FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Relacje z budowy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5546
Przeczytał: 118 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 18:40, 24 Sty 2019 Powrót do góry

Będziemy tu przedstawiać relacje z kolejnych etapów budowy Poloneza. Na razie będzie to jeden temat, proszę nie zakładać kolejnych.
Jeśli relacji będzie dużo albo jakieś relacje będą wyjątkowe (np. waloryzacje), wtedy pomyślimy o osobnych tematach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Czw 19:09, 24 Sty 2019, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
CICHY525
User



Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 596
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 17:24, 24 Lut 2019 Powrót do góry

Nr 1.
Trzeba odpowiednio zamontować klosze lamp bo inaczej wyjdzie trochę komicznie Very Happy
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Nr 2.
Do kratki użyłem kleju, bo wypadała z maski jak się nią potrząsnęło Razz
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
CICHY525
User



Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 596
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 14:14, 03 Mar 2019 Powrót do góry

Nr. 3.
Klosz halogenu delikatnie musiałem podpiłować i do jego złożenia wg instrukcji dałem klej.
Felgi nie dało się skręcić śrubkami dołączonymi w nr. 1 sytuację ratuje niezły zapas śrubek pozostałych z montażu Malucha.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
CICHY525
User



Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 596
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 13:25, 20 Kwi 2019 Powrót do góry

Przyszły bieżące i zaległe numery więc montaż ruszył z miejsca Smile
Nr. 4. W sumie niewiele do składania bo tylko halogen i kierunkowskaz. Tak jak w poprzednim szkło halogenu musiałem podpiłować.
Image
Image
Nr. 5. Bardzo fajny wentylator, który się obraca.
Image
Image
Nr. 6. Zastanawiałem się czy rdzenia chłodnicy nie prysnąć na srebrno, ale ostatecznie jednak zostawiłem czarny.
Image
Image
Nr. 7. Bardzo mało części. Dętka to taki gumowy wkład opony.
Image
Image
Nr. 8. Bardzo podoba mi się pokrywa zaworów. Miałem problem z wyjęciem części z blistra bo bardzo mocno siedziały. Blistry są zupełnie inne niż w maluchu.
Image
Image
Image
Nr. 9.Misa silnika i do kompletu dzwon skrzyni. Na bloku widoczny napis FSO Smile Na dzwonie skrzyni jest mała wada widać na 4 foto.
Image
Image
Image
Image
Nr. 10. Jest praktycznie kompletna skrzynia Smile Bardzo fajny dekiel skrzyni biegów.
Image
Image
Image
Image
Tak wygląda wszystko co przyszło w 10ciu numerach.
Image
Mam nadzieję, że będą teraz przysyłać już regularnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
CICHY525
User



Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 596
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 13:44, 18 Maj 2019 Powrót do góry

Nr. 11. Kolejne części do silnika. Rozrusznik ciut niedokładnie pomalowany. Złożyłem go na klej bo wypadał z bloku silnika. Kolektory całkiem ok.
Image
Image
Image
Image
Nr. 12. Kolektor, osłony dobrze zrobione. Do montażu dwururki wydechu potrzebny był klej bo wypadały z kolektora. Osłona rozrusznika oprócz śrubki również otrzymała małą kropelkę kleju.
Image
Image
Image
Image
Image
Nr. 13. Elementy fajnie wykonane w szczególności gaźnik. Pompa paliwa również dostała kropelkę kleju.
Image
Image
Image
Nr. 14.Aparat zapłonowy nie chciał wejść w otworek. Trzeba było go minimalnie powiększyć i dopiero wkleić aparat. Fajne rozbieralne poduszki silnika Smile Wspornik osłony rozrusznika też trzeba wkleić co jest nawet napisane w instrukcji montażu.
Image
Image
Image
Image
Image
W tych numerach przydało się trochę kleju. Został również element opisany jako dźwignia wyłączania sprzęgła pominięty w ogóle i zapomniany. Pewnie będzie potrzebny w dalszym składaniu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CICHY525 dnia Nie 11:57, 19 Maj 2019, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5546
Przeczytał: 118 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pią 13:45, 24 Maj 2019 Powrót do góry

Też się zastanawiałem wczoraj nad tym elementem sprzęgła. Mam nadzieję, że faktycznie będzie użyty w przyszłych numerach, a nie zapomnieli o tym dupsie w instrukcji. U mnie dotychczas wszystko pasowało bez dodatkowej obróbki, czasem trzeba było tylko użyć większej siły przy elementach "na wcisk".
W maluchu prawie wszystkie elementy były skręcane, w Polonezie na razie mamy przewagę połączeń wciskanych... Wolałem jednak elementy skręcane, sprawiało to wrażenie większego profesjonalizmu w projektowaniu modelu.
Zobaczymy, jak będzie dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
CICHY525
User



Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 596
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 15:24, 24 Maj 2019 Powrót do góry

Tak jak piszesz. Przymierzałem to do skrzyni biegów i w sumie nigdzie póki co to nie pasuje. Pewnie to tylko element całości. Dużo elementów jest na wcisk, niektóre wchodzą luźno i wolę dać kapkę kleju.
Mogliby również oznaczać śrubki. Ja sobie pisakiem oznaczam ich symbole.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
CICHY525
User



Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 596
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Czw 14:34, 27 Cze 2019 Powrót do góry

Nr.15.
W tym numerze niedużo. Element(góra) gaźnika, bagnet oleju i felga do opony z wcześniejszego numeru. Jest kolejne calutkie koło. Pompa paliwa wraz z filtrem i bagnetem zamontowana na bloku-polecam użyć kropelkę kleju. Montaż części przebiegł bezproblemowo.
Image
Image
Image
Image
Nr. 16.
W tym numerze mamy kompletną obudowę rozrządu, filtr oleju i alternator. Wszystko przebiegło sprawnie.
Image
Image
Image
Image
Image
Nr. 17.
W tym numerze trochę części jest, ale montaż większości w przyszłym numerze. Na skrzyni wędruje naklejka i łapa skrzyni o której nic nie wspomniano w poprzednich numerach. Na filtr oleju trafiła taka mała pierdółka czyli czujnik.
Image
Image
Image
Nr. 18.
W tym numerze są węże układu chłodzenia. Na silnik trafiła pompa wody wraz z mocowaniem alternatora, oraz termostat z przewodami. Założone są wszystkie koła pasowe wraz z paskiem. Niestety koła pasowe są połączone na stałe paskiem nie elastycznym-koła i pasek to jedna nierozłączna część(w maluchu było zrobione lepiej). Węże chłodnicy mocowałem na klej bo po włożeniu na miejsce wypadały. Miałem kłopot z zamontowaniem cienkiego gumowego przewodu z tyłu głowicy silnika. Ostatecznie wkleiłem, ale do końca nie wiem czy w prawidłowym położeniu.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 814
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Czw 19:34, 27 Cze 2019 Powrót do góry

... a tak wygląda nasze OHV po numerze 20.
Teraz czekamy na komorę na silnika. Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
CICHY525
User



Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 596
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 15:44, 13 Lip 2019 Powrót do góry

Jedziemy dalej.
Nr. 19. Filtr, kopułka i przewody.
Image
Korek chłodnicy z przewodem i reszta węży gumowych.
Image
Image
Image
Image
Potem kopułka i przewody zapłonowe. Przewody wklejone bo spadały z niby świec zapłonowych. Zdziwiłem się, że świec nie dali jako oddzielnego elementu do montażu Very Happy
Image
Dół filtra i przewód paliwowy filtr gaźnik.
Image
Nr. 20. Reszta filtra powietrza i przewód.
Image
Fajnie odwzorowane naklejki na obudowie.
Image
Image
Image
Nr. 21. Komora silnika. Nic więcej.
Image
Image
Nr. 22. Servo i zbiorniczek płynu spryskiwaczy.
Image
Zbiorniczek z korkiem.
Image
Aaaa i jeszcze cewka.
Image
Servo i popychacz.
Image
Servo
Image
I zamontowane.
Image
Ogólnie do montażu wszystkiego używam kleju bo inaczej się rozłazi w rękach. To co w silniku złożyłem na sucho poprawiłem ponownie z użyciem kleju. Maluch był pod tym względem bardziej solidny, elementy były skręcane i spasowanie było chyba lepsze. Niektóre rzeczy mogły by być w innej kolejności. Sam filtr byłby wygodniejszy w montażu gdyby całość założyć na silnik niż ugniatać na silniku poszczególne elementy. Na koniec urwały mi się te długie rury do wydechu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1578
Przeczytał: 103 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:09, 13 Lip 2019 Powrót do góry

Całkowicie potwierdzam zaistniałe sytuacje, również ewidentnie stosuję klej. Co do rur od wydechu, to póki co miałem kłopot tylko z jedną, odpadła/odłamała się. Ponowne klejenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Poldi dnia Sob 23:10, 13 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dj_slon
User



Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 229
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Nie 20:03, 14 Lip 2019 Powrót do góry

Sam mam problem z gumowymi rurami od chłodnicy w których wszystko się rozpadło na części pierwsze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Star
User



Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:32, 15 Lip 2019 Powrót do góry

Ja rury od wydechu od razu podkleiłem bo wypadały. Filtr powietrza zdemontowalem i złożyłem go oddzielnie w obawie, że coś się połamie na silniku. Póki co czekam ale podobnie jak Wy pewnie będę kleił węże Smile Najgorszy jest ten mały z głowicy...

Silnik ładnie wygląda ale aktualnie stwarza wrażenie tandety, która w każdej chwili może się rozpaść. Moim zdaniem za dużo plastiku i elementów wciskanych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Star dnia Pon 22:33, 15 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
CICHY525
User



Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 596
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Wto 9:35, 16 Lip 2019 Powrót do góry

Węże się nic nie trzymają. Kleiłem każdy jeden. W ogóle wszystko mam sklejone. Filtr też złożyłem później oddzielnie bo...jak ugniatałem na silniku to mi się gaźnik w połowie rozdzielił Confused
Zapowiadało się bardzo fajnie i szczegółowo, a tu wychodzi, że Maluch był pod tym względem dużo dużo lepszy. Czy nawet ten plastikowy pasek klinowy zrobiony razem z kołami wygląda mało profesjonalnie.
Mam pewny niedosyt


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CICHY525 dnia Wto 9:36, 16 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1578
Przeczytał: 103 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:02, 16 Lip 2019 Powrót do góry

Pytanie o przeprowadzenie przewodów wysokiego napięcia przez uchwyty na filtrze powietrza. Jeden przewód, jeden uchwyt, czy dwa przewody i jeden uchwyt a jeden pozostaje wolny? Tylko co przez ten drugi będzie/powinno być poprowadzone? Ja nie pamiętam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin