 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
PoldoMarc9017_4
Dołączył: 14 Kwi 2023
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 11:45, 03 Mar 2025 |
 |
Panowie, spokojnie, przecież to standardowa praktyka DeA. Owszem wraz z nastaniem kultowych Ciężarówek i Legend FSO weszło to na nieco wyższy poziom (w sensie podejście do kolekcjonerów na naszym rynku), ale teraz już widać obniżenie lotów. Czesi są istotniejszym rynkiem i widać to w podejściu wydawnictwa. Rozumiem Was, ale szkoda nerwów na DeA. Tam liczy się ilość, nie jakość. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
DawidWD
User
Dołączył: 17 Kwi 2021
Posty: 135 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 11:48, 03 Mar 2025 |
 |
Fiat to kpina.. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2780 Przeczytał: 95 tematów
Pomógł: 296 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 15:46, 03 Mar 2025 |
 |
PoldoMarc9017_4 napisał: |
(....)Czesi są istotniejszym rynkiem i widać to w podejściu wydawnictwa. (....) |
Rynek czeski nie jest dla DeA ważniejszy bo jest ponad trzykrotnie mniejszy. Z prostej arytmetyki wynika jakie potencjały mają rynki polski i czeski, i gdzie wydawnictwo może więcej zarobić.
Problem leży w tym, że świadomość kolekcjonerów, a także ogólna kultura techniczna i znajomość historii własnej motoryzacji jest w Czechach na nieporównywalnie wyższym poziomie niż u nas. Widać to na przykładzie prawdziwych samochodów historycznych, na poziomie ich odrestaurowania, ich zgodności z fabryczną specyfikacją i wysokiej jakości wykonania.
Widać to również na poziomie modeli, które po prostu są lepsze od naszych. Rynek czeski ma wyższe wymagania niż nasz i nie jest to wcale powód do radości dla wydawcy bo musi się bardziej przyłożyć do pracy. Ale jak widać, jest to możliwe, wydawca nie bankrutuje z tego powodu ani się na bardziej wymagający rynek nie obraża.
To, że nasze modele są gorsze (to uogólnienie bo nie wszystkie) zawdzięczamy wyłącznie sobie. A właściwie tym wszystkim bezkrytycznym klakierom skaczącym z radości na widok kolejnego gniota w dziwnych kolorach i z merytorycznymi błędami. Nieraz na naszym forum zdarzało mi się czytać bezcenne rady ignorantów nie znających zasad działania wolnego rynku typu: "jak się nie podoba to nie komentuj", "wam to wszystko przeszkadza", "kiedyś to byś dał pięć razy tyle", "zrób lepszy" itp. Było nawet coś o braku wdzięczności dla DeA 😉.
Wydawanie modeli to nie jest działalność charytatywna, to jest normalny biznes. Jeśli nie będziemy się szanować i więcej wymagać to nikt nam nic za darmo nie da.
Sorry za ten przydługi wywód ale śmieszą mnie te lamenty nad spadającym poziomem kolekcji. Zamiast utyskiwać jacy to jesteśmy pokrzywdzeni i dorabiać kolejne teorie spiskowe jak to DeA nas źle traktuje, trzeba sobie zdać sprawę, że sami jesteśmy temu winni. I pamiętać o tym w przyszłości. |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez max dnia Wto 8:20, 04 Mar 2025, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
SE 2647
User
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 251 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Wto 11:07, 04 Mar 2025 |
 |
Zamiast tych kiepskiej jakości tekstów w wydawanych gazetkach towarzyszących modelom, można by zamieszczać w podobny sposób teksty dotyczący danego modelu ale poprawne merytorycznie. W jakich latach była produkcja, co obejmowały zmiany w poszczególnych latach itd. Informacje i teksty układane byłyby przez osoby posiadające najwyższy poziom wiedzy, chcące współpracować z wydawcą.
Za opracowanie tekstu dotyczącego modelu polskiego np. Stara, odpowiadalby polski konsultant, ale za np Steyra już Austriak, który byłby wytrawnym znawcą tej marki.
Jakie korzyści z takiego posunięcia? Odpowiedzcie sobie sami.
Tylko czy taki znawcą napisałby, że kipper w Steyerze jest nieoryginalny z powodu takiego czy innego? To już inna sprawa czy podpisałby się pod taką hybrydą? A może to jest sposób na wyeliminowanie takich nieścisłości? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SE 2647 dnia Wto 11:12, 04 Mar 2025, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2527 Przeczytał: 54 tematy
Pomógł: 189 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 13:09, 04 Mar 2025 |
 |
W Polsce trudno nawet o sensowne książki w tej tematyce. Poza sagą Jelcza powstało bardzo niewiele na przestrzeni ostatnich 35 lat. Jak w takim razie szukać fachowca do pisania tekstów w gazetkach, skoro oficjalnie nie ma żadnych osób, które mają w tej dziedzinie jakiś autorytet? Na Jelczach zna się Wojciech Połomski, a kto na Starach? Po forach internetowych szukać takich osób? Skąd gwarancja, że tacy ludzie z łapanki napiszą coś z sensem? Swoją drogą jestem bardzo ciekawy kto pisze teksty do gazetki i w jaki sposób wyłoniono tę osobę? Był jakiś casting? Czy może jakaś "pani Krysia", która wczoraj pisała o muminkach, a przedwczoraj o dinozaurach, dostała nowe zadanie i dziś pisze o ciężarówkach na podstawie informacji znalezionych w sieci? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2780 Przeczytał: 95 tematów
Pomógł: 296 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 16:23, 04 Mar 2025 |
 |
Jest parę osób, które mają jakieś pojęcie o motoryzacji czasów PRL. Nie mam na myśli celebrytów pokroju Patryka M, bo to poziom niewiele lepszy od tych gazetek ale np. dziennikarzy z uznanym dorobkiem i wiedzą. Ale im trzeba by zapłacić....
Autor tekstów w gazetkach jest znany, jego nazwisko podawane jest na drugiej stronie każdego wydania. Wg mnie nie ma się co nad nim znęcać bo to nie jego "wina" 😉. Pisze jak potrafi i o tym co wie (a raczej nie wie). Powody leżą po stronie wydawnictwa, które go zatrudniło i bierze za ten bełkot odpowiedzialność. I tu wracamy do punktu wyjścia. Brak presji na DeA i wszystkie te radosne podskoki klienteli o bardzo niskich oczekiwaniach powodują takie efekty. Można się na to zżymać ale nie przypuszczam żeby w ciągu najbliższych lat coś się zmieniło. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6416 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 289 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 21:32, 04 Mar 2025 |
 |
A ja napiszę coś niepopularnego. Otóż oba modele Premium mi podeszły. Czemu Fiat Biscara? Otóż myślałem, że będzie to to samo co wydany z IXO w wersji Alitalia, a tutaj niespodzianka bo jest to starsza wersja i o ile dobrze tam zerkam to ma logo... Abartha! A ja akurat mam kilka Fiacików wyścigowych z lat 60 i zdaje się, że będą pasować. Ale ogólnie to racja, że nic to już z PRL nie ma wspólnego, prócz przedziału czasowego na świecie i pewnie lepiej byłoby wydać w to miejsce coś innego. Dodam jeszcze przewrotnie, że akurat numer 101 mi się spodobał, bo jest to niezła ciekawostka, kompletnie z nami nie związana, ale godna uwagi  |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
NIL86CK
User
Dołączył: 20 Lip 2023
Posty: 41 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 12:59, 09 Mar 2025 |
 |
Oficjalne przedulezenie Kolekcji Kultowe Ciezarowki z epoki PRL-u stalo sie fakem , mamy duzo modeli z Czeskej i Wegerskiej Serii ma to plusy i minusy. Trafiaja sie modele "zapychacze" maly nacisk jest polozony na modele z roszinej motoryzacji dlaczego ... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Wojciech1500
User
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1445 Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 8:49, 10 Mar 2025 |
 |
Dlaczego? Tylko i wyłącznie z powodów ekonomicznych i nie ma co szukać tutaj sensacji.
Celem producenta jest przygotowanie najbardziej uniwersalnej gamy modeli, które będzie można sprzedać na różnych rynkach zbytu.
Dlaczego rynek polski jest tak traktowany? Bardzo dobrze podsumował to kolega max kilka postów wcześniej. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2780 Przeczytał: 95 tematów
Pomógł: 296 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:24, 13 Mar 2025 |
 |
Wczorajszy model Stara 660 cysterny zdaje się przechodzić bez echa.
A pomijając błędy znane z poprzednich wcieleń 660 tki (np. opony) to całkiem miły dla oka model. Świetnie też ilustruje polskie zaangażowanie w misjach stabilizacyjnych ONZ.
No, ale DeA nawet tak prosty i łatwy do zaprojektowania model potrafi spieprzyć 😉
Stary 660 pod flagą Narodów Zjednoczonych występowały z dwiema wersjami dachu. W całości wykonanym z materiału w kolorze jasnego khaki lub z dachem stalowym, typowym dla wersji M2. Tyle, że wówczas metalowy dach był w kolorze białym, takim jak całe nadwozie.
Jest mnóstwo zdjęć, które to ilustrują. Ale jak widać to było zbyt trudne.
Ręce opadają... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
kolowy
User
Dołączył: 27 Kwi 2023
Posty: 214 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kato
|
Wysłany:
Pią 0:16, 14 Mar 2025 |
 |
Może nie ogarnęli, że były dwa rodzaje dachów? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2780 Przeczytał: 95 tematów
Pomógł: 296 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 8:50, 14 Mar 2025 |
 |
No, czegoś znowu nie ogarnęli 🙂
Model ma dach stalowy i to jest OK, były takie wersje w barwach ONZ. Ale wtedy dach powinien być biały. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Pią 9:04, 14 Mar 2025, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
SE 2647
User
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 251 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Pią 11:50, 14 Mar 2025 |
 |
Gdzieś czytałem, że numer 100 jest szczególny dla osoby, która czyniła wysiłki i starania o ukazanie się Stara w barwach ONZ.
Ale czy był to opiekun merytoryczny? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
JarekSteyr
Dołączył: 17 Mar 2025
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pon 15:58, 17 Mar 2025 |
 |
witam serdecznie
działając w imeniu gruoy modlelarzy i kolekcjonerów przesyłam propozycj emodlei do kolekcji kulutowe ciężar,owki epoki PRL
1. Jelcz p315/325 przewóz zwierząt
2. jelcz P315/325 Wuko Łodź SC3
3. jelcz P315/325 chłodniczy Igloopol
4. Jelcz S420 - ideał P420 drabina Magirus SD30
5 Jelcz S315/326
6 helcz S416 - demo niebieksie z dachową owiewką i dolnym zderzakowy spoilelernm ze zdublowanymi reflektorami halogenowymi
7 jlecz S416W - kabina krótka, wysokowagonowa - S620W/WW7
8 Star 28/29 furgon
9 Styar 28/29 Igloopol
10 Star 28/29 Zwierzęta
11 Star 244RS rolniczy
czeskie
12. Tatra T138/T146 S1 wywrotka jednostronna
13. Tara T815S1
14 Tatra T815 6x6 skrzyniowy'
15 tatra T815 6x6 ciagnik balastowy
16 Tatra T813 8x8 kolos
17 tatra T813 4x4 żuraw czechy
18 Liaz 110 skrzyniowy - edycja czeska
19 Liaz 110 śmiecioarka Bobt edycja czeska
niemieckie
IFA W50 LA 4x4 rolnictwo wywrotla
21 IFA :W50 LA pożarniczy kabina załogowa |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2527 Przeczytał: 54 tematy
Pomógł: 189 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 16:15, 17 Mar 2025 |
 |
Przyjęliśmy. Wykonujemy
PS. W imieniu jakiej grupy modelarzy Pan działa? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|