FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 ANDY - Włoska klasyka exclusive i nie tylko...... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:17, 19 Lip 2022 Powrót do góry

Kiedyś te Alfy widziałem na jednej z naszych akcji i bardzo przypadły mi do gustu. Fajne modele.

P.S. Dzięki za cynk o Ferrari...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Wto 9:18, 19 Lip 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 8:54, 24 Lip 2022 Powrót do góry

Jaca - biała też jest przyjemna, czerwona również Smile dla mnie czarna zdecydowanie mniej Smile

And1 - Smile



Wraz z postępem w inżynierii lotniczej, aerodynamikę zaczęto stosować w projektowaniu samochodów.
Zaprojektowana przez Bertone w latach 50-tych seria B.A.T. (nietoperz)(Berlinetta Aerodinamica Technica).
Najbardziej znane z nich to B.A.T. 5, 7, 9 ale pierwszym samochodem był Abarth 1500 Biposto coupe.
Z czasem został nazwany B.A.T. 1.
Projekt Abarth 1500 Biposto Bertone wykonał F. Scaglione, nowicjusz u Bertone. Samochód miał prezentować
możliwości firmy Abarth w zakresie projektowania samochodów sportowych. Jest mieszanką aerodynamiki,
oryginalności i nowatorskiego stylu.
Nadwozie ma 4,5 m długości, Fiatowski silnik 1,5 l o mocy podniesionej z 44 kM do 73 kM (przy zastosowaniu
elementów produkowanych przez Abarth`a) i wagę 850 kg.
Zaprezentowany w 1952 roku na salonie turyńskim Abarth z miejsca stał się sensacją. Futurystyczny wygląd
przypominający odrzutowiec, sylwetka wyprzedzająca swoje czasy - nic dziwnego że po targach projekt oraz
samochód został kupiony przez Packard jako wzorzec dla nowych aut. Niestety zmiana zarządu i polityki firmy
sprawiły że Abarth nie został wykorzystany do ww celów. Przez prawie rok stał nieużywany a w połowie 1953
(jako nagroda za stworzenie hasła reklamowego dla Packarda) przekazany D. Smithowi. Smith użytkował go
przez 20 lat, później pozostawiony niszczał w garażu, zapomniany aż do roku 2003 roku.
Zakupiony przez brytyjskiego kolekcjonera C.M. Drake przez siedem lat był doprowadzany do stanu fabrycznego
i w roku 2010 zadebiutował ponownie w Pabble Beach Concours dElegance zdobywając trofeum Garn Turismo.
Wykonano tylko jedną sztukę i dobrze, że przetrwał do dnia dzisiejszego Smile



ABARTH 1500 BIPOSTO BERTONE 1952

AVENUE 43 Edycja limitowana



Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Zdjęcia oryginału w roku powstania:

Image


Tak wyglądał w 2003 roku:

Image


A tak prezentuje się obecnie:

Image

Image


cdn....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pawmarss
User



Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 147
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 9:39, 24 Lip 2022 Powrót do góry

Ciekawy opis, czegoś nowego się dowiedziałem. Samo auto interesujące, najbardziej w nim podobają mi się...zegary Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3137
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 9:59, 24 Lip 2022 Powrót do góry

Świetny model, a i bardzo ciekawa historia z nim związana. Gratuluję kolejnego ciekawego modelu w kolekcji. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MARCO
User



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3943
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 11:19, 24 Lip 2022 Powrót do góry

Dziwna ale piękna jak to włoszczyzna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2346
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 13:42, 24 Lip 2022 Powrót do góry

O BATach wiedziałem, o tym nie. ma przepiękny profil.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jaca
User



Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:51, 24 Lip 2022 Powrót do góry

Egzotyczny przód, całość bardzo przyjemna dla oka. Ogromniaste zegary

Nie mam czasu aby odwiedzić


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 7:38, 25 Lip 2022 Powrót do góry

Wielce ciekawy i nietuzinkowy model. Czy to w skali czy w rzeczywistości. Gratuluję posiadania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 8:36, 31 Lip 2022 Powrót do góry

pawwmars - dziękuję Smile a układ zegary przypomina trochę tablicę z samolotu Smile

Maćku - dziękuję Smile

Marku - sam miałeś ładny zbiór to Wiesz Very Happy

Marku (MR) - czyli zawsze u kogoś można się jeszcze czegoś ciekawego dowiedzieć Very Happy

Jaca - Smile

And1 - dziękuję Very Happy


Bertone rzadko pracował dla Ferrari. Większość modeli została zaprojektowana przez Pininfarinę.
Bertone zaprojektował jednak dwa jedyne w swoim rodzaju Ferrari bazując na podwoziu 250 GT SWB.
A jak to wyglądało od drugiej strony?
W tych "beztroskich czasach" będąc zamożnym dżentelmenem, który chciał się wyróżnić z tłumu,
zamawiałeś własny samochód. Jednym z takich ludzi był Enrico Wax, przyjaciel Enzo, posiadający wcześniej
kilka innych Ferrari zrobionych na jego zamówienie lub seryjnych ale ewidentnie odróżniających się od reszty.
Gdy tylko dowiedział się że Enzo buduje nowy samochód wyścigowy (250 GT "krótki rozstaw kół") natychmiast
wyraził chęć zakupu. Z kolei Enzo bez zbędnych "ceregieli" przypisał pierwsze podwozie do konta Wax`a.
Zostało ono wysłane do Bertone gdzie projektem nadwozia zajął się G. Giugario, niedawno (w wieku 21 lat)
zatrudniony przez Nuccio. Tak powstał prezentowany poniżej model prawdziwego pojazdu który istnieje do dziś.
Po raz pierwszy zastosowano w Ferrari np odmrażacz tylnej szyby, układy wydechowe SNAP i pierwsze, nie
szprychowe felgi odlane ze stopu magnezu. Cała maska przednia podnosiła się do góry (podobnie jak
w Jaguar e-type) odsłaniając cały silnik i część podwozia. Silnik jak w oryginalnej Testa Rossa czyli V12 o mocy
280 - 300 KM.
Na masce zdecydowanie dużo większy emblemat Ferrari a po bokach inicjały E. Wax - "Prototype EW"
Z ciekawostek jeszcze zabezpieczone siatką reflektory i po raz pierwszy użyta siatka na grill. Dźwignia biegów
typu "pistolet" i zegary u centralnej części deski rozdzielczej. Wn2013 roku samochód został sprzedany za
kwotę 7.040.000 dolarów.


FERRARI 250 GT BERLINETTA SWB COMPETIZIONE 1960

PROTOTYP BERTONE #1739GT

MATRIX nr 91 z 408



Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3137
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 9:20, 31 Lip 2022 Powrót do góry

Kapitalny model pokazałeś. Wykonanie, jak to zwykle u Matrix-a bardzo dobre. A i kawał historii ciekawie się czyta. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2346
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 9:52, 31 Lip 2022 Powrót do góry

Ale w modelu jakoś dziwnie w stosunku do oryginału wygląda linia dachu w tylnej części. Przy przejściu do tylnego okna coś mi się nie widzi...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
idoneo1
User



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 883
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil

PostWysłany: Nie 11:20, 31 Lip 2022 Powrót do góry

Model piękny. A co do oryginału, to mnie ciekawi jak się używało tak dziwnie wygiętej dźwigni zmiany biegów...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jaca
User



Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:37, 31 Lip 2022 Powrót do góry

Uśmiejecie się, pierwsza myśl co do świateł schowanych za siatką - model przeznaczony na Polski rynek aby chętnym nie przylepiły się klosze. Środek auta piękny w swojej prostocie. Ciekawa gałka zmiany biegów. No i kolor obić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:53, 31 Lip 2022 Powrót do góry

Coś fantastycznego. Piękny samochód i jego modelowe odwzorowanie. W Matrix'ach szczególnie podoba mi się wnętrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Sob 23:01, 06 Sie 2022 Powrót do góry

mafo, And1 - dziękuję, miło Smile

Marku - mając modelik w ręce i porównując z oryginałem raczej nic takiego tam nie widać Smile
Może na zdjęciach modelu widać bardziej odcinający się element dachu wykonany (podobnie jak
w oryginale, a o tym nie wspomniałem) ze szczotkowanego aluminium.

idoneo1 - dziękuję Smile fakt, pewnie dziwnie się używa takiej "gałki" zmiany biegów Smile sam się zastanawiałem
nad tym patrząc np na uchwyty dźwigni w różnych współczesnych hot rod`ach...

jaca - gdyby to był model przeznaczony na polski rynek, to nasz kraj byłby krainą mlekiem i miodem płynącą .... Very Happy
Ja tam w środku nie za bardzo widzę prostotę - deska jak z samolotu, elegancja, skóra, prawie full-wypas jak na tamte czasy... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin