrót do góry

Wiem że jestem czepialski i przy...lam się do słówek, ale w trolejbusach nie ma czegoś takiego jak pantograf. Są, mówiąc fachowo, odbieraki, a mniej fachowo "szelki" Wink.
Ze swojej strony mogę tylko potwierdzić, że ZIU-tek wart jest zakupu.
Ja swojego mam złożonego z kita SSM (podziękowania dla mrdt Smile ) i jest oczywiście w barwach gdyńskich. Naprawdę robi wrażenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4402
Przeczytał: 123 tematy

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 21:49, 24 Paź 2015 Powrót do góry

Sławek, czepiasz się Razz
Żartuję, dzięki za wyjaśnienia. Jako stary "kolejarz", dla mnie coś, co odbiera prąd z trakcji, to pantograf lub, jak kto woli, potocznie "patyk". No dobra, ale mowa o lokomotywach, dla trajtka będę używał określenia "szelki" Smile
Ja akurat nie mam ciśnienia na robienie polskich modeli, więc to moskiewskie malowanie mi pasuje.
Tomek, dzięki za szczegółowe informacje o typach i ilostanach Smile
Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andrzej50_lodz
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 428
Przeczytał: 122 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 22:35, 24 Paź 2015 Powrót do góry

W tramwajach popularna nazwa to pantograf, a oficjalna nazwa to odbierak prądu np.
OTK-1. Tak więc nazwa jest właściwa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SlawekH
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1524
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 56 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 22:57, 24 Paź 2015 Powrót do góry

W tramwajach i owszem, ale niekoniecznie we wszystkich. W trolejbusach na pewno nie. W życiu nie spotkałem trolejbusu z pantografem na dachu Laughing .
Dobra, dość śmiecenia. Zasadniczo każdy wie, o jaki urządzenie chodzi, więc dalsze dywagacje są już bez większego sensu.
Dla jasności :
[link widoczny dla zalogowanych]

A dlaczego pantograf ? Od podobieństwa do takiego przyrządu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Piszący te słowa, w początkach swojej kariery zawodowej projektanta, jeszcze takim urządzeniem się posługiwał Cool .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SlawekH dnia Sob 23:05, 24 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4402
Przeczytał: 123 tematy

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 0:55, 08 Lis 2015 Powrót do góry

Pierwsze dwa Ikarusy po waloryzacji Smile

260 z Sovieckiego Avtobusa wygląda teraz tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Oryginał:
[link widoczny dla zalogowanych]
źródło: [link widoczny dla zalogowanych]



280 biało-zielony z Sovieckiego Avtobusa z nowym wyglądem:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Oryginał:
[link widoczny dla zalogowanych]
źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Więcej szczegółów tutaj: KLIK
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Nie 0:36, 22 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4402
Przeczytał: 123 tematy

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 0:31, 22 Lis 2015 Powrót do góry

Kolejne autobusy w szczegółach.

Zwaloryzowany 280.33 z ClassicBus:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Oryginał:
[link widoczny dla zalogowanych]
źródło: [link widoczny dla zalogowanych]



Zwaloryzowany Ikarus 280 z ClassicBus:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Oryginał:
[link widoczny dla zalogowanych]
źródło: [link widoczny dla zalogowanych]



Zwaloryzowany Ikarus 293 z Sowieckiego Avtobusa:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Oryginał:
[link widoczny dla zalogowanych]
źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Szczegóły powyższych waloryzacji tutaj: KLIK



Ikarus 260 z ClassicBus w malowaniu i z tablicami węgierskimi:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Oryginał:
[link widoczny dla zalogowanych]
źródło: [link widoczny dla zalogowanych]



Ikarus 260 z ClassicBus w malowaniu "prototypu dla krajów bałtyckich":
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Oryginał:
[link widoczny dla zalogowanych]
źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sievca
User



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pią 18:15, 27 Lis 2015 Powrót do góry

Elegancko Jarku, ciężko tu coś skrytykować Smile

Jedyne chyba co, w sumie to nie krytyka, ale pytanie....czemu tak dziwnie wyszła na zdjęciach 293-ka ? Chodzi mi o kolor lakieru - problem z doświetleniem tego long-a ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4402
Przeczytał: 123 tematy

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pią 22:38, 27 Lis 2015 Powrót do góry

Poniekąd, tak Smile
Sesja robiona w bardzo pochmurny dzień, bez doświetleń sztucznym światłem, na czasach migawki rzędu 6-8 sekund... Jak na warunki oświetleniowe, to i tak wyszło bardzo dobrze Smile
Pozdrowienia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4402
Przeczytał: 123 tematy

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Śro 17:41, 09 Mar 2016 Powrót do góry

Na razie tylko mała zajawka nowości - Ikarus 556 z ClassicBus.
Jak czas pozwoli, to będzie więcej zdjęć i porównanie z Soviekim Avtobusem, który się nie umywa do tego Classic'a:

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4402
Przeczytał: 123 tematy

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 7:33, 31 Mar 2016 Powrót do góry

Cześć.
Zapraszam do obejrzenia prezentacji mojego nowego nabytku - Ikarusa 556 z ClassicBus. Różnica między nim, a wcześniejszym modelem z Sowieckiego Autobusa jest kolosalna - między modelami jest przepaść jakościowa. W tej chwili dostępne są 3 różne malowania modelu ClassicBus - biały z czerwonym pasem, biały z czerwonym pasem i oznaczeniami (mój - tablice rejestracyjne, napisy nad drzwiami) oraz cały biały (najdroższy, bo seria tylko 50 sztuk). Soviecki Autobus też jest w dwóch malowaniach - biały z czerwonym pasem (mój, uzupełniony o tablice rejestracyjne) i srebrno-niebieski.

Poniżej zdjęcia samego ClassicBusa, a następnie porównawcze z Sowieckim Autobusem. Porównanie jest ciekawe, bo oba autobusy są w takim samym malowaniu.
Modele różnią się nie tylko samą bryłą, detalami, ale przede wszystkim, jakością wykonania.

Kilka najważniejszych różnic między modelami:
1. ClassicBus ma pojedyncze szyby wmontowane w otwory okienne, dzięki czemu szyby stanowią jedną płaszczyznę ze ścianą modelu. W Sowieckim Autobusie, szyby to pas przezroczystego plastiku zamontowany od wewnątrz, co przy grubej karoserii, daje brzydki efekt głęboko osadzonych szyb.
2. Detale takie jak uchwyty przedniej ściany, wywietrzniki w dachu, tylna klapa, logo - są wykonane w ClassicBus jako osobne elementy, a nie odlane razem z karoserią, co nadaje im bardziej realnego kształtu, zbliżonego do wyglądu w prawdziwym autobusie.
3. Wycieraczki (fototrawione), grill (z głębią), lusterka, oświetlenie w ClassicBusie jest wykonane bardziej finezyjnie.
4. Wloty powietrza pod zderzakiem w Sovwieckim Autobusie są pomalowane pod kolor karoserii, więc praktycznie niewidoczne, bo zlewają się z bryłą (karoserii). W ClassicBusie to osobne elementy, malowane na srebrną, dzięki czemu ładnie się prezentują.
5. ClassicBus ma wiernie odwzorowane felgi Trilexy, w Sowieckim Autobusie falgi to jakieś nieporozumienie.
6. Wnętrza to dwa różne światy kolekcjonerskie - ClassicBus ma osobno montowane fotele w innym kolorze, niż podłoga oraz ładne boczki, dzięki czemu wnętrze "widać" z zewnątrz. W Sowieckim Autobusie wnętrze odlane jest jako monolit z jednego kawałka plastiku z gołymi bocznymi ścianami.
7. Podwozie w ClassicBusie jest odwzorowane z dużo większą ilością detali.
8. W Sowieckim Autobusie poziom wykonania jest dużo niższy - są różnego rodzaju wady lakiernicze (odpryski, krzywe malowanie), wady montażowe (źle dopasowany i zamontowany zderzak), miałem też spory zaciek z kleju na szybie, który na szczęście udało się usunąć. W ClassicBusie takich wad nie ma.
9. Modele mają nieco inne odcienie koloru białego - ClassicBus jest bardziej kremowy.
10. ClassicBus ma poprawną wysokość przednich szyb - są one nieco wyższe, niż szyby boczne. W modelu Sowieckiego Autobusa, rzednie szyby mają tą samą wysokość, co boczne.
11. Niestety ceny obu modeli też dzieli przepaść - nowy ClassicBus jest ponad 2 razy droższy niż nowy Sowiecki Autobus (8900 RUB v 3800 RUB).

Parafrazując powiedzenie Raf'a, że pasji nie można mierzyć suwmiarką, ja powiem, że pasji nie można mierzyć portfelem - jeśli ktoś chce mieć model Ikarusa 556, warto dołożyć i kupić ClassicBusa.
Dość gadania, czas na zdjęcia...

Model ClassicBus (klik powiększa miniatury):
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Porównanie z ClassicBus z Sowiecki Autobus:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Czw 7:59, 31 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 367
Przeczytał: 100 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob 22:30, 02 Kwi 2016 Powrót do góry

Różnica kolosalna.
Dzięki za zdjęcia porównawcze.
No cóż. Dwa zupełnie różne modele.
Dwa zupełnie inne podejścia do jednego tematu, niestety ze szkodą dla tego tańszego.
Classicbus oddaje bryłę pojazdu prawie idealnie.
Jeszcze raz dziękuję za ciekawe zdjęcia, tak szczegółowo ukazujące plusy i minusy obu autobusów.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin