FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 ANDY - Włoska klasyka exclusive i nie tylko...... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 948
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 13:49, 26 Gru 2023 Powrót do góry

Wow, rewelacja. Fajnie uzupełniać kolekcję taki pojedynczymi specjalnymi modelami.
Faktycznie z przodu 275 GTB.

Gratulację za 1oo Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Wto 13:50, 26 Gru 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1383
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Śro 0:13, 27 Gru 2023 Powrót do góry

Ok! ciekawa historia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3503
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 9:23, 31 Gru 2023 Powrót do góry

Image



mafo, sprzewo, zetorski - dziękuję Very Happy

And1 - dzięki za "setkę" Very Happy
Ferrari ma to do siebie że naprawdę jest bardzo dużo pojedynczo wykonanych nadwozi,
z kolei serie były z reguły krótkie i szybko się zmieniały. Stąd gdyby chciało się zebrać
wszystko to raczej nierealne z choćby dwóch powodów: nie ma wypuszczonych modeli
a gdyby były to sama kolekcja liczyłaby tysiące sztuk Smile



Taki Gwiazdkowy prezencik:


W listopadzie 2021 roku Ferrari zaprezentowało nowy model Daytona SP3. To pierwsze tak nazwane Ferrari
od przełomu lat 60-70 tych oraz kolejny, po Monza SP, ze specjalnej limitowanej serii. Produkcja ruszyła
w 2022 roku i ma określony limit 599 sztuk. Cena 2 miliony Euro za sztukę nie zniechęciła nabywców bowiem
tuż po debiucie cała pula przewidzianych do produkcji pojazdów została sprzedana.
Przy konstruowaniu tego modelu nacisk położono przede wszystkim na aerodynamikę i osiągi. Zastosowano
rozwiązania pasywne. Podwozie wykonane z materiałów kompozytowych z wykorzystaniem technologi F 1.
Napęd za pomocą wolnossącego V12 6,3 litra o mocy 840 KM (najmocniejsze do tej pory wyprodukowane
Ferrari) umiejscowionego centralnie, napęd na tył. Od 0 do 100 2,8 sek., do 200 w 7,4 sek. a maksymalna
prędkość ograniczona do 340 km/godz.. Zużycie paliwa waha się od 11 do 27 l/100 km.



FERRARI DAYTONA SP3 2022


LOOKSMART




Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


cdn.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3236
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 10:17, 31 Gru 2023 Powrót do góry

To jest coś wspaniałego!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2353
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 12:38, 31 Gru 2023 Powrót do góry

... i widzę nową jakość zdjęć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3165
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 13:13, 31 Gru 2023 Powrót do góry

Ślicznie wygląda. Dzięki temu wgłębionemu grillowi ma niesamowitego "zadziora" w wyglądzie. Podoba mi się. Świetny zakup.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 948
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 14:23, 01 Sty 2024 Powrót do góry

andy ns masz rację. W ogóle uważam że kolekcja Ferrari jest bardzo trudna. Podczas jej tworzenia ciągle natykam się na modele, o których nie wiedziałem. Szczególnie pojedyncze sztuki z lat 50 i 60, oraz wyścigowe z tych samych lat.
Ale powoli, powoli coś tam się powiększa.

A daytona wyśmienita. Bardzo ładny model, szczególnie felgi.
I super zdjęcia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2579
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 14:28, 01 Sty 2024 Powrót do góry

Daytona niesamowita Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3503
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 9:02, 07 Sty 2024 Powrót do góry

Łukaszu dziękuję Very Happy

Mareczku, to dalej komórka tylko dołożone trochę więcej światła Smile

Maćku, Darku - dziękuję Very Happy jest świetny

And1 - dzięki Smile mi też czasem trafią się "rodzynki" o których pomimo "siedzenia" już trochę w temacie jeszcze nie słyszałem.



Zaprezentuję dwa modele, kultowych już nie od dziś, pojazdów.
Lamborghini Countach z początku produkcji i wersję na 25 lecie modelu.
Obydwa renomowanych marek ale jedna bije drugą w przedbiegach Smile


LAMBORGHINI COUNTACH S LP400 1978

MAKE UP seria EIDOLON



Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image




LAMBORGHINI COUNTACH 25th ANNIVERSARY 1989

TSM MODEL





Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image



Countach z TSM pod kątem wykonania wygląda przy MAKE UP jednak trochę biednie a w sumie jest
lepszy niż ten z PremiumX (który też mam i był prezentowany). Dla mnie wycieraczka w "S" jest nie do
pobicia. Nie spotkałem się jeszcze z tak dokładnie i finezyjnie odtworzonym elementem. Co prawda mam
kilka modeli z Make Up ale to Lambo zaskoczyło i mnie.
Przy okazji jeszcze raz podziękowania dla Wiesia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 948
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:44, 07 Sty 2024 Powrót do góry

Ten z Make Up miażdży Smile Ależ odwzorowanie i jakość. Przepiękny. Ta wycieraczka faktycznie majstersztyk.

|| Cudo ||


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3165
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 21:22, 07 Sty 2024 Powrót do góry

Kapitalne Lambo z Make Up-a. Wnętrze i szczegóły rewelacyjne. Jestem pod wrażeniem. Piękny model.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1383
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Nie 22:02, 07 Sty 2024 Powrót do góry

uczta dla oczu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2579
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:07, 07 Sty 2024 Powrót do góry

LP400 przepiękny Smile Wygląda jak model w większej skali!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3503
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 9:30, 14 Sty 2024 Powrót do góry

And1, mafo, zetorski, smigi - dziękuję za miły odbiór modelu, TSM "zapadło się pod ziemię" ze wstydu Very Happy



Ferrari 365 P Berlinetta Speciale było sportowym samochodem koncepcyjnym. Zaprojektowany przez Pininfarinę zadebiutował w 1966 r.
Był to pierwszy samochód Ferrari z centralnie umieszczonym silnikiem z trzymiejscowym wnętrzem w układzie z centralną pozycją
kierowcy (później zastosował i spopularyzował to McLaren). Zastosowanie centralnego umiejscowienia silnika było nieuniknione
i stało się koniecznością. Pininfarina wykonała trzy prototypy z których pierwszym był prezentowany poniżej modelik.
Inicjatorem tego projektu był Sergio Pininfarina (chwilę później został szefem Pininfariny) a sam Ferrari do końca wzbraniał się przed
pojazdami z centralnie umieszczonym silnikiem. "Pomocną" dłoń podali Luigi Chinetti i Gianni Angelli którzy wyrazili chęć nabycia takich
samochodów dla siebie.
Zewnętrznie stylistyka była luźno oparta na modelu Dino. Do wykonania użytecznych (w pełni sprawnych i mogących się poruszać po
drogach) konceptów wykorzystano podwozia Ferrari 365 P2. Pierwszy zaprezentowany koncept w założeniu miał być tylko pokazowy
ale został jednak ukończony jako pełnosprawny. Wnętrze zostało wykończone luksusowo. Kolor nadwozia Garenia White. W latach
1966-67 był prezentowany na całym świecie. Po trasie pokazowej, zgodnie z wcześniej daną obietnicą, autko zakupił Chinetti.
Po dotarciu do Stanów pojazd został dwukrotnie sprzedany i dwukrotnie odkupiony przez Chinatti. Od 1969 roku pozostaje cały czas
w rodzinie Chinatti, poza epizodem w 2014 roku kiedy to została wystawiona na sprzedaż ale nawet cena prawie 25 milionów dolarów
nie przekonała Luigiego Jr. do rozstania się z tym wozem. Przypisana do tego modelu potoczna nazwa Tre-Posti to po prostu trzymiejscowy.


FERRARI 365 P BERLINETTA SPECIALE 1966

#8971 Tre-Posti

KESS 1 z 250 sztuk



Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


cdn...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3165
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 14:35, 14 Sty 2024 Powrót do góry

Świetna historia i kapitalny model. Trudno wzrok oderwać. Podoba mi się. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin