 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Pon 21:35, 12 Sie 2013 |
 |
Kolejna Alfetta w swojej ostatniej odsłonie z 1983 r w wersji Quadrifoglio Oro czyli "Złota koniczynka". Model od firmy KESS, niezły, ale nie tak dobry jak NEO. Wykonanie trochę mniej staranne i lakier nie tak dobry.
75
 |
|
|
|
 |
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Wto 21:03, 27 Sie 2013 |
 |
Dzisiaj dwa modele z trochę przeciwnych biegunów. Jeden to tzw koncept a drugi to ostatnia duża limuzyna Alfy czyli 166 przedliftowa.
Alfa Romeo 166 wydana przez Solido w wersji "puszkowej" :-)
Jest trochę lepsza od zwykłej. Ma np malowane listwy progowe. Jak na Solido to całkiem niezły model.
76
Alfa Romeo Sbarro Issima to dość niezwykły koncept zresztą jak większość Sbarro :-) Ten, miał silnik V12 ale zmontowany z dwu V6 "Busso" - oczywiście :-). Mi przypadło do gustu wnętrze tego auta - jest bardzo surowe - takie jak lubię. Fotele też są spartańskie i w pewnym sensie są kontynuacją karoserii, płynnie łączą się z nadwoziem w formie wytłoczeń. Prezentowany model nie jest dokładną kopią konceptu. Oryginał miał srebrne felgi oraz kierunkowskazy w wąskich narożnikach wlotów powietrza. Tecnomodel wydał ten model w kilku kolorach -nie wiem po co. Ale za to w limicie po 20 szt?
77
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Wto 15:09, 24 Wrz 2013 |
 |
Dzisiaj dwa modele z Włoch jeden był już prezentowany na forum ale w wykonaniu innej firmy.
Alfa Romeo 33.2 Coda Lunga czyli wersji przygotowanej na wyścig 24h Le Mans. Załoga tego auta Ignazio Giunti i Nanni Galli, zajęła pierwsze miejsce w swojej klasie (do 2L) i czwarte w generalce w 1968r. Model pochodzi od "Best". I jak na razie zamyka moją kolekcję wyczynowych Tipo 33 ( w sumie 9 sztuk)
Drugi model to Giulietta Sprint Zagato - SZ z 1960 r we wczesnej wersji. Model posiada zakryte klosze reflektorów, większość egzemplarzy nie ma tych osłon. Samochód wyprodukowano w liczbie około 200 egzemplarzy w dwu wersjach, różniących się tylną częścią nadwozia. Model pochodzi od "Bang".
 |
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Śro 20:04, 02 Paź 2013 |
 |
A oto najnowszy mój nabytek. Ostatnia ręcznie produkowana Alfa Romeo model 6C 2500 Villa d'Este. Nazwa samochodu pochodzi od znanego i trwającego do dzisiaj konkursu na najelegantsze auto, odbywającego się właśnie w Villa d'Este, który to konkurs wygrała w 1949r. Samochód, w latach 1949 do 1951, powstał w 36 egzemplarzach w tym ok. 4-5 w wersji kabriolet. Był to ówcześnie najdroższy samochód świata.
Model pochodzi od BBR z serii Blue Moon.
To chyba największa Alfa jaką mam :-) |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 0:05, 03 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
 |
daro84
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 766 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany:
Śro 20:52, 02 Paź 2013 |
 |
oglądałem dziś tę Alfę na ebayu i tak sobie pomyślałem kiedy zobaczę ją w Twojej kolekcji, długo nie czekałem , gratuluję nabytku jak i całej kolekcji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Śro 21:04, 02 Paź 2013 |
 |
W Hong-Kongu mają świetną pocztę! W piątek zamówiłem a dzisiaj odebrałem. Podobnie z zakupami w Japonii. Jednak co muszę powiedzieć - to model ten nieco odstaje jakością od tych prawdziwych BBR'ów. Lakier jest bardzo OK ale np zderzaki i inne chromy są z tworzywa a nie fototrawione. Ale cena przynajmniej sporo niższa
Cieszę się, że się kolekcja podoba. Na szczęście kilka fajnych firm (NEO, KESS) ma w planach wypuścić bardzo ciekawe modele, więc kolekcja będzie się rozrastać jeszcze.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Nie 1:37, 24 Lis 2013 |
 |
Tym razem dobrze znana Alfa 147 a właściwie dwie jej wersje przed i po "liftowa". Obie trzydrzwiowe (modeli pięciodrzwiowych brak). Modele prod minichamps. Niestety PMA dla modeli wybrała najbrzydsze felgi
i parka razem:
 |
|
|
|
 |
Michau666
User
Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 124 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany:
Nie 9:41, 24 Lis 2013 |
 |
Fajne te Alfiątka. Od kiedy zacząłem oglądać twoją kolekcję Alfy Romeo, sam nabrałem chęci by ją utworzyć. Uważam, że felgi w modelach 147 nie tyle co są brzydkie co niestarannie wykonane. Powodzenia w dalszej realizacji kolekcji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Nie 11:39, 24 Lis 2013 |
 |
Generalnie to Minichamps w ogóle nie za bardzo przykłada się do modeli Alfa Romeo, nie tylko felg. |
|
|
|
 |
Michau666
User
Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 124 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany:
Nie 13:15, 24 Lis 2013 |
 |
No ja nie mogę narzekać na modele VW od PMA bo są pieczołowicie wykończone a o Audi nie wspomnę bo są wykonane na jeszcze wyższym poziomie. Musisz też wziąć pod uwagę że oba modele które zaprezentowałeś ostatnio były dosyć dawno wydane przez PMA. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Michau666 dnia Nie 13:16, 24 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Nie 13:29, 24 Lis 2013 |
 |
Fakt, VW i Audi są bardzo ładnie zrobione! (Audi 100 - cygaro, bardzo mi sie podoba) Niestety nawet nowe Alfy też nie grzeszą jakością. Np Alfa Romeo Alfasud Sprint, wycieraczki w tym modelu są paskudnie wielgachne. Najnowsza Giulietta QV w czerwonym kolorze ma błąd bo zapomniano dodać listw progowych. Znaczek na błotniku jest, lusterka też są odpowiednio pomalowane ale progów brak :-(. I tak ją kupię :-) |
|
|
|
 |
Michau666
User
Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 124 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany:
Nie 15:22, 24 Lis 2013 |
 |
A Gulietta jest chyba jeszcze produkowana przez Norev'a, tak samo jak Mito? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Nie 16:09, 24 Lis 2013 |
 |
Noooo tak, ale są jeszcze gorsze niż PMA  |
|
|
|
 |
Michau666
User
Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 124 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany:
Nie 17:51, 24 Lis 2013 |
 |
To mnie pocieszyłeś, już miałem chęć kupić obydwa od Norev'a  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Czw 11:14, 26 Gru 2013 |
 |
Kolejna AR 155 V6 Ti w mojej kolekcji. Chciałem ja mieć ze względu i na fajne malowanie oraz to, że widziałem ja w akcji "na żywo" podczas ME w wyścigach górskich w Trydencie. W sumie w DTM/ITC w 1996 roku z tego auta korzystało trzech kierowców. Hattori podczas eliminacji w Japonii - uwieczniony na modelu , Watt, który jeździł przez większość sezonu tym autem oraz Brazylijczyk Wilson, któremu udało się zdobyć najlepsze miejsce tym autem, był drugi - w Brazylii oczywiście.
Model jest od Hpi
Następny model to Giulia Spider od Minichampsa. Niestety czerwonej PMA nie robi, więc padło na błękitny. Trochę też z powodu okazyjnej ceny.
Przy okazji wyjaśnię różnicę między Giulia a Giuliettą, z którą wielu myli ten model. Giulia ma silnik 1600 a nie 1300, a na masce posiada dodatkowy wlot powietrza.
Giulietta posiada wzdłuż maski chromowane przetłocznie.
KESS przygotował ostatnio kilka nowych modeli AR jednym z nich jest bardzo ładnie zrobiona berlina 2600 z 1962 r - choć spotkałem się z opiniami w intrnecie, że jest on źle datowany. Ale co tam - Scudetto ma ślicznie zrobione ahhhh :-)
Teraz dwie nowości od NEO. Pierwszy model, to Giulietta z 1983 roku czyli ostatni "wypust" tego modelu.
Drugi model to Alfa Romeo 1900 CSS Touring:
TrueScale wypuściło ostatnio dwa Brabhamy z silnikami Alfa Romeo.
Jeden z nich to BT45 z 1976r - bez sukcesów ale fajnie malowany.
Swoją kolekcję samochodów F1 uzupełniłem też o dwie Alfy:
- Alfa Romeo F1 179 z 1979 - pierwszego roku po powrocie do F1 fabrycznego zespołu. Historia z Brabhamem miała być przygotowaniem do tego powrotu:
Spark
druga Alfa to jednocześnie ostatnia Alfa w F1 czyli model z 1985r :-(
AR 185T - również od Spark - świetnie zrobiona!
Udało mi się również zdobyć kolejny eksponat do mojej mikrokolekcji BAT-ów a mianowicie BAT 7 z 1954 od Bizarre. Niestety model chociaż drogi nie jest perfekcyjnie wykonany - jak większość modeli Bizarre :-(
ale i tak na żywo model wygląda wyśmienicie choć to raczej zasługa stylistów Bertone ! :-)))
Ostatni dziś model jest nietypowy dla mojej kolekcji, bo jest nim ciężarówka, ale to najprawdziwsza Alfa. Samochód pochodzi z 1950 roku i nazywa się Alfa 500. Jak widać, był on używany przez ekipę F1 do transportu bolidów.
Jest to mój "100" model w kolekcji :-)
Model pochodzi od Exoto. Ciekawostka to tylne drzwi do rampy, które otwiera się w modelu pociągając za klamkę. Jest do tego dołączony specjalny przyrządzik oraz instrukcja obsługi :-)
Życzę wszystkim forumowiczom Szczęśliwego Nowego Roku oraz coraz większych i wspanialszych kolekcji modeli! |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 11:39, 26 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|