FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Polskie zapomniane pojazdy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3522
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 9:25, 17 Maj 2014 Powrót do góry

W wojażach po kraju znalazłem takie pojazdy

Lublin 1 w wykonaniu z plastikową zabudową w niespotykanej odmianie mikrobus
Syrena P4 - prototyp , nigdy nie zrealizowany projekt na mały samochód rodzinny


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jat02 dnia Pią 18:31, 23 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Sob 10:42, 17 Maj 2014 Powrót do góry

O ile na Lublina nawet bym uwagi nie zwrócił - o tyle Syrena rewelacja ! Pierwszy raz o takiej słyszę. Ładniejsze to od Syreny Mikrobus.
Szkoda tylko, że w takim stanie stoi...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:06, 17 Maj 2014 Powrót do góry

jat02 napisał:
W wojażach po kraju znalazłem takie perełki

...Syrena P4 - prototyp , nigdy nie zrealizowany projekt na mały samochód rodzinny


A gdzie takie cudo znalazłeś?
Czy możesz coś więcej o tym "niezrealizowanym projekcie" napisać?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 11:09, 17 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Grexik
User



Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 11:25, 17 Maj 2014 Powrót do góry

Gdzie ta Syrena stoi?Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3522
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 12:15, 17 Maj 2014 Powrót do góry

Nie zgodziłbym się , że Lublin nie jest godny uwagi , o ile kilkakrotnie spotkałem się z zabudową z tworzywa sztucznego , to nigdy w wersji oszklonej .

Co się tyczy Syreny , to jest ona w posiadaniu osoby , która stała się posiadaczem pojazdu przez przypadek.
Właściciel nie życzy sobie na chwilę obecną ujawniania żadnych informacji o miejscu przebywania pojazdu jak i również publikowania jego zdjęć , stąd napis na zdjęciu.

Jeżeli chodzi o techniczną stronę pojazdu , to projektant wykorzystał do jego budowy dostępne wówczas na rynku podzespoły i elementy karoserii m.in. od Żuka , klasyczny układ napędowy , 4-cyl. silnik , skrzynia biegów z lewarkiem w podłodze , przednia kanapa dla kierowcy i pasażera oraz dwie kanapy umieszczone wzdłuż pojazdu dla 6 osób .
Ciekawostką jest również to , że samochód był cały oszklony , również na tylnych narożnikach .
Aktualnie zbierana jest dokumentacja oraz dostępne części do próby odnowienia pojazdu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Sob 12:19, 17 Maj 2014 Powrót do góry

jat02 napisał:
Nie zgodziłbym się , że Lublin nie jest godny uwagi , o ile kilkakrotnie spotkałem się z zabudową z tworzywa sztucznego , to nigdy w wersji oszklonej .



Nie stwierdziłem, że nie jest godny uwagi - tylko że ja bym nie zwrócił na niego uwagi jakbym go zobaczył. Wink Bo z wyglądu Lublin jak Lublin na pierwszy rzut oka...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:10, 17 Maj 2014 Powrót do góry

jat02 napisał:
Jeżeli chodzi o techniczną stronę pojazdu , to projektant wykorzystał do jego budowy dostępne wówczas na rynku podzespoły i elementy karoserii m.in. od Żuka , klasyczny układ napędowy , 4-cyl. silnik , skrzynia biegów z lewarkiem w podłodze , przednia kanapa dla kierowcy i pasażera oraz dwie kanapy umieszczone wzdłuż pojazdu dla 6 osób .
Ciekawostką jest również to , że samochód był cały oszklony , również na tylnych narożnikach .
Aktualnie zbierana jest dokumentacja oraz dostępne części do próby odnowienia pojazdu.


Wygląda mi to na "projekt" zrealizowany przez wiejskiego mechanika w stodole z przypadkowych elementów, które akurat były pod ręką Wink. Takich "projektów" kilka już widziałem. No ale poważna nazwa "Syrena P-4 prototyp, nie zrealizowany projekt samochodu rodzinnego" sugeruje jednak coś innego. Bardzo to tajemniczo brzmi, czy wiadomo skąd taka nazwa, kto to projektował, gdzie itd?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 13:23, 17 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2494
Przeczytał: 116 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Sob 13:22, 17 Maj 2014 Powrót do góry

A czy właściciel zamierza tę Syrenę odrestaurować?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Sob 13:23, 17 Maj 2014 Powrót do góry

Na "Złomniku" zdjęcie Syreny (?) pojawiło się w 2012 roku...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 8:36, 19 Maj 2014 Powrót do góry

Kolego jat02 z poprzednich Twoich postów wynikało, że masz sporą wiedzę o tym "projekcie". Napiszesz coś więcej o pochodzeniu tego pojazdu i nazwie "Syrena P-4"?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3522
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 20:00, 19 Maj 2014 Powrót do góry

Projekt , jak wiele w tamtych latach , powstał , jak coś z niczego i wszystkiego zarazem .
Budowany był nieomal po kryjomu w jednej z motoryzacyjnych wzorcowni .
Podwozie wraz z zespołem napędowym pochodziło tymczasowo od Opla P4 (i stąd oznaczenie prototypu).
Silnik 4-suwowy 4-cylindrowy ustawiony w osi pojazdu , przekazujący napęd przez mechaniczną skrzynkę biegów z mechanizmem zmiany umieszczonym bezpośrednio w górnej części skrzynki , napęd klasyczny , poprzez wał kardana na tylne koła .
Koło kierownicy trzyramienne , zegary w tablicy rozdzielczej adaptowane od W-wy lub Żuka , kanapa przednia jednoczęściowa , w tylnej części pojazdu dwie jednoczęściowe kanapy umieszczone wzdłuż nadwozia , szyba czołowa z narożnikami wzorowana na Żuku.
Duże przednie drzwi zawieszone na przedniej krawędzi umożliwiały swobodny dostęp do wnętrza , tylne drzwi zawieszone na lewej krawędzi .
Oświetlenie przednie typowe dla polskich samochodów , tylne prawdopodobnie pochodziło od Nysy N-59 jak i oświetlenie tablicy rejestracyjnej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:26, 19 Maj 2014 Powrót do góry

Budowany był po kryjomu w jednej z motoryzacyjnych wzorcowni z części Żuka na podwoziu Opla P-4 (produkcja 1935-37, silnik 23KM, poj. 1,1) i dlatego nazwano go Syrena P-4 ???
Dla mnie to za dużo, nie wierzę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zet
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 32
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 7:31, 22 Maj 2014 Powrót do góry

I na pewno ruscy nie pozwolili go produkować, a Francuzi wykradli projekt i zrobili z niego Renault Espace.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:52, 22 Maj 2014 Powrót do góry

To chyba zbyt daleko idące wnioski Wink Trudno uwierzyć w przedstawiony opis "projektu" ale kto wie? Może z czasem dowiemy się więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3522
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 16:17, 22 Maj 2014 Powrót do góry

max
Ale tylko Tobie trudno uwierzyć
Tak próbowano tworzyć motoryzację w Polsce tamtych lat (moich lat) , wystarczy popatrzyć na zdjęcia prototypowej , przedprodukcyjnej Syreny , też zlepkiem różnych części .
Było bardzo , bardzo wiele projektów i prototypów , które z wiadomych powodów nie miały szansy na produkcję . nawet małoseryjną (jak w przypadku Mikrusa)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin