FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 8:54, 20 Maj 2013 Powrót do góry

A gdzie bardziej przyziemne marzenia?
Brakuje seryjnej Nysy 501 z odmianami. Brakuje Żuka skrzyniowego z podwójną kabiną.
A prototyp mikrobusu SFA-4 Alfa, prototypy Syrena kombi i mikrobus, cała gama prototypów Nysa/Żuk (A40, B40). Tu byłby poważny problem bo pewnie oryginały się nie zachowały.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mistrz1-43
User



Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 115
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 10:12, 20 Maj 2013 Powrót do góry

simon2107 napisał:
Obawiam się Kolego, że się mylisz. Tylna sciana w bomblu powinna być pionowa-tak jak jest w zapowiedzi. Buda bteż jest z grubsza prawidłowa. co prawda wystepował tez bombel z okienkami w budzie, ale z tego co pamietam to był chyba koloru koralowego.


Witam,
wg mnie dolna część nadwozia począwszy od górnej krawędzi tylnych świateł w dół powinna być taka sama jak w seryjnym PF 126p.
W prezentowanej na zdjęciu zapowiedzi jest wg mnie za DUŻY TYLNY ZWIS,
brak charakterystycznego dla malucha "podcięcia" a wręcz odwrotnie płaszczyzna tyłu nadwozia na wysokości tylnych lamp jest odchylona od pionu w przeciwną stronę niż powinna być.
Wracając do kształtu laminatu to prawda,że były conajmniej 2 odmiany.
Miałem okazję widzieć "na żywo" tę wersję bez okienek ale to było już prawie 40 lat temu o ile się nie mylę ! Bardziej utkwiła mi w pamięci gipsowa makieta którą często oglądam w Muzeum Motoryzacji i wydaje mi się że przednia część laminatu na górze powinna być bardziej wysklepiona i zaokrąglona.
Pozdrawiam!

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
660
User



Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 165
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lędziny

PostWysłany: Pon 14:41, 20 Maj 2013 Powrót do góry

Dopiero dzisiaj miałem możliwość wejść na stronę KAP-u i muszę przyznać, że ostatnia aktualizacja napawa mnie optymizmem Smile I pomyśleć, że chciałem zrezygnować z prenumeraty po ukazaniu się numeru z 126p Bomblem Razz Oby tendencja z polskimi samochodami w serii utrzymała się jak najdłużej Very Happy

Zwrócił ktoś uwagę, że dość mocno zaktualizowano też listę numerów archiwalnych dostępnych na stronie Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 15:35, 22 Maj 2013
PRZENIESIONY
Śro 15:39, 22 Maj 2013
Powrót do góry

Zrobiłem fotograficzne porównanie 3 autobusów które dotychczas ukazały się w kolekcji.

Na początku - Jelcz 272 MEX

Image

Image

Drugi autobus w kolekcji - JELCZ-BERLIET PR110

Image

Image

Ostatni nabytek - SAN H-100

Image

Image

Wszystkie razem...

Image

Image

Image

Porównanie wielkości z padem od PS3

Image

Tutaj do pobrania fotki autobusów w większej rozdzielczości - [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 15:39, 22 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Abrimaal
User



Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 648
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pią 0:20, 24 Maj 2013 Powrót do góry

Szczerze, to nie spodziewałem się takiej jakości detali w 1:72 - tylko te wycieraczki zdecydowanie za grube. Jaka szkoda, że za "komuny" nie istniało takie pojęcie jak marka. Wszystkie autobusy z Sanoka powinny być produkowane pod nazwą firmy San. Nie jakiś "AutoSan", który bardziej kojarzy się z płynem do mycia aut.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Pią 0:25, 24 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4084
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pią 3:56, 24 Maj 2013 Powrót do góry

Zarówno logo, jak i same nazwy marek zmieniają się na przestrzeni lat w wielu światowych koncernach, więc nie widzę nic dziwnego w tym, że kiedyś był SAN, a później Autosan.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pią 3:56, 24 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Coffee
User



Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 75
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków - Borek Fał.

PostWysłany: Pią 14:26, 24 Maj 2013 Powrót do góry

Nie wspominając, że marka była stricte tylko nazwą modelu (jak Polonez), a firma nazywała się SFA (Sanocka Fabryka Autobusów) analogicznie, jak w przypadku FSO.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 2430
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 17:10, 25 Maj 2013 Powrót do góry

Na prośbę i dzięki uprzejmości j.jacka, udostępniam przedpremierowe zdjęcia Bombla:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

jeszcze zapowiedź Jamnika:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Lucanero dnia Sob 17:19, 25 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1716
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:42, 25 Maj 2013 Powrót do góry

Dzięki za zdjęcia bombla Smile niestety tył tak jak podejrzewałem jest skopany.. a szkoda bo byłby ciekawy model w gablocie Smile Natomiast za jamnikiem będę sie musiał rozejrzeć i oby był w miarę poprawny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
xiedzu
Moderator



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 1957
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć

PostWysłany: Sob 18:28, 25 Maj 2013 Powrót do góry

Abarth098 napisał:
niestety tył tak jak podejrzewałem jest skopany..


a możesz dokładniej opisać co według ciebie jest "skopane" ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 19:25, 25 Maj 2013 Powrót do góry

Z tego co widzę grill wystaje więc pewnie będzie ten co w MR'75.Koła niestety zalane trochę chromem.Niestety i słupki drzwiowe nie pomalowane,ale jakichś większych błędów brak Smile
Ja nie widzę niczego skopanego w tyle Bombla .Fajnie że dali oryginalne rejestracje Smile
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 21:32, 25 Maj 2013 Powrót do góry

xiedzu napisał:

a możesz dokładniej opisać co według ciebie jest "skopane" ?

Im dłużej przyglądam się fotkom realnego Bombla, tym bardziej dochodzę do przekonania, że cały tył był jednak zrobiony od podstaw (nie tylko pas powyżej świateł) ale i poniżej świateł był bardziej pionowy niż u osobowego - tak jak na modelu.
Ale jednak poniżej zderzaka było bardziej wyraźne zaokrąglone przejście w błotnik niż na modelu.
Niestety nigdzie nie znalazłem żadnego zdjęcia całkowicie z boku, żeby to jednoznacznie stwierdzić.

PS. Jaki by nie był. I tak go wszyscy nabędziemy drogą kupna. No może poza kolegą promens Wink
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Sob 22:03, 25 Maj 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1716
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:53, 25 Maj 2013 Powrót do góry

xiedzu napisał:
Abarth098 napisał:
niestety tył tak jak podejrzewałem jest skopany..


a możesz dokładniej opisać co według ciebie jest "skopane" ?

Według mnie pojechali z tylnym zwisem zbyt prostokątnie, bez zaokragleń, a i chyba też zwis tylny jest za długi, aczkolwiek może to być wizualna wina z powodu braku wspomnianego zaokrąglenia. Już na zdjęciach zapowiedzi i ze strony kultowych to widziałem, aczkolwiek myślałem że będzie to mniej widoczne. Ciekawi mnie jak Bombel wychodzi wymiarowo w stosunku do oryginału, nie zdziwiłbym się gdyby był delikatnie zbyt długi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 533
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:55, 25 Maj 2013 Powrót do góry

Kiedy porównuję zdjęcia 1 i 2 samochodu ze zdjęciami modelu, to nie wydaje mi się, żeby to było źle zrobione. Myślę, że zdjęcie 4 samochodu ma inną perspektywę i to ono wprowadza zamieszanie. A w oryginale mało kto to oglądał. Mnie się nie udało.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4084
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 23:02, 25 Maj 2013 Powrót do góry

Co z tego, że fajny, sympatyczny i ciekawy model w kolekcji... Trzeba za wszelką cenę udowodnić, że model skopany. Nie ważne, że powstało tylko kilkanaście sztuk i mało kto widział prawdziwego na oczy. DeA na pewno skopała...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin