FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ciężarówki w Prl 1945-1989r Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1064
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 135 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:24, 18 Sty 2023 Powrót do góry

Przy słabych zdjęciach cięzko było by dróżnić.Niektóre poniżej można odróżnic tylko po logo.Internationale miały inny układ zderzak- błotnik. Jie-Fang--CA10. nie były używane w Prl, chociaż na Targach Poznańskich mogły czasem być. Chińczycy byli obecni na targach od lat 50-tych. Rumuńskie SR-101 i Internationale w niewielkich ilosciach były uzywane w Prl.Wcześniej były opisywane w temacie.


Image Zis 150
ImageJie-Fang Ca -10

ImageJie-Fang Ca -10
Image SR-101 Rumunia
ImageInternational Harwester
Image OSP -Domacyno
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1064
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 135 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:19, 19 Sty 2023 Powrót do góry

DKW Schnell -Laster 3/4

Jeden egzemplarz tego samochodu został zakupiony dla FSO w latach 50-tych jako wzorzec.
Być może więcej było tych samochodów w Prl. W artykule pisze. że samochody takie importowano wtedy do Polski w niewielkich ilościach z krajów Zachodu.

ImageDKW Schnell -Laster

[link widoczny dla zalogowanych]

ImageDKW Schnell -Laster

FSO furgon

[link widoczny dla zalogowanych]
ImageFSO furgon
[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Pią 8:43, 20 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1578
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:30, 19 Sty 2023 Powrót do góry

Ciekawostka, nie wiedziałem o tym, że te autko produkowano w NRD, chodzi mi oczywiście o "schnelllastera" Dla mnie super informacja, ze względu na kolekcję aut pochodzących z NRD.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2426
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:42, 19 Sty 2023 Powrót do góry

To rzeczywiście ciekawe.
Wg mojej wiedzy DKW F89L (Schnellaster) produkowany był wyłącznie przez DKW w Ingolstadt czyli w Niemczech Zachodnich.
Ale może było inaczej? Chętnie się czegoś dowiem na ten temat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1064
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 135 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:00, 20 Sty 2023 Powrót do góry

Opierałem się głównie na pierwszym artykule w ostatnim moim poście, ale na to wychodzi, że bardziej dogłębnie należy analizować niektóre artykuły Cool

Lioyd LT 600


Kolejny samochód dostawczo-osobowy Lioyd LT 500/600 kupiony w Niemczech pod koniec lat 50-tych dla FSO. Był inspiracją przy budowie Syreny Mikrobus

Lloyd LT 600 był zmodernizowanym silnikiem Lloyd LT 500 , który był produkowany w latach 1955-1961. Nieco większy silnik czterosuwowy i niezsynchronizowana skrzynia biegów były później używane w samochodzie osobowym Lloyd 600 , który był również odmianą modelu Alexander , dzięki czemu van zużywa 6 l/100 km (39 mpg).

Do 1961 roku wyprodukowano 11 249 samochodów dostawczych i 3519 innych wersji nadwoziowych, kiedy to Borgward zniknął z rynków wraz ze wszystkimi swoimi markami.

ImageLioyd LT 600
ImageLioyd LT 500
LT 500 był wyposażony w dwucylindrowy silnik dwusuwowy o pojemności 386 cm3 i mocy 13 KM . Miał akumulator rozruchowy 6 V i elektryczny. Jego zużycie paliwa określono na 5,7 l/100 km (41 mpg ). Test drogowy z tamtego okresu Produkcja 1952 – 1955
Krytykowano również komfort wnętrza, niedostateczne ogrzewanie i brak możliwości wentylacji. Jednak łatwość, z jaką można było zdemontować siedzenia w minivanie w celu przekształcenia pojazdu w bagażnik, zrobiła wrażenie na dziennikarzach.

Syrena Mikrobus


ImageSyrena Mikrobus
ImageSyrena Mikrobus
ImageSyrena Mikrobus
[link widoczny dla zalogowanych]

Znalaazłem takie foto prototypu FSO Furgon
Image
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2480
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Pią 13:11, 20 Sty 2023 Powrót do góry

No i mamy pomysł na kalki do Furgona. Super zdjęcie! nie widziałem go wcześniej, szkoda tylko, że jakość słaba, więc napis nie jest zbyt czytelny


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1064
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 135 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:23, 22 Sty 2023 Powrót do góry

Land Rover seria I Tickford



Pomiędzy rokiem 1948 a 1951 Land Rover produkował Serię I w zabudowanym drewniano - aluminiowym nadwoziu. Na świecie zostało ich jedynie ok 25 sztuk z wyprodukowanych 651.Pierwsze egzemplarze były malowane zieloną farbą którą malowano wnętrza samolotów . Pewna ilość Land Roverów z serii tych 651 wyprodukowanych trafiła do Polski Produkowano z kierownicą po prawel lub lewej stronie.


ImageLand Rover seria I Łódż
ImageLand Rover seria I Szczecin
ImageLand Rover seria I
Image
Image

W linku wszystko o tych samochodach i dlaczego uzywa się też nazwy Tickford
[link widoczny dla zalogowanych]



ImageLand Rover seria I model 1/43 Oxford
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1376
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Nie 22:17, 22 Sty 2023 Powrót do góry

Ciekawa historia tego "luksusowego" auta Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1064
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 135 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:38, 24 Sty 2023 Powrót do góry

Land Rover seria I 1952r produkcji

Przez pierwszych sześć lat Series One można było nabyć... jedynie w kolorze
zielonym Land Rover serii 1 był produkowany do 1958 roku.


[link widoczny dla zalogowanych]

Land Rover Seria I, 1952 Kraj pochodzenia: Wielka Brytania Rok produkcji: 1952 Silnik: 4 cylindry, benzynowy, chłodzony cieczą, pojemność 1997cc, 52KM Prędkość maksymalna: 85km/h Produkowany w latach: 1948-58 Wyprodukowano: 211tyś. szt. Historia: Egzemplarz od nowości w Polsce, najprawdopodobniej najstarszy jeżdżący i kompletny Land Rover w kraju, przyjechał 1953 roku w ramach importu dla służb państwowych, np. PZMot.

Image
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1064
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 135 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:23, 26 Sty 2023 Powrót do góry

Gaz AA -
kopia Forda AA

Gaz MM -
Uproszczony Gaz AA z mocniejszym silnikiem nazywany również Gaz AA/MM
Z zewnątrz główna różnica to kanciaste błotniki i brak zderzaka.Więcej poniżej
[link widoczny dla zalogowanych]

Image Gaz AA w Prl
ImageGaz AA model 1/43
Image Ford AA dla porównania

ImageGaz MM w Prl
ImageGaz MM w Prl

ImageGaz MM w Prl

ImageGaz MM w Prl

ImageGaz MM w Prl
Image
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1064
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 135 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:47, 28 Sty 2023 Powrót do góry

Lublin 51
Gaz 51
Gaz 63

Lublin 51 i Gaz 51 róZniły się od Gaza 63 dwiema głównymi szczegółami w wyglądzie zewnętrznym. Gaz 63 miał pojedyncze tylne koła i miał napęd na obie osie.
Lublin 51 od Gaza 51 różnił się napisami na bocznych osłonach silnika, z tym że
Gaz 51 miał dwa różne napisy.Związane jest to, chyba w której fabryce był produkowany, w Gorkim czy Irkucku.Poniżej na zdjęciach to widać.

Image Lublin 51
ImageGaz 51 w Prl
ImageGaz 51 w Prl
ImageGaz 51 w Prl
ImageGaz 51

ImageGaz 51 w Prl
ImageGaz 63 w Prl
https://www.youtube.com/watch?v=EQSo0qRGvcY

Image Lublin 51

W linku opisany jest Lublin 51 tylko facet za dużo przeklina
https://www.youtube.com/watch?v=uBKTGqRGx3Y

foto z netu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Sob 19:37, 28 Sty 2023, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1376
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Sob 23:45, 28 Sty 2023 Powrót do góry

51 - Obiekt moich młodzieńczych motoryzacyjnych westchnień Smile


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Krzysztof
User



Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 17:29, 30 Sty 2023 Powrót do góry

Napisy na GAZ 51 różniły się nie tylko z powodu produkcji w kilku fabrykacś oP.hmierci Stalina zniknęlą nazwa im.Mołotowa.Autobusy montowane na podwoziach Gaza 51 pochodziły z GZA /Gorkowskiej Fabryki Autobusów/ tęz miały iny napis,a szczególnie gdy zaczęto je produkować w Pawłowie jako PAZ 651lub KAwZ 651 ./654 na podwoziu GAZ-63/.Podobną zabudowę miały estońskie autobusy TAZ.Praktycznie GAZ-y 51 produkowane były w wielu odmianach w wielu fabrykach ZSRR Ww latach 1946-1974. Poza tym u nas produkowano go jako Lublin-51/1951-1959 r/.W Chinach produkowano go jako Nanjing yueying nj230/uproszczona wersja 130/. Wietnamczycy wkraczali na takich/terenowych/ do zdobytego SajgonuW Korei Płn. jako Sungri 58 produkowany jest chyba do dzisiaj przy trochę zmienionej kabinie. Na Lublinach 51 a następnie GAZ-ach 63 produkowano w Jelczu sanitarki,które do końca PRL służyły w wojsku.WNysie montowano kinowozy i pojazdy warsztatowe.Wiele Lublinów po odejściu z wojska kończyło jako pojazdy strażackie w Ochotnicxzej Straży Pożarnej. Ja w 1971 r. robiłem kat."C" na Lublinie 51/potem na Starze 66/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1064
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 135 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:30, 30 Sty 2023 Powrót do góry

Zetorski i Krzysztof dzięki za wypowiedzi w temacie

ZiS-5
ZiS-5 W

Zis5 pojazd był kopią amerykańskiej ciężarówki Autocar CA. Obok pojazdu GAZ-AA był to podstawowy samochód ciężarowy rodzimej produkcji, używany przez Armię Czerwoną podczas II wojny światowej do czasu podpisania ustawy Lend-Lease Act i rozpoczęcia w latach 1942–1944 dostaw sprzętu wojskowego ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

ImageZiS-5
W związku z problemami z dostępnością materiałów do produkcji samochodów ZiS-5, które pojawiły się wkrótce po rozpoczęciu wojny, w 1942 roku znacznie uproszczono konstrukcję pojazdu, m.in. zastępując dotychczas metalową kabinę, kabiną wykonaną z drewna i kanciaste błotniki Zmodyfikowane samochody otrzymały oznaczenie ZiS-5W.
ImageZiS-5 W


ImageZiS-5 W

ImageZiS-5 W Międzyrzecze
ImageZiS-5 W Międzyrzecze
[link widoczny dla zalogowanych]
Image ZiS-5 W PKS
ImageZiS-5 W PKS
ImageZiS-5 W PKS
ImageZiS-5W PKS
ImageZis 5W Prl
Nie znalazłem zdjęcia Zisa 5 z metalową kabiną w Prl
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1578
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:23, 30 Sty 2023 Powrót do góry

Nie mogę się dobrać do adresu gdzie się te auta w Międzyrzeczu znajdują, chętnie bym odwiedził te miejsce. Jeśli nie znajdę adresu pojadę na wydrę, popytam. Ode mnie to rzut beretem Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin