 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
Kędzior
User
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 1088 Przeczytał: 70 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oz
|
Wysłany:
Sob 22:47, 30 Sty 2021 |
 |
Co do Gaz 53 w barwach cywilnych , to pamiętam jeszcze że mój sąsiad z ulicy obok miał takiego tylko z silnikiem diesla. Z całą pewnością był to gaz z szaro kremową kabiną. Pomyłki nie było bo w tym czasie ojciec kumpla jeździł Ził-em 130 z naczepą. Reasumując Gazy 53 w cywilu były. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kędzior dnia Nie 10:47, 31 Sty 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|
 |
Andrzej
User
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 62 Przeczytał: 34 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 18:02, 31 Sty 2021 |
 |
Były , były .. dwa pierwsze z brzegu:
-wersja do przewozu pracowników na budowach ( buda Osinobusa )
-wersja dla ekipy dezyfekcyjnej w Powiatowych Zakładach Lecznictwa Weterynaryjnego |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Nie 21:32, 31 Sty 2021 |
 |
Sądzę, że jest duża szansa na model GAZA 53 w tej serii.
Mam pytanie do osób obeznanych z seriami z Rosji: znane dotąd modele białoruskiego Maza, które już gdzieś się ukazały, będą warte uwagi? Ich jakość odwzorowania była dobra? Tego klasyka sądzę, że też możemy tu się spodziewać |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BUSSING dnia Nie 21:39, 31 Sty 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
wojtek_
User
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 223 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 12:36, 01 Lut 2021 |
 |
Gaz 53:
[img]https://teatrnn.pl/cache/dlibra/image/12305/600x1024/[/img]
Lublin. Ulica Zamojska podczas strajków w lipcu 1980 roku
źródło: [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
imagines7
User
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 616 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Pon 12:53, 01 Lut 2021 |
 |
Był taki model ГАЗ-САЗ-53Б z serii "Автолегенды СССР: Грузовики"
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez imagines7 dnia Pon 12:57, 01 Lut 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
daro84
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 766 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany:
Pon 15:19, 01 Lut 2021 |
 |
Dziś łaskawie otrzymałem prenumeratę, nie ponawiałem jej po nowym roku. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez daro84 dnia Pon 15:20, 01 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
mulek
User
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 242 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań / Junikowo
|
Wysłany:
Pon 17:20, 01 Lut 2021 |
 |
Dzisiaj dostałem prenumeratę.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Historyk1985
User
Dołączył: 04 Paź 2020
Posty: 351 Przeczytał: 45 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Lubliniec / Kluczbork
|
Wysłany:
Pon 18:29, 01 Lut 2021 |
 |
Co do GAZ-ów to z nimi jest też parę niuansów (proszę mnie poprawić, jeśli się gdzieś pomylę)
pierwsza wersja kabiny - GAZ 53 F (pierwsza seria, z początku lat 60-tych - miała układ reflektorów przednich i kierunkowskazów, jak w Ziłach 130 robionych do 1976 roku - duży reflektor wyżej, a pod nim mała lampka)
druga wersja kabiny - zamieniono reflektory z lampkami miejscami (reflektor niżej od kierunku) - odmiana najczęściej spotykana
trzecia wersja kabiny - oznaczenie miała bodaj GAZ 53-84 - nowy uproszczony grill (produkowana była od 1984 roku do końca
Była też ciężarówka GAZ 52, która miała kabinę od GAZ 53 (wyglądała niemal identycznie), ale miała mechanikę od GAZ 51 vel Lublin 51. Miała mieć też mniejszą ładowność i krótszą pakę oraz ciut inne koła (przy czym koła między modelami 52 a 53 miały być zamienne) - tyle wyczytałem w niemieckiej Wikipedii po przetłumaczeniu na "polnisze szprache"
Co do oznaczeń na Ziłach 130 i na modelach - jak kupuję modele z rosyjskich serii to tam na opakowaniach z modelami aut specjalnych są zamiast "Ził 130" itd - oznaczenia następujące - np.
OPIS MODELU: MÓJ OPIS ZAWARTOŚCI:
PSG-160 (130) ---> stacja pomp na bazie Ził 130-66
AC-161 (130) ---> cysterna na paliwo lotnicze na bazie Ził 130-76
APM-90 (130) ---> reflektor lotniskowy na bazie Ził 130-66 lub Ził 130-76
LUMZ-890B (130) ---> chłodnia na bazie Ził 130-66 i Ził 130-76 (mam nawet obie wersje tego modelu z róznych serii)
Czyli też przy oznaczeniach głównie brano pod uwagę typ urządzenia zainstalowanego na pojeździe, a określenie "Ziła 130" zredukowano tylko do "(130)" bo np chłodnie "LUMZ-890B" montowano też i na innych ciężarówkach
Wszystkie wyżej wymienione modele specjalistycznych Ziłów 130 są chyba obecnie robione w skali 1:43 przez chińską firmę Markun Toys i w paru wariantach albo sprzedawane jako KIT-y do sklejania (Awtomobil w detalach / AVD), albo w wersji gotowej "wypasionej" - SSM, albo gotowej "ekonomicznej" Auto Historia", albo w gazetowej robionej dla De Agostini czy Modimio. Jeszcze jest seria "Naszi Gruzowiki" z m.in. Ziłami od Markun-a
MAZ serii 500, GAZ 52 czy różne wersje Kraza to były robione dla Nash Avtoprom (tam chyba przynajmniej raz widziałem, że dla tej serii robił jeden z modeli Hongwell
Pytanie - kto będzie producentem kolejnych modeli dla tej serii - jeśli okaże się, że któryś będzie od Markun Toys - to na bank możemy się np spodziewać Ziła 130 skrzyniowego, czy Kamaza 54112 (ciągnika siodłowego) albo GAZ-a 53 skrzyniowego czy terenowego GAZ-a 66 <---te modele ma ta firma w ofercie i robi ich różne wypusty - jeśli podejmą współpracę z tą serią DeA to co jakiś czas mogą "zapychać dziury" "czymś na temat, co robią i tak już od dawna Warunek - oczywiście to słowo "jeśli"  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5718 Przeczytał: 73 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pon 18:39, 01 Lut 2021 |
 |
Historyk1985 napisał: |
MAZ serii 500, GAZ 52 czy różne wersje Kraza to były robione dla Nash Avtoprom |
Te modele również robi SSM/AIST/AVD. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Historyk1985
User
Dołączył: 04 Paź 2020
Posty: 351 Przeczytał: 45 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Lubliniec / Kluczbork
|
Wysłany:
Pon 18:48, 01 Lut 2021 |
 |
Oby tylko nie okazało się, że seria po 15 numerach nie stanie się serią głównie sowieckich modeli z polskimi tablicami rejestracyjnymi, bo modeli sowieckich ciężarówek jest multum na rynku i jak ktoś chce to bez problemu kupi "w akcji rosyjskiej" co tylko chce
A takiego Stara 25, Żubra, czy Jelcza 415 to poza tą serią póki co ciężko szukać na świecie
Pożyjemy - zobaczymy!
Póki co zawartość znanych już nam numerów daje mi frajdę niczym KAP przed 10 laty i cieszę się jak dziecko oczekując tego Jelcza 415, Stara 266 czy Stara betoniarki  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Pan_Samochodzik
User
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 565 Przeczytał: 47 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 19:15, 01 Lut 2021 |
 |
Nie zapominaj, że mają to być ciężarówki Z OKRESU PRL-u, a więc tablice z innych krajów nie powinny dziwić
Czekamy na kolejne numery; najbliższy ze Starem 266 powinien być hitem, tym bardziej, że odmian i wersji realnego odpowiednika było całkiem sporo. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 21:01, 01 Lut 2021 |
 |
Ten Star "dwa sześć sześć" w żółtym kolorze wydaje mi się, że często był użytkowany przez brygady monterów przedsiębiorstw energetycznych, poruszających się w terenie. Bardzo ładny modelik nadchodzi.
Można rzec, że wybór modeli w kolekcji będzie tak duży, że każdy skomponuje sobie set wg własnych upodobań, np. tabor Transbudu ( Ził, Kraz, Kamaz, Maz, Tatra ), tabor PKS ( Żubr, Jelcze, Stary, Liazy, Ifa ). Miłośnicy radzieckich ciężarówek też zbiorą sobie zestawik najbardziej emblematycznych dla tego okresu i regionu samochodów 🙂 Zapowiada się ciekawie. Nie wchodząc w prenumeratę, trzeba będzie liczyć się z "polowaniami"😉. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BUSSING dnia Pon 21:04, 01 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Historyk1985
User
Dołączył: 04 Paź 2020
Posty: 351 Przeczytał: 45 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Lubliniec / Kluczbork
|
Wysłany:
Pon 22:59, 01 Lut 2021 |
 |
Takie moje małe spostrzeżenie - modele w tej serii mają (póki co na razie) metalowe, czyli ciężkie ramy. Gdy robi się dźwig z takiego modelu to jest to niewątpliwie na plus Nisko środek ciężkości, ale i dociążyć taki już ciężki modelik też dodatkowo trzeba. Kiedyś, jakieś ponad 10 lat temu robiłem Ziła 130 od zera - na bazie tego modelu:
Skala 1:43 a kabina była żywiczną kopią Elektropribora. Model nafaszerowałem stalowymi elementami i waży chyba 0,35 kg - mimo, że dość mały jest i "ażurowy" a szoferka z lekkiej żywicy.
(Tak, tak - wiem - w końcu się muszę zmusić, wykończyć model, porobić zdjęcia i w odpowiednim dziale wrzucić je na forum)
Tutaj w tej serii modeli mamy już "na dzień doby" ciężką ramę i kabinę. Aż się prosi zrobić podnośnik koszowy czy dźwig na bazie Stara 266 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2896 Przeczytał: 71 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 12:08, 02 Lut 2021 |
 |
Metalowe ramy to ogromny plus naszych modeli nawet bez względu na możliwości konwersji. Dzięki temu modele nie wyginają się między kabiną, a zabudową.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2016 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 20:26, 02 Lut 2021 |
 |
Tak, ale też przez to ramy za bardzo nie przerobisz (np. skrócenie pomiędzy osiami). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|