FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Legendy FSO Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
pitagor
User



Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:05, 06 Lis 2020 Powrót do góry

W Radomiu w Kolporterze w Selgrosie leży kilka kabrioletów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotr1-60
User



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 474
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA

PostWysłany: Sob 17:12, 07 Lis 2020 Powrót do góry

max napisał:
Z lampami do Łady 2101 (Fiat 124) sprawa jasna. Ale do 2103? A album poświęcony jest FSM, strona z lampami podpisana FSM, Zakład w Sosnowcu. Zagadka.. Bo produkowano też asortyment dla Fiata, do modeli nie produkowanych w Polsce, m. in. 128 i 132.
@max: W latach 80 i 90XXw zajmowałem się zaopatrzeniem w firmie transportowej (transport sanitarny). Zakład w Sosnowcu, przy ul. Pekin 1 - należący do FSM - produkował KOMPLETNE lampy oświetleniowe do wielu polskich i nie tylko polskich pojazdów. Mnie przede wszystkim interesowały lampy do PF 125 w wersji kombi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1600
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 163 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:13, 07 Lis 2020 Powrót do góry

Tak, tak, wygląda na to, że będący w strukturze FSM zakład nr 7 produkował nie tylko na potrzeby spółki matki ale również dla podmiotów zewnetrznych. Dzięki za potwierdzenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 532
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 23:10, 07 Lis 2020 Powrót do góry

Widzicie Koledzy - głupie lampy - a ile historycznej informacji o naszej motoryzacji (jaka by tam nie była) żeśmy sobie przypomnieli czy w ogóle otrzymaliśmy.
I to jest wg mnie właśnie prawdziwe kolekcjonerstwo, czyli model (lepszy/gorszy) + historia jego realnego pierwowzoru.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1600
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 163 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:44, 09 Lis 2020 Powrót do góry

max napisał:

MR 75 z czarnobiałych zdjęć nie posiada wlewu na lewej stronie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Nie dawał mi spokoju (i nadal nie daje) ten kabriolet MR75 i po dłuższym wpatrywaniu się w jego zdjęcia odkryłem, że są reprodukowane odwrotnie 😉
Poznać to można po umiejscowieniu daszka nad zegarami deski rozdzielczej, co widać dość dobrze na dolnej fotografii, gdzie dach samochodu jest schowany. A także po umiejscowieniu rury wydechowej.
To co widzimy na ww. fotografiach to tak naprawdę prawa strona pojazdu.
Istnieją zdjęcia MR z góry (m.in. w jednym z poprzednich moich postów) z których jednoznacznie wynika, że kierownica w nim była po lewej stronie, a skoro tak, to wlew znajduje się również po lewej stronie jak w MR73, tardze i każdym normalnym PF 125p.
I tak wyjaśniona została kolejna, chociaż na pewno nie ostatnia tajemnica kabrioletu z FSO 😁


Post został pochwalony 8 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Pon 15:49, 09 Lis 2020, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1159
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 35 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Pon 22:00, 09 Lis 2020 Powrót do góry

Ok!
brawo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 532
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 0:28, 10 Lis 2020 Powrót do góry

Super max!
I wycieraczki szyb na tych fotkach złożone są w stronę widza (na lewo) - a powinny być na prawo.
Czyli odwracamy fotki i otrzymujemy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 1997
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 170 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa

PostWysłany: Wto 2:09, 10 Lis 2020 Powrót do góry

Czyli jajcarze byli już kiedyś... też? No, niemożliwe Wink Very Happy

max - szacun!

PS.
A wszyscy, którzy się w "nabożnym skupieniu" wpatrywali
w te foty przez ostatnie naście lat - nap...ć teraz max'owi pomagasy
za to, że Was (mnie... nas Wink ) na ziemię sprowadził!
Te ...ech... co nigdy nie wcisnęły POMÓGŁ - TEŻ ! Gives thy a finger Snakeman


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mto
User



Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 367
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 2:12, 10 Lis 2020 Powrót do góry

Hmm, ok, foto odwrócone, a kant drzwi nadal prostopadły i światła tylne nadal fiatowskie, a nie od "łady" 🤔


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mto dnia Wto 2:13, 10 Lis 2020, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 532
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:45, 10 Lis 2020 Powrót do góry

mto napisał:
(...) światła tylne nadal fiatowskie, a nie od "łady" 🤔

No a jakie miały by być - od Trabanta?
PF125p MR75 miał tylne światła od FIAT-125S po liftingu w 1970. Takie same światła miał SEAT-1430 II serii (1971-1973) i III serii (1973-1975).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Wto 10:54, 10 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3488
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Wto 10:51, 10 Lis 2020 Powrót do góry

Edekyogi napisał:
mto napisał:
(...) światła tylne nadal fiatowskie, a nie od "łady" 🤔

No a jakie miały by być - od Trabanta?


Zanim palniesz drugi raz, zapoznaj się z tematem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 532
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 11:17, 10 Lis 2020 Powrót do góry

Sorry QLIG - a gdzie ja coś "palnąłem"?
Polemika o światła poszła od stwierdzenia - że Cabrio-I miał oryginalne światła od 124. Ja stwierdziłem - że raczej od WAZ-2101, czyli rzeczonej Łady, która w wyglądzie zewnętrznym praktycznie w 99,9% powtarzała 124 - w tym i światła. W drodze dyskusji wyjaśniło się, że te światła typu 124 były produkowane w Polsce właśnie dla WAZ-2101 - czyli w Cabrio-I były jednak nie oryginalne tylko licencyjne. Tak samo z resztą - jak i w PF125 MR75.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RAFLAB
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1227
Przeczytał: 73 tematy

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork

PostWysłany: Śro 17:29, 18 Lis 2020 Powrót do góry

Dzisiaj wyszedł kolejny 3 numer Legend, a w nim Polonez Coupe.
Większość z nas była przekonana że DeA puści "odgrzanego kotleta" w postaci kompletnie skopanego modelu jaki ukazał się w KAP i ZK. Ja oczywiście również tak myślałem i w punkcie gdzie udało mi się kupić poprzednie 2 numery, nie "zaklepałem" sobie Coupe-ty.
Całe szczęście, że mimo wszystko postanowiłem "rzucić okiem" na ten model i stosunkowo wcześnie zajrzałem do kiosku - udało się - "jeszcze jeden był" Laughing , bo nakład kolejny raz został zmniejszony o połowę poprzedniej dostawy (pomimo, że z kiosku zeszły wszystkie egzemplarze i nic nie poszło do zwrotu).
Wziąłem modelik w łapki i zaglądając przez blister zacząłem zbierać szczękę z podłogi Shocked Shocked Shocked
Modelik jest przepiękny, to zupełnie nowo opracowana forma.
Wreszcie poprawne proporcje, czyli przedłużone przednie drzwi, kolorowe wnętrze (deska rozdzielcza i fotele brązowe - podłoga, boczki i tylna półka czarne, co fantastycznie się uzupełnia), uszczelki w koło okien, srebrny pasek w tylnym zderzaku kolorowe przednie kierunkowskazy i pozycje, lampy przednie z podmalowaniem na srebrno, tylne lampy kolorowe, a z resztą - sami oceńcie
(tradycyjnie sory za jakość zdjęć, ale tego to się chyba nigdy nie nauczę robić Embarassed


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

I małe porównanie z poprzednim wypustem z KAP - widać ewidentnie że obecny model, to zupełnie nowe opracowanie

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 3 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 5518
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 246 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 17:40, 18 Lis 2020 Powrót do góry

I to jest rewelacyjna wiadomość, że model został poprawiony. Imponują też szczegóły wykończenia jak na model gazetowy Shocked Wygląda na to, że DeA zaczyna odrabiać lekcje!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gorset84
User



Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 484
Przeczytał: 118 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kudowa Zdrój

PostWysłany: Śro 17:52, 18 Lis 2020 Powrót do góry

No i pięknie! Widać, że cena idzie w parze w jakością Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin