FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ciężarówki w Prl 1945-1989r Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6160
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 281 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:30, 30 Sty 2023 Powrót do góry

Arku, może znasz to miejsce - w Deszcznie - kiedyś tam byłem, bo facet miał śmigłowiec Mi-2 na wysięgniku - tam był cały plac różnych zabytkowych aut z PRL i nie tylko. Nie wiem czy to dalej istnieje, ale w sumie jest to Twoja okolica Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1583
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:59, 31 Sty 2023 Powrót do góry

Deszczno tak, w obecnej chwili coś tam jeszcze pozostało, ale z tych "dobrych czasów" to pozostały tylko foty. Ale czy Międzyrzecz jest powiązany właśnie z Deszcznem, spróbuję pobawić się w detektywa Very Happy . Na wylocie ze Skwierzyny w kierunku na Deszczno/Gorzów była z kolei masa pojazdów wojskowych, teraz też pozostały tam jedynie resztki, ale to chyba inna bajka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krzysztof
User



Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 13:43, 31 Sty 2023 Powrót do góry

Trzeba dodać,że zarówno GAZ-y jak i ZIS-y były produkowane na przedwojennych amarykańskich licencjach.Jak ciekawostkę dodam ,że w drugiej częsci filmu"Jak rozpętałem Drugą Wojnę Światową" jako francuskie Citroeny wystąpiły dw różne ZIS-y 5 i 5W.Nie było by w tym nic dziwnego/sceny kręcono w ZSRR/ gdyby nie fakt,że Dolas wyjężdża na targ innym pojazdem ,a innym na ten targ dociera widać te różniące się opływowe i pładkie nadkola


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:12, 31 Sty 2023 Powrót do góry

Poldi jak kiedy zwiedzisz to muzeum to zdaj relację.


UralZis-5
Zis 5
Zis 5W
ImageUralZis 5 w Prl
ImageUralZis 355 w Prl OSP Jastrząb

Udało mi się znależć Zisa 5 z metalową kabiną i błotnikami z pierwszych lat produkcji (film Czterej pancerni i pies)
ImageZis 5 w Prl
ImageZis 5W( Sami Swoi)
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Śro 21:54, 01 Lut 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:55, 01 Lut 2023 Powrót do góry

URALZIS 11 PMZ 7

ImageURALZIS 11 PMZ 7 (Muzeum Białystok)


Trafiłem na kolejny samochód UralZis 5 . Wersja strażacka nazywa się URALZIS 11 PMZ 7 lub URALZIS 11 PMZ 8. We wcześniejszym poście jest tego samego typu UralZis strazacki . Wygląda na to że Polska kupiła nieznaną liczbę tych samochodów nowych po II wojnie.UralZisy-5 z giętymi błotnikami były robione do końca 1948r. Od 1949r były montowane błotniki wypukłe takie jak przy pierwszych zdjęciach UraloZisów zielonych poniżej.


https://www.youtube.com/watch?v=oEOGIn1flxw

Image UralZis-5M (foto porównawcze Lpgo)

ImageURALZIS -5M (foto porównawcze Lpgo)
Image Logo Zis -5

ImageURALZIS 11 PMZ 7

[link widoczny dla zalogowanych]

ImageURALZIS 11 PMZ 8
Ta cysterna pochodzi z 1948 roku. Przez długi czas samochód stał na piedestale przed witebskim Ministerstwem ds. Sytuacji Nadzwyczajnych. Ale w latach 2010-2011 samochód został odrestaurowany. Teraz bierze udział we wszystkich wystawach tematycznych w Witebsku i co roku jest przywożona do Mińska na paradę sprzętu przeciwpożarowego. W całej Białorusi jest to jedyny egzemplarz.
foto z Netu
Jeśli chodzi o nazwę(nie strażacką) to po przeniesieniu fabryki z Moskwy za Ural samochód nazywał się UralZis- 5V lub UralZis-5 a po modernizacji pod koniec lat 40-tych głównie hamulce, zawieszenie i silnik, Z zewnątrz błotniki wypukłe ( inne niż w Zisie 5) auto nazywało się UralZis 5M a od 1956 do 1958 UralZis 355.

Porównanie błotników poniżej
ImageZis 5
ImageUralZis 5M (UralZis 355 od 1956r zmiana nazwy)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Czw 8:49, 02 Lut 2023, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:44, 03 Lut 2023 Powrót do góry

Zis -6
Gaz AAA
Nie znalazłem zdjęcia Gaza AAA w Prl. Jak ktoś ma to mógłby wstawić,

[link widoczny dla zalogowanych]
ImageGaz AAA
GAZ-AAA był radzieckim, lekkim samochodem ciężarowym z okresu międzywojennego oraz II wojny światowej. Pojazd miał całkowitą długość 5,34 m przy szerokości 2,04 m i rozstawie osi 3,2 metra (między I, a III osią). Osiągał prędkość maksymalną na poziomie 65 km/h. Samochód mógł przewieźć ładunek o masie 2000 kilogramów. Jako napęd służył początkowo silnik 4-cylindorwy o pojemności 3,3 litra i mocy maksymalnej 42 KM zsynchronizowany z 4-biegową, manualną, skrzynią biegów. Napęd był przenoszony na dwie tylne osie. GAZ-AAA został opracowany jako rozwinięcie wozu GAZ-AA, czyli licencyjnej kopii amerykańskiej ciężarówki Ford AA. Główna zmiana dotyczyła zastosowania jeszcze jednej osi co czyniło z wozu GAZ-AAA ciężarówką trój-osiową. Produkcja seryjna wozu wystartowała w 1934 r. i trwała do 1943 roku. Szacuje się, że w jej toku powstało ok. 38.000 sztuk ciężarówek tego typu. W okresie 1941-1945, w związku z działaniami wojennymi, produkowano radykalnie uproszczoną i zubożoną wersję posiadającą np. płócienny dach czy drewniane drzwi kabiny kierowcy.

ImageZis -6 w Prl (Pogotowie techniczne)

[link widoczny dla zalogowanych]
ImageZis -6 w Prl

Image
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:17, 05 Lut 2023 Powrót do góry

Samochody które były opisywane. Nowe zdjęcia z Prl

ImageGaz 51 Toruń
ImageBedford OLB
ImageZis 5W
ImageGaz 51 Prl
ImageZis 151
ImageZis 5W Cysterna Prl
Image Gaz 51 Wałcz 1949r
ImageSkoda 706 w Prl
ImageSkoda 706 w Prl
ImageTatra T-111w Prl

https://www.youtube.com/watch?v=lqlQnJ7v3yo

ImageMagirus
ImageWarszawa, 1946. Centralny Port Lotniczy Okêcie. Nz. tankowanie samolotu D
ImageBedford Beczkowóz 1946r Prl
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:04, 07 Lut 2023 Powrót do góry

Gaz 69
Gaz 67
ImageGaz 69 w Prl
Gaz 69 używany był w Prl od lat 1953/1954 do lat 80-tych.
ImageGaz 69a w LWP
Image22.07.1956, Warszawa, Polska.
Uroczyste obchody Święta Odrodzenia Polski, defilada wojskowa i pokaz sprzętu wojskowego.
Fot. Romuald Broniarek, zbiory Ośrodka KARTA

w linku poniżej jest trochę zdjęć Gaza 69 z lat 50-tych w Prl
[link widoczny dla zalogowanych]



Gaz 67

Od stycznia 1944 roku produkowano ulepszoną wersję GAZ-67B (głównie ulepszenia mechaniczne). Produkcję tej wersji zakończono w sierpniu 1953 roku. Wyprodukowano ogółem 92 843 egzemplarzy modeli GAZ-67 i GAZ-67B.

ImageGaz 67 w Prl

ImageGaz 67 w Prl
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Pią 12:36, 10 Lut 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:32, 09 Lut 2023 Powrót do góry

Gaz 69A

Gaz 69A od Gaza 69 różnił się na zewnątrz głównie tym, że pierwszy to czterodrzwiowy, a drugi dwudrzwiowy który miał zamontowane koło zapasowe z boku od strony kierowcy.
ImageGaz 69A

ImageGaz 69A
ImageGaz 69
ImageGaz 69

https://www.youtube.com/watch?v=sZ-IQTr86mE

foto z netu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Pią 13:04, 10 Lut 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
gajowy
User



Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 311
Przeczytał: 97 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z lasu

PostWysłany: Pią 9:51, 10 Lut 2023 Powrót do góry

Golfpolo napisał:


Gaz 69 używany był w Prl od lat 1953/1954 do lat 80-tych.
ImageGaz 69 w LWP


To jest GAZ 69A - od przodu może to kiepsko widać, ale z boku...
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:27, 10 Lut 2023 Powrót do góry

Poprawione
Bussing N.A.G- 4500

ImageBussing N.A.G- 4500 w Prl
ImageBussing N.A.G- 4500 w Prl

[link widoczny dla zalogowanych]
foto z filmu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:07, 12 Lut 2023 Powrót do góry

Vomag 4,5 LHG
Opel Blitz 1,5t

ImageVomag 4,5 LHG w Prl
[link widoczny dla zalogowanych]



W 1938 roku zmodernizowano maski silników i kabiny kierowców ciężarówek VOMAG . Od 1940 roku VOMAG produkował głównie samochody ciężarowe z generatorem gazu drzewnego
W latach trzydziestych fabryka Vomag nie była jeszcze zaangażowana w niemiecki przemysł wojenny. Jednak krótko po 1939 roku zbudowano Panzerkampfwagen IV . W oparciu o ten model firma sama opracowała Jagdpanzer IV w 1943 roku , w związku z czym musiała znacznie się rozwinąć. To miejsce produkcji sprawiło, że Plauen stało się celem kilku alianckich bombardowań. Po wojnie resztki firmy zostały rozebrane przez Sowietów , maszyny skonfiskowane w ramach „reparacji” i wywiezione do Związku Sowieckiego .

ImageVomag 4,5 LHG
ImageVomag 4,5 LHG

Opel Blitz 1,5t

Image Opel Blitz 1,5t w Prl
[link widoczny dla zalogowanych]


ImageOpel Blitz 1,5t


Nie jest tak znany jak 3-tonowy Blitz, lecz również był produkowany. Chociaż miał dobrą opinię, wyprodukowano zaledwie 5767 tych ciężarówek, głównie dla niemieckiej armii. Ich produkcję zakończono w 1942 roku. Jako ciężarówka taktyczna montowano na niej - oprócz zwykłych wersji z otwartą skrzynią ładunkową - całą gamę nadwozi, łącznie z wersjami strażackimi i ambulansami. Był produkowany w wersji z napędem na jedną, tylną oś.
[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1583
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:57, 12 Lut 2023 Powrót do góry

Foty czarnobiałe pochodzą ze "Stawki..." fajne ujęcia Very Happy . Teraz się dowiedziałem, że to Vomag jest, ten na pierwszym miejscu. No i zagadka się rozwiązała Very Happy .


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:41, 14 Lut 2023 Powrót do góry

Opel Blitz 1,0t lieferwagen (samochód dostawczy)

ImageOpel Blitz 1,0 w Prl
ImageOpel Blitz 1,0 w Prl
ImageOpel Blitz 1,0 w Prl
[link widoczny dla zalogowanych]

ImageOpel Blitz 1,0 foto porównawcze
ImageOpel Blitz 1,0 foto porównawcze

[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:46, 16 Lut 2023 Powrót do góry

Chewrolet 3100 panel

ImageChewrolet 3100 w Prl

[link widoczny dla zalogowanych]
ImageChewrolet 3100 panel foto porównawcze
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin