FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
1313
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2732
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 13:46, 12 Lut 2015 Powrót do góry

No czyli to nie tylko moje zdanie. Naprawdę, mówcie co chcecie, że cena niska itd, ale dla mnie 40 zł z coś takiego jest nieporozumieniem. Tyle było jęków przy Ogórku za 30, albo 32 zł, to teraz zobaczcie co mamy!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
autaPRL-u
User



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 736
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź

PostWysłany: Czw 13:57, 12 Lut 2015 Powrót do góry

Wykonanie jak wykonanie - dla mnie rażące są przednie światła , trzeba będzie je poprawić .
Ale sam pomysł wydania francuskiego trolejbusu z 1949 roku jest dla mnie nieporozumieniem . Mało mały Jelczy , Starów , Autosanów , które nie zostały wydane ?
Wystarczyło wykorzystać wszystkie podzespoły Jelcza 315 i zrobić SHL Jelcza Wywrotkę.
Gwarantuję , że znalazłoby się dużo , dużo więcej chętnych niż na francuski pojazd w skali 1:72 !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
arekgru
User



Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: Czw 14:04, 12 Lut 2015 Powrót do góry

Masz rację Confused
Szkoda, ze "Naszych" nie dają....
Cena - szkoda gadać....
Idealnie trafili z jelczem, który w sposób pewnie zamierzony podniósł nam cenę wydań specjalnych...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
autaPRL-u
User



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 736
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź

PostWysłany: Czw 14:14, 12 Lut 2015 Powrót do góry

W Deagostini powinni pomyśleć ile sprzedali Jelczy i jaką kasę na nim zrobili i za jakiś miesiąc porównać wyniki sprzedaży z Vetrą . Rozwiązanie będzie oczywiste .

Idąc tym tropem niedługo możemy doczekać się niemieckiego pojazdu opancerzonego , który został po wojnie w Polsce i służył zaraz po wojnie do przewozu ludności cywilnej .

Nie miałbym nic przeciwko Vetrze i innym zachodnim wynalazkom , które służyły w Polsce , ale dopiero po wydaniu rodzimych pojazdów .

Gdzie chociażby Warszawa 223 Milicja czy różne odmiany Jelczy i Starów .

Podchodząc od drugiej strony ..
Czy Deagostini bardziej nie opłacałoby się wydać Stara N52 . Po pierwsze
gotowa forma - był wydany w Atlas Bus Collection , po drugie znalazł by dużo więcej nabywców , po trzecie autobus bardziej popularny w Polsce , po czwarte POLSKI .

Zresztą , ile Dea się musiało naszukać informacji , wymiarów itp. o Vetrze ..

W wydaniach normalnych świetne modele ! Skody (!) , modele polskie czy chociażby kultowy Mercedes . A w specjalnym numerze francuski pojazd w 1:72 .

Przepraszam , ale kompletnie nie rozumiem Deagostini !


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez autaPRL-u dnia Czw 14:16, 12 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
1313
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2732
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 14:27, 12 Lut 2015 Powrót do góry

Francuski, nie francuski, jednak gdyby był to pięknie wykonany model gdyńskiego trolejbusu, pal licho, nawet w tej strasznej 1:72 (autobusy w tej skali już się jakoś ustandaryzowały akurat), to przełamałbym się i go kupił. Jadnakże jakość wykonania, podłe uproszczenia i wady sprawiają, że w połączeniu z ceną to faktycznie jest nieporozumienie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotr1-60
User



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA

PostWysłany: Czw 15:11, 12 Lut 2015 Powrót do góry

autaPRL-u napisał:
Czy Deagostini bardziej nie opłacałoby się wydać Stara N52 . Po pierwsze
gotowa forma - był wydany w Atlas Bus Collection , po drugie znalazł by dużo więcej nabywców , po trzecie autobus bardziej popularny w Polsce , po czwarte POLSKI .
...z tego co pisał kol. sroczka7 w KAP możemy się spodziewać Stara N52 oraz Autosana H9.
A przy okazji - w KAP mógłby się też ukazać protoplasta Jelcza (ciężarowego) - Żubr A80


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
arekgru
User



Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: Czw 15:12, 12 Lut 2015 Powrót do góry

Szkoda, że schodzą powiedzmy z jakości... ( poldek caro )
A cena pozostaje bez zmian....
Wątpię by też przeprowadzili jakąkolwiek kalkulację.
Może się zreflektują przy następnych "specjalnych" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hindus
User



Dołączył: 23 Gru 2014
Posty: 205
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:26, 12 Lut 2015 Powrót do góry

Oczywiście - STARa N52 mamy "gwarantowanego". To, że jeszcze nie trafił do kiosków
oznacza, że Dea nie planuje na razie kończyć serii (na siłę próbuję znaleźć pozytyw Smile.
Co do Autosana - nie byłbym już taki pewny.
Wracając do Vetry - zgadzam się, cena jest za wysoka, adekwatną ceną byłoby max 15-20pln, jak Amercom.
Fakt, że "podłe uproszczenia" aż zęby bolą. Reflektory - rzeczywiście okropne.
Co do jakości wykonania - wybierałem z 4 sztuk i właściwie żadna nie miała błędów lakieru ani odprysków.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1578
Przeczytał: 100 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:47, 12 Lut 2015 Powrót do góry

To jednak natrafiłeś na 4 super sztuki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Samuray
User



Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Czw 16:29, 12 Lut 2015 Powrót do góry

Ponowię pytanie w tym temacie. Powie mi ktoś jak to jest z modelami typu W123, Octavia, 1000mb itp? Wyszły w ostatnim czasie, a na stronie są niedostępne. Wina małego nakładu i dużego popytu? Czy za jakiś czas będzie je można zamówić w DeA? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
autaPRL-u
User



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 736
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź

PostWysłany: Czw 16:42, 12 Lut 2015 Powrót do góry

Wina raczej małego / zmniejszonego nakładu .
Jeszcze się nie zdarzyło żeby model niedostępny stał się na stronie kultowych " dostępny " . Więc szansa na pojawienie się ich jest mała Sad .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
1313
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2732
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 16:48, 12 Lut 2015 Powrót do góry

Wcale tak nie jest. Zdarzało się, że stare numery nagle na stronie były do kupienia na długo po ich wyczerpaniu. Oj skleroza Panowie, skleroza... Ludzie się zabijali o 125p białego, czy pierwszego Poloneza i chodziły po 45 zł, a tu nagle DeA ukróciło spekulacje i można było je po 25 zł zamawiać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 1313 dnia Czw 16:54, 12 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
miki rempejcz.
User



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 647
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Pomiechówek

PostWysłany: Czw 16:49, 12 Lut 2015 Powrót do góry

Były kiedyś reedycje. Ja w ten sposób kupiłem żuka ze strony DeA. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
arekgru
User



Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: Czw 17:22, 12 Lut 2015 Powrót do góry

W sklepie dość późno pojawia się zaktualizowana lista dostępnych modeli...
Nie wiem czy to wina bałaganu, inwentaryzacji czy czegoś podobnego, ale pierwsze numery jako dostępne pojawiły się długo, długo po ich "debiucie"....
Także wszystko jest możliwe Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 17:57, 12 Lut 2015 Powrót do góry

To mój pierwszy post zatem przede wszystkim witam wszystkich Smile Przeglądam to forum od dawna, jednak zarejestrowałem się specjalnie po to aby wypowiedzieć się w sprawie Vetry.
Chciałbym ocenić ten modelik z nieco innej perspektywy niż dotychczas było powiedziane - myślę, że główny problem z "kultowością" tego modeliku stanowi fakt, iż jest to pojazd tuż powojenny, i w mojej opinii jego obecność jest tak samo uzasadniona jak np Willysa czy GAZa M20. Przede wszystkim, Vetry to swojego rodzaju "kamień milowy" komunikacji trolejbusowej - pierwsze fabrycznie nowe trolejbusy sprowadzane do Polski po wojnie pozwalające na rozwój tego środka komunikacji, gdzie wcześniej jeździł tylko radziecki demobil, albo to co pozostawili Niemcy. Oczywiście w gazetce nie ma na ten temat ani słowa, no ale czego wymagać od "publikacji", która stanowi przepisany artykuł z Wikipedii + wybiórcze fakty z historii trolejbusów w Warszawie, bez odniesienia się do całej Polski. Z tego co mi wiadomo, takie Vetry oprócz Warszawy jeździly także w Gdyni, Poznaniu, Wałbrzychu oraz chwilowo w Lublinie. Oczywiście "rozkładówka" na tyle okładki to kolejna porażka, gdyż jest to trolejbus Vetra CS-60 z Wałbrzycha (pojazdy tego typu podczas wojny przywieźli z Francji hitlerowcy, aby uruchomić w tym mieście trolejbusy) a nie VBRh, sprowadzane jako fabrycznie nowe od 1947 roku. Zresztą nawet na pierwszy rzut oka można stwierdzić że coś jest nie tak, gdyż Vetra CS nie ma drzwi przez pierwszą osią i generalnie jest krótsza, no ale niestety chyba po raz kolejny spodziewałem się merytoryki od Deagostini i znowu się zawiodłem Wink

Wracając do samego modelika: według mnie Vetra pod względem odwzorowania oryginału jest wykonana o niebo lepiej niż Jelcz 272-MEX który jest koszmarkiem. Co prawda nie ma nawet startu do Ikarusa, jednak według mnie model wykonany jest dobrze. Akurat mi trafił się egzemplarz bez żadnych wad produkcyjnych - jedyne do czego mogę się doczepić to fakt, iż herb z napisem Gdańsk-Gdynia jest zrobiony tampodrukiem, natomiast "MZK" to dodatkowa naklejka (ciekawe, czy pod spodem jest jakiś inny nieudany napis, który zauważono dopiero potem Wink ) Istotnie najbardziej raza reflektory bez odbłyśników i lusterka, ale to jest do poprawienia. Poza tym, szkoda że odbieraki są na stałe złożone - udało mi się je postawić dopiero gdy lekko wyrwałem je z dachu i zamocowałem pod kątem.
Podsumowując mi modelik się podoba, dobrze ze jest, a co do jego jakości wykonania i odwzorowania oryginału to wyżej średniej, patrząc na całokształt KAPu Smile
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin