FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 ANDY - Włoska klasyka exclusive i nie tylko...... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Pią 8:51, 18 Lut 2022 Powrót do góry

mafo - dziękuję Smile często tak się składa że jakiś pojazd widzimy po raz pierwszy oglądając jego model Smile

Bartek - dziękuję Smile z tymi nawiewami to faktycznie ciekawostka. W sumie to jeden koncern, ale do tak
rzadkiego auta mogliby zaprojektować coś extra Smile

martin - fakt, teraz trudno i ceny niezachęcające. Ale Ty jesteś cierpliwy i na pewno z czasem gdzieś go
upolujesz Smile Mi się udało na Tom`s - szkoda że mieli tylko kilka prototypów w bardzo promocyjnych cenach.




W 1956 roku Ferrari zleciło Pininfarinie wykonanie pokazowego nadwozia do nowego typu podwozia (konkretnie #0425GT).
Pojazd został zaprezentowany na Salonie Genewskim w 1956 roku. Auto oferuje - pokazuje bardzo dużo jedynych w swoim
rodzaju rozwiązań (owalny grill, zagłębione wykoń. reflektorów, tylne stateczniki, zintegrowane tylne lampy, ruchome otwory
wentylacyjne w błotnikach) i przede wszystkim konstrukcję FASTBACK, które Ferrari zastosowało w swoich samochodach
wyścigowych a które później Ford skopiował w modelu Mustanga. Środek również jest niestandardowy, szczególnie deska
rozdzielcza z centralnym prędkościomierzem i wskaźnikami temperatury zewnętrznej i wysokościomierzem. Auto dość szybko
znalazło się za oceanem w USA. W 2012 roku przywrócony do stanu oryginalnego, w 2013 zajął pierwsze miejsce w swojej
klasie w konkursie w Pebble Beatch.
Mowa o FERRARI 250 GT Berlinetta Speciale 1956.
Samochód wyposażono w 3 litrową V12 o mocy 240 KM pozwalającą osiągać 241 km/h. Przyspieszenie do 100 km zajmowało
5,2 sekundy. Był bezpośrednio pierwowzorem modelu Ferrari 250 GT TdF 14 Louvre a także dał podwaliny pod modele
Ferrari 250 GT 2+2 i Ferrari 330 GTC.


FERRARI 250 GT BERLINETTA SPECIALE 1956

#0425GT studio PININFARINA

MATRIX nr 62 z 408 sztuk


Wg mnie modelik wykonany praktycznie bezbłędnie. Środek bardzo mocno zdetalizowany, lakier OK, elementy fototrawione
dopasowane i podoklejane. W końcu to Matrix więc można chyba się tego spodziewać Smile


Image

Image

Image

Image

Image

Image



cdn.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2346
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 10:05, 18 Lut 2022 Powrót do góry

Widzę, że praca w rękawiczkach. Czasem wystarczy dotknąć żywicę gołym palcem i ślady zostają na zawsze ;-(


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3127
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Sob 18:22, 19 Lut 2022 Powrót do góry

Piękny model. Jestem pod wrażeniem wykonania Shocked
Podoba mi się taka miniaturka. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 14:45, 20 Lut 2022 Powrót do góry

Niesamowity model. Idealny tak jak powiedziałeś. Kiedyś zapełnię półki Matrixami. Ferrari z tej firmy są bajeczne...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Wto 10:48, 22 Lut 2022 Powrót do góry

Mareczku - cóż, tak trzeba, to niestety nie zabawki dla dzieci tylko cacka dla "dużych dzieci" Smile

Maćku - dziękuję Smile

And1 - dziękuję Smile nie odkładałbym tak na później wszystkiego, te modele znikają i to na długie lata
a potem pojawiają się w cenach trochę bardziej bolesnych dla naszych kieszeni lub w ogóle są niedostępne.
Ja też kilka modeli zostawiłem na później i niestety raczej już nie kupię. A to min przez rozbudowaną kolekcję
włoszczyzny - tu nie liczy się tylko Ferrari ale i inne marki Smile



Wprowadzony w 1951 roku model 212 był następcą serii 166 i 195 Inter GT.
W oznaczeniach Ferrari w tamtych latach INTER to samochody do użytku
drogowego zaś EXPORT dla sportu. W sumie zbudowano 82 szt 212 Inter.
VIGNALE - 15 szt. coupe, 7 szt. kabrio, 13 szt. berlinetta
GHIA - 15 szt. coupe, 1 szt. kabrio
TOURING - 1 szt. coupe, 6 szt. berlinetta
ABBOT - 1 szt. kabrio (czteroosobowy brzydal)
PININFARINA - 2 szt. kabrio, 11 szt. coupe
Co z pozostałymi, nie wiem, bo np Vignale w sumie zrobił 37 szt. a z danych wynika że 35 szt.
Wszystkie modele były wykonywane ręcznie i pod zamówienie klienta, dlatego jest tak
duża różnorodność i różnice w wykonanych pojazdach.
W 1953 seria 212 została zastąpiona modelem 250 Europa a studio Pininfarina zostało
ulubionym projektantem Ferrari.


FERRARI 212 INTER COUPE PININFARINA 1953

Nadwozie #0279UE

MATRIX nr 52 z 408 szt.



Modelik zamówiłem jak tylko ukazała się jego zapowiedź. I niedawno, po prawie trzech
miesiącach pojawił się w kolekcji. Jest zrobiony fantastycznie mimo że nie ma wielu
"ozdób na sobie". Środek "zbliżony" do oryginału Smile Polecam, warto. W sumie to trzeci
model Inter`a jaki mam i myślę że z czasem jeszcze jakiś przybędzie. Jeden z ładniejszych,
o stonowanej stylistyce Inter`ów.


Image

Image

Image

Image

Image

Image



cdn....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3127
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Wto 12:44, 22 Lut 2022 Powrót do góry

Piękny klasyk. Model wygląda rewelacyjnie, szczególnie na zdjęciach rozjaśnionych. Gratuluję zakupu. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jaca
User



Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:45, 22 Lut 2022 Powrót do góry

Jest coś w starszych modelach urzekającego do tego dochodzi barwa modelu. Jeszcze nie spotkałem osoby aby zbierała dwie skale jednocześnie (1/1, 1/43), chyba że to na dole to obrazek poglądowy



martin napisał:
Zobaczyłem Bertone i od razu wpadła na listę do zakupu.
Szkoda tylko że cenowo nie można liczyć na okazję.


[link widoczny dla zalogowanych]

To jest obecnie najtańszy model w necie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 15:43, 23 Lut 2022 Powrót do góry

Czytając jakieś wstawki historyczne osób, które interesują się Ferrari zawsze mam uśmiech na twarzy przy podawaniu ilości egzemplarzy. Praktycznie każdy ma swoje źródła i najczęściej te dane się różnią. Nie łatwo jest to ogarnąć Smile
Ja np mam info o 84 sztukach modelu 212 Inter, a odnośnie ile egzemplarzy zrobili Vignale i Pinin Farina to już w ogóle ciężko. Vignale robił na pewno pierwsze karoserię, a później przejął to Pinin Farina.
Warto nadmienić że model 212 Inter był bardzo ciekawy. Strickte zrobiony pod odbiorców indywidualnych. Enzo zmienił układ kierowniczy i większość modeli wyposażył w kierownicę po lewej stronie - bo takie były prośby potencjalnych nabywców.

Model od Matrixa jak zawsze świetny. Perfekcyjny powinno się powiedzieć...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 10:17, 27 Lut 2022 Powrót do góry

mafo, Jaca - dziękuję Smile

And1 - dzięki, tak, jak chodzi o liczby to nie tylko Italia ma z tym kłopoty Smile



Cisitalia to jedna z wielu małych włoskich firm robiących samochody sportowe bazując na częściach Fiata.
Po udanych modelach wyścigowych firma wprowadziła na rynek, w 1947roku, model 202 w wersjo drogowej.
Nadwozie zaprojektowane przez Pininfarinę zadebiutowało na targach w Mediolanie. W tym samym
roku zdobyło pierwsze miejsce na konkursie w Villa d`Este. Uważany za jeden z najbardziej atrakcyjnych
samochodów jakie zbudowano. Model ten pomógł (i to zrobił) uczynić nadwozie samochodowe legalną
formą sztuki podobną do rzeźby. Był też pierwszym pojazdem który na stałe był wystawiony w Muzeum
of Modern w Nowym Jorku. 202-ki zbudowano w sumie około 170 szt. w tym trzy kabriolety.


CISITALIA 202 COUPE PININFARINA 1947

LA MINI MINIERA
Edycja Limitowana



Image

Image

Image

Image

Image

Image



cdn.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2346
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 14:58, 27 Lut 2022 Powrót do góry

I tak powinien wyglądać samochód. Taka linia, takie proporcje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3127
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 18:45, 27 Lut 2022 Powrót do góry

Piękny samochód i pięknie zdetalowany model. Gratuluję posiadania. Ok! Przyjemnie ogląda się zbliżenia na detale. Fajnie uzupełnia to prezentację.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 9:32, 13 Mar 2022 Powrót do góry

Mareczku - tak powinno być Smile

Maćku - dziękuję Smile



Vignale wygrał kontrakt na produkcję wersji z otwartym dachem pierwszego w pełni
produkcyjnego modelu Maserati GT. Nadwozie zaprojektował G. Michelotti. Powstało
kilka prototypów u Vignale aby ostateczny projekt był idealny. Model zadebiutował
w listopadzie 1959 roku. Mechanicznie pojazd opierał się na wersji coupe ale rozstaw
osi skrócono o 10 cm. Karoseria ze stali lecz drzwi , maska, klapa i opcjonalny hardtop
ze stopów lekkich. W standardzie elektryczne szyby, tarcze na 4 kołach, 5 biegów oraz
wtrysk paliwa i można się było "bujać" do 220km/h. Zbudowano około 250 sztuk kabrio.


MASERATI 3500 GT SPECIAL SPYDER VIGNALE 1960

AVENUE43 Limitowana seria.


Wykonanie bez zarzutu, elementy fototrawione dopasowane i na swoim miejscu Smile
I kolejny modelik w mini kolekcji 3500 GT.


Image

Image

Image

Image

Image

Image



cdn....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jaca
User



Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:57, 13 Mar 2022 Powrót do góry

Podoba mi się Maserati, będę musiał przy następnych forumowych zakupach poszperać za tym modelem i jego braćmi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3127
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 18:43, 13 Mar 2022 Powrót do góry

Piękny model pięknego samochodu. Klasyczna sportowa linia to jest to, co lubię w tych włoskich konstrukcjach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 15:21, 15 Mar 2022 Powrót do góry

Tył bliźniaczy z niejedną 250-tką od Ferrari... Z przodem trochę gorzej, jak dla mnie zbyt masywny.
Model piękny, szczególnie wnętrze robi wrażenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin