FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Złota kolekcja Auta PRL-u Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 14:52, 12 Paź 2014 Powrót do góry

Dobra kumam o co wam chodzi. Więc załóżmy, że wstawiłem swój model z moimi wadami, by każdy mógł obejrzeć i porównać ze swoimi. Nie żebym się chwalił, że umiem zdj robić aparatem. Po prostu wstawiłem i niech każdy sobie porówna ze swoimi modelami. Natomiast moderator z całym szacunkiem niech nie nazywa tej seri pseudo serią. Może nie do końca jest dopracowana ale chyba nie po to ten wątek aby krytykować, że ktoś kupuje te modele. To chyba wątek pasjonatów tej serii i tych którzy nabywają te modeliki, a nie tych, którym się nie podoba.
Ok kolejnym razem nie będę już wstawiał zdj jak mam zaśmiecać to forum, ale chyba każdego to powinno tyczyć. Jakoś nie widziałem skargi wcześniej, więc nie wiem czemu teraz takie oburzenie ze strony moderatora.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 14:56, 12 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
classicline
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1046
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/oko-lice

PostWysłany: Nie 14:56, 12 Paź 2014 Powrót do góry

nie cwaniakuj- po pierwsze,

po drugie, bądź łaskaw opisać te "wady" przy zdjęciach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 538
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:22, 13 Paź 2014 Powrót do góry

Ja będę bronił kolegi szymcio190.

Uważam, że jego zdjęcia znacznie dokładniej przedstawiły, jak wygląda ten model. Zrobił to fachowo - jego miniatury zajęły znikomą ilość miejsca. Z całą życzliwością dla poprzednich zdjęć tego Fiata - nie pokazały one jak dokładnie wygląda ten modelik. Dały tylko wogólne wyobrażenie. Broń Boże nie krytykuje Kolegi, który wstawił poprzednie zdjęcia - przeciwnie - jestem mu wdzięczny, ale o tym w drugim punkcie.
- Na naszym forum wg mnie zdjęć jest raczej za mało niż za dużo. Atrakcja w modelach to "zobaczyć". Kolega szymcio190 dał mi taką możliwość i naprawdę w tyej sprawie spotkała go nieuzasadniona krytyka.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 10:22, 13 Paź 2014 Powrót do góry

@proments
Dzięki za słowo uznania i zrozumienie. Wstawiłem z czystej życzliwości aby każdy mógł zobaczyć dokładnie modelik itd wady i zalety oraz usterki. Niedokładności opisałem wcześniej, ale myślę, że zdjęcia bardziej to obrazują, choć każdy pewnie wygląda lepiej lub gorzej. Nie żebym się chwalił, że umiem robić zdjęcia.
Zdenerwowała mnie tylko krytyka moderatora mówiący o "pseudo kolekcji" i o tym, że zareagował na moje zdjęcia a na wcześniejsze wcale.
Skoro to forum modelarskie i rozmawiamy o modelach to chyba troszkę zdjęć nikomu nie zaszkodzi.
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3425
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Pon 10:45, 13 Paź 2014 Powrót do góry

Widzę, że tylne światła to porażka w wielu egzemplarzach.
U mnie nie odbiegają na szczęście od tych z "KaP". Porównując oba które mam - są na identycznym poziomie wykonania Wink Biały jest niedomalowany, prześwituje "blacha". Zielony lakier ma dobry - nie zalany, nic nie prześwituje. Ale za to ma krzywo zmontowany pas tylny - biały ma bardzo dobrze ( pomijając fakt, że oba są nieprawidłowe - ale to osobna kwestia )
Tylne światła w obu są identyczne - tzn proste i bez nadlewek, pęknięć itp.



Tylko problem jest tu, że w KaP na początku seria trzymała jakiś poziom wykonania dość długo - a w "złotej" wpadki zdarzają się już na początku...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Pon 10:47, 13 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4403
Przeczytał: 124 tematy

Pomógł: 180 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 13:04, 13 Paź 2014 Powrót do góry

szymcio190 napisał:
Zdenerwowała mnie tylko krytyka moderatora mówiący o "pseudo kolekcji" i o tym, że zareagował na moje zdjęcia a na wcześniejsze wcale.


Dalej nie rozumiesz o co chodziło zarówno Markowi jak i mnie i innym. Wystarczą zdjęcia takie jakie wrzucił człowiek wcześniej, jest to wyłącznie dublowanie! Piotrek zwrócił Ci uwagę na efekt: jak każdy będzie tutaj wrzucał zdjęcia swojego egemplarza to powstanie chaos. Po to jest dział "nasze kolekcje", zakładasz tam temat i wrzucasz co chcesz, a ja wybieram czy chce to oglądnąć. Możesz wtedy ewentualnie zasygnalizować, w tym wątku że tam wklejasz dokłade zdjęcia swojego modelu. Czy to takie trudne? Ja na przykład wchodzę w ten wątek, bo jestem ciekawy nowych informacji dotyczących kolekcji, a nie tego czy twój egzemplarz ma krzywe koło czy nie. Była ostatnio dyskusja już nawet o tym czy nie kasować postów dotyczących dostępności gazetki. W zasadzie przychylałbym się też do tego, ale jednak widzę w tym jakiś aspekt edukacyjny. Minimalny, ale jednak. Tysiąc zdjęć autka za 20zł z kiosku w tym wątku to jednak już gruba przesada...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotrek_EPKK dnia Pon 13:05, 13 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 13:06, 13 Paź 2014 Powrót do góry

Nie wiem , czy spostrzegliście , że jest to model PF125p po modernizacji we wrześniu 1971 roku ?
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 856
Przeczytał: 143 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Pon 19:42, 13 Paź 2014 Powrót do góry

Ma dźwignię zmiany biegów w podłodze ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
1313
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2695
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 0:20, 14 Paź 2014 Powrót do góry

Jasne, że ma, podobnie jak kremowy z KAP Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 9:16, 14 Paź 2014 Powrót do góry

No więc ja teraz narobię ambarasu i nie wrzucę zdjęcia, tylko dam link do zdjęcia.[link widoczny dla zalogowanych]
W końcu dostałem prenumeratę i przyznam że nie jest tak źle jak to się spodziewałem po wszystkich postach. W Syrence co prawda zderzak wypadł, ale to się przyczepi więc tragedii nie ma, tylko te wycieraczki coś dziwnie wysoko. Razz Jeżeli chodzi o 125p to bez zarzutów jakby mieli jakąś kontrolę jakości, światła tylne są we właściwym kierunku.
Ino tak patrzę na te modele i się zastanawiam... Czemu modele mają tylko po jednym lusterku po lewej stronie?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 9:17, 14 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Gość







PostWysłany: Wto 9:42, 14 Paź 2014 Powrót do góry

Bo pierwsze wersje miały tak, że tylko po lewej lusterka były. Co do wycieraczek faktycznie są za wysoko w porównaniu do mojej Syrenki.
Trzymaj zdjęcie dla porównania z moją, też link, bo nie lubią tu fotek [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 9:44, 14 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Dziwny Mag
Moderator



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2125
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 96 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Wto 11:08, 14 Paź 2014 Powrót do góry

Wymóg montowania zewnętrznego lusterka w samochodach osobowych pojawił sie gdzieś w okolicy 1974 (około) roku - także fabrycznie żadna Warszawa osobowa nie miała zewnętrznych lusterek w ogóle. Polskie Fiaty 125p do tego okresu, no i oczywiście Syrenki - równiez ich nie miały. Smile
A wymóg lusterek po obu stronach w samochodach osobowych, to dopiero lata 90, Wcześniej (od ok 1983) tylko samochody osobowe z hakiem holowniczym musiały mieć dodatkowo prawe lusterko (i rłónież od tamtego czasu boczne kierunkowskazy).

Auta dostawcze i ciężarowe to osbna kategoria, tam lusterka po obu stronach były praktycznie od lat 60. standardem, ale rozmiar takiego lusterka bywał taki, jak dzisiejsze do motorowerów Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Prezes_XJ
User



Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 391
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 18:33, 17 Paź 2014 Powrót do góry

A ja mam takie pytanie dotyczące fiata, widziałem dziś kilka w kiosku, modele ładnie spasowane, nie było się do czego przyczepić, ale we wszystkich zauważyłem coś, co potwierdza się również na zdjęciach w tym wątku. A mianowicie:

Czy fiat 125p miał jakiś napis (licencja?) na przednim błotniku tylko od strony pasażera?
Bo wszystkie mają mały srebrny prostokącik ale tylko po jednej stronie i trochę mnie to zdziwiło Wink

Z góry przepraszam, jeśli pytanie wydaje się być śmieszne, ale w ogóle nie znam się na dużych fiatach a ciekawy jestem jak ten model ma się do rzeczywistości Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
1313
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2695
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 19:01, 17 Paź 2014 Powrót do góry

Panie, kto pyta nie błądzi, ale Gógiel też istnieje Wink. To ja jako specjalista odpowiem - tylko po stronie pasażera. Podobnie było w 126p.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 720
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:08, 17 Paź 2014 Powrót do góry

Dziwny Mag napisał:
Wymóg montowania zewnętrznego lusterka w samochodach osobowych pojawił sie gdzieś w okolicy 1974 (około) roku - także fabrycznie żadna Warszawa osobowa nie miała zewnętrznych lusterek w ogóle. Polskie Fiaty 125p do tego okresu, no i oczywiście Syrenki - równiez ich nie miały. Smile
A wymóg lusterek po obu stronach w samochodach osobowych, to dopiero lata 90, Wcześniej (od ok 1983) tylko samochody osobowe z hakiem holowniczym musiały mieć dodatkowo prawe lusterko (i rłónież od tamtego czasu boczne kierunkowskazy).


Prawda jest nieco inna. Obowiązek wyposażenia samochodów osobowych (nowo rejestrowanych) w lusterka boczne po stronie kierowcy wszedł w życie 1-go stycznia 1985 roku. Przed tą datą lusterka boczne nie były obowiązkowe. Ale to nie oznacza, że nie były montowane fabrycznie. W Warszawach lusterka boczne montowane były w wersjach specjalnych na bazie kombi (np. sanitarka przewozowa, radiowóz milicyjny, samochód operacyjny straży pożarnej) oraz w wersjach taxi. W cywilnej wersji kombi, lusterka (lewe i prawe!) dostępne były jako opcja. PF 125p limuzyna oferowany był z opcją lusterka bocznego kierowcy niemal od początku produkcji, a debiutująca w 1971 wersja kombi od początku oferowana była z dwoma lusterkami bocznymi. Lusterka boczne (lewe i prawe) posiadały tez seryjne wersje specjalne, m.in. Akropolis i Monte Carlo (1973/74) oraz wersje o podwyższonym standardzie np. LUX (1977). W PF 126p lusterka boczne montowane były jako wyposażenie seryjne od roku 1977, przy czym w wersji wyposażenia K (komfort) było to lusterko po stronie kierowcy a w wersji I (tzw. inwalidzka) były dwa lusterka boczne - lewe i prawe. Jako opcja dostępne były we wszystkich wersjach wyposażenia. Również Polonez 1500 od początku produkcji (1977/78 ) wyposażony był w fabrycznie montowane lusterko po stronie kierowcy. Seryjnie lusterko boczne kierowcy montowane było od roku 1974 w Syrenie 105 L. A także od połowy lat 70-tych w samochodach zagranicznych, montowanych w FSO.
Reasumując: lusterka boczne montowane były fabrycznie w polskich samochodach osobowych na wiele lat przed wprowadzeniem przepisu nakładającego ten obowiązek.
Prawe lusterko w samochodzie osobowym do dzisiaj nie jest obowiązkowe o ile nie ciągnie on przyczepy albo jeśli lusterko wewnętrzne nie zapewnia dostatecznej widoczności do tyłu. To tyle o lusterkach.

Prezes_XJ napisał:
A ja mam takie pytanie dotyczące fiata, widziałem dziś kilka w kiosku, modele ładnie spasowane, nie było się do czego przyczepić, ale we wszystkich zauważyłem coś, co potwierdza się również na zdjęciach w tym wątku. A mianowicie:

Czy fiat 125p miał jakiś napis (licencja?) na przednim błotniku tylko od strony pasażera?
Bo wszystkie mają mały srebrny prostokącik ale tylko po jednej stronie i trochę mnie to zdziwiło Wink

Z góry przepraszam, jeśli pytanie wydaje się być śmieszne, ale w ogóle nie znam się na dużych fiatach a ciekawy jestem jak ten model ma się do rzeczywistości Smile


PF 125p i PF 126p posiadały emblemat "licencja fiat" tylko po prawej stronie (jak już napisał kol. 1313), natomiast Polonez w początkowym okresie produkcji (seria informacyjna 1977 i początek produkcji seryjnej w 1978r) również posiadał ten emblemat ale na lewym przednim błotniku.


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 11:36, 18 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin