FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Prośba o materiały na temat 126p 1976r. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Grexik
User



Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 21:31, 27 Maj 2013 Powrót do góry

Jako iż dzisiaj stałem się szczęśliwym współposiadaczem Maluszka z 1976r. w stanie jak dla mnie świetnym poszukuję wszelkiej dokumentacji, szkiców, fotek 126p z tego okresu.

Chcemy go odnowić i doprowadzić do stanu jak najbardziej oryginalnego, więc stąd moja prośba, bo gdzie jak nie na tym forum. Smile

Przekopałem trochę sieć, ale wciąż mi mało, a może macie coś ciekawego. Wink

Pozdrowienia!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grexik dnia Pon 21:32, 27 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 21:42, 27 Maj 2013 Powrót do góry

Grexik, najpierw pokaż fotkę, później pomyślimy Cool Cool Cool
Dziwny Mag
Moderator



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2126
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 96 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Pon 21:44, 27 Maj 2013 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] -dział 126p

Katalog części - jeśłi musisz robić remont; książka napraw WKiŁ tak oŋólnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Grexik
User



Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 22:01, 27 Maj 2013 Powrót do góry

Dzięki Magu!

Samochód kupiliśmy od pierwszego właściciela(dołączył dowód zakupu w Polmozbycie itp.), który jeździł nim do kościoła i na grzyby, a od 7 lat Maluszek stał w PRLowskim garażu i był tylko co 2 dni przepalany.

Mechanicznie po wstępnej diagnozie nie ma nic większego do roboty, oczywiście gruntowny przegląd oraz pochylenie się tylko nad skrzynią biegów.

Chcieliśmy zostawić oryginalny lakier, jednak bez profesjonalnego malowania się nie obejdzie,ponieważ kiedyś był polakierowany tylko do połowy, dlatego niedługo trzeba przystąpić do prac delikatnie rozbiórkowych. Poza tym to kosmetyka i wymiana paru drobiazgów na oryginale. Później rejestracja jako zabytek i czas się pocieszyć świetnym klasykiem.

Zdjęć jako takich nie mam, ale jako, iż chcę prowadzić dokumentacje od początku, to mam zdjątko jeszcze z placu sprzedającego. Wink

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grexik dnia Sob 15:33, 01 Cze 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 14:06, 28 Maj 2013 Powrót do góry

Bardzo fajny Maluszek Wink
Mówisz tylko o skrzyni biegów..Ja profilaktycznie wymieniłbym np. hamulce (wraz z przewodami - lubiały parcieć), zabierak, sprzęgło, pompkę paliwa itp.. Wink
Na "dzień dobry" widzę, że ktoś zrobił tuning i wymienił felgi cytrynki na zwykłe "Maluchowe". Wymiana felg cytrynek na "zwykłe" niosła ze sobą także wymianę: bębnów, tarcz kotwicznych, zwrotnic, piast, półosiek, cylinderków, okładzin...Generalnie, aby zmienić takowe kółka trzeba rozwalić całe zawieszenie Cool
Ponadto nie posiada znaczka przedniego i dziur pod niego. Może to wskazywać na "strzał" w przód i wymianę pasa przedniego (i być może maski, czy coś więcej - nie wiem). Ale też Panowie z FSMu mogli mieć "kaprys" i nie dać znaczka, ani dziur pod niego. Jestem jednak bardziej przekonany, że miał po prostu wymieniany co najmniej pas przedni Wink
Proszę o więcej zdjęć to Tobie zdiagnozuję, co jeszcze jest niezgodne z rocznikiem.

Pozdrowienia

PS Przy rejestracji na zabytek szykuj co najmniej 1000 zł Razz
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 1948
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 14:19, 28 Maj 2013 Powrót do góry

Nie jestem znawcą, ale wygląda mi to na oryginalne felgi, z szerokim rozstawem śrub. Co do pasa przedniego, może był jedynie lekko stuknięty i szpachlowany?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3425
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Wto 14:29, 28 Maj 2013 Powrót do góry

Musi mieć "cytrynki", bo ma stare kołpaki:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu akurat nowo produkowane, ale wzór ten sam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 14:39, 28 Maj 2013 Powrót do góry

Czyli QLIG chcesz powiedzieć, że pod tymi kołpakami znajdują się "cytrynki"??
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3425
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Wto 14:44, 28 Maj 2013 Powrót do góry

Nowsze mają mniejszy rozstaw śrub, więc muszą być Wink Coś jak tu:

[link widoczny dla zalogowanych]

( innego zdjęcia Malucha na tych kołpakach nie znalazłem, więc musi starczyć ta pokraka )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Wto 14:50, 28 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 16:04, 28 Maj 2013 Powrót do góry

Racja QLIG.
Czekam na zdjęcia od Grexik'a.
Grexik
User



Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 0:13, 29 Maj 2013 Powrót do góry

Cały układ hamulcowy został niedawno wymieniony. Zabierak i lizak jest do wymiany.Tak, jak mówiłem przejdzie jeszcze gruntowny przegląd. Felgi są oryginalne cytrynki (wstrętne kołpaki pójdą od razu do kosza). Tak, Kaszlak miał delikatny dzwonek z przodu i został w PRL pomalowany i zaszpachlowany jak widać do połowy. Wink Również jak widzicie zderzak przedni jest nienaturalnie wgięty.

Znaczek został skradziony przez zazdrosnego sąsiada poprzedniego właściciela, ale chcę to jeszcze sprawdzić z fotkami samochodu w czasach świetności.

Wstępnie wiem jak to z zabytkiem, ale nad rejestracją będziemy zastanawiać się później.

Przy tym samochodzie nie chcemy, robić nic pochopnie. Na początek chcę zgromadzić jak najwięcej materiałów. Później przemyśleć i zaplanować plan odnowy. Wszystko robić z precyzją, namaszczeniem i jak najbardziej oryginalnie.

Pozdrowienia! Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grexik dnia Śro 0:15, 29 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Grexik
User



Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 15:30, 01 Cze 2013 Powrót do góry

Serdecznie dziękuję za odzew ze strony forumowiczów. Szczególnie kolegom Dziwny Mag i czapajew. Wszelkie informacje jak i części są dla mnie na wagę złota.

Dzięki chłopaki! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
przemek77
User



Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 282
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:37, 03 Cze 2013 Powrót do góry

Mam kilka książek do 126p Np Naprawa samochodów Fiat 126p co prawda z 1986r ale opisuje i starsze modele. Książkę z serii "Jeżdżę samochodem Fiat 126p" wydanie z 1981 a może coś jeszcze znajdę jak chcesz odezwij się na priv Może się jakoś dogadamy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Grexik
User



Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 19:38, 03 Cze 2013 Powrót do góry

Niestety już za późno. Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 651
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Sob 18:34, 31 Maj 2014 Powrót do góry

Tutaj jest 126p 1976. Zabytkowy.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin