FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ciężarówki w Prl 1945-1989r Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2418
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:48, 11 Lis 2022 Powrót do góry

Co ciekawe, ta sama naczepa D60 sprzęgana z nowszymi ciągnikami C21 i C25, miała ładowność 6000 kg. Możliwości naczepy były większe, ładowność ograniczona była możliwościami ciągników.

A poniżej jeszcze dwa zdjęcia samochodu Magirus-Deutz Jupiter.
Tutaj pełny profil.
[link widoczny dla zalogowanych]

A tu kolor. A przy okazji zróżnicowaną kolorystykę innych ówczesnych samochodów w starej warszawskiej bazie PEKAESu.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:02, 11 Lis 2022 Powrót do góry

Już poprawiłem .Dzięki za zwrócenie uwagi.
Zetorski mnie też zaciekawił ten pojazd.Pojazdy włoskie z II WŚ są rzadkościa w Polsce ale są.Trochę poczytałem historię o włoskich wojskach to się dowiedziałem że w Polsce Włosi też stacjonowali w czasie II WŚ jakiś czas.Ten człowiek który mi to opowiedział a ma on przeszło 70 lat lubuje się w takich starociach w stanie jak Faun na zdjęciu. Ma
np. Motocykl Bianchi 500M ,w częściach nikomletnego Fiata 621, niekompletny
motocykl Indian.Wszystko pozostałość po II WŚ z terenu Polski.
Dzięki max za zdjęcia.
Staram się opisywać ciężarówki nie dłużej niż do końca lat 50-tych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Pią 22:10, 11 Lis 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:37, 13 Lis 2022 Powrót do góry

Magirus-Deutz S 3500 DL 25 1952r
Magirus-Deutz Merkur 1959r

Przedstawiam tu samochody Magirus Deutz w Prl.Informacyjnie przekroczyłem ramy czasowe żeby przedstawić wiecej typów tej marki
Ci co się orientują bardzo dobrze w taborze straży pozarnej jak np W126,Jat jeśli tu zaglądaja i inni co się znaja mogli by się wypowiedzieć . Głównie mi chodzi o lata 1945-1960 i użycie samochodów Magirus -Deutz i zidentyfikowanie samochodów nie podpisanych dokładnie na zdjęciach.


ImageMagirus-Deutz S 3500 DL 25

ImageMagirus-Deutz S 3500 DL 25 1952r
[link widoczny dla zalogowanych]
Image
Image Magirus Deutz Merkur
Image Magirus Deutz Merkur

ImageGdańsk Magirus-Deutz Merkur

Image Poznań Magirus-Deutz Merkur










ImageMagirus-Deutz 200D 19 – DL37 (1971)Image
[link widoczny dla zalogowanych]
ImageMagirus-Deutz 232D 15 - DLK 37 1973r
[link widoczny dla zalogowanych]

ImageMagirus-Deutz 170D 12F - DLK 30 - wariant II 1975r

[link widoczny dla zalogowanych]

Image 1946 Prl Magirus-Deutz
Image 1947 Prl Magirus-Deutz
Image1948 Prl Magirus-Deutz
Image1948 Prl Magirus-Deutz
Image Prl Magirus-Deutz
Image1948 Prl Magirus-Deutz
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marakas
User



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 430
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:35, 18 Lis 2022 Powrót do góry

Jestem bardzo słaby w ciężarówkach ale bardzo lubię tutaj zaglądać.
Golfpolo bardzo doceniam twoją robotę w ciągnięciu tego wątku.
Gdyby kiedyś powstał wątek w stylu zachodnie/nietypowe/rzadkie osobówki na drogach PRLu to mógł bym się w nim tez częściej udzielać.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:38, 19 Lis 2022 Powrót do góry

marakas dzięki za zainteresowanie

Chevrolet C8A

[link widoczny dla zalogowanych]

Chevrolet C8A HUW (WIRELESS-1 i 2) był pierwszym i prawdopodobnie najważniejszym i najbardziej rozpowszechnionym wariantem wywodzącym się z C8A HUP. Produkcja C8A HUW rozpoczęła się w 1942 roku i trwała do 1944 roku.


Image Prl Chevrolet C8A

ImagePrl Chevrolet C8A

[link widoczny dla zalogowanych]

w linku poniżej wszystko o Chevrolet C8A
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:50, 20 Lis 2022 Powrót do góry

Chewrolety z Kanady c.d.

Chevrolety CMP były budowane w trzech długościach podwozi. Najkrótsze C-8 i C-15 ta sama długość Wszystkie samochody CMP (Chevrolety,Fordy,Dodge) produkowane w Kanadzie mialy kierownicę po prawej stronie chociaż w Kanadzie był ruch lewostronny.
Chewrolet C-8
Chewrolet C-15
Chewrolet C-30
Chewrolet C-60

Trzy rodzaje kabin od najstarszych

kabiny nosiły odpowiednio numery 11, 12 i 13. Pierwsze dwa typy były podobne, a główną różnicą była dwuczęściowa osłona chłodnicy w kabinie nr 12 (jej górna część była otwierana maską, która była znana jako „kabina aligatora”). Ostateczna kabina nr 13 miała inny projekt.

ImageChevrolet C-15 z kabiną nr.11
ImageChevrolet C-15 z kabiną nr.12


Image Chevrolet C-60L z kabiną nr 13


ImageChevrolet C-30 z kabiną nr 12 Warszawa lata 40-te
ImageChevrolet C-60 Prl

ImageChevrolet C-15 Prl

ImageChevrolet C-60 Prl
ImageChevrolet C-60 Prl

Image Chevrolet Canada

Image Chevrolet z Bielsko Biała
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Nie 18:49, 20 Lis 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:25, 22 Lis 2022 Powrót do góry

Dodge D -15 (T- 222)
Dodge D-60(T-110)

Ciężarówki Dodge były produkowane w USA i Kanadzie.
Wersje z Kanady miały barierki na przednich zderzakach i kierownicę po prawej stronie
Wersje USA miały kierownicę po lewej stronie i nie miały barierki na zderzaku

Dodge (Chrysler Kanada)



Zachowując kabinę Dodge'a, zgodnie ze specyfikacją CMP, ten D15 jest kierownicą po prawej stronie, znormalizowanym tylnym nadwoziem i ma luk dachowy.
Chrysler z Kanady zbudował około 180 000 wojskowych ciężarówek Dodge w latach 1939-1945, z których większość pełniła rolę CMP, [3] [16] i zgodnie z tą samą konwencją nazewnictwa – z czego trzy czwarte to 3-tonowe modele różnych D60 (Dodge T- 110) typy. [17] [nr 4]

Aby osiągnąć szybki wzrost produkcji ciężarówek, które zapewniały taką samą funkcjonalność, uznano za dopuszczalne, aby Dodge zrezygnowali ze standardowej kabiny używanej w Fordach i Chevroletach; i podobnie jak pozostali dwaj producenci samochodów, Dodge montował własne silniki. Ale chociaż montowano zwykłe kabiny Dodge'a, były one z kierownicą po prawej stronie (z wyjątkiem tych do użytku domowego w Kanadzie. [16]) i miał właz strzelecki w dachu. Początkowa produkcja D60 miała opony 8,25x20 i podwójne tylne koła, następnie przestawiono je na większy, zgodny ze specyfikacją CMP, rozmiar 10,50x16 i osie z pojedynczymi tylnymi kołami, a także wyposażono je w tylne nadwozia typu brytyjskiego. Instrukcje obsługi i techniczne dla Dodge'ów również odzwierciedlały instrukcje Forda i GM CMP. Większość modeli Dodge'a miała napęd na dwa koła, z tylną osią wysokiego i niskiego zasięgu. Tylko 3000 D8A opartych na Dodge WC-1 (T-207) i 11 750 jednostek 3/4 APT („Air Portable”; T-236 ), kanadyjskie wersje 3 / 4 -tonowego WC-52 były wyposażony w napęd na cztery koła.

Wszystkie Dodge'y były napędzane sześciocylindrowymi, rzędowymi silnikami benzynowymi Chryslera – model D60 o pojemności 236 cu in (3870 cm3 ) rozwijał moc 95 KM (71 kW) przy 3600 obr./min. [16]

Ciężarówki Dodge [18]
Model Prowadzić Rozstaw osi Ocena Notatki
Dodge D8A 4x4 8 cw
Dodge D15 4x2 128 cali 15 cw
Dodge D60S 4x2 136 cali 60-cwt krótki rozstaw osi
Dodge D60S/DD 4x2 136 cali 60 cw krótki rozstaw osi, podwójne tylne opony
Dodge D60L 4x2 160 cali 60 cw długi rozstaw osi
Dodge D60L/D 4x2 160 cali 60 cw
Dodge D60L/DD 4x2 160 cali 60 cw długi rozstaw osi, podwójne tylne opony
Początkowe 60 cwt (3-tonowe) typy Dodge (kody inżynieryjne T110L-S, T110L-3, T110L-4, a także późniejsze T110L-14) nie były formalnie D60. [18] [nb 5] pozostawienie 124 961, czyli 91% 3-tonowych ciężarówek z nazwą-kodem typu CMP (na podstawie nr seryjnych); lub łącznie z jednostkami D8A i D15, łącznie 156 829 (czyli 87%) kanadyjskich ciężarówek Dodge otrzymało kod typu CMP.

D3/4 APT (od „Air Portable”) był oparty na amerykańskim Dodge WC-52 , ale był napędzany blokiem silnika o długości 25 cali (64 cm), podobnie jak 3-tonowe, o mocy znamionowej 92+1 / 2 KM (69,0 kW). Pierwsza partia 5000 [nb 6] miała 6 stóp 11+1 / 8 cala (2,11 m) szerokości, ale okazało się to problemem z ich „przenośnością w powietrzu”, więc druga partia 6750 [nb 7] została zbudowana z węższych łóżek6 stóp 5+1 / 8 cala (1,96 m) szerokości. Udźwig wciągarki D3 / 4 wynosił 7500 funtów (3400 kg). Pierwsza, szersza partia była również określana jako 2M1A, a druga, węższa seria jako 2M2A. [ potrzebne źródło ]

Poza Kanadą
Produkcja podwozi i pojazdów była licencjonowana w Australii, umożliwiając lokalną produkcję, podczas gdy inne pojazdy były wysyłane do Wielkiej Brytanii w częściowo zmontowanej, „przewróconej” formie. Zostały one dostarczone jako zestawy i przeszły ostateczny montaż w fabrykach w Wielkiej Brytanii. Wersje przenośne miały górną połowę nadbudówki kabiny i elementy zewnętrzne schowane, aby umożliwić pojazdom zmieszczenie się w ładowni samolotu transportowego, który można było łatwo ponownie zamontować po przyjęciu do teatru.

Gołe podwozia zostały stworzone do montażu alternatywnych nadwozi, zmniejszając zapotrzebowanie na wysyłkę do Indii. Nadwozia tych pojazdów były produkowane lokalnie w Indiach z dostępnych materiałów, często zbudowanych w całości z drewna, tworząc zróżnicowaną gamę pojazdów





ImageDodge foto poglądowe
Image Dodge w Prl
ImageDodge w Prl
ImageDodge w Prl
ImageDodge w Prl

ImageDodge Canada w Prl
ImageDodge Canada w Prl
ImageDodge T 203 USA




Image Dodge T 110 (D-60) Canada
ImageDodge T 110 (D-60) Canada

Image Dodge T 203 USA

[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:48, 24 Lis 2022 Powrót do góry

Fiat 642N

To jest pierwsza wersja Fiata 642 produkowana w latach 1952-1955
ImageFiat 642N w Prl
[link widoczny dla zalogowanych]

ImageFiat 642N
poniżej podobne Fiat 666 i Fiat 626
ImageImage

[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:26, 26 Lis 2022 Powrót do góry

Volvo LV 101-112

W 1946r Szwecja zbudowała i wyposażyła szpital w Otwocku. Samochody które brały udział w budowie zostały przekazane PCK w Polsce.

[link widoczny dla zalogowanych]

ImageVolvo LV 101-112 w Prl Namierzyłem go na jednym ze zdjęć NAC
ImageVolvo LV 101-112 w Prl to samo co wyżej
ImageVolvo LV 101-112Volvo LV 101-112 w Prl
Image Volvo LV 101-112 w Prl
ImageVolvo LV 101-112 foto porównawcze
Image Volvo LV 102 foto porównawcze

[link widoczny dla zalogowanych]

Ciekawe czy z tego filmiku w drugiej części też szwedzkie samochody zostały w Polsce.

Image Szwedzkie samochody z darami w Polsce foto prasowe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:32, 28 Lis 2022 Powrót do góry

Magirus Deutz
Ford Kanada
Chevrolet Kanada


ImageMagirus Deutz 1948r w PRL

Chevrolet Kanada od Forda Kanada można rozróżnić po grillu jesli jest w miare wyrażne zdjęcie
ImageChevrolet/Ford z Kanady w PRL
ImageFord z Kanady w PRL
ImageFord z Kanady w PRL
ImageChevrolet/Ford z Kanady w PRL
ImageChevrolet/Ford z Kanady w PRL

Image
po lewej grill Chevrolet po prawej grill Ford

[link widoczny dla zalogowanych]
Image Ford Kanada


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:45, 01 Gru 2022 Powrót do góry

Ford seria C

Pogotowie dentystyczne samochód podarowany przez Polonię z USA 1959r
ImageFord C-550 Gdynia 1959r


ImageFord C-550



Image Ford C 600

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:33, 03 Gru 2022 Powrót do góry

SPA 10000

Fiat 680N

Po długich poszukiwaniach znalazłem wreszcie zdjęcia ciężarówek SPA 10000 w Prl
Najłatwiej go rozpoznać po dwóch tylnych osiach

ImageSPA 10000 PKS

[link widoczny dla zalogowanych]

ImageSPA 10000 w Prl
[link widoczny dla zalogowanych]

https://www.youtube.com/watch?v=SLjq2Wg6ovI




ImageSPA 10000 PKS Warszawa

[link widoczny dla zalogowanych]

https://www.youtube.com/watch?v=r_6Ef4EuBwI

Image
ImageSPA 10000 foto porównawcze
ImageSPA 10000 Straż foto porównawcze

Fiat 680N w Prl

Ciężarówka Fiat 680 N była pierwszą innowacją w świecie ciężkiego transportu po wojnie dla Fiat Veicoli Industriali . Zastąpił Fiata 666 N i był produkowany od 1949 do 1952 roku .

ImageFiat 680N w Prl
ImageFiat 680N w Prl
ImageFiat 680N w Prl
ImageFiat 680N w Prl
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:25, 14 Gru 2022 Powrót do góry

Mercedes Benz L-326

Produkowany 1956r-1958r.

ImageMercedes-Benz L 326 Gdynia 1958r
[link widoczny dla zalogowanych]
ImageMercedes-Benz L 326 foto porównawcze 1957r
[link widoczny dla zalogowanych]

ImageMercedes Benz L 315 (starsza wersja Z zewnątrz nie różnił się niczym od Mercedes Benz L- 326 )

Mercedes L 326
W listopadzie 1956 roku, gdy Mercedes-Benz L 315 był jeszcze w produkcji, jego „następca” na rynek eksportowy, L 326, wszedł do produkcji seryjnej. Od wiosny 1957 roku mogli go nabywać także odbiorcy niemieccy. Z zewnątrz nie różnił się wcale od wycofanego później L 315. Nowością był jednak silnik OM 326. Wyższą moc od 192 do 200 KM przy 2200 obr./min uzyskano dzięki zwiększeniu pojemności skokowej do 10 810 cm³. Warianty podwozia były w dużej mierze takie same jak poprzednio dla L 315, tj. rozstawy osi 5200 mm i 4600 mm plus 3600 mm dla wywrotek i ciągników siodłowych.
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Śro 19:30, 14 Gru 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:28, 18 Gru 2022 Powrót do góry

Humber Heavy Utility 1940


ImageHumber Heavy Utility 1940 Szczecin lata 40 te

[link widoczny dla zalogowanych]


Image

Humber Heavy Utility 1940 był, wraz z kanadyjskim Fordem C11F ADF 4x2 , standardowym brytyjskim pojazdem dowodzenia i transportu podczas II wojny światowej .

W przeciwieństwie do drugiego był to pojazd z napędem 4x4. Znany pod nazwą „Box” (pudełko), był szeroko stosowany od maja 1941 r. Do zadań średniego dowództwa i nalotów.

Prezentował się jako solidna maszyna, bardziej przypominająca miniaturową ciężarówkę niż kombi . Wyposażony w stalową konstrukcję w jednym nadwoziu między silnikiem a przedziałem pasażerskim, miał sześć siedzeń i czworo drzwi, ze stołem do przeglądania map. Była też wersja z plandeką do użytku pustynnego.

Wyposażony w 85-konny silnik benzynowy odznaczał się znaczną mobilnością i wytrzymał wyczerpującą eksploatację, do tego stopnia, że ​​służył do późnych lat pięćdziesiątych .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1059
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 134 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:41, 20 Gru 2022 Powrót do góry

Commer Q

Ciężarówka angielska budowana w czasie wojny w Lutoon 2mile od fabryki Bedforda

ImageCommer Q Przemyśl

[link widoczny dla zalogowanych]


Ładoność
Q2 2-3 tony (1939-41, 1946-4Cool
Q3 3-4 tony (1939-45, 1946-4Cool
Q4 4-5 ton (1939-45, 1946-4Cool
Q5 6-1/2 tony ( 1939-43, 1947)
Q15 15 cwt van (1939-49)
Q25 25 cwt van (1939-49)
ImageCommer Q4
ImageCommer Q 2

Image
Ciężarówki Commer były produkowane z szybą dzieloną jak i jednoczęściową

Commer Q4, 3 tony, 4x2, GS
Wśród pierwszych brytyjskich ciężarówek, dostarczonych do Rosji na przełomie 1941 i 1942 roku, była niewielka ilość Commer Q4 3-ton 4x2 GS .
Wraz z Bedford OYD i Bedford QLD , Q4 był najbardziej znanym ze słynnych brytyjskich 3-tonowych.
Zaprojektowany jako uniwersalny bagażnik z rozstawem osi 165 cali, wczesne egzemplarze produkcyjne, podobnie jak większość brytyjskich ciężarówek, miały podwójne tylne opony 34x7 zamiast późniejszych pojedynczych tylnych opon 10,50-16.
Ze względu na brak środków transportu samochodowego po ogromnych stratach, zwłaszcza w 1941 r., Rosjanie często beznadziejnie przeładowywali zagraniczne ciężarówki i najczęściej obarczali ich „kiepską jakością” odpowiedzialnością za kolejne awarie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin