FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Jelcz-Berliet Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Coffee
User



Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 81
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków - Borek Fał.

PostWysłany: Sob 22:20, 20 Paź 2012 Powrót do góry

Panowie, będąc znawcą komunikacji miejskiej muszę zaznaczyć, że Jelcz-Berliet, a PR110 to zupełnie dwa inne wozy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 2926
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Sob 22:28, 20 Paź 2012 Powrót do góry

to sprawdź dokładnie
pierwsze PR110 nosiły również logo i nazwę Berliet


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Radoslav1986
User



Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 689
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 65 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stargard

PostWysłany: Sob 22:47, 20 Paź 2012 Powrót do góry

jat02 napisał:
pierwsze PR110 nosiły również logo i nazwę Berliet


Dokładnie. I to nawet nie takie pierwsze. Pomijając Jelcze Berliety PR100 produkowane przez 3 lata od momentu podpisania umowy polsko-francuskiej (dwudrzwiowe), które niemalże nie różniły się od zakupionych wozów licencyjnych; model PR110, miał w nazwie "Berliet" przez 8 lat (1975-1983).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 0:04, 21 Paź 2012 Powrót do góry

Tylko tu nie chodzi o logo i nazwę Berliet, a o wiele zmian wprowadzonych w pr110 - przede wszystkim miał 3-skrzydłowe drzwi, został wydłużony, a także miał 4 okrągłe reflektory, zamiast 2 prostokątnych. Również mechanicznie był to zupełnie inny wóz (silnik, skrzynia).


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 0:04, 21 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Coffee
User



Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 81
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków - Borek Fał.

PostWysłany: Nie 22:21, 21 Paź 2012
PRZENIESIONY
Pon 7:20, 22 Paź 2012
Powrót do góry

Dokładnie, oto chodziło. Jedyne co miał wspólnego PR110 z Berlietem, to licencję, nic więcej (nawet w dowodach rejestracyjnych było "Jelcz PR110U/PR110M").


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 23:09, 21 Paź 2012
PRZENIESIONY
Pon 7:20, 22 Paź 2012
Powrót do góry

A co to są 3-skrzydłowe drzwi w Jelczu czy Berliecie? Bo chyba Panowie trochę mylicie w swej zajadłości nazewnictwo, a stąd potem wynikają nieporozumienia.
Pytanie co Jelcz PR110U (czy też D, M, L, IL...) miał wspólnego z Berlietem i odpowiedź że nic, jest ciut naginana...
Najpierw trzeba odpowiedzieć z którym Berlietem i z którego roku Berlietem. Ktoś słusznie zauważył podwójne nazewnictwo Jelcz-Berliet, (dodać wypada jeszcze "parowóz" Berlieta na przedniej ścianie).
I chyba w tej dyskusji gdzieś umknął symbol PR100 (i dowolnie MI, MII, A, B, C, D, M...) od którego tak dość dziwne symbole pojawiły się w polskim nazewnictwie, a których nigdy w dowodach rejestracyjnych nie wpisywano.
I choć Jelcz PR110 (typ dowolny) niewiele ma w sensie technicznym z Berlietem, to jednak jest to solidnie zmodyfikowany Berliet PR110.

A może by przewrotnemu (dość literalnemu, przyznam) mojemu myśleniu dać już zupełne pole swobody, to zadać mi pozwólcie pytanie, co Jelcz M11 ma wspólnego z Jelczem? Przecież to Ikarus, czyż nie? Przecież wykładnią rejestracji w wypadku składaków w latach 80 był producent/typ podwozia? A tu wybitnie Jelcza nie znajdziemy... Ciekawe, nieprawdaż?

Wiem, oftopowo trochę napisałem, ale naginanie rzeczywistości to coś co lubię, ale nie w historii motoryzacji polskiej.
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 2926
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pon 10:24, 22 Paź 2012 Powrót do góry

Coffee napisał:
Panowie, będąc znawcą komunikacji miejskiej muszę zaznaczyć, że Jelcz-Berliet, a PR110 to zupełnie dwa inne wozy.


Jelczem PR targały różne losy , masa modernizacji , nie zawsze trafionych , aż do kuriozalnego powstania hybrydy polsko-węgierskiej w ramach "bratniej współpracy RWPG" czytaj "ratowanie" umierającego Ikarusa , w zakładach Jelcza musiano skonstruować właściwie całkiem nowe nadwozie , przystosowane do podwozia Ikarusa z silnikiem podpodłogowym , właściwie po za podobieństwem , wykorzystaniem ściany przedniej , tylnej i częściowo oszklenia , pojazd ten nie ma nic wspólnego z PR-110


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 11:13, 22 Paź 2012 Powrót do góry

No tu szkoły są dwie, Jat.
Albo ratowanie Ikarusa - choć przed czym w tamtej epoce.
Albo ratowanie braku zdolności produkcyjnej działu podwozi Jelcza - ku czemu bardziej bym się skłaniał.
Jeszcze jest wątek braku zdolności wytworzenia odpowiedniej ilości silników, ale to ciut naciągane się wydaje...


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 11:15, 22 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 2926
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pon 15:53, 22 Paź 2012 Powrót do góry

niestety , ale ratowanie Ikarusa ,
epoka nie ma tutaj znaczenia , zakład budowy nadwozi , na skutek załamania dostaw blach i niewypłacalności fabryki , na placach magazynowych zalegały dziesiątki gotowych podwozi autobusowych , co w konsekwencji doprowadziło do chorej umowy , na podstawie której Jelcz "zobowiązał się" do wyprodukowania nadwozia nadającego się na zabudowę podwozia Ikarusa , najciekawsze jest to , że nie próbowano sprzedać samych podwozi (lub nie było zgody rządu) chociażby do ZSRR , który importował duże ilości autobusów z Węgier .
Ale takie to było RWPG
Jeden z przeliczników --- 1 Nysa do ZSRR , w zamian 25000 emaliowanych nocników


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jat02 dnia Pon 15:53, 22 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Cochise
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1239
Przeczytał: 57 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Śro 21:53, 24 Paź 2012 Powrót do góry

Fajna dyskusja kiedy będzie cd? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 2926
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Śro 22:15, 24 Paź 2012 Powrót do góry

jakoś nie ma chętnych


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin