FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 ANDY - Włoska klasyka exclusive i nie tylko...... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Towi
User



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1970
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 7:50, 05 Paź 2022 Powrót do góry

Najbrzydsze Ferrari jakie widziałem - właściwie można zamienić konia na lwa i mamy francuza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 942
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 9:19, 05 Paź 2022 Powrót do góry

Model bardzo ciekawy, ale zupełnie nie w moim klimacie. Jakoś ten doszywany tył średnio pasuje.
Matrix robi świetne rzeczy, ale ten chyba był robiony na szybkości, bo na zdjęciach wygląda słabo.

Ale jako ciekawostka super uzupełnienie kolekcji...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3503
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Pon 22:30, 17 Paź 2022 Powrót do góry

Marku - cieszy fakt że jednak coś spod znaku czarnego rumaka podoba Ci się Smile IXO - ot, psikus....

Maćku, Łukaszu - dziękuję Smile

toner7, smigi
- co do bryły to jest OK, światła i klapy lamp w normalnym odbiorze są również OK. Być może
ujęcie, perspektywa itp zniekształciło trochę odbiór wizualny. Faktycznym mankamentem jest za wąski rozstaw
tylnych kół. na razie nie ruszam tego.

Wiesiu - może nie do końca zmienisz konika na lwa, Peugeot aby dojść do podobnego designu potrzebował
jeszcze trochę lat Smile A czy Ci się podoba to już Twój wybór. Dal mnie jest to kolejne ogniwo w kolekcji Ferrari Smile

And1 - model nie był robiony na szybko Smile to tylko moje zdjęcia Smile A dla mnie jest tak jak napisałe powyżej ...




Projekt Scarabeo powstał w połowie lat 60-tych. Mając fundusze AR postanowiła powrócić do sportu po przerwie od 1953 roku.
Pojazd miał bazować na silniku czterocylindrowym GTA z AR Giulietty, nowatorskiej ramie w kształcie litery H (Tipo 33), nietypowym
ustawieniu silnika zblokowanego ze skrzynią biegów i przeniesienia napędu na koła. Trzy zestawy zostały wysłane do OSI (Turyn).
Każde podwozie otrzymało inne nadwozie i inne pozycje kierowcy. Scarabeo zadebiutowało na Salonie Paryskim w 1966 roku.
Model przedstawia pierwszą wersję prototypu. Druga (żółta) miała inne nadwozie i kierownicę po lewej stronie. Trzeci koncept
to wyścigowy spider który w przeciwieństwie do dwóch poprzednich nie został ukończony. Pierwotnie zamierzano wykonać
niewielką serię produkcyjną ale skończyło się na prototypach. Zółty i spider znajdują się w muzeum Alfa romeo. Srebrne coupe
prawdopodobnie znajduje się w prywatnej kolekcji w Kanadzie.

O.S.I. - Officine Stampaggi Industriali (Warsztaty Formowanie Przemysłowego) zostało założone przez byłego szefa Ghia - Luigi
Segre i Arrigo Olivetti`ego w 1960 roku w Turynie. OSI funkcjonowało tylko przez 8 lat ale pozostawiło trwały ślad we włoskim
designie samochodowym. Anonimowo dla osi pracowali też min G. Michelotti, Tom Tjaarda, S. Sartorelli. W 1967 OSI zajęło się
tylko sztukaterią a później "znikło".



ALFA ROMEO O.S.I. SCARABEO 1600 1966

MATRIX 196 z 408 sztuk


Schludnie i bez niedoróbek wykonany modelik.
To że stylistyka jest jaka jest to już inna sprawa Smile

Na ostatnich zdjęciach wszystkie trzy prototypy.


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3151
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Wto 19:09, 18 Paź 2022 Powrót do góry

Kapitalny model prototypowej Alfy. Ok! Znów kawałek nieznanej dla mnie historii motoryzacji. Teraz przydałoby się, żeby Matrix wydał pozostałe dwa prototypy... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 942
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 6:42, 19 Paź 2022 Powrót do góry

Rewelacja. Bardzo podobna do Ferrari 250 Breadvan. A bez tylnej klapy jeszcze lepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3503
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 8:37, 23 Paź 2022 Powrót do góry

Mafo, And1 - dziękuję Smile


W 1954 roku na Salonie Paryskim Maserati po raz pierwszy pokazał kolejną ewolucję A6, A6G 2000.
Jego wyróżniającą cechą techniczną był silnik, który, choć wciąż miał 2 litry, był zasilany potrójnymi
gaźnikami Webera i był DOHC.
Przed opuszczeniem firmy Ernesto Maserati skonstruował sześciocylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra
i zamontował w sportowych samochodach Maserati A6.
Zarządzane przez rodzinę Orsi zakłady Maserati wprowadziły do sprzedaży dwumiejscowe
coupe i kabriolety A6 o mocy 65 KM w 1948 roku. Trzy lata później sześciocylindrowy silnik o pojemności
2,0 litra został zamontowany w samochodzie drugiej generacji, znanym jako A6G. Generował 100 KM.
Pierwsze sztuki karosowało Zagato i Frua. Zbyt spartańskie Zagato i zbyt futurystyczne Frua nie do końca
przypadło Klientom do gustu i końcówka produkcji należała do Allemano. A6G 2000 karosowane były również
przez Vignale, Pinin Farinę, Ghia i Bertone. W sumie wyprodukowano w latach 1954-1957 60 szt. A6G 2000
z czego Allemano 21 sztuk.


MASERATI A6G 2000 ALLEMANO COUPE 1956

NEO


Piękny modelik pięknego samochodu z pięknego okresu włoskiego designu Smile




Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jaca
User



Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:33, 23 Paź 2022 Powrót do góry

Andy podaj stronę gdzie go nabyłeś, oczu oderwać nie idzie (Matko boska ale cudo)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3151
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 19:14, 23 Paź 2022 Powrót do góry

Piękny... po prostu piękny... Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
OpelFAN
User



Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1286
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 21:14, 23 Paź 2022 Powrót do góry

Tu wszystko pasuje, coś pięknego Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1382
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Pon 21:06, 24 Paź 2022 Powrót do góry

SCARABEO wspaniały,
Maserati piękny
Ok!
...czy na odwrót, sam już nie wiem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 942
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:05, 25 Paź 2022 Powrót do góry

Samochód sam w sobie jest bajeczny. Model także. Znowu najbardziej podoba mi się wnętrze i dbałość o detale. Bajka 👍


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3503
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 9:22, 06 Lis 2022 Powrót do góry

Jaca - jeszcze do niedawna był w MCW w bardzo dobrej cenie.
Miałeś się spotkać na Targach - i co....?

Mafo, OpelFAN, And1 - dziękuję, zarówno model jak i oryginał zasługuje na pochwały Smile

zetorski - faktycznie trudna decyzja Smile dwa różne przeznaczenia ale obydwa modele są intrygujące.


Piękne Ferrari 250 GTE 2+2 to pierwsze wyprodukowane w większej ilości czteroosobowe auto marki.
Po raz pierwszy zaprezentowane zostało publicznie podczas wyścigu 24 Hours Le Mans w 1960 roku.
Sześć miesięcy później model został oficjalnie zaprezentowany na paryskim salonie. Choć miało ten sam
rozstaw osi, co legendarny 250 GT LWB TdF i wyposażone zostało w podobny silnik Colombo V12, nie
było jednak akceptowane przez wszystkich. Konserwatywni klienci marki twierdzili, że prawdziwe Ferrari musi
być dwuosobowe i nawet prędkość maksymalna na poziomie 240 km/h nie była dla niech argumentem. Aby
samochód był wygodny dla czterech osób, inżynierowie Ferrari musieli wprowadzić kilka zmian w istniejącej
platformie 250. Udało im się to dzięki przesunięciu silnika samochodu do przodu oraz poszerzeniu rozstawu
kół. Dzięki nadwoziu zaprojektowanemu przez Pininfarinę, konstrukcja 250 GTE 2+2 była nie tylko pełna
elegancji, ale także natychmiast rozpoznawalna jako Ferrari. Ferrari wyprodukowało 954 egzemplarze
i trzy nieco różne warianty modelu w ciągu czterech lat produkcji.
Jako pierwszy seryjny model 2+2 Ferrari, 250 GTE był produkowany w trzech dyskretnie zmienionych
seriach w latach 1960-1963 i był jak dotąd najlepiej sprzedającym się modelem producenta.

Mało znanym epizodem w karierze Ferrari 250 GTE była jego służba w rzymskiej policji. W 1962 roku,
po kilku wielkich sukcesach przeciwko mafi, ówczesny prezydent Republiki Włoskiej Giovanni Gronchi
zorganizował ceremonię na cześć policji. Podczas ceremonii zapytał wówczas oficerów co chcieli by
w nagrodę, na którą jeden z nich odpowiedział ze śmiechem: Ferrari.
Gronchi potraktował tę prośbę bardzo poważnie, a Enzo Ferrari , jako mądry biznesmen, zgodził się
przekazać dwa Ferrari 250 GTE rzymskiej policji (miał nadzieję, poza profitami wizerunkowymi,
wyposażyć w swoje pojazdy policję). Gdy tylko GTE dotarły do Rzymu, jeden z dwóch samochodów miał
śmiertelny wypadek, a wrak został przewieziony z powrotem do Modeny i zniszczony przez zawsze bardzo
przesądnego Enzo. Drugi model (numer podwozia: 3999) powierzono oficerowi o nazwisku Spatafora.
Ten ostatni zaimponował wszystkim podczas testów, które odbyły się w Modenie kilka dni wcześniej,
że sam Enzo zaproponował mu miejsce w teamie wyścigowym. Spatafora odmówił, stwierdzając:
"Jestem policjantem, jeżdżę tylko radiowozami".
Samochód był eksploatowany w rzymskiej policji do 1968 r., Został sprzedany na aukcji w 1972 r.
osobie prywatnej. Podczas swojej 6-letniej kariery był niekwestionowaną gwiazdą Rzymu. Legenda głosi,
że przestępcy czasami płacili Spataforze za ściganie ich Ferrari. Jednak nigdy nie zostało to potwierdzone.


FERRARI 250 GT/E 2+2 COUPE PININFARINA 1960

MATRIX limit 94 z 408


Piękny modelik, praktycznie bez niedociągnięć. Matrix wypuścił go w trzech kolorach.


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


cdn....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
toner7
User



Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 294
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 12:31, 06 Lis 2022 Powrót do góry

Absolutnie przepiękne, cudownie proporcjonalne auto (i rzecz jasna model). Stylistyka, która nie wzbudza chyba kontrowersji a tylko duże i wielkie zachwyty...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3151
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 16:05, 06 Lis 2022 Powrót do góry

Piękny samochód i kapitalnie zrobiona miniaturka. Jestem znów pod wrażeniem jak firmy potrafią odwzorować szczegóły i detale w modelach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1382
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Pią 20:23, 11 Lis 2022 Powrót do góry

Modelik zachwycający,
i fajna ciekawostka - epizod policyjny
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin