FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe autobusy i ich historia Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 850
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 19:40, 21 Mar 2020 Powrót do góry

Zgadzam się z Tobą. Na Daffika miło popatrzeć. Tym bardziej, że mamy porównanie do MEXa w skali 1:72. W jego tle Daffik jeszcze bardziej "błyszczy". A seria Clasdicbus jrst dobra dla tzw. "nowych ruskich". Wiadomo o co chodzi. Dla nich taki model Classicbus to jak dla przeciętnego człowieka kupno gazety codziennej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5547
Przeczytał: 113 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 20:12, 21 Mar 2020 Powrót do góry

BUSSING napisał:
A seria Clasdicbus jrst dobra dla tzw. "nowych ruskich".

Bzdury wypisujesz...
Czasem liczy się jakość, a nie ilość. Zamiast 4-5 "Kultowych Autobusów (sic!)" można kupić ClassicBus'a z drugiej ręki...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 850
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 20:21, 21 Mar 2020 Powrót do góry

To wymieniliśmy się uprzejmościami ☺ Nieraz też tak trzeba☺ Życzę miłego wieczoru


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 20:28, 21 Mar 2020 Powrót do góry

Jarku ja się z Tobą zgodzę że lepiej iść w jakość, a nie ilość. Ja wolałbym "zainwestować" w jednego Classicbusa niż w 10 kultowych autobusów, ale chyba jednak przesadziłeś z oceną sytuacji rynkowej bo w okolicach 200 zł raczej Classicbus nie wchodzi w grę Smile
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5547
Przeczytał: 113 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 20:35, 21 Mar 2020 Powrót do góry

Najtańszego ClassicBusa kupiłem za 210zł. Różne okazje się zdarzają. Ale każdy sam decyduje, w co inwestuje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wojciech1500
User



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1388
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:26, 21 Mar 2020 Powrót do góry

Dokładnie tak jak mówisz Jarku, tym bardziej, że często można trafić modele używane - np. u nas na forum. Co za tym idzie, często pojawiają się fajne modele w dobrej cenie... a chyba lepiej mieć na półce kilka SSMów itp niż parę skrzynek Welly, Daffi i innych zabawek Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tom18
User



Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 510
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 5:08, 22 Mar 2020 Powrót do góry

Jak się dobrze poszuka to SSM czy byle jakiś inny model z dobrej firmy. Można kupić za naprawdę dobrą cenę. Ja ostatnio kupiłem, wylicytowałem model Maz 200 Dźwig z SSM za 190 zł. A tak to chodziły po 500 zł. Jak się trafia okazja to trzeba brać. Tak jak Jarek, stawiam na jakość a nie na ilość. Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 850
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 6:38, 22 Mar 2020 Powrót do góry

Zachwycaliśmy się wczoraj niesamowitą jakością modeli z serii Classicbus. Owszem. Niektóre modele Ikarusa są rewelacyjne, np. 260, 256, 250.58, 250.59.

Słabiej już z modelami 280 i 556.

Przednia szyba w prawdziwym Ikarusie z serii 200 jest pochylona. Aluminiowa listwa dzieląca szybę na dwie części jest w prawdziwym autobusie prosta. W modelu Ikarusa 280 listwa ta wraz z szybą jest lekko wygięta ( biegnąc od przedniej krawędzi dachu do podszybia ). I to razi. W tylnej ściance modelu przeszkadza trochę zbyt duże pochylenie tylnej szyby w stosunku do prawdziwego autobusu. Ale to razi mniej. Moim zdaniem w modelu za minimum 800 zł, takie błędy nie powinny się zdarzyć. Nie było już tych błędów w Ikarusach 260, 256, 250. Niektóre fabryczne elementy nadwozia w Ikarusach serii 200 były identyczne ( np. przednia szyba, klapa przedniej ścianki, czy atrapa ). To tak gdyby wypuścić na rynek modele Fiata 125 i 125 kombi. Oczywiście, że klapa silnika powinna mieć w tych dwóch modelach samochodów taki sam wymiar. Nie powinna być w jednym z modeli dłuższa, bo to świadczy o niedbalstwie odwzorowanych modeli czy całej serii.

Ikarus 556 w Classicbus wyszedł całkiem ładnie. Nie pasuje mi tylko jeden szczegół. W prawdziwym autobusie przednie reflektory umieszczone były w niewielkim przetłoczeniu przedniej ścianki. Reflektory oczywiście w umieszczone w płaszczyźnie prostopadłej do szosy ale ścianka przednia autobusu opadała na dół pod kątem. W modelu Ikarusa 556 nie widać tej wnęki na reflektory. Mnie to akurat przeszkadza bo spędziłem dużo czasu na dokładnym obejrzeniu i "przestudiowaniu" prawdziwego Ikarusa 556 w muzeum BKV w Szentendre, niedaleko Budapesztu. Oczywiście znam ten model nie tylko z muzeum; również z ulic województwa katowickiego czy z miast w czasach NRD.

Także nie wszystko co kosztuje 600 - 800 zł musi być rewelacyjne. Czy ten kto tak twierdzi chodził na prezentacje "rewelacyjnych" garnków i zachwycał się nimi tylko dlatego, że były drogie? Dobrze, że już zabroniono tego procederu ale kłamano wielu starszych, łatwowiernych ludzi, że to rewelacyjne garnki i dlatego są takie drogie.

Ekskluzywny marketing i wysokie ceny to strategia trafiania do określonego segmentu odbiorców. Wielu specjalistów od marketingu zarabia w ten sposób na tzw. "głupocie ludzkiej". Sprzedają legendę czy styl życia.

Ja tam wolę taką legendę za 50 zł od sztuki. To czego brakuje często w ubogim zeszyciku do modelu, doczytam w książkach albo w internecie. Kupuję model z jego całą historią i wspomnieniami gdy widziałem takie autobusy na ulicach. Nie wszystko musi być idealne. Ważne są emocje i wspomnienia.

Zamiast wydawać 600 zł za model, wolałem zawsze z żoną objechać Czechy lub Węgry dookoła i zwiedzić przy okazji kilka muzeów transportu lub komunikacji miejskiej. Polecam szczególnie muzeum MHD w Pradze ( muzeum komunikacji miejskiej ). Chyba nie muszę mówić co tam się znajduje.....?

Widziałem kiedyś w Czechach w muzeum zabawek w mieście Nove Mesto n. Metuji bardzo ciekawy modelik autobusu Skoda 706 RTO MTZ. Skala mniej więcej 1:72. Modelik z plastiku. Miał mniej szczegółów niż nasz Jelcz z serii miniatur. Szyby miał nieprzezroczyste z białego tworzywa. Mniej szczegółów karoserii niż w naszym Jelczu. Była jednak charakterystyczna kaseta na tablicę z numerem linii na dachu zarówno z przodu jak i z tyłu. To było charakterystyczne dla Karosy - również tym Jelcz różnił się od Karosy, że nie miał z tyłu tej kasety. Niemniej jednak karoseria była proporcjonalna. Taki modelik sprawiał na pewno wszystkim w czasach minionej Czechosłowacji wielką radość - mimo, że nie był idealny. Ważne były emocje. Wydaje mi się, że o to w tym chodzi. Jak znajdę kiedyś to zdjęcie tej Karosy w skali 1:72 z moich podróży po Czechach, to tu zamieszczę.

Taka moja dygresja na niedzielny poranek.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez BUSSING dnia Nie 8:31, 22 Mar 2020, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
koland
User



Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 479
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:00, 22 Mar 2020 Powrót do góry

Wracając do modelu Jelcz Mex 272, DEA może wykorzystać bardzo dobry pod kątem bryły model Jelcza 043. Kilka poprawek nadwozia + elementy wnętrza z wydanego jelcza "Pokraki" i można mieć fajnego Mexa. Kolega Stiv57 opracował takie nadwozie mexa własnie na bazie modelu 043.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Więcej na stronie
[link widoczny dla zalogowanych]
A jeśli chodzi o serię miniatur model zabawka z którego też można przy dużym nakładzie pracy zbudować fajny model mexa
wybrane konwersje mexa z serii miniatur w wykonaniu kolegi Stiv57
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 850
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 9:44, 22 Mar 2020 Powrót do góry

Genialne konwersje kolegi Stiva57. Jestem pod wielkim wrażeniem. Wyrazy uznania i szacunku dla Kolegi !

Dziękuję koledze Kolandowi za te linki i zdjęcia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5547
Przeczytał: 113 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 11:41, 22 Mar 2020 Powrót do góry

BUSSING napisał:
Moim zdaniem w modelu za minimum 800 zł, takie błędy nie powinny się zdarzyć.
...
Także nie wszystko co kosztuje 600 - 800 zł musi być rewelacyjne.

Nadal wypisujesz głupoty... Za nowego Ikarusa 280 z ClassicBus zapłaciłem 310zł, a za Ikarusa 556 - 400zł. Każdy z tych modeli wart jest takiej ceny. Prawdopodobnie nie miałeś nigdy w rękach ClassicBusa, nie zajrzałeś do wnętrza...

BUSSING napisał:
Nie było już tych błędów w Ikarusach 260, 256, 250. Niektóre fabryczne elementy nadwozia w Ikarusach serii 200 były identyczne ( np. przednia szyba, klapa przedniej ścianki, czy atrapa ).

Każdy z modeli ClassicBus jest opracowywany od nowa, nie bazuje na wcześniejszym modelu. Stąd pewne różnice w poszczególnych modelach. Wypisujesz błędy w Ikarusie 280 - to jeden z pierwszych modeli ClassicBus, pierwszy z Ikarusów. Owszem, jest on wykonany najsłabiej, nawet poprawione wznowienia mają jeszcze sporo niedociągnięć. Tymczasem Ikarusy 260 czy 556 to nowsze wypusty i to zupełnie inna liga kolekcjonerska...

BUSSING napisał:
Wielu specjalistów od marketingu zarabia w ten sposób na tzw. "głupocie ludzkiej". Sprzedają legendę czy styl życia.

A w przypadku Kultowych Autobusów jest inaczej? Producent sprzedaje je po kosztach produkcji? Laughing Laughing Laughing

BUSSING napisał:
Zamiast wydawać 600 zł za model, wolałem zawsze z żoną objechać Czechy lub Węgry dookoła i zwiedzić przy okazji kilka muzeów transportu lub komunikacji miejskiej.

Nie udzielamy tutaj porad, jak żyć. Każdy jest panem swojego losu i swoich pieniędzy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 850
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 12:40, 22 Mar 2020 Powrót do góry

Jeżeli w ramach jednej rodziny autobusów ( w tym przypadku Ikarusa serii 200 ) występuje typizacja i unifikacja części, tego samego oczekuję od replik w skali 1:43 wykonywanych na podstawie pierwowzorów.

Jeżeli jednym modelem zajmie się bardziej zdolna ekipa "małych rączek" a drugim modelem ekipa mniej zdolna, to potem słabo to wygląda gdy modele stawiane są na półce obok siebie.

Mam Ikarusy 66 i 55 z serii IKARUS ATLAS EDITION. Nie stawiam ich obok siebie. Nie pasuje mi różna wysokość bocznych okien w tych modelikach. W prawdziwych autobusach tu również występowała typizacja i unifikacja, w tym przypadku okien bocznych. Ale do czego zmierzam: o ile w modelach za 40 zł takie różnice aż tak mocno mi nie przeszkadzają, to już w modelach za 600 zł ( lub za 300 zł w ramach zakupu z AliExpress ) takie różnice byłyby już dla mnie nie do przyjęcia. Życzę wszystkim miłej Niedzieli☺ Bardzo lubię to forum i rozmowy tutaj. Mam dla wszystkich rozmówców dużo sympatii i szacunku


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BUSSING dnia Nie 13:46, 22 Mar 2020, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
toner7
User



Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 294
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 15:25, 22 Mar 2020 Powrót do góry

+1


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3522
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 17:20, 22 Mar 2020 Powrót do góry

BUSSING napisał:
Jeżeli w ramach jednej rodziny autobusów ( w tym przypadku Ikarusa serii 200 ) występuje typizacja i unifikacja części, tego samego oczekuję od replik w skali 1:43 wykonywanych na podstawie pierwowzorów.

Jeżeli jednym modelem zajmie się bardziej zdolna ekipa "małych rączek" a drugim modelem ekipa mniej zdolna, to potem słabo to wygląda gdy modele stawiane są na półce obok siebie.

Mam Ikarusy 66 i 55 z serii IKARUS ATLAS EDITION. Nie stawiam ich obok siebie. Nie pasuje mi różna wysokość bocznych okien w tych modelikach. W prawdziwych autobusach tu również występowała typizacja i unifikacja, w tym przypadku okien bocznych. Ale do czego zmierzam: o ile w modelach za 40 zł takie różnice aż tak mocno mi nie przeszkadzają, to już w modelach za 600 zł ( lub za 300 zł w ramach zakupu z AliExpress ) takie różnice byłyby już dla mnie nie do przyjęcia. Życzę wszystkim miłej Niedzieli☺ Bardzo lubię to forum i rozmowy tutaj. Mam dla wszystkich rozmówców dużo sympatii i szacunku


nie wiem dlaczego czepiłeś się akurat Ikarusów , popatrz na wykonanie modeli polskich samochodów w skali 1/72 i 1/43 , mając doskonałe narzędzia do skanowania oryginałów , popełniają szkolne błędy i idą po najmniejszej linii oporu nie zastanawiając się co w pojeździe jest oryginalne a co nie , nie zadają sobie najmniejszego trudu jeżeli chodzi o malowanie i co najgorsze jest jeszcze sporo oryginałów , jak i ludzi , którzy te pojazdy tworzyli .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jat02 dnia Nie 19:12, 22 Mar 2020, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wojciech1500
User



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1388
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:12, 22 Mar 2020 Powrót do góry

Jakby ktoś chciał kupić numery archiwalne - na stronie ruchu na autobusy również działa kod rabatowy "125p".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin