FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe ciężarówki z okresu PRL-u - Deagostini - skala 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Pan_Samochodzik
User



Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 539
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:28, 24 Mar 2021 Powrót do góry

mafo napisał:

Image


Pytanie może głupie, ale czy wersja Atlasowska miała takie wytłoczenie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3134
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 13:41, 24 Mar 2021 Powrót do góry

Tego nie wiem, bo nie mam wersji atlasowskiej. Tu musi odpowiedzieć ktoś, kto ma taką Tatrę z Atlasa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jakub
User



Dołączył: 17 Lut 2020
Posty: 300
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:44, 24 Mar 2021 Powrót do góry

Czy model w sprzedaży w dalszym ciągu dołączony do dużej, nieporęcznej tekturki czy tylko zafoliowany razem z gazetką?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pan_Samochodzik
User



Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 539
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:45, 24 Mar 2021 Powrót do góry

Tak jak pisałem, dalej z kartonem. Niestety, wydaje mi się że to po to żeby się wyróżnić na półce. Łatwiej zauważyć ogromny karton niż gazetkę formatu A4 jakich wiele.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pan_Samochodzik dnia Śro 13:45, 24 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3134
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 13:53, 24 Mar 2021 Powrót do góry

Pan_Samochodzik napisał:
Tak jak pisałem, dalej z kartonem.

Ale karton o połowę mniejszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gryngol
User



Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1685
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 35 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 13:57, 24 Mar 2021 Powrót do góry

Pan_Samochodzik napisał:


Pytanie może głupie, ale czy wersja Atlasowska miała takie wytłoczenie?


sprawdzę w domu i dam znać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tom18
User



Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 513
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Śro 14:22, 24 Mar 2021 Powrót do góry

Atlasowska Tatra też miała wytłoczone logo IST Models.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mateo96PL
User



Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 598
Przeczytał: 64 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Śro 15:41, 24 Mar 2021 Powrót do góry

Ktos moze dostal prenumerate z jelczem i tatra? Myslalem ze pfenumeratorzy beda szybciej dostawac a tu jednak beda w tyle


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pan_Samochodzik
User



Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 539
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:46, 24 Mar 2021 Powrót do góry

Zaczyna się objawiać "złoty standard" DeA Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5547
Przeczytał: 100 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Śro 16:16, 24 Mar 2021 Powrót do góry

Na temat wywodów Kolegi Inominews nie będę się wypowiadał, całą tą sprawą zajmie się ogół moderacji, aby przeciąć wszelkie spekulacje, że wychodzę z pozycji siły.

Wracając do Tatry - to czy ma jeden siłownik, czy dwa, i tak nie ma większego znaczenia, gdyż ten siłownik jest nieprawidłowy. Kiper jest typu S3, czyli trójstronny. Żeby kiper mógł się wychylać na trzy strony, musiałby być mały siłownik wielosekcyjny (lub dwa) z podparciem w środku kipra. Długi siłownik dwusekcyjny, z podparciem na początku kipra, nie byłby w stanie wychylać kipra na boki. Taki siłownik nadaje się tylko do kipra S1, czyli jednostronnego, wychylanego tylko do tyłu.
W modelu, jaki dostaliśmy, powinien być taki siłownik (lub siłowniki):
[link widoczny dla zalogowanych]
I co ciekawe, w modelu PC, również siłownik jest nieprawidłowy.

Wracając jeszcze do SSM/PC - wielu z Was po protu nie zrozumiało mojego przekazu... Tatrę z Atlasa można porównywać do modeli PC/SSM, ponieważ takie modele istnieją - człowiek nie jest skazany na gazetówkę, ma wybór. W przypadku modeli Jelczy czy Starów, takiego wyboru nie ma, bo nikt, nie robi lepszych modeli. Lepszych, znaczy bardziej zdetalizowanych, z mniejszą ilością uproszczeń i wykonanych z większą starannością.

I żeby było jasne - ja też mam prenumeratę, w wersji Premium i również do mnie ta Tatra trafi. Z której strony na nią nie spojrzę - jest dla mnie słaba. Mam prawo do takiej opinii, bo porównuję ją do modeli wykonanych znacznie lepiej.
Rafał, kto jak kto, ale Ty najlepiej wiesz, że pasji nie rozmienia się na złotówki Smile Oczywiście, że niektóre modele zbiera się, ponieważ mają klimat - dla mnie takimi modelami są blaszane traktory z Kovapu, które kiedyś pokazywałem. Ale umówmy się, ta Tatra Atlasowa, nie ma żadnego klimatu... Jest to model wyprodukowany na skalę masową, w oparciu o najnowsze technologie projektowania i produkowania modeli. Nie ma żadnego sentymentu, do takiego modelu - pójdzie on szybko w zapomnienie... On jest stworzony dla określonego targetu, określonego odbiorcy. Ja to doskonale rozumiem i dlatego wyrażam swoje krytyczne opinie na temat tego modelu i jego uproszczeń. Bo mam do tego prawo.
Dla mnie osobiście cena tej Tatry, jak na tą ilość uproszczeń, jest po prostu za wysoka.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Śro 16:47, 24 Mar 2021, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2702
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:57, 24 Mar 2021 Powrót do góry

Gdybyś wcześniej napisał to wszystko w takim tonie to wywodów by nie było. Brakuje ostatnio w wątkach gazetowych jakiegoś kompromisu, który dawniej był normalny. Był ostatnio czas kiedy kilka osób pisało w wątkach na temat serii gazetowych treści zupełnie oderwane od tematu, ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Obecnie mam wrażenie, że nie bardzo można tu cokolwiek interesującego omawiać, kiedy najlepiej jakbyśmy większość treści kierowali do innych działów nawet kiedy one dotyczą konkretnej miniatury z kolekcji której dotyczy wątek. Wczorajszy offtop z Twojej strony nie był na miejscu nawet zgodnie z takimi wytycznymi i wielu zdenerwował zobaczony w trakcie czytania interesujacych informacji na temat dzisiejszego modelu. Podsumowując myślę, że czas na jakiś kompromis, a raczej powrót do sprawdzonych standardów, które nagle się zmieniły.


Post został pochwalony 3 razy

Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Śro 16:59, 24 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Falcon
User



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 17:05, 24 Mar 2021 Powrót do góry

I dlatego pisałem, że najbardziej bezsensowną rzeczą, którą zrobili w IXO (czy gdzieś tam indziej) jest to, że kupili/przygotowali nowe formy (duużo kasy), a oszczędzili pewnie grosze (nie wierzę że aż tyle płacą projektantom) na samym projekcie formy.
To jest porażka - zapłacić jeszcze raz za coś, co znowu zostało źle zrobione...bo jak inaczej nazwać ponowne złe zaprojektowanie np. tego siłownika? Choć z drugiej strony pewnie wykonanie teleskopowego siłownika byłoby za drogie w masówce i dlatego zrobili pojedynczy. Z tego pkt widzenia ta wersja Tatry i tak jest nieco bardziej poprawna niż poprzednia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2702
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:11, 24 Mar 2021 Powrót do góry

Producent tych modeli potrafił w ostatnim czasie zrobić gorsze wtopy w pełnych gablotkowych wydaniach. Mam wrażenie, że od zawsze tną koszty przede wszystkim na projekcie modelu i tutaj jest tego dobry przykład.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 850
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 17:30, 24 Mar 2021 Powrót do góry

Mnie podoba się ta Tatra 148. Kupiłem, choć mam podejście minimalistyczne dla tej serii. Polega na tym, że uzupełniam brakujące modele do zestawienia z artykułu "Pojazdy krajów RWPG" z Młodego Technika. Kupując model kupuję też emocje i wspomnienia. Byłem w Muzeum Tatry w Koprzywnicy. Spoglądając na ten model widzę od razu te emocje. Także nie muszę ubierać okularów patrząc na model. Nie czepiam się szczegółów 🙂

Kupując model w jednej wersji nadwoziowej, nie kupuję już tego samochodu z inną zabudową.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Falcon
User



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 18:01, 24 Mar 2021 Powrót do góry

Abarth098 napisał:
Producent tych modeli potrafił w ostatnim czasie zrobić gorsze wtopy w pełnych gablotkowych wydaniach. Mam wrażenie, że od zawsze tną koszty przede wszystkim na projekcie modelu i tutaj jest tego dobry przykład.

i to jest głupie i dziwne zarazem. Choć z drugiej strony nie dziwię się temu siłownikowi czy podwoziu bez charakterystycznej "ramy" rurowej - niektóre uproszczenia upraszczają(przyspieszają) produkcję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin