FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Spotting, lotniska i samoloty Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 22:32, 18 Cze 2011 Powrót do góry

Od części szóstej, autor zdjęć ma zdecydowanie lepszy teleobiektyw. Przyznaję, że jestem pod wrażeniem, co codziennie przelatuje mi nad głową tranzytowymi korytarzami powietrznymi, wyliczonymi po ortodromie. Nawet A-380-tki!

http://www.youtube.com/watch?v=CpxG1jauHcc


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 8:28, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4381
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 168 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 22:54, 18 Cze 2011 Powrót do góry

Sam często bawię się w RNAV, ale bez teleskopu, wystarcza mi mój 100-400. Generalnie A380 to nuuudy... Ostatnio złapałem na przelotowej Iła-18, a to jest naprawdę COŚ zwłaszcza w 2011 roku. Ten rasowy bas dudniacych silników - magia!!!

Tutaj załapałem niezwykły rarytas Douglas DC-8 na numerach z RPA, African International... wspaniała maszyna!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 23:05, 18 Cze 2011 Powrót do góry

Piotrek_EPKK napisał:
Sam często bawię się w RNAV, ale bez teleskopu, wystarcza mi mój 100-400. Generalnie A380 to nuuudy... Ostatnio złapałem na przelotowej Iła-18, a to jest naprawdę COŚ zwłaszcza w 2011 roku. Ten rasowy bas dudniacych silników - magia!!!

Tutaj załapałem niezwykły rarytas Douglas DC-8 na numerach z RPA, African International... wspaniała maszyna!
[link widoczny dla zalogowanych]


Już wiem, co będzie moim następnym hobby - RNAV! Codziennie zadzieram głowę, by przyglądać się wyjątkowo licznym nad Gdańskiem smugom kondensacyjnym.

Być może dla Ciebie, Drogi Piotrku, kolos A-380 to nudy na pudy, mnie jednak zdecydowanie bardziej kręci od choćby najrzadszego latającego staruszka pamiętającego lata 60. No i mam nadzieję, że już wkrótce pojawią się na niebie lotowskie 787.

Swoją drogą, DC-8 krótko, bo krótko, ale latał wyczarterowany przez LOT, po zawieszeniu lotów na Iłach-62M (po katastrofie w lesie kabackim).

PS
Piękne zdjęcia strzelasz, Piotrku (dzień bez wazeliny byłby dniem straconym Wink)


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 23:07, 18 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4381
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 168 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 0:21, 19 Cze 2011 Powrót do góry

Banshee napisał:
Już wiem, co będzie moim następnym hobby - RNAV! Codziennie zadzieram głowę, by przyglądać się wyjątkowo licznym nad Gdańskiem smugom kondensacyjnym.


Polecam, można bardzo miło spędzić czas. Sam często jak nie mam co robić wychodzę na balkon śledzić ruchy samolotów na nieboskłonie Wink

Cytat:
Być może dla Ciebie, Drogi Piotrku, kolos A-380 to nudy na pudy, mnie jednak zdecydowanie bardziej kręci od choćby najrzadszego latającego staruszka pamiętającego lata 60. No i mam nadzieję, że już wkrótce pojawią się na niebie lotowskie 787.


Pewnie, że nudy. Teraz A380 bez problemu można zobaczyć we FRA, i jest mi przykro bo LH wycofała już swoje ostatnie A300, a wkrótce pożegnamy również B747... A380 to przyszłość, jeszcze się na to człowiek napatrzy, a klasyki niestety powoli wymierają.

Lubisz Dreamlinera? To zapraszm Cię na nadchodzący piątek do Warszawy. Przyleci pierwszy prototyp tego samolotu na oficjalną prezentację w PLL LOT. Informacyjnie ARR 1100, DEP 1600 oczywiście LT.
Ja będe na pewno Razz

Cytat:
Swoją drogą, DC-8 krótko, bo krótko, ale latał wyczarterowany przez LOT, po zawieszeniu lotów na Iłach-62M (po katastrofie w lesie kabackim).


Zaczął latać dokładnie tydzień po moim urodzeniu (31.08.1987), więc samolot dla mnie szczególny. Inna sprawa, że da się go jeszcze zobaczyć w Europie. Wspomniany wyżej Africa International lata co dwa tygodnie na trasie Lipsk/Halle - Johanesburg, więc trzeba polować. W 2009 do Warszawy przyleciał również DC8 od ATI, niestety nie mogłem go wtedy zobaczyć czego bardzo żałuję...

Cytat:
Piękne zdjęcia strzelasz, Piotrku (dzień bez wazeliny byłby dniem straconym Wink)


Dzięki za komplement. Muszę zacząć uzupełniać moje galerie lotnicze, bo materiału mi się uzbierało już wiela... Nawet wczoraj byłem na EPKT na B744F AtlasAir i jednak to jest moc przy starcie z 70 tonami cargo...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 8:35, 06 Maj 2012 Powrót do góry

Piotrku, co to za czterosilnikowe bydlę lądowało na EPGD wczoraj tuż przed 17-stą? Widziałam je znad kierownicy, na środku skrzyżowania na Morenie i nie mogłam się szczegółowiej przypatrzyć. Airbus A-340, Jumbo?

Mam, mam, sama znalazłam - to był 747!

http://www.youtube.com/watch?v=QBCzVd-jsps

Woooow!:

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 8:48, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4084
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 10:30, 06 Maj 2012 Powrót do góry

Jus, a tą stronę znasz?
[link widoczny dla zalogowanych]
Bo znacznie ułatwia identyfikację, co nam przelatuje nad głową, pozwala też się przygotować na obserwację, co nadlatuje Very Happy
Pozdrowienia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smookee
User



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4087
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 10:45, 06 Maj 2012 Powrót do góry

Porządny tele to niegłupia sprawa. Mi się ostatnio udało rozpoznać, możecie wierzyć lub nie, jakiej linii lotniczej leci samolot nad Gniewem (no w zasadzie obok) - to jest dystans uwaga - 62km!

Wprawdzie był to pewien strzał, bo na zdjęciu jedynie można było rozpoznać błękitny kadłub i biały statecznik, no ale od razu pomyślałem - KLM i faktycznie, na live traffic się potwierdziło Wink Błękit dość charakterystyczny, choć pewnie wg tego schematu można by dopasować kilka(naście?) linii lotniczych.

Także 1000mm, a w zasadzie więcej bo przez pierścienie mam go łączonego, to niesamowita sprawa Wink Te lecące kilkanaście kilometrów od nas rozpoznaje się bezproblemowo


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Nie 10:46, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 11:33, 06 Maj 2012 Powrót do góry

Znalazłam na innym forum informację, że Jumbo przywiózł polskich żołnierzy z misji w Afganistanie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Najbardziej ucieszyłam się zaś na fragment dyskusji, w którym ktoś podaje, że 20 lat temu w Gdańsku lądował koreański 747 z jego wujkiem, rybakiem z Dalmoru. Widziałam tamten samolot na lotnisku wtedy - to była krótka wersja SP, w iście bajkowej kolorystyce. Na 99 % to był 1993 rok.

Image
smookee
User



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4087
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 12:21, 06 Maj 2012 Powrót do góry

Tylko jeszcze wrzucę takie małe porównanie z obiektywów. Zdjęcie robione z wieży Orange w Kolibkach (Gdynia). Robione obiektywami:

- obiektyw ustawiony na [link widoczny dla zalogowanych] - czyli maxymalny zoom z mojego "standardowego" obiektywu

- obiektyw [link widoczny dla zalogowanych]

- obiektyw [link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcia mają podkręcony kontrast, bo przy tych dystansach atmosfera robi prawdziwe mydło na zdjęciu. Wszystkie zdjęcia robione "z ręki" co przy 1000mm jest już trudne, bo aparat z obiektywem waży dobrych kilka kilo Wink

Na ostatnim zdjęciu strzałeczką zaznaczyłem słupy linii wysokiego napięcia nad Wisłą. Odległośc [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4381
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 168 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:49, 06 Maj 2012 Powrót do góry

Wszystko się zgadza był to United Charter lot CMB547 FRU-GDN Wink
Jak już zostało powiedziane przywiózł żołnierzy z Afganistanu, nie on jeden od jakichś dwóch tygodni raz w tygodniu lata do GDN 763 Omni lub czasem Delta. Od Nas z KRK były teraz marzec/kwieceiń wyloty na misję (6BDSz) w sumie poleciało 13 samolotów z czego prawie wszystko to była 763 DELTA, ze dwa razy Ryan, raz Omni i jeden raz piękny A330 Ryan, nówka sztuka. Liczę na to, że w listopadzie kiedy KRK będzie wracać z misji pojawi się u Nas taki 744. Aczkolwiek w ubiegły piątek była elegancka Air China, więc na razie wystarczy. A jutro na przykład będzie u Nas C-17 Globemaster III Laughing Ale cichosza bo to wszystko loty wojskowe i wy tego nie wiecie Laughing

Cytat:
http://www.flightradar24.com/


Wiadomo super sprawa, ale nie wszystko zobaczycie. Tylko samoloty z wbudowanym ADB-S. Zwykłe transpondery nie są widoczne, czasami ADB-S jest wyłączany jest też na czas lotu wojskowego (CMB), więc może nie być widać takiego. Nie zobaczycie też specjalnie LOTu. W ADB-S na chwilę obecną wyposażone są jedynie:

763 - LPA. LPB, LPE. LPG
E195 - LNA, LNB, LNC, LND
734 - LLK, LLL
ATR72 - LLE

Pozostałe samoloty czyli więszkość (w tym rządowe) nie mają ADB-S i na tym radarze ich nie zobaczycie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 13:45, 06 Maj 2012 Powrót do góry

A jest jakiś inny radar na którym można zobaczyć wszytskie samoloty ? Wink
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4381
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 168 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 14:54, 06 Maj 2012 Powrót do góry

Kamil199804 napisał:
A jest jakiś inny radar na którym można zobaczyć wszytskie samoloty ? Wink


W Internecie nie ma. Można natomiast kupić sobie do domu własny odbiornik SBS-1 i wtedy mam prawie, że ATC w domku Wink Oczywiście to kosztuje i to nie małe pieniądze, ale znam ludzi, którzy taki wynalazek mają Wink Cześć SBS jest też podłączona do stron gdzie po hexie można sprawidzć status samolotu, ale jest to już sprawa dość skomplikowana i zroumiała tylko dla takich jak ja maniaków Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 14:57, 06 Maj 2012 Powrót do góry

A mi się podoba piotrkowe slangowanie typów Boeingów:

767-300 = 763,

747-400 = 744.
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4084
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 21:03, 06 Maj 2012 Powrót do góry

Ale zgodnie z deklaracją flightradar, ADB-S ma ok. 70% lotów cywilnych w Europie. A to całkiem sporo:
[link widoczny dla zalogowanych]

Przyznam szczerze, że często obserwuję tą stronkę przy ładnej pogodzie, a jak leci coś ciekawego, to lornetka w dłoń i wypatrywanie na niebie. Nad moim miastem jest całkiem ciekawy korytarz na daleki wschód, często latają maszyny transkontynentalne, np. B747 czy A380


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4381
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 168 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 21:09, 06 Maj 2012 Powrót do góry

Zgadza się w Europie. Bo na świecie, a szczególnie w USA mało co widać. Samoloty amerykańskie bardzo rzadko mają ten moduł zainstalowany, generalnie dlatego, że jest to patent Airbusa (stąd wszystkie, nawet najstarsze go mają) oraz Eurocontrolu. Można przyjąć, że jest to 70%, ale tak po prawdzie to najciekawszego ruchu JESZCZE nie wiadć. Szcególnie samolotów wojskowych i LOTu, o którym już pisałem. Prowadzone są jednak prace mające na celu rozszerzenie pracy radaru ponad ADB-S na zwykłe dipole. Wtedy będzie widoczne 100% ruchu cywilnego i wojskowego, a także większość "maluchów" posiadających to urządzenie. Warto dodać, że obecnie wszystkie NOWE wyprodukowane po 2010 roku samoloty, w tym amerykańskie mają to urządzenie fabrycznie instalowane. Domyślam się, że za jakieś 10 lat z samego tego faktu będzie widoczne 99% samolotów cywilnych Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin