FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Modele pojazdów Milicji Obywatelskiej Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
fogarty
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:11, 25 Gru 2015 Powrót do góry

Masz może jakieś fotki bordowej wrocławskiej? Mam niewyraźną pocztówkę z 1961 roku i wydaje mi się, że felgi także powinny być bordowe.

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Władek
User



Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 893
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój

PostWysłany: Pią 14:26, 25 Gru 2015 Powrót do góry

Kolejne piękne modele Wink Mercedesa ci zazdroszczę Wink

Mam tylko pewne malutkie zastrzeżenie - na Wołdze M22 powinna być raczej tablica YS, YL czy coś tego typu bo te Wołgi trafiły koło połowy lat 60, a nawet bliżej drugiej połowy lat 60 do MO Smile i wątpię by załapały się na samo Y.

Pozdrawiam i czekam na ciąg dalszy !

Piotr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Sob 11:42, 26 Gru 2015 Powrót do góry

fogarty napisał:
Masz może jakieś fotki bordowej wrocławskiej? Mam niewyraźną pocztówkę z 1961 roku i wydaje mi się, że felgi także powinny być bordowe.


Zdjęcie miałem to samo, ale w dużo mniejszej rozdzielczości. Nie siedzę w temacie Warszaw, więc nie wiem jakie kolory felg stosowano. Choć widziałem zdjęcia jasnych z jasnym felgami a M20 ciemne miały felgi w tym samym odcieniu. Więc może być, że miała bordowe.


Władek napisał:
na Wołdze M22 powinna być raczej tablica YS, YL czy coś tego typu bo te Wołgi trafiły koło połowy lat 60, a nawet bliżej drugiej połowy lat 60 do MO Smile


Nie zagłębiałem się w to Wink Tablic mam jeszcze trochę, więc łatwo przerejestrować Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Nie 17:08, 27 Gru 2015 Powrót do góry

Warszawy M20 (atrapa w poziome żebra), produkcja 1951-56(wiosna 57) - fabrycznie felgi miały w kolorze nadwozia. Tu przy okazji - były tylko dwa fabryczne ciemne kolory bordo (wiśniowa) i granatowy; nie było fabrycznych czarnych Warszaw.
Warszawy 200 (model 57) , czyli od 1957 po 1960 też felgi zwykle mialy w kolorze nadwozia, zas od wiosny 1960, model 201 - felgi były jasne - kremowe / beżowe / jasnoszare - bez względu na kolor karoserii (przy jasnych kolorach, siłą rzeczy, mogły sie zdarzyć felgi w tym samym lakierze, co nadowzie).
Mowa o fabrycznym malowaniu - w toku eksploatacji mogło się już zdarzyż wszystko Smile Zwłaszcza, że samochód wtedy był przewidziany do co najmniej jendej naprawy głównej w trakcie służby...

Tablice rejestracyjne: drugą literkę resortom dodano przy wprowadzeniu tzw drugiego zasobu numerów - w 1964r (chyba jesienią).


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Pon 9:43, 28 Gru 2015 Powrót do góry

Dzięki za informacje Wink Na pewno wykorzystam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3529
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 14:41, 28 Gru 2015 Powrót do góry

fogarty napisał:
Masz może jakieś fotki bordowej wrocławskiej? Mam niewyraźną pocztówkę z 1961 roku i wydaje mi się, że felgi także powinny być bordowe.
Image


Coś się musiało dziać , Wszystkie służby mundurowe w jednym miejscu .
Ciekawostką jest wojskowe malowanie Stara-52 i San H-01


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jat02 dnia Pon 14:42, 28 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Śro 11:17, 30 Gru 2015 Powrót do góry

SYRENA 103

Image
Image

Znany wszystkim polski samochód. Model 103 produkowany był od października 1963 do lipca 1966 roku. W stosunku do poprzednika oznaczonego numerem 102 wizualnie różnił się m.in. przodem (inny wlot powietrza). Zmiany wprowadzono też w silniku. Niewiele ich służyło w milicji, znam zdjęcia 3 różnych z czego jedna jedyna była oznakowana zarówno literami MO jak i niebieskim paskiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Czw 15:56, 31 Gru 2015 Powrót do góry

LUBLIN 51

Image

FSC Lublin-51 – polski samochód ciężarowy produkowany w w Lublinie w przedwojennych zakładach firmy Lilpop, Rau i Loewenstein, stanowiący licencyjną wersję radzieckiego samochodu GAZ-51. Produkcję seryjną rozpoczęto 7 listopada 1951 roku, a zakończono w czerwcu 1959 roku. Jeden z podstawowych samochodów ciężarowych służących w Milicji do przewozu większej ilości funkcjonariuszy. Początkowo z fabryczną zabudową na ławkach na pace, później w wersji z otwieranymi drzwiczkami z boku paki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kolekcjoner87
User



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:24, 31 Gru 2015 Powrót do góry

Wszystkie twoje konwersje są mega starannie wykonane. Malowanie, detale - czysto, jak z fabryki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Czw 16:29, 31 Gru 2015 Powrót do góry

Poprawiam wszystkie po kolei jak tylko się da. Andy mnie zmotywował do pracy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Władek
User



Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 893
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój

PostWysłany: Pią 18:59, 01 Sty 2016 Powrót do góry

Modeliki świetnie prezentują się po odświeżeniu Smile Czekam na ciąg dalszy !

Pozdrawiam !

Piotr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Sob 19:05, 02 Sty 2016 Powrót do góry

Tym razem trochę gorszych prac, ale i tak jestem z nich zadowolony.

GAZ 69

Image
Image

GAZ-69 – radziecki samochód terenowy produkowany w latach 1952–1955 w zakładach GAZ w Gorkim, a do 1972 w zakładach UAZ w Uljanowsku. Był podstawowym lekkim samochodem terenowym w wojskach i innych służbach bloku państw socjalistycznych. Masowo występował w milicji.

GAZ 69A

Image
Image

4 drzwiowa odmiana wyżej wspomnianego Gaza 69.


WARSZAWA 203/223/224K

Image
Image
Image

Opisywana już wcześniej - pierwszy samochód produkowany w Polsce po wojnie. W latach 60-tych zmodernizowano nadwozie - powstały wersje sedan i kombi. Samochód dalej bardzo często używany w milicji. Zazwyczaj w kolorach białych/kremowych, ale zdarzały się też zupełnie przypadkowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Władek
User



Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 893
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój

PostWysłany: Sob 19:13, 02 Sty 2016 Powrót do góry

A ja uważam że bardzo udane modeliki Wink Podoba mi się zwłaszcza zielona Warszawa i Gaz 69A. Czekam na kontynuację Wink

Pozdrawiam !

Piotr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Pon 12:45, 04 Sty 2016 Powrót do góry

FIAT 1300/1500

Image
Image

Włoski samochód średniej klasy koncernu FIAT, produkowany w latach 1961–1967[1] przez zakłady w Turynie, w dwóch wersjach różniących się silnikiem: FIAT 1300 i FIAT 1500.
Podzespoły tego auta ( m.in. silnik ) trafiły do naszego Polskiego Fiata 125p.
Nie wiem, ile Fiatów 1300/1500 służyło w milicji, ale w Warszawie jeden na pewno.

NYSA N59

Image

Polski samochód produkowany przez Zakład Samochodów Dostawczych w Nysie. Opracowany na bazie Warszawy, mając wspólne z nią podwozie, silnik. Model N59 nie był tak masowo wykorzystywany przez MO jak następca, ale występował dość często.

POLSKI FIAT 125p

Image

samochód osobowy klasy średniej produkowany w FSO od 28 listopada 1967[2] do 29 czerwca 1991 na podstawie umowy licencyjnej z włoską firmą FIAT z 1965 roku. Po wygaśnięciu licencji w 1983 roku nazwę zmieniono na FSO 125p. Konstrukcyjnie był połączeniem włoskich modeli 1300/1500 i 125. Od początku produkcji masowo wykorzystywany w milicji.

UAZ 452

Image
Image

Model samochodu wielozadaniowego i dostawczego z napędem na cztery koła produkowany przez Uljanowskij Awtomobilnyj Zawod (UAZ ) w niezmienionej formie od 1965 r. w Uljanowsku.
W milicji spotykany bardzo rzadko, ale kilka sztuk przewija się na zdjęciach.

GAZ 24 Wołga

Image
Image

Radziecki samochód osobowy produkowany od 1967 przez fabrykę Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod w Niżnym Nowogrodzie. W milicji rzadko spotykany, ale kilka egzemplarzy się znalazło. Jedna była w białym kolorze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Pon 14:37, 04 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Pon 16:56, 04 Sty 2016 Powrót do góry

BTR 60

Image
Image
Image

Radziecki transporter opancerzony produkowany w latach 1959 - 1976. Niewielka liczba wozów w wersji BTR-60PU znalazła się na uzbrojeniu Wojska Polskiego BTR-60 był za to używany przez oddziały ZOMO, a następnie Policję.

Mi-2

Image

Średni, wielozadaniowy śmigłowiec zaprojektowany przez radzieckie biuro konstrukcyjne Michaiła Mila, a seryjnie produkowany jedynie przez zakłady WSK Świdnik. Mi-2 był jedynym śmigłowcem konstrukcji radzieckiej nigdy nieprodukowanym w ZSRR.
Do 1995 roku lotnictwo milicyjne/policyjne de facto nie istniało a zadania lotnicze były wykonywane przez 103 Pułk Lotnictwa Nadwiślańskich Jednostek Wojskowych MSW, który samodzielnie zabezpieczał całą działalność lotniczą w resorcie, wykonując w pełnym zakresie również zadania milicyjne/policyjne od 1965 do 1995 roku. ( początkowo była to Eskadra Lotnictwa Transportowo-Łącznikowego MSW )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Pią 21:48, 08 Sty 2016, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin