FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Wartburgi - ich historia i moje wspomnienia Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
jat02
Klubowicz



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 2868
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 1:45, 28 Mar 2011 Powrót do góry

Tak , jak w temacie o Trabantach chciałbym podzielić się moimi refleksjami na temat Wartburga

Samochód ten , który przeszedł burzliwą historię od modelu 311 aż do 1,3 u wielu osób wzbudza jeszcze pozytywne wspomnienia.

Piękna , jak na tamte lata i zgodna z ówczesnymi trendami , karoseria w modelu 311,312,313 doczekała się wielu wersji , co było właściwe ewenementem w Europie środkowej.
Wprowadzenie tego pojazdu do produkcji wywołało sporo zamieszania .
Duży i stosunkowo wygodny samochód napędzany trzycylindrowym silnikiem , chłodzonym cieczą i umieszczonym wzdłuż osi pojazdu , miał nadwozie umieszczone na ramie , która pozostała aż do zakończenia produkcji samochodu w 1991 roku.
Praktycznie można by podzielić produkcję samochodu na kilka etapów
- modele 311 i 312 w wersjach sedan , kombi , camping , kabriolet i sport na 15" kołach
- model oznaczony symbolem 1000 tzw.przejściówka na kołach 13" i spiralach zamiast resorów , w niektórych odmianach stosowano inną atrapę z poziomych kilku listem z polerowanego aluminium lub chromowanej blachy
- model 353 w podstawowej wersji sedan , kombi i pickup i lewarkiem zmiany biegów pod kierownicą
- model IFA 353 w podstawowej wersji sedan , kombi i pickup i lewarkiem zmiany biegów pod kierownicą lub w podłodze
zmiana dotyczyła też pasa przedniego i reflektorów , a od wewnątrz zamocowano chłodnicę z wentylatorem elektrycznym
- model IFA 1,3 w podstawowej wersji sedan , kombi i pickup z silnikiem czterosuwowym , czterocylindrowym na częściowej licencji VW Golf

Modele 353 a w szczególności 1,3 charakteryzowały się dobrym przyspieszeniem i stosunkową wygodą podróżowania , wyposażone w potężny bagażnik , pozwalały na spokojny wyjazd na urlop.

Modele te miały też jedną nieprzyjemną wadę , a mianowicie w szczególności w 353 brak wyciszenia , które skutkowało tym , że przy zamykaniu drzwi , czułeś się jak w metalowej puszce , nie udało się tego uniknąć nawet w modelu 1,3 chociaż wprowadzono częściowe wygłuszenie ścianki działowej silnika

Ja posiadałem praktycznie tylko dwie wersje modelu 353 sedan oraz 1,3 sedan

Wraz z upadkiem DDRu i ze zjednoczeniem Niemiec umarła produkcja dwóch bardzo ciekawych i niepowtarzalnych samochodów epoki komunizmu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cochise
Klubowicz



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1336
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Śro 9:13, 30 Mar 2011 Powrót do góry

Fajne autko bardzo miło je wspominam zwłaszcza, że posiadałem 353 sedana dwukrotnie. Jednego jeszcze z chromowaną atrapą i chłodnicą za silnikiem oraz z biegami przy kierownicy. Fakt dźwięk zamykania drzwi był niezapomniany hehe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin