Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Czw 0:09, 03 Sty 2013 |
 |
Ja mam słabość do modeli historycznych. Marzyłby mi się jakiś śmigłowiec niemiecki z II w. św. np Focke-Achgelis Fa.223 Drache, albo Flettner Fl 282. Mają bardzo nietypowe rozwiązania napędu wirników. No i należały do pierwszych stosowanych operacyjnie śmigłowców na świecie. Cóż - pomarzyć można :roll: - fakt. |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 0:11, 03 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
 |
|
 |
Muzeum Ratownictwa
User
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 415 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Czw 8:24, 03 Sty 2013 |
 |
Hmm może się pojawią ale i te byłyby super
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Czw 14:02, 03 Sty 2013 |
 |
No tak, pierwsze śmigłowce produkcyjne Sikorskiego. Ciekawe, że Amerykanie uważają model R4 (pierwsza fotka) za pierwszy seryjny helikopter, a Niemcy z kolei, że pierwszy był Flettner Fi 282. Chyba jednak Niemcy mają rację. |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 14:04, 03 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
 |
Muzeum Ratownictwa
User
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 415 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Czw 22:49, 03 Sty 2013 |
 |
Flettner Fi 282 wygląda bardziej jak wiatrakowiec, a R4 to klasyczny śmigłowiec i jednak większe możliwości operacyjne jak na swoje czasy  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Czw 23:06, 03 Sty 2013 |
 |
I dlatego to taka ciekawa konstrukcja. Wiatrakowiec ma wirnik bez napędu - taki samolot z wirnikiem zamiast skrzydeł. Flettner to dwuwirnikowy śmigłowiec wykonujący wszystkie typowe manewry śmigłowca z zawisem oraz pionowym startem i lądowaniem. Operowały z niewielkich platform montowanych na okrętach. Prowadzono nawet próby startu i lądowania z okrętu podwodnego.
Współczesnym śmigłowcem opartym na tej samej koncepcji dwóch wirników, których osie umieszczono obok siebie jest Kaman HH-43 Huskie. |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 23:30, 03 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Pią 15:09, 04 Sty 2013 |
 |
Witam,
Dziś zakupiłem Mi-2. Niestety większośc błędów jakie były na zpowiedzi pozostały ( "przerośnięta" głowica, brak dolnych okienek na dziobie i tylne okienka które troche "wpadają" do środka ). Oprócz tego belka jest na łączeniu z kadlubem delikatnie niedopasowana. Na szczęście błedy nie są bardzo widoczne a do malowania i estetyki nie mogę mieć pretensji.
Nr 41. Ch-146 Griffon
Pozdrawiam Maciek |
|
|
|
 |
ArturS
User
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 167 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CB
|
Wysłany:
Pią 15:24, 04 Sty 2013 |
 |
To lipa panie Weż to teraz skrob z tej chińskiej farby, aby okna odkryć  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Pią 16:34, 04 Sty 2013 |
 |
Ale całość i tak prezentuje się bardzo dobrze. Na pewno w kolekcji są dużo gorzej wykonane wiatraki.
nr.41 to Bell CH-146
P.S Do panów u góry strony, nie zapomnijcie, że kolekcja pokazuje wiatraki ostatnich 60lat, więc nie liczcie na pierwsze egzemplarze takich maszyn  |
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Pią 17:12, 04 Sty 2013 |
 |
To nie znamy jeszcze 7 numerów jeżeli kolekcja rzeczywiście zakończy się na 48 numerze. Wobec ostatnich problemów Amercomu jest to bardziej prawdopodobne niż przedłużenie kolekcji. |
|
|
|
 |
Centurion
User
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 196 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 18:12, 04 Sty 2013 |
 |
Moim zdaniem całkiem udany model. Miałem trochę problemów z osadzeniem łopat wirnika, ale lekko podpiłowałem i jest ok.
jak można było przewidzieć nie wstawili tego km w boczne okno.
I tak po prawdzie nie wiem, czy chce by przedłużali kolekcję. Zaczyna mi niestety brakować miejsca
Wirniki zajmują go całkiem sporo.
miłego weekendu
Wiktor |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Muzeum Ratownictwa
User
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 415 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 22:59, 04 Sty 2013 |
 |
Są fotki Grifona? Taki?
 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Muzeum Ratownictwa dnia Pią 23:05, 04 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Pią 23:47, 04 Sty 2013 |
 |
To sobie poczekasz, bo jeszcze do nr.39 nie ma zdjęcia. W sumie są dobre takie obsuwy, bo 2nr do przodu widzimy jak heli będzie wyglądał Lepiej niz w broszurce kolekcji  |
|
|
|
 |
Centurion
User
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 196 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 23:56, 04 Sty 2013 |
 |
Tego Griffona chyba bym wolał w jakimś kamuflażu. Ten schemat malowania to mi przypomina Cormoranta.
pozdrawiam
Wiktor |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Muzeum Ratownictwa
User
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 415 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Sob 11:54, 05 Sty 2013 |
 |
Jeśli już pojawił się temat tej wersji to już bardziej Bell-412 i wtedy nawet mogliby sie pokusic o polskie malowanie 36 SPLT albo Policji
EDIT: Zdjęcie rozjeżdża stronę. Wrzuć mniejsze. Mod.
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Centurion
User
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 196 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Sob 11:58, 05 Sty 2013 |
 |
Model Bella 412 wypuściło De'Agostinni (1:72) w serii pojazdy Karabinierów
[link widoczny dla zalogowanych]
Miły model tyle, że leci na ogon |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|