FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Przecieki i pewniaki Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5547
Przeczytał: 114 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pią 15:18, 13 Wrz 2013 Powrót do góry

Ferrari w KAP Szok Szok Szok

Nie mówić głośno, o jeszcze DeA podchwyci temat Mr. Green Mr. Green Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pako3110
User



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 1248
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland

PostWysłany: Pią 16:57, 13 Wrz 2013 Powrót do góry

Podstawy do tego maja bo w jednym z top gear ów był opublikowany list czytelnika który miał okazje widzieć tesstarosse w polsce w 1988 Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MARCO
User



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3943
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 17:10, 13 Wrz 2013 Powrót do góry

1988 r. może się zgadzać. Była jedna w Poznaniu. Sam osobiście miałem przyjemność stać na światłach przed krzyżówką obok Testarossy. Ja byłem na rowerze i byłem wyższy od samochodu. To było przeżycie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pią 17:16, 13 Wrz 2013 Powrót do góry

Ile głów, tyle definicji "kultowości". W latach 80tych o maluchach już krążyły kawały, a na Syrenę niemal się pluło. Gdy w mieście pojawił się Jaguar czy coś równie egzotycznego i blyszczącego, oczywiście na "białych" blachach, ludność tłumnie wybiegała z bloków podziwiać to cudo. Niektórzy niemal modlili się. Byłem wtedy dzieckiem i miałem takie wrażenie, że modlili się. Teraz wiem, że klęli. Po cichu, głośno było zabronione. Niejeden wracając po drodze plunął na swojego malucha czy Syrenę.
Gdy już wydano prawie wszystkie "Popularne Auta PRL" oraz takie, których nikt nie widział jeśli nie mieszkał w stolicy. Wiedział o nich jedynie, że produkował je Wielki Brat i ważne osobistości nimi jeździły. DeAgostini doskonale zdaje sobie sprawę, że Polacy ukradkiem dokupują Mercedesy, BMW, Porsche i Ferrari jako "uzupełnienie" KAP, a raczej uzupełnienie tamtych czasów. Na dwie ostatnie marki nie ma co liczyć w serii, to byłoby przegięcie, ale spokojnie możemy spodziewać się większości modeli Opel, VW, Audi, Peugeot, Citroen, Renault, może pojedyncze Volvo, Alfa Romeo, Lancia, może coś więcej z Japonii - każdych przynajmniej kilkadziesiąt było w Polsce przed 1991.
Osobiście mnie cieszy, że 850 wyjdzie jako SEAT, a nie FIAT, będzie okazja do zapoznania się z historią firmy. Z tego samego powodu ja wolałem kupić model Zastava 750 z KAP niż FIAT 600. Moja kolekcja to w większości przekrój przez lata 1945-65 i ucieszyła mnie twarz z kraju, z którego nie mialem nic, przy okazji poznając wcześniejsze i późniejsze produkcje firmy.
Teraz trochę szkoda, że wyszły już wszystkie produkowane seryjnie auta z byłego bloku wschodniego. Jedyne czym może wydawca zaskoczyć to np. Pobieda Cabrio, Moskvicz 4x4, Sachsenring Repräsentant i pojazdy wyprodukowane w kilku egzemplarzach, te mogą być bardzo ciekawe, jak np. sportowy ZIS 112. Nie piszę nic o ciężarowych, dostawczych i służbach specjalnych, nie zbieram (jeszcze) i nie znam się na nich, choć Lublin 51 mnie ucieszył, ale jego kolor zasmucił. Bylo bardzo personalnie. Następnym razem założę własny filozoficzny temat.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Pią 17:30, 13 Wrz 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Falcon
User



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 19:13, 13 Wrz 2013 Powrót do góry

jeszcze paru seryjnych, osobowych z bloku wschodniego brakuje Wink A tak w ogóle to dobrze prawisz!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
walus025
User



Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opatówek-Kalisz-Wrocław

PostWysłany: Pią 19:58, 13 Wrz 2013 Powrót do góry

Śledząc całą dyskusję mogę tylko przytaknąć. Z jednej strony dobrze, że pojawi się kilka aut zza żelaznej kurtyny (sam chciałbym zobaczyć np. pewne modele Fiata lub Citroena, ale to nie miejsce na listę życzeń), z drugiej jednak szkoda, że powoli seria odchodzi od modeli typowo środkowo i wschodnioeuropejskich (m.in jakiś czas temu zapowiadany Trabant z silnikiem VW Polo, który zniknął z listy modeli oraz prototypy i niewielkie serie).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez walus025 dnia Pią 19:59, 13 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:13, 13 Wrz 2013 Powrót do góry

Ja bym się o te zapychacze DeA tak nie czepiał.
Pomyślcie, że co dwa tygodnie musi wyjść kolejny numer. I to nie tylko w Polsce. Uwzględniając serię rosyjską i rumuńską to muszą być co najmniej trzy nowe modele - czyli sześć w miesiącu! Pozostałych serii nie liczę , bo jak na razie powtarzają polską.
Jaka firma wytrzyma takie tempo. Czasami trzeba zatkać jakimś "supportem". Rosjanie na swoich forach akurat zazdroszczą nam tych wszystkich Golfów, Opli i innego @#$^&% bo to jest jedyne masowe i tanie źródło pozyskania takich modeli.
Dla mnie (nie wdając się w dyskusję nad kultowością) ta seria jest niepowtarzalna ze względu na modele samochodów na wschód od "żelaznej kurtyny", których dotychczas nie było i długo, długo nikt więcej ich nie wyda.
A te wcześniej wymienione "zachody" były dla chcącego zawsze w Polsce dostępne


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
marck1
User



Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 110
Przeczytał: 37 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 22:26, 13 Wrz 2013 Powrót do góry

Edekyogi napisał:

Dla mnie (nie wdając się w dyskusję nad kultowością) ta seria jest niepowtarzalna ze względu na modele samochodów na wschód od "żelaznej kurtyny", których dotychczas nie było i długo, długo nikt więcej ich nie wyda.
A te wcześniej wymienione "zachody" były dla chcącego zawsze w Polsce dostępne

I to co napisał Kol. Edekyogi bardzo mi się podoba. Jak widać, nie jestem czynnym użytkownikiem tego forum, ale często tu jestem i dużo czytam ( w zasadzie wszystkie działy) w szczególności tego co dotyczy KAP. A, to dlatego, że z tymi samochodami wiążą mi się miłe wspomnienia z moich młodych lat.
No, może nie do końca tylko wspomnienia, bo do dziś, jestem właścicielem Fiata 125p z 1974r i mam go od nowości, a kupiłem go jak miałem 20 lat.
Ta seria, mnie ucieszyła i tak naprawdę, nie zwracam specjalnej uwagi jak te modele są wykonane - ważne, że są.
Zbieram tylko te "nasze" - z małymi wyjątkami - te które miałem w skali 1:1 ale tych jak na razie jest mało, bo raptem 5 sztuk.
Pozdrawiam wszystkich Kol. z tego forum.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marck1 dnia Pią 22:35, 13 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Coffee
User



Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 97
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kraków - Borek Fał.

PostWysłany: Sob 10:46, 14 Wrz 2013 Powrót do góry

SlawekH napisał:
Zgodzę się z Adamem. Z dzieciństwa, z mojego miasta , pamiętam wyłącznie SEATY 850, a FIATA 850 nie udało mi się wtedy spotkać. Na moim osiedlu były ze 3. Była to połowa lat 70-tych.

Ja to mam jakiegoś pecha, bo widywałem tylko Fiaty 850 Sad (Choć osobiście, też jestem ucieszony z Seata 850).

Cytat:
Teraz trochę szkoda, że wyszły już wszystkie produkowane seryjnie auta z byłego bloku wschodniego.

Nie wszystko. Choćby nie było jeszcze IŻ-ów (np 2125) w KAP.

I powiem na koniec, że ogromnym zaskoczeniem są dla mnie dwa Ople, pod rząd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 11:15, 14 Wrz 2013 Powrót do góry

Coffee napisał:

Ja to mam jakiegoś pecha, bo widywałem tylko Fiaty 850 Sad (Choć osobiście, też jestem ucieszony z Seata 850).


To też mogły być Seaty ze zmienionym emblematem od prywaciarza. W tych latach Seat był w PRL marką mało znaną , dużo mniej popularną niż Fiat. Podobna sytuacja była później z Daciami - nabywca wyjeżdżał z Polmozbytu Dacią a pod dom zajeżdżał ... Renaultem 12 Very Happy Mr. Green


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 11:23, 14 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
wujek 2Pac
User



Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 211
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec, Podkarpacie

PostWysłany: Sob 23:21, 14 Wrz 2013 Powrót do góry

Pany, chyba zgubiliśmy meritum Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 8:55, 15 Wrz 2013 Powrót do góry

Edit:

Po pierwsze - po co przeklejasz zdjęcia ze strony DeA, skoro nawet nie komentujesz tych modeli. Uważasz, że jesteśmy idiotami, którzy nie potrafią wejść na stronę DeA?

Po drugie - masz zgodę z DeA na wykorzystywanie ich zdjęć?

Po trzecie - jaki to przeciek czy pewniak?

O tej aktualizacji od dawna jest dyskusja we właściwym temacie.
Takie sensacje możesz prezentować na innych forach.

Mod
Gość







PostWysłany: Nie 13:06, 15 Wrz 2013 Powrót do góry

O kurde za Lublina szacun! Ale paka trochę duża się wydaje w stosunku do kabiny?
Gość







PostWysłany: Nie 13:32, 15 Wrz 2013 Powrót do góry

REKORD C COUPÉ i Lublin zawita do gablotki:P
Gość







PostWysłany: Nie 14:13, 15 Wrz 2013 Powrót do góry

arturg napisał:
paka trochę duża się wydaje w stosunku do kabiny?

Wygląda na prawidłową, zobacz tutaj
[link widoczny dla zalogowanych]
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin