FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Czy ktoś się spotkał z czymś takim?? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4047
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Czw 11:54, 14 Paź 2010 Powrót do góry

Panowie czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim czy to samoróbka??

Zabytkowy TARPAN kombi w unikalnej eksportowej wersji z roku 1976.
Pojazd osobowo-towarowy zarejestrowany do przewozu 6 osób oraz na dopuszczalną masę całkowitą 2100 kg. Pojemność silnika 2120 ccm. Był produkowany w połowie lat siedemdziesiątych w unikalnej wersji kombi w całości zabudowanej, z dodatkowymi oknami w części tylnej nadwozia. Był przeznaczony na eksport głównie do Libii gdzie w ówczesnym okresie czasu Polska prowadziła kompleksowe pomiary geodezyjne oraz inwestycje drogowe.
Wyposażony jest w górnozaworowy benzynowy silnik 2120 ccm pochodzący od samochodów Żuk i Warszawa oraz instalację gazową LPG i hak holowniczy.
Samochód jest w pełni sprawny mechanicznie, odpala bez problemu na benzynie i gazie, nie bierze oleju i osiąga bardzo dobrą prędkość 125 km/godz.
Wykonanie w kolorze biało-kościosłoniowym dawało większą odporność na nagrzewanie się a cztery w tylnej części odsuwane szyby lepszą wentylację wnętrza w gorących strefach klimatycznych do których był eksportowany.
O przeznaczeniu tych wersji Tarpanów głównie do Iraku wiem od żyjącego do dziś ówczesnego dyrektora polskiego przedsiębiorstwa które przez szereg lat wykonywało tam pomiary geodezyjne.
Poprawek blacharskich wymaga natomiast nadwozie pojazdu a w szczególności rynienki dachowe.
Belka przednia do której mocowana jest klapa maski silnika jest zdemontowana i wymaga naprawy zerwanej śruby dlatego na zdjęciach maska lekko odstaje ale jest to drobna usterka.
Tarpana zakupiłem w 2007 roku z zamiarem wyszykowania go na jak najlepszy wygląd. Dokupiłem do niego lepszą maskę przednią z napisem nazwy pojazdu oraz szyby boczne na wymianę.
Niestety samochodów w tym zabytkowych mam za dużo i dlatego do trzech lat Tarpan stoi na dworze i nie doczekał się remontu. Dlatego postanowiłem go sprzedać komuś kto będzie dysponował lepszymi warunkami do przechowywania go i wykona niezbędny remont.
Ten samochód w tej wersji nadwozia i z tego rocznika (34-letni) z pewnością zasługuje na inwestycję.
TARPAN ma oryginalne fabrycznie przetłaczane boki nadwozia, oryginalny dach z rynienkami i oryginalną tylną klapę do wersji kombi ale w tej klapie brakuje oryginalnego zamka i dwóch drążków skrętnych które miały podtrzymywać wznios klapy - rozwiązanie to było niedopracowane (awaryjne) i dlatego pozostały się tylko miejsca na śruby do zamocowania drążków skrętnych i a wznios tej ciężkiej klapy został przez kogoś przerobiony tak że jest ona teraz podpierana metalowym prętem. Od dłuższego czasu szukałem oryginalnych drążków do klapy w wersji kombi ale jest to trudne do zdobycia. Krajowa wersja Tarpana kombi w ściankach tylnej części nadwozia zamiast czterech przesuwnych szyb bocznych ma dwie nieotwierane szybki i blachę. Ale nawet ta wersja jest trudno osiągalna.
Jak widać na zdjęciach dolne części blach nadwozia były kiedyś naprawiane niestety za pomocą nitowania wstawek blachy ocynkowanej. Jest to trwale rozwiązanie ale nie wygląda estetyczne i zapewne coś z tym należałoby zrobić.
Poprzedni właściciel samochodu wykonał kompletny remont silnika i bezawaryjne przejechał około 53 tys. km w jego działalności gospodarczej.

Image
Image
Image
Image

więcej zdjęć

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 12:12, 14 Paź 2010 Powrót do góry

Ja mam dwie możliwości:albo to włoski tarpaniello albo samoróbka Wink
Na 90% to samoróbka Wink
Gość







PostWysłany: Czw 12:57, 14 Paź 2010 Powrót do góry

Spotkałem się z "oryginalną Nysą 1500ccm na eksport do Korei Płn", wiec Tarpan do Libii też mnie nie zdziwi... Oczywiście to cytaty z opisów sprzedawców.
Ja pierdziu, czego to ludzie nie wymyślą...
SlawekH
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1536
Przeczytał: 113 tematy

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 13:51, 14 Paź 2010 Powrót do góry

A skoro Simon Templar już pojawił się w tym wątku, to ciekaw jestem, co sądzi o tej [link widoczny dla zalogowanych] ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 17:22, 14 Paź 2010 Powrót do góry

Technicznie dobra, fajnie i miło dla oka zrobiona, zarówno "od dołu" jak i w środku - no cukiereczek.
Niestety, w swej słodkości z Nysą ma niewiele wspólnego. Kolorowa pstrokacizna od dołu, zupełnie nie oryginalne układy i mechanizmy. Zmiany zewnętrzne zupełnie oddalające ja od fabrycznego wzorca. Wnetrze przedziału pasażerskiego i kierowcy rodem raczej z Angielskiego kampingu, nie Nysy. Pełna "cepelia" - czyli im więcej migajacych światełek tym lepszy hit na wiejskim disko.
Krótko: bardzo ładnie polakierowana Nysa 521, zupełnie zepsuta nieoryginalnością, choć mogłaby być naprawdę dobrą kolekcjonerską perełką.
Oczywiście pominąwszy fakt, iz cena jest adekwatna do lampeczek - zupełnie z kosmosu!

A może jestem ortodoksem lubiącym fabryczne stany zabytkowych wozów...
RAFLAB
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 928
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork

PostWysłany: Czw 17:32, 14 Paź 2010 Powrót do góry

Simon, masz 100% racji - śliczny lakier na ładnie odrestaurowanej budzie 521, ładnie odmalowany silnik i tylko tyle. Cena kosmos, a nie tak dawno ( no jakieś 1,5 roku temu), była "perełka" tzn. Nysa z przebiegiem bodajże 500 km trzmana przez 20 lat w garażu i poszła za 10000 (oj warto było dać Laughing )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
1313
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2695
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 20:16, 14 Paź 2010 Powrót do góry

No właśnie, jest lekko przesadzona, ale powiem Wam, że trzeba się cieszyć, że ktoś chociaż w taki sposób uratował kolejną Nyskę. Osobiście zmieniłbym w niej kilka rzeczy, ale i tak z chęcią bym ją przygarnął Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin