FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Waloryzacje Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
kolekcjoner87
User



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Czw 14:46, 13 Lut 2014 Powrót do góry

kozik napisał:
A ja tak z innej beczki... Jaką masz żarówkę w tej lampce...? Wink


GU 10 48LED - biała ciepła / firma Maxled


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kolekcjoner87
User



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Czw 19:55, 13 Lut 2014 Powrót do góry

Dziś przeprowadziłem i podpiąłem wiązkę przewodów. Jak widać włącznik suwakowy usunąłem nie uszkadzając go ponieważ jest nie potrzebny (ale przyda się na pewno do podsufitki)- zasilanie przebiega po dotknięciu klemy na akumulatorze, a przy tym zrobiło się więcej miejsca na mocowanie głośniczka. Poniżej graficzny projekt mocowania głośniczka wewnątrz baku.

----------------- głośnik (średnica 2cm)

---------------------(element mocujący głośnik z modułem)

----------------------- cienka gąbka która zredukuje dżwięk i przytłumi tak by przemieszczał się w kierunku układu wydechowego jak i na zewnątrz baku).

Image

Układ zasilania:
Silniczek elektryczny wraz z odtwarzaczem plików dżwiękowych (wspólne podłączenie okablowania do modułu baterii, z tym że przewód(-) od płytki z dżwiękim podpięty do blaszki wychodzącej z akumulatora), (+) podpięty do głównego przewodu biegnącego z silnika elektrycznego.
Oświetlenie (podsufitka, okablowanie z modułu baterii) +/-
Pozostałe oświetenie (DEA ze sterownika, przewody biegnące standardowo jak w instrukcji).

Image

W ten sposób testując na diodzie i podpinając ją do przewodów zasilających (niebawem odtwarzacz plików dżwiekowych) dioda zapala się w momencie styku klemy - także test powódł się sukcesem.
Napięcie na styku diody to 3.60V.
Co do głośniczków na foto nie przedstawiłem biegnącego okablowania poniważ jak wiadomo można się domyślić iż będą wypuszczone dwa podwójne przewody, jeden w kierunku baku, drugi - przegrody.

polutowane z blaszką 2 przewodziki (-): silnik elektr oraz odtwarzacz plików dżwiękowych
Image

Całą wiązkę przewodów puściłem przez boczne kanały - czyli jak być powinno Mr. Green

Image

Na foto widoczne są 2 pary nie podpiętych przewodów, jedna para jest od lampki na podsufitce, zaś druga na płytkę z wgraną ścieżką dżwiękową która będzie w siedzisku przedniej kanapy. Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Pią 12:32, 14 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
kolekcjoner87
User



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Pią 12:50, 14 Lut 2014 Powrót do góry

Czas na dolewkę "oleju wielofunkcyjnego" z domieszką wody z czarną plakatówką. Olej nie wyparuje, zaś po jakimś czasie woda tak, więc trzeba regularnie sprawdzać stan bagnetem Smile

Na początku budowy całą miskę olejową uszczelniłem silikonem, więc wycieków nie będzie.
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kolekcjoner87
User



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Pią 16:17, 14 Lut 2014 Powrót do góry

Oświetlenie silnika:

Image
Cylinder w 1/1

Gotowy cylinder.
Zmieści się w nim bez problemu żaróweczka o napięciu 4.5V - jej średnica to 3mm.

Image

Image

Uwaga atrapa żarówki w naszej garbusce to pełny plastik, musiałem stopniowo ponawiercać otwór od najmniejszego do 3mm wiertełka - jest to dość trudny zabieg ponieważ jak się zboczy wiertłem to cylinderek załatwiony.

Zapewne nie którzy z was zastanawiają się owy plastik nie stopi się.

Wg. mnie raczej nie ponieważ żaróweczka będzie świecić bardzo słabo jak już będzie z tym problem to owinę ją folią aluminiową.

Mogłem też zdecydować się na ruchomy cylinderek ale musiałbym zupełnie wyciąć srebrny plastik i wstawić 2 rurki - jedna nakładała by się na drugą - ale regulowany? po co Mr. Green

Image
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Pią 16:18, 14 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PiotrekP.
User



Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 434
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudna Wielka/ Rzeszów

PostWysłany: Pią 17:01, 14 Lut 2014 Powrót do góry

Nie no, to już będzie unikat na skalę światową Very Happy Oświetlenie wnętrza kabiny też zrobisz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kolekcjoner87
User



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Pią 18:57, 14 Lut 2014 Powrót do góry

Oświetlenie wnętrza kabiny jak najbardziej oraz lampkę wewnątrz klapy bagażnika. Very Happy

Co do lampki na podsufitce mam już gotową diodę SMD którą wmontuję w atrapę od DEA.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marck1
User



Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 89
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:32, 14 Lut 2014 Powrót do góry

Myślałeś o tym, żeby jakąś funkcje sterować dowolnym pilotem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kolekcjoner87
User



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Pią 22:21, 14 Lut 2014 Powrót do góry

Nie przewiduję sterowania z pilota w swoim egzemplarzu.
Dużą przyjemnością będzie otworzyć drzwi czy maskę i włączyć poszczególne funkcje Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
grajos
User



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 256
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 23:44, 14 Lut 2014 Powrót do góry

Hmmm...
To jak już robić konkretnie,to zrób tak żeby oświetlenie kabiny włączało się przy otwieraniu każdych drzwi. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marck1
User



Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 89
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 2:47, 15 Lut 2014 Powrót do góry

kolekcjoner87 napisał:
Nie przewiduję sterowania z pilota w swoim egzemplarzu.
Dużą przyjemnością będzie otworzyć drzwi czy maskę i włączyć poszczególne funkcje Very Happy

Oczywiście, ale np. załączenie awaryjnych z pilota zrobi wrażenie - ja w "swojej" tak zrobię.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4101
Przeczytał: 122 tematy

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 2:58, 15 Lut 2014 Powrót do góry

To Warszawa miała "awaryjne"?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Sob 3:18, 15 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
marck1
User



Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 89
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 3:30, 15 Lut 2014 Powrót do góry

A, Fiat 125p - z 1974r. - miał?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4101
Przeczytał: 122 tematy

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 11:59, 15 Lut 2014 Powrót do góry

Zadałem proste pytanie, bo nie wiem. Czy duży Fiat je miał, też tego nie wiem. Maluch "licencja Fiat" (rocznik ~1975) od rodziców nie miał awaryjnych.
Nie chcesz odpowiadać, to nie rób tego, ale nie zaśmiecaj tematu, który jest o Warszawie, a nie o Fiacie.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Sob 12:39, 15 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
Moderator



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2125
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 96 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Sob 12:26, 15 Lut 2014 Powrót do góry

Warszawa nie miała, ani żadne inne polskie auto na rynek krajowy w tamtym okresie nie miało.

marck1 napisał:
A, Fiat 125p - z 1974r. - miał?

Jak wyżej - wersje na Polskę nie miały.

Dokładnej daty nie podam, ale najwcześniej wymóg świateł awaryjnych dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy pojawił się około 1976 roku.

Pojazdy zarejestrowane wcześniej przechodzą badania techniczne wg wymagań obowiązujących w dniu ich pierwszej rejestracji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4101
Przeczytał: 122 tematy

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 12:34, 15 Lut 2014 Powrót do góry

Dzięki Przemek za info.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin