FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Historia samochodu 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1582
Przeczytał: 113 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:24, 14 Cze 2020 Powrót do góry

Dobrze, że miała już pończochy na sobie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3474
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 77 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 8:30, 14 Cze 2020 Powrót do góry

Temat zapowiada się ciekawie Smile
Będziesz prezentował wszystko jak "leci", czy po prostu będą najważniejsze pojazdy danego okresu i firm ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1086
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Nie 8:55, 14 Cze 2020 Powrót do góry

Będę prezentował wszystko jak leci, czyli modele które posiadam (jak przystało na dział nasze kolekcje). Będą modele ważne i mniej ważne, będą znane i nieznane, no i jak na razie będzie ponad 230 marek samochodowych z ponad 30-tu krajów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2418
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:12, 14 Cze 2020 Powrót do góry

Francik napisał:
Może i masz rację. Ja na filmiku repliki widziałem armatę (wtedy były same lufy) podwiązaną od dołu, a na górze beczkę (może prochu). Tak że mógł być dwojako wykorzystany, ale haku holowniczego nie ma.

No nie ma haka holowniczego. Nie ma też świateł błyskowych, ostrzegawczego malowania i paru innych rzeczy, które mają współczesne pojazdy 😉.
Ale z historycznych przekazów dość dokładnie wiadomo do czego pojazd miał służyć. Ówczesne ciężkie działa osadzone były na rozbudowanych, ciężkich lawetach, które umożliwiały kontrolowane użycie działa. Calość była na tyle ciężka, że do przemieszczania wymagała zaprzęgów złożonych z kilku par koni, które z kolei wymagały pożywienia, opieki i całodobowej "obsługi". I to je właśnie miał zastąpić ciągnik inż Cugnot'a. Ponieważ pojazd pozostał na etapie "prototypu", nie wiemy jak docelowo byłby sprzęgany z lawetą ale założeniem podstawowym było holowanie a nie przewóz samych luf rozebranego działa. Współczesna replika została opatrzona takimi dodatkami żeby dodać jej autentyczności ale filmików z jej prezentacji nie można traktować jako źródła historycznej wiedzy.
A model bardzo ładny 👍


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie 19:42, 14 Cze 2020 Powrót do góry

Bardzo ciekawy temat.
Chyba jeszcze żaden z kolegów z forum nie sięgał tak daleko w historię motoryzacji.
Będę z uwagą śledził pojawiające się w kolekcji modele.
Ale już teraz gratuluję tak oryginalnego tematu i profilu gromadzonych modeli.
Z zapartym tchem czekam na kolejne prezentacje.
Pozdrawiam.
Dzidek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1086
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Nie 19:52, 14 Cze 2020 Powrót do góry

L`Eclair 1895 r. Model firmy Ixo - Altaya z 2014 roku.
Auto zbudowane przez braci Michelin na podwoziu Peugeota i z silnikiem Daimlera. Zastosowano pierwszy raz do samochodu opony pneumatyczne. Bracia Michelin wystartowali nim w wyścigu Paryż - Bordeaux - Paryż. Ukończyli wyścig o długości prawie 1200 km. Pierwszy raz samochód "toczy się w powietrzu".
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1370
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Nie 23:03, 14 Cze 2020 Powrót do góry

podoba mi się pomysł z prezentacją każdego kolejnego modelu
w porównaniu wielkości
z jednym i tym samym modelikiem porównawczym !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2458
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Pon 10:01, 15 Cze 2020 Powrót do góry

Ale fajny wątek! Już pi tych kilku postach wiem, że będę go z przyjemnością śledził i kibicował wytrwałości Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1086
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Pon 19:08, 15 Cze 2020 Powrót do góry

Dzięki za komentarze, na pomysł porównania z jednym modelem właściwie wpadła moja żona, ponieważ widzi jak stoją na półkach ogromne obok malutkich w jednej skali, a ponieważ mam przeważnie modele samochodów nie spotykanych na ulicy, to postanowiłem porównać je do samochodu znanego w Polsce. Padło na malucha.

Renault Type A Voiturette 1898 r. Model firmy Universal Hobbies z 2012 roku. A więc mamy pierwsze renault. Taki mały miejski samochodzik, długość 1860 mm i szerokość 1150 mm. W ciągu 3 lat zrobiono około 290 sztuk.
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 20:25, 15 Cze 2020 Powrót do góry

Wielkie dzięki za pokazanie tego, tak bardzo ważnego, z punktu widzenia historii motoryzacji modelu.
Przyjemnie jest oglądać prezentowane zdjęcia.
I przede wszystkim ukłony dla małżonki, za bardzo ciekawy pomysł na prezentację modeli.
Pozdrawiam.
Dzidek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3222
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 21:09, 15 Cze 2020 Powrót do góry

Ale fajne. Szukam już tego pierwszego! Świetny model.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
idoneo1
User



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 881
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil

PostWysłany: Wto 15:58, 16 Cze 2020 Powrót do góry

Ten pierwszy - Cugnot chodzi na ebay-u od 30 aż do 70 Funtów.
Spory rozrzut.

A taki też by w Twojej historii pasował:

[link widoczny dla zalogowanych]

Fot z netu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2418
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:35, 16 Cze 2020 Powrót do góry

Proponuję cierpliwie poczekać, być może LRV znajduje się w kolekcji Francika.
W historii motoryzacji, a zwłaszcza polskiej, to pojazd szczególny.
Ale na razie jesteśmy na końcu XIX wieku 😁


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Wto 17:36, 16 Cze 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1086
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Wto 18:52, 16 Cze 2020 Powrót do góry

Niestety, LRV nie znajduje się w mojej kolekcji (jeszcze), chociaż kiedyś się do niego przymierzałem. Dzisiaj niemiecka technika.

Opel Patent Motorwagen System Lutzmann 1899 r. Model firmy Ixo z serii Opel Collection. Tym razem pierwszy opel. Wyprodukowano 65 sztuk w latach 1899-1901. Pierwsze samochody były napędzane za pomocą łańcucha, a ten jeszcze miał układ kierowniczy na łańcuch. Miałem okazję zobaczyć ten samochód osobiście i zdziwiłem się gdy zobaczyłem jak wygląda układ kierowniczy.
Dlatego tym razem dodałem parę zdjęć oryginału.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1370
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Wto 19:01, 16 Cze 2020 Powrót do góry

ciekawe
Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin