Autor |
Wiadomość |
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 16:15, 28 Lut 2014 |
 |
Abrimaal napisał: |
|
Ten jasny po prawej to Ford Anglia. Nie wiem, czy był dostępny w Polsce, ale prospekt w języku polskim był:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2780 Przeczytał: 96 tematów
Pomógł: 296 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 16:28, 28 Lut 2014 |
 |
Masz rację, to Ford Anglia typ 100E w wersji sprzed liftingu w 1958 roku. Czyli z produkcji w latach 1954-57/58  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2017 Przeczytał: 25 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 13:07, 03 Mar 2014 |
 |
znalezione przypadkiem na stronie Miejskiej stacji Pogotowia ratunkowego w Gdyni:
szkoda, że skan jest tak mały  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Grzegorz
User
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Pon 22:10, 03 Mar 2014 |
 |
64. "Stara" Warszawa z grillem od sedana. Była taka w produkcji?
To nie była wersja fabryczna. W tamtych czasach podczas remontów unowocześniało się samochody m.in. w taki właśnie sposób. Sam taką właśnie Warszawę miałem kiedyś. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Wto 11:52, 25 Mar 2014 |
 |
Tą galerię po prostu trzeba pokazać!
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
Długi
User
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 601 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gdańsk/Londyn
|
Wysłany:
Wto 12:42, 25 Mar 2014 |
 |
Nie mogę uwierzyć że po Trójmieście jeździły takie limuzyny  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2017 Przeczytał: 25 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 13:48, 25 Mar 2014 |
 |
i ja tego wcześniej nie znalazłem?
p.s. zdjecie nr 37 to Moskwicz 427 czy Iż2125? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Falcon dnia Wto 13:56, 25 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3594 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 70 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Wto 19:51, 25 Mar 2014 |
 |
Dziwny Mag napisał: |
Tą galerię po prostu trzeba pokazać! |
jest i znienawidzony IŻ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2017 Przeczytał: 25 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 20:00, 25 Mar 2014 |
 |
czyli to Iż? Qrde...zaraz się okaże, że po Gdyni 2126 też jeździł  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6416 Przeczytał: 81 tematów
Pomógł: 289 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 0:51, 26 Mar 2014 |
 |
To już drugi dzisiaj naprawdę świetny link - dzięki! Pięknie jest zobaczyć jakie maszyny kiedyś jeździły po Polsce. Szczególnym walorem jest tutaj duża liczba samochodów nietypowych  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2017 Przeczytał: 25 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 11:03, 26 Mar 2014 |
 |
Długi napisał: |
Nie mogę uwierzyć że po Trójmieście jeździły takie limuzyny  |
nie tylko takie (Fleetwood & Lincoln Town car):
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Czw 18:53, 27 Mar 2014 |
 |
Wszelkie podziękowania za tą galerię należą się Koledze Wojtkowi Turżańskiemu.
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
leenny
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 0:29, 28 Mar 2014 |
 |
Wspomniany w temacie "Klasyki z naszych ulic" artykuł z Motoru o przeróbce benzynowych Ziłów na ropniaki. Niestety tylko fotki ale można śmiało przeczytać. Jak co to wywalcie. Jak będę miał dostęp do skanera wrzucę porządną wersję:
A tak wygląda całość:
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2780 Przeczytał: 96 tematów
Pomógł: 296 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 14:14, 28 Mar 2014 |
 |
Ciekawy artykuł. Pomijając propagandowe wtręty o "udanych radzieckich konstrukcjach", pokazuje w jakiej zapaści znajdowała się gospodarka w 1982 roku. Rozporządzenie nakazujące wycofanie z eksploatacji połowę wywrotek z silnikami benzynowymi wynikało z braku części eksploatacyjnych, głównie opon i akumulatorów, które w ten sposób były pozyskiwane dla pozostałych pojazdów. Wymiana silników były krzykiem rozpaczy w sytuacji konieczności realizowania zadań przewozowych przy braku reglamentowanych paliw lekkich. Silniki IFA nie były jednostkami nowoczesnymi i nie spisywały się dobrze w Ziłach konstruowanych z myślą o jednostkach benzynowych o zupełnie innej charakterystyce (tylny most, skrzynia biegów, itd.). Ta akcja pomimo optymistycznego artykułu, nie była powszechna i nie objęła większej ilości pojazdów z prozaicznego powodu. Nie było środków na zakup kilkunastu tysięcy silników - a tyle pojazdów liczyła wtedy flota Ziłów rodziny 130. Nie było też producenta w RWPG, który mógłby dostarczyć taką ilość silników oraz zapewnić ich posprzedażową obsługę w takich warunkach technicznych. Artykuł ciekawy i polecam szczególnie młodszym osobom nie znającym z autopsji jak dziwne problemy powstawały w słusznie minionym okresie i jak bohatersko próbowano z nimi walczyć  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Pią 18:47, 28 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Pią 20:29, 11 Kwi 2014 |
 |
Ciekawe prototypy. I parę zdjęć, których jeszcze na naszym forum nie było:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|