FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Złota kolekcja Auta PRL-u Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
steffanos
User



Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 79
Przeczytał: 41 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:19, 05 Paź 2015 Powrót do góry

Po co wrzucasz marne zdjęcia w blistrze, jak parę postów wyżej modelik jest pięknie sfotografowany przez kolegę Piotr1-60?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 22:19, 05 Paź 2015 Powrót do góry

Bostonka fajna, koło na dachu cieszy, ważne, że jest, jednak wygląda to trochę kiepsko, gdyż jest to po prostu takie koło, jak założyli na osie, tylko bez kołpaka. Mogli dorobić chociaż imitacje dziur na śruby i mocowania kołpaka.
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6159
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 281 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:53, 05 Paź 2015 Powrót do góry

W najbliższym czasie będzie taka z IST'u, także po co się zmuszać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Wto 8:03, 06 Paź 2015 Powrót do góry

Jakub napisał:
jest to po prostu takie koło, jak założyli na osie, tylko bez kołpaka. Mogli dorobić chociaż imitacje dziur na śruby i mocowania kołpaka.


I dodać klucz 13 w bagażniku...O czym Wy gadacie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jacekk
User



Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 44
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:02, 06 Paź 2015 Powrót do góry

Cytat:
(...)jest to po prostu takie koło, jak założyli na osie, tylko bez kołpaka. Mogli dorobić chociaż imitacje dziur na śruby i mocowania kołpaka.

Przecież koło na oryginale jest założone miejscem na kołpak w stronę dachu....
No, tak brakuje mocowania - śruby - i kłódki strzegącej koło przed kradzieżą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
D.J.TUNING
User



Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZ

PostWysłany: Wto 20:48, 06 Paź 2015 Powrót do góry

Uwaga odnośnie zapasówki jest uzasadniona w niektórych modelach. Mam na myśli te, gdzie felga i tak się różni od felg z osi.
Przykładowo model UAZa 3909 (pogotowie gazowe z avtomobil na służbie).

Tam zapasówka różni się na tyle, iż nie da się jej podmienić z normalnym kołem. Wewnętrzna część felgi jest inna. No i nasuwa się myśl taka iż skoro jest inna, to czemu też z zewnątrz nie zmienili... Niewielkie oszczędności.

Syrenka ma chyba taką samą felgę na zapasówce jak normalne koła więc oszczędność jest... Teraz kwestia czy lepiej jak jest czy jakby dali kołpak jeszcze:)

W przypadku dostawczaków można by odbić felgę od Tarpana 237... W kwestii Tarpana znów pojawia się kwestia piast;p Mianowicie czemu model 239 ma prawidłowo inne felgi z przodu oraz z tyłu, a 237 wygląda jakby miał napęd 4x4
(Właśnie np. Mercedes 124 z napędem 4Matic nie ma z przodu wystającego kapturka od piasty
[link widoczny dla zalogowanych]


Tu foto "kapturka" w C klasie W202, która nie ma napędzanej przedniej osi
[link widoczny dla zalogowanych]

)

Z Syrenką coś się wymyśli:) Być może kształt felg Tarpana 237 pomoże w ewentualnych przeróbkach:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez D.J.TUNING dnia Wto 20:51, 06 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
jacekk
User



Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 44
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:40, 07 Paź 2015 Powrót do góry

Każda Syrena Bosto na dachu miała zamontowane koło. Seryjne modele miały wzmocnienie pomiędzy podsufitką a blachą dachu. Na zewnątrz nitowana była odkuwka z gwintowanym otworem. Koło umieszczone mogło być tylko w jednej pozycji - zewnętrzną stroną felgi w stronę dachu. Po ułożeniu nielekkiego koła trzeba było wkręcić "kołek" z talerzem. Widoczny otwór na zdjęciu umożliwiał dokręcenie dołączanym do Syreny śrubokrętem lub prętem od klucza do świec. Jeden z bolców ustalających był dłuższy (po prawej na fotce) i służył do założenia kłódki w celu zabezpieczenia koła przed kradzieżą.
Z powodu tak umocowanego koła wszystkie felgi Syreny Bosto i tylko tego modelu (!) miały w feldze wywiercony otwór umożliwiający odpływ wody deszczowej.
Na zdjęciach koło zapasowe mojej Syreny 105 Bosto jaką mogliście zobaczyć w dołączonej do modelu "gazetce".


Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Sob 17:04, 10 Paź 2015 Powrót do góry

Wystarczy odczepić felgi z dachu i przykleić odwrotnie i po problemie. Chociaż pewnie będzie wymagać lakierowania ( nie wiem na 100 % bo nie widziałem na żywo )


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 7:00, 23 Paź 2015 Powrót do góry

Przepraszam ale jeśli byłby ktoś miły dodać zdjęcia Wartburga 311 Camping to byłbym wdzięczny.
Stratos2000
User



Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yellowknife

PostWysłany: Pią 17:45, 23 Paź 2015 Powrót do góry

Jakoś mnie nie urzekł...


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 17:48, 23 Paź 2015 Powrót do góry

No zgodze się. Model taki sobie :\
Stratos2000
User



Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yellowknife

PostWysłany: Pią 17:54, 23 Paź 2015 Powrót do góry

W blistrze nie wydawał się taki zły ale chyba dużo nie odbiegał od tego z Kap-u Very Happy kolor jakoś nie zachwyca


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stratos2000 dnia Pią 17:54, 23 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 17:56, 23 Paź 2015 Powrót do góry

Kolor jak na krążownika amerykańskiego Very Happy
Moim zdaniem ujdzie Smile
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Sob 12:17, 24 Paź 2015 Powrót do góry

Wracając do zapasu z Bosto - w dachu jest nawiercona dziura w którą włożone jest koło. Poszli po najmniejszej lini oporu Wink Dlatego przeróbka jest bardzo prosta.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotr1-60
User



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA

PostWysłany: Pon 15:44, 26 Paź 2015 Powrót do góry

ZK Auta PRL-u

Nr 29 - WARTBURG 311 CAMPING

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Nr 30 - POLSKI FIAT 126 BIS

Image

Image

Image

Image

Image


Zapowiedź nr 31 - MOSKWICZ 400-420A

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotr1-60 dnia Pon 16:15, 26 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin