FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kolekcja adamp55kr modele samochodów z rajdów WRC Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 7:57, 22 Cze 2013 Powrót do góry

7 czerwca 1998 roku z Aten wystartowały 102 załogi biorące udział w 45 Rajdzie Akropolu. Po przejechaniu ponad 1036 km , w tym ponad 388 km w 17 szutrowych OS-ach na mecie w Delfi dnia 9 czerwca zameldowały się 52 załogi. Zwyciężyli jadący Subaru Colin McRae i Nicky Grist , a 7 lokatę zajęła jadąca Toyotą Corolla WRC zespołu H.F.Grifone portugalska załoga Rui Madeira i Niuno da Silva. Model ich samochodu dla jednej z serii edytorskich wykonała firma IXO
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 8:04, 22 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Gość







PostWysłany: Wto 21:21, 25 Cze 2013 Powrót do góry

Od 3 do 5 maja 1990 na 400 km asfaltowych tras zmagało się 69 uczestników GALP Volta Portugal ( eliminacja ERC). Do mety dotarło 13 ekip. Wygrała portugalska załoga Antonio Couthinio i Candido Junior jadąca Toyotą Celicą GT4 , której model wykonany przez firmę Trofeu prezentuję poniżej, a link do filmu z tego rajdu jest w poście Piotrka poniżej.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
A teraz trochę o samym modelu. Jest to jeden z pierwszych modeli rajdowych tej firmy. Były 4 wersje malowania Toyoty. Lusterka są jeszcze typu die cast (odlane razem z bryłą) dopiero później zaczęto stosować doklejane. Ładnie odwzorowane wnętrze - pasy z napinaczami, wewnętrzny zbiornik paliwa, koło zapasowe. Oczywiście made in Portugal.
A teraz przenosimy się do roku 2005. W dniach 29 września - 2 października w pobliżu Obihiro na ponad 1600 km trasię ws tym 750 km w 26 OS-ach zmagało się 90 załog ( z czego do mety dotarło 63) konkurujących w Rajdzie Japonii. Wygrał Marcus Groenholm przed Sebastianem Loebem , a trzeci był Chris Atkinson z pilotem Glenem MacNeal jadący Subaru Imprezą WRC typ 44S. Było to pierwsze podium w cyklu WRC urodzonego w 1979 roku Australijczyka reprezentującego wraz z Peterem Solbergiem barwy Subaru World Rally Team. Model ich samochodu wykoinała firma HPI
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Modele dotarły od tego samego sprzedawcy Ebay , ale z dwóch różnych akcji - Arka i Piotrka za co Im dziękuję. Podziękowania także dla Łukasza za dostarczenie ich do domu Piwo


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 20:37, 03 Wrz 2013, w całości zmieniany 6 razy
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6134
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 279 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 13:35, 26 Cze 2013 Powrót do góry

Może wyjaśnię sprawę Toyoty. Otóż jej numer startowy jest jak najbardziej poprawny, natomiast w błąd może wprowadzać jedynie opis na stronie sklepu (Rally Portugal '90).

Prezentowany model przedstawia samochód z rajdu Galp Volta a Portugal, który obył się w 1990 roku i był cześcią, ale nie WRC tylko ERC (Mistrzostwa Europy). Rzeczony rajd załoga A. Couthinio/C. Junior wygrała w związku z czym nie dziwnym jest model tego właśnie autka. Autko w akcji można zobaczyć na filmie prezentującym zmagania:

http://www.youtube.com/watch?v=FKW-quMvmRw


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 15:01, 26 Cze 2013 Powrót do góry

Dzięki za info ,już poprawiłem opis.
Gość







PostWysłany: Śro 14:51, 14 Sie 2013 Powrót do góry

Dzięki Wojtkowi (LGD) dotarły dwa modele. Jeden z nich to Sierra, która podmieniła identyczną z brakami , a drugi to model samochodu Opel Kadett GT/E w barwach Dealer Opel Team z numerem 13 , którym załoga Walter Rohrl i Mike Broad zajęła VIII miejsce w Mintex Rally 1977. Model dla Eaglemoss Opel Coll. wykonało IXO
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Ciekawostka - identyczny model tego samego samochodu z tego samego rajdu oferuje firma Trofeu


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 17:09, 14 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6134
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 279 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 15:47, 14 Sie 2013 Powrót do góry

Błąd w imieniu jednego z moich ulubionych rajdowców = Walter Rohrl Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 17:10, 14 Sie 2013 Powrót do góry

Faktycznie Embarassed . Poprawiłem


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 17:11, 14 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
fogarty
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:40, 14 Sie 2013 Powrót do góry

Piotrek_EPKK napisał:
Błąd w imieniu jednego z moich ulubionych rajdowców = Walter Rohrl Smile

Natomiast ja właśnie tego zawodnika nie darzę sympatią, nie mogę zapomnieć numeru, jaki wykręcił Lancii w 1983 roku, praktycznie odpuszczając walkę o tytuł. Fakt, że trudno by było, żeby "nieskandynaw" wygrał 1000 jezior, no ale hipotetycznie, gdyby zdobył 20 punktów a Mikkola 15...
Ot, taki OT Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6134
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 279 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 21:34, 14 Sie 2013 Powrót do góry

No niestety nie było mnie jeszcze wtedy na śwecie Wink Natomiast jeżeli idzie o akurat lata 80 to większy sentyment mam do Audi czyli głównego rywala Lancii. Nie da się ukryć, że z tą marką miał Rohrl potem większy związek Wink Natomiast Pana prócz sukcesów rajdowych cenię za działalność do dzisiaj w sferze promocji motosportu klasycznego, np filmy na YT, pokazy jazdy, patronat nad Eifel Rally. Cóś jak Stig Blomqvist, także do dzisiaj aktywny w "fandomie" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 7:52, 24 Sie 2013 Powrót do góry

W dniach 11-13 sierpnia na A-1 Ring rozegrano 10 eliminację GP 1972 - Grand Prix Austrii. Do głównego wyścigu ( 54 okrążenia , 317,347 km ) stanęło na starcie 25 kierowców a do mety dojechało 14. Zwyciężył z czasem 1.25.16.67 młody 25 letni Brazylijczyk - Emerson Fittipaldi jadący Lotusem 72 w czarno-złotych barwach koncernu tytoniowego John Player Special. Fittipaldi zdobył w tym sezonie tytuł mistrza świata jako najmłodzy zawodnik w dotychczasowej historii GP mając 25 lat i 303 dni ( poprawił to dopiero Fernando Alonso). Mało tego - Fittipaldi wywalczył też ( i to sam , bo jego koledzy z ekipy nie zdobyli ani jednego punktu ) tytuł mistrza świata konstruktorów dla zespołu Lotus-Ford. A zrobił to w taki sposób http://www.youtube.com/watch?v=yVgS2zk17Z4
Model jego bolidu wykonała firma Quartzo
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 8:37, 24 Sie 2013, w całości zmieniany 3 razy
Gość







PostWysłany: Czw 9:34, 19 Wrz 2013 Powrót do góry

Od 24 do 28 listopada 1985 roku w okolicach Nottingham 155 załóg stanęło na starcie do 34 Lombard RAC Rally. Po przejechaniu ponad 3500 km ( w tym 880 km w 63 OS-ach) głównie szutrowych dróg do mety dojechały 62 załogi. Zwyciężyła fińsko- brytyjska załoga Henri Toivonen i Neil Wilson samochodem grupy B - Lancią Delta S4. Trochę o tym samochodzie - rama spawana chromowo-molibdenowa, nadwozie 5 elementowe z włókien szklanych i kevlaru , centralnie umieszczony silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1,8 litra i mocy 550 KM, napęd 4 WD.
Model tego samochodu wykonany dla serii gazetowej Altaya przez IXO przedstawiają poniższe zdjęcia
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 19:14, 19 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Gość







PostWysłany: Wto 13:32, 17 Gru 2013 Powrót do góry

Dawno tu nie zaglądałem, ale coś przybyło
W dniach 15-17 października 2004 roku na 1060 km asfaltowych tras ( w tym 388 km w 12 OS-ach ) odbył się w okolicach Ajaccio Rajd Francji ( Tour de Corse ) - jedna z eliminacji mistrzostw WRC. Na starcie stanęły 53 załogi a do mety dojechało 35. Wygrała jadąca Fordem Focusem WRC estońsko-walijska załoga Markko Martin i Michael Park , a drugie miejsce zajęła ekipa francusko - monakijska Sebastian Loeb i Daniel Elena prowadząca Citroena Xsarę WRC. Model ich samochodu prezentowany poniżej wykonała firma AutoArt
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 14:54, 30 Gru 2013, w całości zmieniany 3 razy
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 103 tematy

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:13, 17 Gru 2013 Powrót do góry

Niedawno dotarła i do mnie taka Xsara, ale z rajdu Monte Carlo, super model Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 13:44, 30 Gru 2013 Powrót do góry

W dniach od 30 września do 5 października 1984 roku w okolicach San Remo odbyła się kolejna eliminacja Rajdowych Mistrzostw Świata. Po przejechaniu 2612 km , w tym 777 km w 46 asfaltowo- szutrowych OS-ach ze 100 załóg na starcie do mety dotarło 35 , w tym zdobywcy III m - M.Biason, T.Siviero jadący Lancią 037 Rally w barwach Jolly Club Totip.
Model tego samochodu wykonała firma HPI , a dotarł do mnie dzięki Piotrkowi_EPKK i Jego akcji zakupowej.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Kolejne modele dotarły dzięki koledze Pako3110
Na początek Lancia Delta HF Integrale . Model wykonany przez firmę Hongwell/Cararama. Na modelu jest naklejka z Rajdu San Remo 1987 , i faktycznie M.Biason jechał w tym rajdzie Lancią Delta , ale w innej specyfikacji i w innych barwach. A ten akurat model przedstawia samochód załogi C.Sainz , L.Moya z sezonu 1993
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Następny model , również firmy Hongwell/Cararama i także z błędną naklejką rajdu to miniatura Fiata Stilo Abarth którym w sezonie 2005 w cyklu krajowych mistrzostw Hiszpanii w rajdach ziemnych w kategorii samochodów przednionapędowych startowała młoda załoga Enrique Sevilla i Victor Ferrero
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A na koniec coś z torów Formuły 1
W sezonie 1968 na torach królował Graham Hill oraz Lotus 49B. Model z serii RBA Grand Prix z numerem startowym 5 przedstawia bolid z Grand Prix RPA rozegranym na torze Kyalami 1 Stycznia 1968 roku. Hill zajął tam II miejsce.
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 18:00, 30 Gru 2013, w całości zmieniany 8 razy
Mateo96PL
User



Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 597
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Pon 16:27, 30 Gru 2013 Powrót do góry

037 piękna Smile ja również czekam na swoją Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin