FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 JarekS - Autobusy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
przemotz280
User



Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 35
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 23:21, 22 Gru 2016 Powrót do góry

Rewelacja.
A może by tak dokupić jeszcze jednego Ikarusa 293 i zbudować drugą wersję z ciągnikiem o innym układzie okien i drzwi - drzwi, okno, drzwi, trzy okna - w oryginale wymuszonym podmianą zbyt słabej jednostki napędowej RABA na mocniejszą MAN? Można by zaszaleć z malowaniem, które było zdecydowanie ciekawsze niż w pierwszej odsłonie tego prototypu Smile
Image

Przy okazji pytanie - czy elementy, które w modelach wymieniałeś wykonujesz jedynie na własne potrzeby, czy podzieliłbyś się np. felgami? W polskiej wersji Ikarusa 280 z płatowymi drzwiami trillexy z piastą w kształcie z gwiazdą nijak nie pasują. Może mając koła udałoby się namówić ojca żeby przerobić moskwiacza na łódzkiego 280.70E
Zrobiłoby się mojego ulubieńca
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez przemotz280 dnia Czw 23:41, 22 Gru 2016, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
KLAssurbanipal
User



Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 387
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 3:04, 23 Gru 2016 Powrót do góry

Ostatnie zdjęcie - historyczny już widok. Naprawdę jeszcze kilka lat temu był to standard. Dziś zarówno bloki i autobusy jak na zdjęciu są już nie spotykane. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4414
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pią 20:38, 23 Gru 2016 Powrót do góry

Drugiej wersji prototypu nie będę robił na pewno, za duży nakład.
Co do felg, to odlewam jedynie takie, jak widać na modelach wcześniej - przegubowym biało-zielonym (bez pierścieni ochronnych) i pomarańczowym (z pierścieniami ochronnymi). Od czasu ostatniej prezentacji w tym temacie, przybyło mi w kolekcji 5 kolejnych przegubowych Ikarusów 280, więc w pierwszej kolejności muszę wykonać dodatki dla siebie, a później... czas pokaże.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pią 20:42, 23 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4414
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 18:21, 31 Gru 2016 Powrót do góry

A oto nowości z ostatniego okresu:

1. Jelcz-Berliet z francuskiej serii autobusów i Mercedes O302 z Minichamps.
Jelczyk przejdzie drobną waloryzację. Mercedes nie do końca pasuje do reszty kolekcji, ale zawsze chciałem go mieć:
[link widoczny dla zalogowanych]


2. ClassicBusy - nie mają założonych lusterek, bo przejdą drobne waloryzacje:
[link widoczny dla zalogowanych]


3. Sowiecki Avtobus - długo poszukiwany, choć dość kiepski - żółty i granatowy, który powstał z wyrzucenie środkowego członu z modelu Ikarusa 293. Przegub w granatowym nie jest na razie sklejony, bo oba autobusy przejdą waloryzacje:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


5. Odstępstwo od skali 1/43, czyli Ikarus Collection w 1/72:
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrowienia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4414
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 21:59, 26 Lut 2017 Powrót do góry

Dwa nowe autobusy w kolekcji - Ikarus 260 i LAZ 699R:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Ikarus to Soviecki Avtobus i będzie (kiedyś) zwaloryzowany. Miło mnie zaskoczył, wprawdzie lusterka i wycieraczki nadal tandetne gumowe, ale poza tym jest dobrze wykonany - ładnie pomalowany, bez wad.

Natomiast do LAZ'a się dość długo przymierzałem... Jakieś 25 lat temu podróżowałem takim po Związku Radzieckim, miałem więc pewien sentyment do tego autobusu. No i wreszcie się przemogłem - model ClassicBusa, świetny, nie wymaga żadnych dodatkowych nakładów.

Pozdrowienia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kapitan
User



Dołączył: 15 Kwi 2016
Posty: 265
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 8:25, 27 Lut 2017 Powrót do góry

Z Ikarem masz szczęście. Mój, nie dość, że ma odciśnięty na boku palec, to jeszcze cała gama uchybień: rozmazany napis Ikarus na ścianie czołowej, rozmazane srebrne listwy, uszczelki okien, koła zalane farbą...niestety w moim egz. zchrzanili co mogli...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
oottonski
User



Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 239
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 12:52, 27 Lut 2017 Powrót do góry

Osobiście nie mam tej 260, ale posiadam taka z classicbus-a, tam nie ma mowy o uchybieniach, nie mówiąc o jakości - a cenowo to ok 100zl więcej...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4414
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 13:28, 27 Lut 2017 Powrót do góry

ClassicBus ma odwrotne malowanie (strona wcześniej), którego było jeszcze mniej w Polsce. Poza tym, ClassicBus to wersja wcześniejsza Ikarusa, SowieckiAvtobus to wersja późniejsza (różnice w bocznych okienkach, masce, itp).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3421
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Wto 11:59, 28 Lut 2017 Powrót do góry

Im dłużej oglądam Ikarusy, serii 200 tym bardziej mi się podobają. Ale to pewnie z powodów sentymentalnych Wink Nigdy autobusy mnie specjelnie nie "kręciły", ale one i nasz Autosan H9 mają dla mnie jakąś "magię" Wink Dźwięk silnika obu pamiętam doskonale i długo nie zapomnę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 91
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:40, 29 Kwi 2017 Powrót do góry

Prawda jest taka, że Ikarus 260 Sowieckiego Autobusu zbliża się powoli poziomem do 280 Classicbusa. Ale tak jak pisał oottonski nie ma porównania do classicbusowej 260-tki, dla której warto wydać te ok. 100zł więcej - w zamian otrzymujemy lepiej odwzorowane wnętrze oraz bardziej szczegółowe nadwozie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4414
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 21:52, 29 Kwi 2017 Powrót do góry

Boss napisał:
Prawda jest taka, że Ikarus 260 Sowieckiego Autobusu zbliża się powoli poziomem do 280 Classicbusa.

Nie prawda.
Pierwszy Ikarus 280 z ClassicBus - pomarańczowy - jest ubogi w detale. Ale wszystkie kolejne (od biało-bordowego w górę) są o niebo lepsze i bogatsze w detale od każdego Sovieckiego Avtobusa. O jakości wykonania nie wspomnę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 91
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:45, 30 Kwi 2017 Powrót do góry

^^^Nie napisałem, że 260 SA równa się poziomem z 280 CB a jedynie zbliża się powoli do niego a to jest pewna różnica. Oczywiście nie piszę tutaj o jakości wykonania a jedynie o zastosowanych podobnych rozwiązaniach - m.in. ramy okienne i drzwiowe czy chociażby przednia atrapa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4414
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 12:26, 30 Kwi 2017 Powrót do góry

Nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź.
Kształt atrapy czy okien wynika z modeli i roczników prawdziwych autobusów, jakie odwzorowały w skali Soviecki Avtobus i Classic Bus.
Grube ramki okienne wynikają z takiej samej techniki wykonania szyb przez Soviecki Actobus i Classic Bus - jako jednego, całego monolitu z przezroczystego plastiku.
Wystarczy jednak spojrzeć na toporne gumowe wycieraczki i lusterka Sovieckiego Avtobusa, żeby zobaczyć, jaka przepaść dzieli go od Classic Busa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 91
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:43, 30 Kwi 2017 Powrót do góry

No i się zgadza to co piszesz. Taka technika wykonania powoduje, że oba modele prezentują mimo wszystko w miarę porównywalny poziom (nie myślę tutaj oczywiście o jakości wykonania czy o takich rzeczach o których sam wspominałeś - np. wycieraczki czy lusterka, które w CB są znacznie lepsze).
Co do atrapy - zwróć uwagę jak ona jest odwzorowana w przypadku 260 z SA, 260 z CB i 280 z CB. Najlepiej wypada (tzn. najbardziej odpowiada rzeczywistości) tutaj classicbusowa 260-tka, natomiast dwa pozostałe mają ją niemal identyczną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4414
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 14:55, 30 Kwi 2017 Powrót do góry

Tylko, że Ikarus 260 z ClassicBus to model rocznik 1971. Ikarusy 280 z ClassicBus i 260 z Soviecki Avtobus to modele rocznikowe po 1980, które mają nieco inną atrapę od tych pierwszych. trudno zatem je porównywać...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Nie 14:56, 30 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin