FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Złota kolekcja Auta PRL-u Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
marck1
User



Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 110
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 23:47, 18 Paź 2014 Powrót do góry

Proszę - zdjęcie zrobione, 40 lat temu - tak w oryginale wygląda ten znaczek na prawym błotniku - oczywiście na lewym, nigdy go nie było.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marck1 dnia Sob 23:49, 18 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 7:02, 19 Paź 2014 Powrót do góry

Piękne zdjęcie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
huml
User



Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1170
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 7:17, 19 Paź 2014 Powrót do góry

Dodam tylko że Polski Fiat 126p na eksport miał w miejscu licencji znaczek FSM


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:24, 19 Paź 2014 Powrót do góry

Tak, to prawda. Emblemat FSM o którym piszesz występował w pojazdach z oznaczeniami FIAT-a (nie Polski Fiat) wysyłanych do tzw. "drugiego obszaru płatniczego" oraz sprzedawanych w tzw: "eksporcie wewnętrznym" za dewizy. Czyli dla płacących prawdziwymi pieniędzmi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotr1-60
User



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA

PostWysłany: Nie 10:47, 19 Paź 2014 Powrót do góry

...lub bonami PeKaO ! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2494
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Nie 11:35, 19 Paź 2014 Powrót do góry

huml napisał:
Dodam tylko że Polski Fiat 126p na eksport miał w miejscu licencji znaczek FSM

A czy może ktoś taki znaczek pokazać? Kompletnie go nie kojarzę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Nie 12:33, 19 Paź 2014 Powrót do góry

1) [link widoczny dla zalogowanych]

2) [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
huml
User



Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1170
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 12:40, 19 Paź 2014 Powrót do góry

Image

Spotkałem ten znaczek tylko raz na maluchu z 77 roku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marakas
User



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 430
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:19, 19 Paź 2014 Powrót do góry

marck1 napisał:
Proszę - zdjęcie zrobione, 40 lat temu - tak w oryginale wygląda ten znaczek na prawym błotniku - oczywiście na lewym, nigdy go nie było.


Proszę. proszę. Nie dość że fiat, to jeszcze puszka.
Szpan na maxa. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 824
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 7:37, 21 Paź 2014 Powrót do góry

max napisał:


PF 125p i PF 126p posiadały emblemat "licencja fiat" tylko po prawej stronie (jak już napisał kol. 1313), natomiast Polonez w początkowym okresie produkcji (seria informacyjna 1977 i początek produkcji seryjnej w 1978r) również posiadał ten emblemat ale na lewym przednim błotniku.


To mam prośbę o dodatkowe wyjaśnienie - dlaczego Polonez miał emblemat "licencja Fiat" skoro (jak mi się wydaje) nie był samochodem licencyjnym ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 8:22, 21 Paź 2014 Powrót do góry

Może dlatego , że został zaprojektowany i skonstruowany we Włoszech , tam też powstał pierwszy egzemplarz prototypowy. Więcej info :
[link widoczny dla zalogowanych]
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:17, 21 Paź 2014 Powrót do góry

promens napisał:


To mam prośbę o dodatkowe wyjaśnienie - dlaczego Polonez miał emblemat "licencja Fiat" skoro (jak mi się wydaje) nie był samochodem licencyjnym ?


No właśnie, był licencyjny czy nie był...?
Polonez to konglomerat nowoczesnego nadwozia i pochodzącego z Fiata 1300/1500 przestarzałego podwozia z bardzo starym silnikiem o rodowodzie z lat 50-tych. Nadwozie zostało zaprojektowane w Centro Stile Fiat (z udziałem polskich specjalistów) a cała reszta była produkowana w wyniku wcześniejszej licencji na samochód PF125p. Również planowana nowa gama silników 1,6, 1,8, 2,0 była konstrukcji Fiata. Polski udział w konstrukcji Poloneza był śladowy. Tak więc emblemat "licencja fiat" miał uzasadnienie i dla nowego produktu FSO był nobilitacją. Ze względu na zaniechanie wprowadzenia do produkcji nowoczesnej gamy silników (a to uniemożliwił kiepski stan gospodarki - nie było środków na wdrożenie zakupionej licencji) Fiat nie wyraził zgody na dalsze firmowanie Poloneza swoim logo.

Jestem przeciwnikiem traktowania Wikipedii jako obiektywnego źródła informacji bo ludzie tam czasami piszą kosmiczne bzdury ale tekst linkowany przez kol. adamp55kr jest OK, wygląda na przekopiowany z jakiegoś poważnego publikatora.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krzysztof
User



Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 10:23, 21 Paź 2014 Powrót do góry

W 1971 r FIAT opracował kilka modeli tzw. bezpiecznych aut, w tym model ESV 2000 stanowiący model studyjny do dalszych prac. Uproszczonym pojazdem z tej myśli konstruktorskiej była Lancia Delta /tygodniki MOTOR z początku lat 70-tych/.
W 1975 r. niemieckie pismo STERN pokazało szpiegowskie zdjęcie FIATa 137 .Pojazd ten ,częściowo zakamuflowany, przypominał Poloneza 1500. Powyższe zdjęcie przedrukował w grudniu 1975 r. polski tygodnik PERSPEKTYWY .
W maju 1978 r. między innymi Głos Szczeciński pisał, że w opracowaniu tego auta brało udział 74 polskich konstruktorów.
Będąc w czerwcu 1978 r. na targach MTP zapytałem się jednego z przedstawicieli FSO dlaczego na polskim pojeździe istnieje napis "licencja fiat", odpowiedź była raczej wymijająca , coś tam mówił o silniku , a potem przeprosił ,że jest pilnie potrzebny w innym miejscu.Obecnie wiadomo więcej i pozostała część wypowiedzi przedmówcy się zgadza.
zdjęcia: [link widoczny dla zalogowanych] samochody prl/polonez


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysztof dnia Wto 10:29, 21 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:42, 21 Paź 2014 Powrót do góry

W tamtych czasach często pokzywano publicznie prototypowe pojzdy ale z pokancerowanymi sylwetkami dla zmylenia motoryzacyjnych papparazzi.
Wtedy myślano nawet że będzie to FIAT-137

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:58, 21 Paź 2014 Powrót do góry

ESV (Experimental Safety Vehicle) to program budowy pojazdów koncepcyjnych w których testowane są nowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa. Pojazdy ESV (inne nazwy: RSV, BRV) budowane są od lat 60-tych przez najważniejszych producentów samochodów. Powodem był (i jest) szybko postępujący rozwój motoryzacji, zwiększenie ilości pojazdów i ich szybkości skutkujące coraz większą ilością wypadków o tragicznych skutkach. W 1971r program ESV został podjęty przez FIAT-a, w wyniku czego powstały trzy pojazdy o nazwach:

ESV 1500
Image

ESV 2000
Image

ESV 2500
Image


Niektóre z rozwiązań w nich testowanych weszły następnie do modeli koncernu FIAT produkowanych seryjnie. Nadwozie późniejszego Poloneza zostało zaprojektowane w Centro Stile FIAT również z wykorzystaniem niektórych rozwiązań programu ESV. Widocznymi z zewnątrz efektami programu są m.in. zderzaki i nakładki z miękkiego tworzywa w przedniej i tylnej części nadwozia Poloneza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Wto 15:01, 21 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin