FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 21:20, 17 Sty 2014 Powrót do góry

na swój sposób może masz racje, ale nie idzie się na sam początek przywitać w odpowiednim dziale??
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2458
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Pią 21:46, 17 Sty 2014 Powrót do góry

marekl777 napisał:
Jak wam sie seria nie podoba to zawsze macie wybor - glosujcie pieniedzmi i De Agostini sie szybko polapie ze czas serie zakonczyc.

Przeczytaj wcześniejsze posty i wtedy zrozumiesz, że tak właśnie zamierzamy zrobić nie kupując tych wszystkich Peugeotów czy Multipli.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pią 22:01, 17 Sty 2014 Powrót do góry

Prenumerata. Pamiętam to słowo z czasów, gdy gazety były towarem deficytowym i Młody Technik czy Bajtek przychodziły do domu. Nigdzie nie napisano, że seria KAP będzie ograniczona do pojazdów produkcji byłych krajów demokracji ludowej. Pierwsze 73 (siedemdziesiąt trzy) modele w serii byly ze wschodu Europy, następnie był przeplot, teraz uzupełnienie z zachodu, północy i południa (zapewne na podstawie fotek publikowanych przez użytkowników forum, jakie auta jeździły po polskich drogach Wink) . Te, które statystycznie spotykane były najczęściej, już wyszły. Niby jedynie w tej serii można spodziewać sie polskich konstrukcji, choć biorąc pod uwagę, że pełnowymiarowe modele wypuszczono w zagranicznych, tematycznych seriach, a mieszkańcom kraju w którym powstały zafundowano namiastki w 1:72, to nie byłbym tak optymistyczny.

Fiat Multipla, jeśli to ta sama forma, co Taxi - prezentuje się poprawnie. On był na kołach 15", Zastava dostała je "na wyrost"

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Voycik
User



Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 169
Przeczytał: 72 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Małopolska Zachodnia

PostWysłany: Pią 22:08, 17 Sty 2014 Powrót do góry

A mnie się marzy... Beskid. Co prawda był to jedynie prototyp, ale jednak nieiwle mu brakowało do seryjnej produkcji.

EDIT: Stronę wcześniej ostrzegałem przed takimi postami. MOD.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:36, 17 Sty 2014 Powrót do góry

Abrimaal napisał:

Fiat Multipla, jeśli to ta sama forma, co Taxi - prezentuje się poprawnie. On był na kołach 15", Zastava dostała je "na wyrost"


Nie koła, a bryła jest problemem, aczkolwiek nie jest tragiczna, zależy kto na co zwraca uwagę Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Pią 22:37, 17 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
//.sehl
User



Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków; tu od lata 2012

PostWysłany: Pią 22:41, 17 Sty 2014 Powrót do góry

Jeden z użytkowników forum syreniarze.pl dostał już Ursusa i zapodał fotki; niestety załączniki na tamtym forum są widoczne tylko dla zerejestrowanych użytkowników - może jest tu ktoś stamtąd i je "przerzuci"? Wink
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez //.sehl dnia Pią 22:42, 17 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Cycek1983
User



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 362
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork

PostWysłany: Sob 1:17, 18 Sty 2014 Powrót do góry

Ursusy przyjechały Smile szkoda że tylko jedno zdjęcie

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 16:34, 18 Sty 2014 Powrót do góry

Ten ciągnik Ursus to jedynie małe światełko w tunelu wydawnictwa DEA. Ciekawe czy wydadzą inne ciągniki tj. obowiązkowo mod. C325, 4011 i 385. Pewnie kolejnym pojazdem rolniczym będzie model Bizona bądź Vistuli w skali 1:120, tak ażeby zmieścił się do blistra. Dlaczego jest nadal "grobowa cisza" odnośnie modeli okresu międzywojennego, gdyż takowe też jeździły za czasów PRL-u. Marzeniem ściętej głowy będą zapewne modele CWS-a i LS-a. Na szczęście modele przedwojenne Fiata wydał już Grand&Partners i Metro.
Cycek1983
User



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 362
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork

PostWysłany: Sob 16:45, 18 Sty 2014 Powrót do góry

Co do CWS-a to wydali go koledzy z PJS

http://www.motoshowminatura.fora.pl/manufaktura-pjs,129/cws-full-kit-1-43,9560.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6140
Przeczytał: 124 tematy

Pomógł: 279 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 20:49, 18 Sty 2014 Powrót do góry

Podsumowując całą dyskusję dochodzę do wniosku, że kontrowersji jako takich nie wzbudzają same modele (prócz Anglików - tutaj dyskusja jest wskazana!) lecz to, że postępują jeden po drugim, bez nawet małej przerwy na samochód PL lub ogólnie "demoludowy". Sytuacja rzeczywiście niezbyt komfortowa, wydawnictwo przyzwyczaiło Nas do innej strategii. Jednak czy wielkie "mecyje" lub ogłoszenia o "końcu prenumeraty" nie są przypadkiem nieco na wyrost? Zależy to pewnie od tego jak kto traktuje kolekcję. Oczywiście każdy (ja też!) chciałby samochodów polskich, ale może warto dać DeA kredyt zaufania? Modele są ładne, ciekawe i naprawdę wcale nieglupie. Oczywiście wiem, że ponad 50% zainteresowanych nimi już dawno je ma - i tutaj jest właście ten kolejny minus - akcja jest opóźniona o minimum dwa lata! Dlatego uważam, zę krok jest ryzykowny... Pożyjemy - zobaczymy. Ja z nową akutualizacją nie mam wielkiego problemu, prócz Triumpha, każdy z modeli jest dla mnie w jakiś sposób ciekawy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Sob 21:01, 18 Sty 2014 Powrót do góry

A ja spassowałem i sam już widzę, że tak zwani poważni kolekcjonerzy (za jakich chyba tu się na forum mamy Hurra Wink hehe ) nie są adresatami tej serii... i główną sprzedaż faktycznie nakręcaja osoby, dla których KAP to pierwszy kontakt z miniaturami i słowem "kolekcjonerstwo" w kontekscie małych autek Cool

I niech się dzieje - bo dobrze się dzieje Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5530
Przeczytał: 117 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 21:08, 18 Sty 2014 Powrót do góry

Ja swojej przygody kolekcjonerskiej nie zaczynałem od KAP, ale znacznie wcześniej, a wciąż jeszcze nakręcam sprzedaż w dodatku w prenumeracie... Ale może jestem wyjątkiem Cool
Niemniej jednak, coraz częściej nerwy mi puszczają...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Sob 21:08, 18 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6140
Przeczytał: 124 tematy

Pomógł: 279 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 21:16, 18 Sty 2014 Powrót do góry

Wiadomo! Je też zaczynałem wcześniej z moimi rajdówkami czy Abrexem. KAP dał natomiast to czego brakowało - Polskie Auta! I tak w zasadzie dzięki tej serii zacząłem korzystać z forów poświęconych kolekcjonerstwu czyli, że moje hobby poniekąd wyszło z czterech ścian ^^ Nie zmienia to jednak faktu, że moim pierwszym PL modelem był i jest - Polonez z Estetyki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
660
User



Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 184
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lędziny

PostWysłany: Sob 23:25, 18 Sty 2014 Powrót do góry

Powiem szczerze, że gdy dzisiaj zobaczyłem aktualizację strony DeA, to pomyślałem, że chyba specjalnie chcą "położyć" serię i wprowadzić coś nowego Shocked

Ale po chwili namysłu doszedłem do wniosku o co tu może chodzić - po co wprowadzać polskie modele do serii, skoro można je oferować w numerach specjalnych droższych o 10 zł Question I tu zapewne jest sedno sprawy - maksymalizacja zysków.

Co do Ursusa - patrząc na fotki modeli zapowiada się naprawdę ciekawie. Bardzo podoba mi się filigranowa rura wydechowa, która dodaje modelowi smaku Razz Od samego początku moje zastrzeżenia budzi kolor nadbudówki. Kojarzę Ursusy z szarą, czarną, rzadziej białą kabiną, ale mówiąc szczerze brązowej z białym dachem nie widziałem jeszcze na oczy. Pytanie do znawców tematu - czy traktory w takiej wersji kolorystycznej naprawdę opuszczały fabrykę Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 595
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 0:09, 19 Sty 2014 Powrót do góry

660 napisał:
(...)czy traktory w takiej wersji kolorystycznej naprawdę opuszczały fabrykę Question


W poście z 12 stycznia parę stron wstecz zamieściłem fotkę Ursusa z kabiną w takich kolorach jak w modelu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin