FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 MAZy serii 500 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4406
Przeczytał: 124 tematy

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 22:03, 24 Sie 2014
PRZENIESIONY
Pią 23:14, 29 Sie 2014
Powrót do góry

Może być tak, że 2,65 był napis na wywrotkach, a dźwigi miały szerszą zabudowę i na nich malowano 2,75...
Przydałoby się to jakoś zweryfikować.
Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Finster
User



Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 478
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kobyłka

PostWysłany: Pon 7:28, 25 Sie 2014
PRZENIESIONY
Pią 23:15, 29 Sie 2014
Powrót do góry

Mój sąsiad jeździł takim Mazem jak byłem dzieckiem. Pamiętam go bardzo dobrze. Niebieska szoferka, ciemno szary kiper i szare felgi. Głośny był jak nie wiem co.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:06, 25 Sie 2014
PRZENIESIONY
Pią 23:16, 29 Sie 2014
Powrót do góry

JarekS napisał:
Może być tak, że 2,65 był napis na wywrotkach, a dźwigi miały szerszą zabudowę i na nich malowano 2,75...


Prawdopodobnie masz rację. Pamięć bywa zawodna a nie udało mi się znaleźć żadnego zdjęcia ale tak właśnie zapamiętałem. Wywrotki i ciągniki siodłowe (chyba też skrzyniowe) miały strzałki z wartością 2,65, dźwig - 2,75. Co do kolorów: kabina niebieska, skrzynia lub kiper szare (nie zielone ani zielono-szare), zabudowa dźwigu szara lub żółta. Być może były też inne wersje ale nie pamiętam. W sumie MAZ-ów w latach 70-tych na Górnym Śląsku nie było zbyt wiele.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
msch00
User



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 396
Przeczytał: 63 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz/Elbląg

PostWysłany: Wto 7:41, 26 Sie 2014
PRZENIESIONY
Pią 23:17, 29 Sie 2014
Powrót do góry

JarekS napisał:
... ale przydałoby się zdjęcie prawdziwej wywrotki z takim napisem, a nie tylko modeli. ...
Pozdrowienia.


Jarek, w mojej firmie stoi odstawiona "na boczny tor" wywrotka i obok jeszcze sama kabina. Jak znajdę chwilę, spróbuje podejść tam i porobic zdjęcia. Pamiętam, że jeszcze w zeszłym roku jeździło toto po terenie firmy, ale nie pamiętam czy był tam napis. Jak porobię zdjęcia to podeślę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4049
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Wto 8:26, 26 Sie 2014
PRZENIESIONY
Pią 23:18, 29 Sie 2014
Powrót do góry

To musiało być 2,65 bo 2,75 miały krazy!!


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:08, 26 Sie 2014
PRZENIESIONY
Pią 23:19, 29 Sie 2014
Powrót do góry

Wywrotki i ciągniki miały 2,65 ale dźwigi mogły mieć 2,75. Wprawdzie zabudowy samych dźwigów typów KS 3561 i KS 3562 montowanych na MAZach 500 nie przekraczały 2,5 m ale konstrukcja platformy a szczególnie podpór mogła powodować zwiększenie szerokości. Najlepsze byłoby zdjęcie z epoki.
W każdym razie wywrotki miały 2,65. Żeby rozwiać wątpliwości proponuję obejrzeć film "Pejzaż horyzontalny", tam pojawiają się MAZy z opisanymi kabinami. Poniżej screenshot:

Image


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4406
Przeczytał: 124 tematy

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Wto 15:57, 26 Sie 2014
PRZENIESIONY
Pią 23:20, 29 Sie 2014
Powrót do góry

Dzięki Panowie za zaangażowanie w szukanie materiałów.
Najważniejsza informacja, jaka była potrzebna, to szerokość, czyli 2,65 dla wywrotki i wersji skrzyniowej.
Strzałki, wielkość liter, wzór, były różna, zatem na model można zrobić oznaczenie w miarę dowolne, bez trzymania się sztywno jakiegoś wzoru.
Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Wto 18:09, 26 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:29, 26 Sie 2014
PRZENIESIONY
Pią 23:21, 29 Sie 2014
Powrót do góry

Sprawdź jeszcze tę wersję skrzyniową. Wydaje mi się, że mieściła się w przepisowym gabarycie. Wywrotka wbrew pozorom była szersza a ciągniki były opisywane jako ponadgabarytowe bo oryginalnie tworzyły zestawy z szerokimi naczepami, m.in. do przewozu prefabrykatów z fabryk domów. Sorry, ze Ci namieszałem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4406
Przeczytał: 124 tematy

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pią 23:35, 29 Sie 2014 Powrót do góry

Dyskusja o MAZach spotykanych w Polsce została przeniesiona tutaj, żeby nie śmiecić w wątku dotyczącym modeli. Tu zawsze można do tematu wrócić, jak ktoś natknie się na ciekawe zdjęcia albo coś sobie przypomni.
Ja tylko dodam, że 2 moje modele MAZów z Rosji (skrzynia i wywrotka) utknęły w chwili obecnej w Urzędzie Celnym, ale mam nadzieję, że dotrą w przyszłym tygodniu.
Pozdrowienia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
Moderator



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2098
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Sob 14:24, 30 Sie 2014 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin