FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Lubliny w Lublinie Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 12:56, 01 Lut 2012 Powrót do góry

Ciekawy zbiór Lublinów Gaz 51 . Po rejestracji i reklamach na pace widac że sa z Lublina .

Może Krzyśiek vel CZARODZIEJ by coś więcej wiedział na ten temat , to jego podwórko . Może jeszcze więcej mają tam jakiś ciekawostek .

Image
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Śro 19:05, 01 Lut 2012 Powrót do góry

Z tego, co mi wiadomo, to tylko te. Robią głównie za nośnik reklam, podobno czasem można je spotkać w ruchu, jadące kolumną.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zdjęcia z 2007 roku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smookee
User



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 19:39, 01 Lut 2012 Powrót do góry

Ale takim zielonym to bym mógł na co dzień jeździć Very Happy więcej od matiza i tak na pewno nie pali


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MARCO
User



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3943
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 19:59, 01 Lut 2012 Powrót do góry

Ładny zbiór. Ale jeden z nich jest inny. Chodzi o tego brązowego. Ma inny dach bardziej kanciaty oraz okna w drzwiach też mają kanty. Nie wiem czy to wcześniejsza produkcja czy późniejsza. Co na to znawcy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tracker
User



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 1800
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra Kalwaria

PostWysłany: Śro 20:24, 01 Lut 2012 Powrót do góry

MARCO napisał:
Ładny zbiór. Ale jeden z nich jest inny. Chodzi o tego brązowego. Ma inny dach bardziej kanciaty oraz okna w drzwiach też mają kanty. Nie wiem czy to wcześniejsza produkcja czy późniejsza. Co na to znawcy Wink


No ja znawcą nie jestem. Jako laikowi to wygląda mi na samoróbkę Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Śro 21:20, 01 Lut 2012 Powrót do góry

Młodzieniaszków to by co niektórzy już z piorunami do wujka google posłali... Laughing Mr. Green
Wink

Ogólnie - pomarańczowy (brązowy) - najstarsza wersja kabiny; drewniany szkielet i cały tył kabiny, drewniane całe drzwi (rama, poszycie), dach kryty dermatoidem, poszycia drzwi z impregnowanej sklejki.
Autko na zdjęciu ma dach obity blachą - nie jest to oryginał, tylko późniejsza, eksploatacyjna naprawa / poprawka - swoją drogą dość powszechna w swoich czasach.

Zielony - nie chcę przesądzać na 100%, ale bardziej skłaniam się ku fantazji osoby wykonujacej renowację - kabina już stalowa, w tym wytłoczka drzwi. Niezwykle mało prawdopodobne, aby dolną część poszycia drzwi robiono jeszcze ze sklejki... Technologicznie bez sensu; niby jakaś oszczędność blachy...ale komplikuje cąły proces produkcji. No i absolutnie żadne źródła (ani weryfikacja npdst zachowanych innych egzemplarzy) nie wspominają o etapie przejściowym.

Niebieski - nowy typ kabiny, w pełni stalowa (zarówno konstrukcja, jak i poszycia).

Z innych ciekawostek - to wszystkie w/w Lublinki mają najnowszy typ felg, a występowały jeszcze co najmniej takie falgi, jak we wczesnych ZiSach 5.


Arrow [link widoczny dla zalogowanych] Smile


Image
Fot: Michał "Moch", Łódź

http://www.samochodymadeinpoland.fora.pl/lublin-gaz-51,67/galeria-lublin-51-gaz-51,143-15.html

Na tym "lublinkowym" placu autko przed remontem to GAZ 63, czyli wersja 4x4 GAZa 51 (podwozie od sanitarki, o czym świadczą lampki na dachu kabiny).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krzysztof
User



Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 11:49, 02 Lut 2012 Powrót do góry

Lublin 51 produkowany był w FSC Lublin w latach 1951 -1959 r. na licencji radzieckiego pojazdu Gaz 51.Model produkowano najpierw z kabiną drewnianą ,a następnie po wprowadzeniu w ZSRR kabiny metalowej z taką samą metalową. Na podwoziu Lublina montowane były klasyczne skrzynie cięzarówek jak też nadwozia typu sanitarka, wozy transmisyjne Polskiego Radia /kabina typu autobusowego z lufcikami w podwyższonym dachu,pojazdy te wykorzystywano także do potrzeb wydziałow kryminalistyki MO/.Po 1956 r. wprowadzono do produkcji pojazdy specjalne do przewozu oddziałów zwartych MO. Polski Lublin przegrał walkę z bardziej ekonomicznym FSC Starem 20-21. Wykonano także prototyp Lublina z nadwoziwm typu wagonowego z przodem /silnik pod kabiną/ przypominającym Stara 20. Po 1956 r. prowadzono prace nad typowymi furgonetkami ,które w przypadku FSC Lublin nazwano Żuk A03, a późniejszej FSD w Nysie ,Nysa 57-59.
Pierwowzór Lublina 51 , GAZ 51 opracowany został w 1939 r. jeszcze z kabiną wzorawaną na pojazdach z lat 30 tych. Podczas wojny powrócono do koncepcji następcy GAZ-a AA wykorzystując podzespoły i głównie kabinę Studebekera US 6 , które napływały w ramach pomocy wojennej z USA i Wielkiej Brytanii /za rosyjskie złoto/.W 1943 r . model GAZ 63 z napędem 4x4 posiadał typową kabinę Studebekera. produkcja seryjna GAZ 51 ruszyła w 1946 r. jeszcze z drewnianą kabiną ,w 1956 wszedł model 51A z kabiną metalową.Gaz tet produkowany był do końca 1975 r. nie tylko w Gorki. Podwozie tego pojazdu służyło do produkcji nie tylko ciężarówek, w tym ciągników siodłowych, ale i do produkcji autobusów najpierw w GZA w Gorki /Niżnyj Nowogrod/ a następnie w pawłowskich zakładach /PAZ 651/ ,kurgańskich zakładach KaWZ 651 ,jak i w innych miastach / targuński TAZ/.Elementy zarówno podwozia jak i nadwozia stosowano w innych pojazdach z tego okresu /Ural- ZIS 355 czy KAZ w Gruzji/ czy też w mniejszych terenówkach GAZ/UAZ 69, .
GAZ 51 produkowany był również w ramach licencji w Korei Płn. "Sinri'58
/grubo po zakończeniu produkcji w ZSRR/ oraz w Chinach "YUEJIN" NJ-130".
Następcą GZA-a 51 był pojazd o symbolu 52/53 produkowany w latach 70-tych i 80-tych.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin