FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Legendy FSO Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1603
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 163 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:03, 05 Lis 2020 Powrót do góry

Być może kabriolet MR73 miał tylne lampy z Fiata 124 produkowane na licencji w Polsce. Wydaje się to logiczne chociaż pewności nie ma. W każdym razie nie były to radzieckie lampy z Łady 2101. Bo i skąd by się wzięły 😁.
A co do wymiany kooperacyjnej to nie kończyła się na klamkach i tylnych lampach. Sprowadzaliśmy również pasy bezpieczeństwa NORMA produkowane w jednej z republik ZSRR, obręcze kół i coś tam jeszcze. A wysyłaliśmy znacznie więcej pozycji, głównie z elektrotechniki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marakas
User



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 358
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:58, 05 Lis 2020 Powrót do góry

Co do tylnych lamp.
W albumie o fabryce fsm.
link do starej aukcji aby było wiadomo o co chodzi.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wśród wielu zdjęć z procesu produkcji pamiętam że pojawiła się fotka kobiet przy nazwijmy to taśmie produkcyjnej oświetlenia. Pamiętam duży kosz z lampami, a tam leżały lampy od łady 2101.
Inne kobieta kontroluje tylne lampy od lady 2103.

Wynika z tego że tylne oświetlenie do ład swego czasu u nas wytwarzano.
W tej aukcji chyba nawet to na jednej fotce widać..

Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marakas dnia Czw 17:13, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
M5Q
User



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 360
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WZ

PostWysłany: Czw 17:42, 05 Lis 2020 Powrót do góry

Rzeczywiście wygląda to na 2101 i 2103 (po lewej tyłem). To wspomniane zdjęcie z albumu w większym rozmiarze.

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez M5Q dnia Czw 17:44, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1603
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 163 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:05, 05 Lis 2020 Powrót do góry

Z lampami do Łady 2101 (Fiat 124) sprawa jasna. Ale do 2103? A album poświęcony jest FSM, strona z lampami podpisana FSM, Zakład w Sosnowcu. Zagadka.. Bo produkowano też asortyment dla Fiata, do modeli nie produkowanych w Polsce, m. in. 128 i 132.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 18:20, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
mto
User



Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 367
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:21, 05 Lis 2020 Powrót do góry

Muszę przyznać, że wywiązała się bardzo ciekawa dyskusja na temat polskiego cabrio. Ciekawi mnie jeszcze jeden szczegół w karoserii.
Mam wrażenie, że w każdym z tych 3ch cabrio przestrzeń między krawędzią tylnej klapy a miejscem na składany dach jest inna :

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1603
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 163 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:27, 05 Lis 2020 Powrót do góry

Jedna z teorii głosi, że przeróbka MR73 polegała m. in. na wstawieniu pałąka i wycięciu dodatkowego miejsca na nowy mechanizm składanego dachu. Być może tak było ale jednoznacznych dowodów brak i głowy za to nie dam 😉


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 18:36, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
M5Q
User



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 360
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WZ

PostWysłany: Czw 19:38, 05 Lis 2020 Powrót do góry

max napisał:
Z lampami do Łady 2101 (Fiat 124) sprawa jasna. Ale do 2103?


Co do lamp do 2103 z FSM to znalazłem jeszcze na potwierdzenie panią Wandę pod kaloryferem Smile:

[link widoczny dla zalogowanych]

Image

Koniec offtopa, bo skończy się jak z autobusami Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez M5Q dnia Czw 19:39, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3433
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:05, 05 Lis 2020 Powrót do góry

nie wyciągacie wniosków z poprzedniej sytuacji , czy naprawdę jest istotne czy w modelu jest lampa z Łady czy Fiata , są i nic już tego nie zmieni .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1603
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 163 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:35, 05 Lis 2020 Powrót do góry

Pani Wanda wymiata 😁
A model jest bardzo fajny niezależnie od pochodzenia tylnych świateł. Koniec z lampami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 20:37, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
RAFLAB
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1229
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork

PostWysłany: Czw 21:15, 05 Lis 2020 Powrót do góry

Panowie , Kolega mto na swoim kolażu ewidentnie udowodnił, że były 3 prototypy wesji kabrio. Nikt z Was nie zwrócił uwagi, że trzeci, tzw. Targa, - z fragmentem dachu - ma wlew paliwa w końcowej części tylnego lewego błotnika ? , dwa poprzednie egzemplarze takowego nie posiadają Laughing Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez RAFLAB dnia Czw 22:34, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1603
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 163 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:34, 05 Lis 2020 Powrót do góry

Czy na pewno?
MR 75 z czarnobiałych zdjęć nie posiada wlewu na lewej stronie, widać to wyraźnie. To też wyraźna różnica w stosunku do "normalnego" PF 125p.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Tzw" targa" ma wlew jak każdy PF 125p, na lewej stronie.
[link widoczny dla zalogowanych]

A MR73? Czy na pewno nie ma wlewu paliwa na lewym tylnym błotniku, czy może nie widać go wyraźnie na kiepskim zdjęciu?

Na pewno nie ma wlewu na prawej stronie.
[link widoczny dla zalogowanych]

Ale na tym zdjęciu, wykonanym 13 lipca 1974r w FSO już jakby coś widać po lewej stronie
[link widoczny dla zalogowanych]

A po zbliżeniu sprawa wydaje się jasna.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 22:39, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
RAFLAB
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1229
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork

PostWysłany: Czw 22:42, 05 Lis 2020 Powrót do góry

Ok, Max, tu mnie masz Laughing , na zdjęciach mi dostępnych nie był on tak widoczny, a wręcz niewidoczny Laughing , ale dochodzi kolejna kwestia - przestrzeń między krawędzią tylnej klapy a miejscem na składany dach .
Jest ewidentnie różna. Ok, mogli "dociąć" ją w Tardze, ale nie koniecznie Laughing
Max, no daj nam szansę na łudzenie się, że były 3 różne prototypy Laughing Cool Laughing, na zdjęciu widać, że przednie kierunkowskazy to jednak nie wąska wersja z początku produkcji, a wydają się już szersze od MR '75, dołożyli listwy boczne, no i ma przecież INNE felgi, z eliptycznymi otworami, a nie okrągłymi - o i to jest ten dowód, że to na pewno 3 prototyp Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez RAFLAB dnia Czw 22:49, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1603
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 163 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:39, 05 Lis 2020 Powrót do góry

Ok, felgi wszystko zmieniają 😉. Składam samokrytykę przed kolektywem i chylę czoła przed logiką i dociekliwością Kolegi 😁


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 1893
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Pią 0:32, 06 Lis 2020 Powrót do góry

Sorry za ignorancję, ale czy na przedostatnim zdjęciu żółty Fiat to nie jest kabriolet ?
Chyba że to jamnik cabrio?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sprzewo dnia Pią 0:33, 06 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
mto
User



Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 367
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:37, 06 Lis 2020 Powrót do góry

Tak, to jamnik cabrio 🙂

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mto dnia Pią 0:38, 06 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin